Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Leeuwarden

Re: Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Berichtdoor Leeuwarden » ma 07 aug 2017, 20:43

Spreek je mij daar op aan?

SSassen

Berichtdoor SSassen » di 08 aug 2017, 20:44

Een ding is helder, met de komst van Gerhard is het forum er kwa kwantiteit van reacties op vooruit gegaan, echter wat betreft kwaliteit sterk op achteruit. De interessante bouwprojecten en topics van pakweg 10-jaar geleden zijn verleden tijd, letterlijk en figuurlijk. Ik heb er de goesting niet meer voor en vele oudgedienden met mij.

Helaas heeft het forumbeheer een pappen en nathouden instelling en wordt er nooit eens echt opgetreden, kennelijk is ook hier, gelijk als in onze maatschappij, kwantiteit en vermaak belangrijker dan kwaliteit en diepgang, jammer, maar daarmee help je het forum niet vooruit, dan blijft het polderen en water naar de zee dragen.

/rant over

Hondasnl

Re: Forumcipier?

Berichtdoor Hondasnl » wo 09 aug 2017, 6:37

FR_Aad schreef:
Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".
Met je opmerkingen hierboven ben jij geen haar beter.

Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.

Shadow schreef:Sorry hoor, maar die kerel is volkomen borderline, alles behalve z'n reet likken is voer voor frustraties en hoon van hem over je heen krijgen. Dat ie ff lekker ophoepeld.

John P schreef:Net zo lomp als zijn monitor, ik had niet het idee dat hij een vraag of suggestie van een persoonlijke aanval kon onderscheiden. Ik heb mij er ook buiten gehouden.

Mijn motto blijft ten alle tijden:
Gewoon eerlijk en duidelijk formuleren m.b.v. woorden (die je gewoon kan terugvinden in het woordenboek) wat je persoonlijk van iemand en/of iemands "posten" vind.
Dus gewoon direct, snel en duidelijk pas op de plaats met een duidelijke corrigerende tegenreactie.
Vooral geen blad voor je mond houden, zodat het volledig kan escaleren.

Want dat is exact wat men wilt.

dre

Berichtdoor dre » wo 09 aug 2017, 8:27

SSassen schreef:Een ding is helder, met de komst van Gerhard is het forum er kwa kwantiteit van reacties op vooruit gegaan, echter wat betreft kwaliteit sterk op achteruit. De interessante bouwprojecten en topics van pakweg 10-jaar geleden zijn verleden tijd, letterlijk en figuurlijk. Ik heb er de goesting niet meer voor en vele oudgedienden met mij.

Helaas heeft het forumbeheer een pappen en nathouden instelling en wordt er nooit eens echt opgetreden, kennelijk is ook hier, gelijk als in onze maatschappij, kwantiteit en vermaak belangrijker dan kwaliteit en diepgang, jammer, maar daarmee help je het forum niet vooruit, dan blijft het polderen en water naar de zee dragen.

/rant over

De spijker op zijn kop voor het grootste gedeelte!

Een nieuw topic openen.......
Daar denk je tegenwoordig wel even heel goed over na inderdaad.....
Alleen maar commentaar,en normaal antwoord op je vragen kun je wel vergeten.
Zeker als nieuw lid word je motivatie al heel snel de grond in geboord.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » wo 09 aug 2017, 10:05

dre schreef:
SSassen schreef:Een ding is helder, met de komst van Gerhard is het forum er kwa kwantiteit van reacties op vooruit gegaan, echter wat betreft kwaliteit sterk op achteruit. De interessante bouwprojecten en topics van pakweg 10-jaar geleden zijn verleden tijd, letterlijk en figuurlijk. Ik heb er de goesting niet meer voor en vele oudgedienden met mij.

/rant over

Op de ZBAdag in Breda hoorde ik een gesprekje tussen twee "oudgedienden" over hun teleurstelling dat er eigenlijk geen nieuw bloed binnenkomt, en dat de nieuwelingen die wat posts plaatsen meestal heel snel nooit meer terugkomen.

Je moet wel een serieus blok beton voor je kop hebben als je niet snapt waardoor dit komt.

Kalimba

Berichtdoor Kalimba » wo 09 aug 2017, 12:03

anonamemouse schreef:
dre schreef:

/rant over

Op de ZBAdag in Breda hoorde ik een gesprekje tussen twee "oudgedienden" over hun teleurstelling dat er eigenlijk geen nieuw bloed binnenkomt, en dat de nieuwelingen die wat posts plaatsen meestal heel snel nooit meer terugkomen.

Je moet wel een serieus blok beton voor je kop hebben als je niet snapt waardoor dit komt.

Ondanks ik hier vele jaren lid ben en vele jaren afwezig was voel ik mij vooral sinds ik weer actief ben een nieuw lid.
De enige bekende was voor mij altijd Dre omdat ik die weleens tegen kwam op andere fora.

Nu ik weer druk ben met de luidsprekers post ik weer het e.e.a.
Wat mij opgevallen is:
De reacties die ik afgelopen tijd heb gekregen waren meestal juist behulpzaam. Wel merk ik dat het vaak dezelfde mensen zijn die reageren wat heel leuk is maar... er zijn heel veel meer actieve mensen hier die vrijwel niet reageren op mij of andere nieuwe mensen. Dat geeft een beetje de indruk dat het ons kent ons is waardoor een welkom gevoel wat ontbreekt.

De kritiek is niet altijd opbouwend en soms betweterig. Iets wat ik eigenlijk altijd wel tegen kom in de elektronica. Hoort er bij maar het is op een forum prettiger als het motiverend word gebracht of iemand hoed het bij zich zelf.

Over het algemeen zie ik regelmatig reacties van een paar leden waarbij ik sterk twijfel of het positief of negatief bedoeld wordt. Ik denk dat door die vage communicatie ook escalaties ontstaan. Onlangs het draadje waarin iemand luidsprekers zonder kast bouwde en mono draaide omdat dat volgens hem het beste was met een hoop bla bla kreeg een slotje waarbij ik de discussie en onbegrip volledig begreep. Wat ik dan niet begreep is het Minimonitor topic. Iemand die trots en prachtig zijn monitoren aan het bouwen is. De pesterijen, het snelle happen, uitdagen en belachelijk maken... wtf :think: Een "leuk" openbaar forum met volwassen mensen waarvan er een paar naar zo'n laag niveau zakken. Zonde! Nu nog is die spanning merkbaar en zal de bom nog eens barsten denk ik. Laat elkaar met rust of praat iets uit via de telefoon of in de kroeg om weer gezellig verder te kunnen. Via tekst is zoiets oplossen bijna onmogelijk door misvatting van interpretatie en ontbreken van emotie.

Het sneller ingrijpen door een moderator zou naar mijn idee dan ook juist een positief effect hebben. De rust en veiligheid wordt dan meer bewaakt naar mijn idee. :regels: :goedzo:

Samengevat; Behulpzame, positieve kritiek - Nieuwe mensen welkom heten - meer oude leden reageren op nieuwe mensen - duidelijke reacties en post - sneller ingrijpen door moderatoren.

Nu maar weer aan de slag met het lakken van m'n Audiolab Compacts :proost:

MarcelvdG

Berichtdoor MarcelvdG » di 15 aug 2017, 22:16

Kalimba schreef:De kritiek is niet altijd opbouwend en soms betweterig. Iets wat ik eigenlijk altijd wel tegen kom in de elektronica. Hoort er bij maar het is op een forum prettiger als het motiverend word gebracht of iemand hoed het bij zich zelf.

Dat hoeft niet altijd zo bedoeld te zijn; ik heb de draadjes waar je het over hebt niet gelezen, maar ik kan je wel vertellen dat mensen met Asperger en/of ADHD sterk oververtegenwoordigd zijn onder elektronici. Ik ben daar zelf trouwens een voorbeeld van. Aspergers komen al snel betweterig over, vooral als ze behulpzaam proberen te zijn.

Kalimba schreef:Het sneller ingrijpen door een moderator zou naar mijn idee dan ook juist een positief effect hebben. De rust en veiligheid wordt dan meer bewaakt naar mijn idee. :regels: :goedzo:

Samengevat; Behulpzame, positieve kritiek - Nieuwe mensen welkom heten - meer oude leden reageren op nieuwe mensen - duidelijke reacties en post - sneller ingrijpen door moderatoren.

Nu maar weer aan de slag met het lakken van m'n Audiolab Compacts :proost:

Klopt, maar je moet daar wel een goede balans in vinden. In het algemeen vind ik dit forum prettiger dan www.gloeidraad.nl/radioforum, dat juist heel strak gemodereerd wordt.

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » di 15 aug 2017, 22:26

MarcelvdG schreef:Klopt, maar je moet daar wel een goede balans in vinden.

Spijker op zn kop. Vorige forumruzies gingen over censuur, vrijheid van meningsuiting, een forum dat voor mods zwicht enz. En nu weer de roep om actievere mods. Wat mij betreft doen de mods het goed. Af en toe eea afsplitsen om draadjes op koers te houden, maar niet een soort ballotage wie wel en niet mag posten hier.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » wo 16 aug 2017, 9:04

Ivo Tichelaar schreef:
MarcelvdG schreef:Klopt, maar je moet daar wel een goede balans in vinden.

Spijker op zn kop. Vorige forumruzies gingen over censuur, vrijheid van meningsuiting, een forum dat voor mods zwicht enz. En nu weer de roep om actievere mods. Wat mij betreft doen de mods het goed. Af en toe eea afsplitsen om draadjes op koers te houden, maar niet een soort ballotage wie wel en niet mag posten hier.

Niemand zit te wachten op een moderatienazi. Maar er lijkt toch een geval "Animal Farm" te gebeuren... Sommige mensen hebben blijkbaar meer vrijheden dan anderen. Er mag van mij best wat consequenter, strakker en duidelijker gecorrigeerd worden.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 16 aug 2017, 9:58

+1 Vooral het gegeven dat sommigen (of toch enkelvoud...) meer vrijheden hebben dan anderen vind ik ronduit beledigend.
Ik roep bij deze het de geplaatste schermafbeelding van Marp nog even in herinnering.

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » wo 16 aug 2017, 10:23

Ik denk zelf dat de screenprint van Marp verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » wo 16 aug 2017, 11:49

Leeuwarden schreef:+1 Vooral het gegeven dat sommigen (of toch enkelvoud...) meer vrijheden hebben dan anderen vind ik ronduit beledigend.
Ik roep bij deze het de geplaatste schermafbeelding van Marp nog even in herinnering.

verklaar je nader Jan, uit wat trek jij de conclusie dat er verschillen zijn in de "vrijheden" die mensen zouden hebben? En wat is de plaats van die schermafdruk in jouw denkproces?

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » wo 16 aug 2017, 12:13

Ik begreep niet waarom we dat plaatje moesten zien en wat het betekent. Het lijkt alsof het geïnterpreteerd wordt als een mapje met klachten over Gerhard ofzo. Misschien kan Mario verhelderen wat het is? En dan niet meer dat soort dingen plaatsen zonder uitleg?

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » wo 16 aug 2017, 12:34

jaja, leermomentje over blikjes in de keuken ...

wat je daar zag was de onzichtbare hoek van t forum waar de mods de gemodereerde (afgesplitste) posts neerzetten; als een topic wordt opgeschoond, dan doen we dat door de betroffen posts lost te maken van het topic, en te verplaatsen naar dat onzichtbare forum. zodat we altijd terug kunnen zien wat iemand gemodereerd heeft (en ook evt iets te enthousiaste opschoonacties weer ongedaan kunnen maken)

Olaf Markus
ZBA-donateur
Contacteer:

Berichtdoor Olaf Markus » wo 16 aug 2017, 12:39

Ik heb ook een klacht.
Omdat iedereen zo druk is met dit topic lopen andere topics, waar jullie kennis en wijsheid hard nodig is, te langzaam.
(Geschreven met een knipoog)

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » wo 16 aug 2017, 12:45

Een ander ding waar wellicht een misverstand over is, is het feit dat dezelfde naam daar 2 x staat. Gaat over 2 verschillende personen, 1 is (bij mijn weten) niet meer aktief hier.

Verder mensen, is het misschien een idee dat we weer gewoon met onze mooie gezamelijke hobby bezig gaan? Iedereen heeft z'n punt nu wel gemaakt.

Edit: Zie nu het bericht van Olaf Markus, +1.

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » wo 16 aug 2017, 13:07

Zijn het allemaal draadjes waar Gerhard verantwoordelijk wordt gehouden voor het ontsporen, of is hij (toevallig of niet) gemene deler? Het blijft zo een beetje een kapstok voor ieders agenda. Dat is niet handig. Persoonlijk zou ik als mod niet zulke uitspraken over een individuele persoon willen doen, vandaar mijn goed bedoelde advies dit niet zo te herhalen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 16 aug 2017, 13:53

Ach, ik zeg altijd maar zo: Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.

Kalimba

Berichtdoor Kalimba » wo 16 aug 2017, 14:11

ds23man schreef:Ach, ik zeg altijd maar zo: Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.

+1 :rofl:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 16 aug 2017, 14:17

ds23man schreef:Ach, ik zeg altijd maar zo: Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.

Dat laatste valt nog niet mee anders :rofl:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » wo 16 aug 2017, 15:19

Pjotr schreef:

Dat laatste valt nog niet mee anders :rofl:

Ligt er maar aan welke hij bedoeld heeft :?
http://www.encyclo.nl/begrip/lul
Anne

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 16 aug 2017, 15:34

En met dit soort reacties onderschrijf je precies waarom je soms gewoon je mond moet houden en niet als een soort pre-puber gelijk van leer moet trekken. Overigens zijn veel van je reacties, die in vrijwel ieder topic op dit forum terug zijn te vinden, van hetzelfde niveau, jammer, je haalt het niveau van 't forum hiermee omlaag naar wat vandaag de dag normaal is op sociale media, iedereen roeptoetert maar wat, bij voorkeur met one-liners waarvan de diepgang en niveau ver te zoeken is.

Je begrijpt dat dit een zelfbouw audio forum is toch? Waar mensen graag discussies voeren, of vragen stellen over, de ins en outs van de technische uitdagingen van deze hobby. We zitten niet te wachten op oeverloos off-topic gezever, tenminste, ik niet, en vele oudgedienden met mij.

Maar goed, het forumbeheer vindt dit prima en verbindt hier verder geen consequenties aan, ondanks dat uit Marp z'n screenshot duidelijk blijkt dat ze er de handen vol aan hebben. Wat ik dan niet begrijp is dat je als moderator niet gewoon iedere off-topic reactie van Gerhard gelijk verwijdert, of desnoods resoluut naar een topic genaamd 'Gerhard z'n gebazel' in de kantine verplaatst. Wellicht dat op termijn bij Gerhard het kwartje valt dat dat eeuwige geneuzel en gezever vaak toch wel bijzonder irritant is?

Maar goed, dan moet je wel ballen hebben en doortastend willen optreden als forumbeheer en met die opmerking is het cirkeltje weer rond, daar ontbreekt het aan en daarmee faciliteer je dus het gedrag van Gerhard. Ik vraag mij werkelijk af hoe vaak ik dat nu nog moet uitleggen?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 16 aug 2017, 15:40

SSassen schreef:

En met dit soort reacties onderschrijf je precies waarom je soms gewoon je mond moet houden en niet als een soort pre-puber gelijk van leer moet trekken. Overigens zijn veel van je reacties, die in vrijwel ieder topic op dit forum terug zijn te vinden, van hetzelfde niveau, jammer, je haalt het niveau van 't forum hiermee omlaag naar wat vandaag de dag normaal is op sociale media, iedereen roeptoetert maar wat, bij voorkeur met one-liners waarvan de diepgang en niveau ver te zoeken is.

Je begrijpt dat dit een zelfbouw audio forum is toch? Waar mensen graag discussies voeren, of vragen stellen over, de ins en outs van de technische uitdagingen van deze hobby. We zitten niet te wachten op oeverloos off-topic gezever, tenminste, ik niet, en vele oudgedienden met mij.

Maar goed, het forumbeheer vindt dit prima en verbindt hier verder geen consequenties aan, ondanks dat uit Marp z'n screenshot duidelijk blijkt dat ze er de handen vol aan hebben. Wat ik dan niet begrijp is dat je als moderator niet gewoon iedere off-topic reactie van Gerhard gelijk verwijdert, of desnoods resoluut naar een topic genaamd 'Gerhard z'n gebazel' in de kantine verplaatst. Wellicht dat op termijn bij Gerhard het kwartje valt dat dat eeuwige geneuzel en gezever vaak toch wel bijzonder irritant is?

Maar goed, dan moet je wel ballen hebben en doortastend willen optreden als forumbeheer en met die opmerking is het cirkeltje weer rond, daar ontbreekt het aan en daarmee faciliteer je dus het gedrag van Gerhard. Ik vraag mij werkelijk af hoe vaak ik dat nu nog moet uitleggen?

Zullen we dan gelijk even afspreken dat je stopt met ongevraagde "Hypex" adviezen?

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 16 aug 2017, 15:47

ds23man schreef:Zullen we dan gelijk even afspreken dat je stopt met ongevraagde "Hypex" adviezen?

Ik denk dat je beter jezelf een spiegel voor kunt houden, jij fungeert op dit forum als een soort reclamebord voor deze firma en laat geen mogelijkheid onbenut om hun producten weer onder de aandacht te brengen. Ik daarintegen zet wel eens vraagtekens bij de manier waarop zaken worden opgepakt door deze firma, niet zonder argumentatie en niet zonder reden overigens.

Ik heb jou echter nooit kunnen betrappen op het willen discussieren op basis van deze argumentatie, je maakt je er zoals gewoonlijk met een one-liner vanaf, of doet er, bij hoge uitzondering, het zwijgen toe.

Kortom, ik spreek helemaal niks af, temeer omdat ik wél met argumenten kom en dus op zoek ben naar een inhoudelijke en constructieve discussie die bijdraagt aan het vormgeven van de wensen van de zelfbouwer zodat de producten van Hypex hier naadloos op aan kunnen sluiten. Als je daar als bedrijf dat producten in deze sector op de markt wil zetten geen interesse in hebt ben je óf vreselijk arrogant, óf ben je van mening dat wij kennelijk niet de doelgroep vertegenwoordigen.

Maar goed, inhoudelijke discussies op basis van argumenten zijn niet jouw ding, da's inmiddels duidelijk.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » wo 16 aug 2017, 15:48

en nu met z'n allen naar de schuur en ga wat bouwen.
klaar met dat gemopper op anderen, verbeter de wereld en begin bij je zelf

Terug naar “Forum Algemeen”