Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Ja
7
17%
Nee
7
17%
Ja, maar.. (zie bericht)
1
2%
Nee, maar.. (zie bericht)
1
2%
Geen mening
0
Geen stemmen
Ik hou van honing
2
5%
Ik zou willen dat er nog pepernoten te koop waren
1
2%
Ik word hier zoooooo moe van
23
55%

Totaal aantal stemmen: 42

Pjotr

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Berichtdoor Pjotr » di 14 feb 2017, 21:31

dre schreef:Ik zie geen enkele reden voor een aanpassing.

Van wat? Regels zijn er hier i.i.g. niet. Die worden naar behoefte en momentaan inzicht bedacht. Hangen ook sterk van de windrichting af.

dre

Re: Moeten we berichten/reacties toelaten waarbij er enkel commerciele belangen in het spel zijn?

Berichtdoor dre » di 14 feb 2017, 21:31

Ik hoef alleen op vrijdag in het blauw. :beer:

SSassen

Berichtdoor SSassen » di 14 feb 2017, 21:38

Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 14 feb 2017, 21:51

SSassen schreef:Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?

Heb je vast die grote olifant gemist zojuist... :rofl:

SSassen

Berichtdoor SSassen » di 14 feb 2017, 22:02

Pjotr schreef:
SSassen schreef:Begrijpend lezen is denk ik nog wel een beetje een issue voor een aantal leden, ik mis namelijk nog de constructieve bijdragen?

Heb je vast die grote olifant gemist zojuist... :rofl:

Die blauwe bedoel je? Die blies toch 't verhaaltje uit?

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 14 feb 2017, 22:08

Dat "enkel" maakt 't verschil.Dan is het geen forum bijdrage maar een verkooppraatje :( .
Een forumlid, zelf van z'n hobby z'n beroep gemaakt (of omgekeerd) en gepruts, onhandigheden een probleem ziet waarvoor hij/zij iets heeft dan toch wel voorstellen.Wij (ik) stel regelmatig wat voor als ik denk iets geschikts weten te vinden.Als het dan uit eigen zaak komt, of er een belang in hebt, dan dat er wel bijvertellen (weten we dat je bevooroordeeld :lol: ). Is ook niet aardig om dan maar te laten aanprutsen.Kan je zelf beslissen of je er wat in ziet, zolang het geen drammen wordt, iedereen blij :D .
Anne

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 14 feb 2017, 22:24

Bedtijd Anne. Wassen, plassen, tandenpoetsen.... :mrgreen:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 14 feb 2017, 22:49

Pjotr schreef:Bedtijd Anne. Wassen, plassen, tandenpoetsen.... :mrgreen:

Maar eerst een goede raad :o
Oud, moe, eenzaam ? Tijd voor een RUSTHUIS :kwijl:
Verzorgt van de pot tot het lijkenhuis :D .U wil hier nooit meer weg, eind goed al goed :relax:
Schrijf u nu in, wacht niet tot het telaat is, dan gaat klagen niet meer :lol:
Anne

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 14 feb 2017, 23:03

Die gaat bij de tegeltjesverzameling!

Tegeltje.jpg

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 14 feb 2017, 23:20

Ontbreekt wel wat aan :o
Tegeltje.jpg
Tegeltje.jpg (18.53 KiB) 874 keer bekeken

Anne

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » di 14 feb 2017, 23:27

Tjonge tjonge, wat een rumoer om niets.
Een beetje Innerlijke beschaving is blijkbaar niet meer te vinden, er moeten regels voor worden opgesteld.

Ook een spreekwoord,

"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"

Zelf wel een beetje nadenken e.d. met zo nodig, een als het echt nodig reageren, maar nu naar mijn idee erg snel op een zeker lichaamsdeel getrapt.
Als het nu schering in inslag zou zijn kun je een ban geven, ik heb na het lezen niet kunnen vinden dat er actief is "geronseld".

Ik heb wel destijds gehoord dat Hans Nootdorp geholpen zou worden, maar dan wel tegen betaling, wat ik niet meer als logisch vind.
Vandaag ook weer iemand geholpen die er weer een potje van had gemaakt, met de computer dan wel, en was het zat.
Nu bood die man aan mij te betalen, € 10 ,-- p/uur.
Zijn vrouw veroorzaakt meestal de problemen, heb hem vandaag dan toch maar geholpen, en hij stak € 20,00 in mijn borstzakje, was al lang blij dat het weer werkte.
Maar voorlopig istie niet meer aan de beurt.

architect

Berichtdoor architect » wo 15 feb 2017, 6:40

biedt je nu je diensten aan hannesie? :mrgreen:
en geef je indirect aan dat je toch heel blij wordt van betaling? :rofl:
kijk maar uit :lagge:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » wo 15 feb 2017, 9:02

We hebben het nog niet gehad over de reiskosten.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » wo 15 feb 2017, 14:43

Wat een verwarring allemaal.

Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.
Dan mag niemand reageren die dat wel wil en kan doen.

Openbaar niet maar in het geniep achter de ruggen om via PB mag dan weer wel.
Of stellen we een stasi in om PB te controleren?

Als ik dan openbaar reageer met mijn god wat een afzetter (wat ik nooit zo zou doen) mag hij zich niet openbaar verdedigen.

Wil ik of hij veilig spelen moet we dus buiten het forum om contact zoeken.

Weet je wat ik daarvan zou vinden als het er zo aan toe zou moet gaan, een hele dikke middelvinger.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 15 feb 2017, 14:58

Wat is het probleem nu? Als je zakelijk iets wil ga je Googlen of er iets in de buurt is. Desnoods open je een topic of iemand een adres voor je heeft. Wil je het niet zakelijk, dan vraag je het hier. Doe niet zo moeilijk.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 15 feb 2017, 14:59

De kracht van ZBA is om van een mug een olifant te maken. Het is aan de leiding om die mug gewoon een mug te laten blijven. Doe je best mannen! Hulp nodig misschien?

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 15 feb 2017, 15:04

Leeuwarden schreef:De kracht van ZBA is om van een mug een olifant te maken. Het is aan de leiding om die mug gewoon een mug te laten blijven. Doe je best mannen! Hulp nodig misschien?

+1

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 15 feb 2017, 17:53

bas focal m180 schreef:Wat een verwarring allemaal.

Gisteren thuis werd mij de vraag gesteld of er iets gemaakt kan worden, ik zeg ja ik weet wel iemand die dat kan frezen.
Stel ik weet dat niet en ik vraag het in een topic wie wil of kan dit ''zakelijk'' voor mij frezen.

Dan stel je die vraag in de rubriek "Gevraagd" op de MARKTPLAATS. Dan is het duidelijker dat het evt. om geld/tegen betaling gaat. Is dat nou zo moeilijk?

Stel je die vraag in een algemeen discussie forum dan is het meer een hulpvraag van hoe of wat (kan ik dat zelf doen). Wat we gewoon m.i. niet moeten gaan krijgen is allerlei PB spam van dat doe ik wel even voor je a raison van zoveel €€. Het forum draait op een aantal mensen die om niet veel energie er in steken om het te laten zijn wat het is. Ik vind het gewoon niet gepast dat commerciële partijen daarvan (gratis?) gebruik maken voor hun marketing in discussierubrieken.

Als beheer daar nu even wat strenger op gaat modereren zijn dit soort discussies niet nodig. Dan blijft het hobby en elkaar om niet helpen, gescheiden van het commerciële.

SSassen

Berichtdoor SSassen » wo 15 feb 2017, 17:56

Pjotr schreef:
bas focal m180 schreef:Wat een verwarring allemaal.

Dan stel je die vraag in de rubriek "Gevraagd" op de MARKTPLAATS. Dan is het duidelijker dat het evt. om geld/tegen betaling gaat. Is dat nou zo moeilijk?

Stel je die vraag in een algemeen discussie forum dan is het meer een hulpvraag van hoe of wat (kan ik dat zelf doen). Wat we gewoon m.i. niet moeten gaan krijgen is allerlei PB spam van dat doe ik wel even voor je a raison van zoveel €€. Het forum draait op een aantal mensen die om niet veel energie er in steken om het te laten zijn wat het is. Ik vind het gewoon niet gepast dat commerciële partijen daarvan (gratis?) gebruik maken voor hun marketing in discussierubrieken.

Als beheer daar nu even wat strenger op gaat modereren zijn dit soort discussies niet nodig. Dan blijft het hobby en elkaar om niet helpen, gescheiden van het commerciële.

Afbeelding

jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Berichtdoor jeroen_d » wo 15 feb 2017, 18:12

Je kan een indirecte manier kiezen om invloed uit te oefenen. Dat is bijvoorbeeld de politiek/democratische/polderbenadering waarmee druk gezet wordt richting het forumbeheer onder het mom van principes.

Je kan ook de pragmatische insteek kiezen, direct vanuit je persoonlijke invloedsfeer. Bart, Peter en Sander hebben alle drie de kennis en middelen om GuidoE te helpen. Volgens Bart is dat een avondje werk en dat is een mooi alternatief voor een heleboel energie richting een poll met bijbehorende discussie. Daarmee help je het commerciële aanbod direct om zeep.

Ondanks het grote aantal leden op ZBA had GuidoE, iemand die onbekend is op dit forum en niet goed weet waar hij moet zoeken, na drie dagen nog geen enkel aanbod gehad behalve het commerciële. Ik zou het helemaal niet erg vinden als hij alsnog een aanbod krijgt van een forumlid met voldoende kennis van zaken.

Wel wil ik mensen het volgende meegeven als je onbezoldigd gaat helpen:
1. De waardering is upfront lager als je er niets voor vraagt en het komt voor dat je achterblijft met een gevoel van stank voor dank.
2. De waardering is upfront al op niveau als je er wel wat voor vraagt en de klant gaat met je in zee. Als hij vervolgens zeer tevreden is over het resultaat, is de waardering des te groter.
3. Wees niet verbaasd als de door jouw gefilterde luidspreker na enige tijd voor een mooi bedrag op marktplaats te koop staat.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 15 feb 2017, 18:29

Ah! De spiegel!

erik1977

Berichtdoor erik1977 » wo 15 feb 2017, 18:32

+1
Ik snap de commotie ook niet zo.
Als ik ergens niet uitkom en een commercieel aanbod krijg via ZBA om te frezen, filteren of fineren heb ik daar zelfs een beter gevoel bij als via een willekeurige hit van Google.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 15 feb 2017, 18:39

Leeuwarden schreef:Ah! De spiegel!

Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen? Heb hier een aardige tip voor Jeroen:

9789089651976-480x600.jpg

https://www.managementboek.nl/boek/9789 ... os-burgers

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 15 feb 2017, 18:44

Pjotr schreef:

Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen?

Da's pot>ketel... Hoe dat nu toch zou komen zit jou tussen de oren. Het is ongetwijfeld waar maar niet waar ik op doelde.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 15 feb 2017, 19:15

Leeuwarden schreef:
Pjotr schreef:

Wel een zure zeg. Hoe zou dat nou toch komen?

Da's pot>ketel... Hoe dat nu toch zou komen zit jou tussen de oren. Het is ongetwijfeld waar maar niet waar ik op doelde.

Ja, gedeelde smart is halve smart zeggen ze wel eens (in werkelijkheid dubbele smart). Vind 'm wel sterk voor onze kampioen mekkeren :rofl:

Terug naar “Forum Algemeen”