Forumcipier?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Forumcipier?

Berichtdoor Pjotr » do 13 jul 2017, 20:05

Hier liep een interessant draadje: viewtopic.php?p=1848785#p1848785 Volgde dat met belangstelling. Men komt er niet echt uit maar TS is er ook nog niet klaar mee. Gaat het zonder pardon pardoes op slot :shock: :shock: :shock:

Mag daar niet verder over doorgepraat worden ofzo? En wie bepaalt dat?
Peter de Jong

ray5150

Re: Forumcipier?

Berichtdoor ray5150 » do 13 jul 2017, 20:11

Bij vraag-en-aanbod topics kan de TS zelf het topic sluiten.
Blijkbaar waren de gedane suggesties en opmerkingen niet dusdanig bevredigend dat hij het zinvol vond om er mee door te gaan.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 13 jul 2017, 20:34

Ja, dat waar ook Ray. Blijft het toch wel een beetje onnodig bruut vinden om dan maar gelijk de boel te kappen.
Peter de Jong

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 13 jul 2017, 20:35

TS heeft zelf het draadje gesloten, daar is hij vrij in.

Als je erover door wilt praten ben je natuurlijk ook vrij er zelf een topic over te openen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 13 jul 2017, 20:51

Ok Barry. Blijft altijd een beetje lastig met zulke lastige vragen in een rubriek als vraag en aanbod. We vernemen het dan misschien nog wel eens van TS. Soms is er niet direct een oplossing maar dat wil dan nog niet zeggen dat ie niet te vinden zou zijn.
Peter de Jong

beijert

Berichtdoor beijert » do 13 jul 2017, 21:38

Ik zie het nut er niet van in om hem te sluiten, boeien de antwoorden je niet dan laat je het draadje links liggen toch?
Mark

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » do 13 jul 2017, 21:47

Tja, nu is het in ieder geval duidelijk dat verdere reacties niet meer zinvol zijn. Heeft ook wel z'n voordelen, er zijn immers weleens topics waarin nog steeds gereageerd wordt terwijl ts al tijden niet meer heeft ingelogd. Dan lijkt me dit beter, hoeft er niemand meer onnodig moeite te doen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 13 jul 2017, 22:03

Of verdere reacties wel of niet zinvol zijn weet we nu natuurlijk niet :mrgreen: En zoals Beijert ook al aangeeft blijkt een eventueel verder vervolg vanzelf wel. Overigens begrijp ik dat draadjes in vraag en aanbod automigically de prullenbak in gaan als er geruime tijd, ik meen 2 maanden, niet meer in gereageerd wordt. Los daarvan vind ik het sowieso raar om draadjes pardoes op slot te gooien en daarmee anderen het woord te ontnemen op een open forum.
Peter de Jong

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 13 jul 2017, 23:38

Tja, het is inderdaad een beetje vreemd dat het op deze manier gaat, ik bedoel, een opmerking als deze :
Ik heb besloten gezien de reacties (0) om zelf rolranden te gaan maken.
dat roept dan weer een heleboel vragen bij mij op. hoe wil hij dat dan gaan doen ? en met wat voor materiaal ? het lijkt mij in ieder geval absoluut geen makkelijke klus.
En misschien gaat hij er wel nog een topic over aanmaken in het luidspreker bouw gedeelte, wie weet.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » vr 14 jul 2017, 6:13

Als er over een onderwerp niets meer te melden valt, dan is het toch niet erg als zo'n draadje gesloten wordt? Anders gaat het voor je er erg in hebt over het vervangen van zijn douchecabine. :sure:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 14 jul 2017, 7:46

Mag een badkuip ook? :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » vr 14 jul 2017, 20:32

Wie is er in de wieg gelegd voor cipier, tierelierelier, tiereliere lazarus :lol:
Soms is 't wel handig om er een slot op te doen (ook op de bar :-# ).
Stel (het onwaarschijnlijke geval) ik ga met de auto naar Parijs (om maar iets te noemen :sure: )
en zoek medereizigers, kostendelers.
Autotje in de prak, reis gaat niet door.Aanmelden heeft geen zin meer, slot erop :(
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

beijert

Berichtdoor beijert » vr 14 jul 2017, 20:47

En dan mis je de kans van een kostendeler die zelf een auto over heeft en graag wil rijden.
Mark

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » vr 14 jul 2017, 21:48

beijert schreef:En dan mis je de kans van een kostendeler die zelf een auto over heeft en graag wil rijden.

Zoals Barry al opperde, dan begint de rijfanaat maar zelf een draadje :D :lol:
Anne

toetertje

Berichtdoor toetertje » zo 16 jul 2017, 11:35

Ik vind het taalgebruik hier, het nivo van het forum behoorlijk naar beneden trekken.
En dan ook nog onder het kopje, forumcipier. Hier zou nu een moderator best wat van mogen zeggen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 16 jul 2017, 12:19

toetertje schreef:Ik vind het taalgebruik hier, het nivo van het forum behoorlijk naar beneden trekken.
En dan ook nog onder het kopje, forumcipier. Hier zou nu een moderator best wat van mogen zeggen.

Het is nou eenmaal het werk van cipiers om met sleutelbossen te rammelen en overdadig met sloten om te gaan. Maar die werken juist in een omgeving waar het communicatieniveau primitief en laag is.

In een omgeving waar je verwacht dat mensen fatsoenlijk communiceren, zoals op dit forum, is een ander het gesprek verder onmogelijk middels het onmogelijk maken van communicatie, een vorm van nodeloze (of misschien wel hulpeloze?) machtsuitoefening. Dan neem je een ander niet serieus en roept dat juist irritatie op. Zoiets doe je alleen als noodmaatregel als men elkaar de hersens in gaat slaan en rede niet meer werkt. Doe je dat zonder een goede en steekhoudende reden, dan verspeel je je natuurlijke zeggenschap.
Peter de Jong

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 16 jul 2017, 15:33

Andere forumleden enorme eikel noemen en bij herhaling bevelen op te rotten getuigen van een weinig respectvolle omgang met elkaar.

Dat geldt ook voor scheldtermen als borderliner. En wat mij betreft ook voor iemand uitmaken voor forumcipier en negatief in de schijnwerpers zetten om een totaal misplaatst vermoeden. Een goed bedoeld advies: het kost niets om even na te vragen of er wellicht iets aan de hand was, alvorens ergens heisa over te maken. Voortaan dus gewoon even doen. Normaal communiceren komt niet alleen minder onsympathiek over: het is zoveel prettiger voor de algehele sfeer en het had de topicstarter in dit geval een blunder bespaard.

Los hiervan geldt onderstaande voor en tegenover ELK forumlid. Een volgende keer dat een topic met beledigende titel of ondertoon wordt geopend, haal ik het zonder kennisgeving weg.
ZBA schreef:Een ieder die op dit forum actief wil zijn, zal RESPECT moeten opbrengen voor mede forum leden, ongeacht de onzin die ze misschien uitkramen. Ben je het niet met iemand eens, dan op het onderwerp ingaan en niet gaan schelden, beledigen, etc. Speel de bal, niet de man. Er zal streng worden gemoderate, posts worden rücksichtlos gecensureerd of verwijderd en gebruikers die blijven schelden worden gebanned.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 16 jul 2017, 15:55

Marp schreef:Andere forumleden enorme eikel noemen en bij herhaling bevelen op te rotten getuigen van een weinig respectvolle omgang met elkaar.

Beste Marp,

Ik had van Barry begrepen dat TS zelf het draadje heeft gesloten, wat ik overigens zelf ook al dacht. Of is dat toch niet zo? Wil jij dan in het betreffende draadje aangeven waar er sprake is van "Andere forumleden enorme eikel noemen en bij herhaling bevelen op te rotten".

Of heb ik iets gemist? Ben ik wel benieuwd. Want nogmaals, vind het als geïnteresseerd meelezer in een dergelijk probleem, een merkwaardige gang van zaken.
Peter de Jong

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 16 jul 2017, 16:27

Walt schreef:Hallo Peter,

Zie de laatste pagina in het topic van Hondasnl, hier gaat Hondasnl helemaal los richting ds23man...
En ds-man een lol, helemaal de bedoeling :shock:
Heb dan ook besloten deze keer er niet op in te gaan :sure:
Anne

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 16 jul 2017, 16:30

Ah!buis schreef:
Walt schreef:Hallo Peter,

Zie de laatste pagina in het topic van Hondasnl, hier gaat Hondasnl helemaal los richting ds23man...
En ds-man een lol, helemaal de bedoeling :shock:
Heb dan ook besloten deze keer er niet op in te gaan :sure:
Anne

En is dat een reden om dat draadje van janamo63 ook maar op slot te doen? Krijg zo langzamerhand het idee dat men maar wat roept en maar wat doet.

I.i.g. "afgehandelde" draadjes in gevraagd/verkoop op slot doen vind ik net zoiets als de prullenbak op slot doen voor het geval iemand op het idee komt om de inhoud te stelen :think: :relax:
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 16 jul 2017, 16:33

Dat had Jamoman zelf gedaan Peter, alleen de marktplaats kan een TS een draadje op slot doen.
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » zo 16 jul 2017, 16:34

We hadden toch al geconcludeerd dat janamo63 zelf zijn gezocht topic had gesloten? Dat is mogelijk voor topics in de marksectie, die kun je zelf sluiten, zonder hulp van een moderator.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 16 jul 2017, 16:35

Jullie zijn wel goed in rondjes lopen zeg (als Marp mij toestaat) :lol: :lol: :lol:
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 16 jul 2017, 16:37

Fusion Filterdesign

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 16 jul 2017, 16:59

ds23man schreef:http://www.marktplaza.be/paarden/overige/trainingsmolens-en-stapmolens-stapmolen-32785277.html

Rondjes lopen mag ook al niet meer,
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170714_02972544
Anne

Terug naar “Forum Algemeen”