Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Roland
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Berichtdoor Roland » wo 06 jan 2010, 20:19

Hoi,

Zou in het topic kastenbouwen er een sticky mogen komen voor het berekenen van Bassreflex en de diverse andere kasten? Met link naar de bibliotheen? Nu openen tot twee :D nieuwe forum leden per dag een: "even voorstelen en gelijk een kastvolume vraag"

Het zou dit deel van het forum opschonen en vele winisd verwijzingen per maand schelen.

Groet Roland

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 15 mar 2010, 16:49

Ik mis een beetje "Markeer alle forums als gelezen" onderaan de pagina.
Zeker bij lange forums/topics is het erg irritant om weer helemaal naar boven te moeten scrollen.

Qua programmering is het een kleine moeite.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 15 mar 2010, 17:46

Ik zit met een ander probleem.
Als ik hier een bijlage in .PDF wil bekijken dan klik ik daar met rechts op (openen in nieuw tabblad/venster) vervolgens krijg ik een windows schermpje met de keuze "opslaan" of "annuleren".
Dan moet ik het bestand eerst opslaan, de ZBA site klein maken, dan naar de betreffende map gaan om het bestand te openen.
Bij andere sites kan ik wel gewoon .PDF kijken via een Foxxit plugin in IE.
Hoe kan dat?

JvS

Berichtdoor JvS » ma 15 mar 2010, 18:11

Ik heb twee puntjes.

Ten eerste ben ik met zoeken vaak op zoek naar onderwerpen en niet naar berichten. Ik zou het heel prettig vinden als de zoekmachine dus standaard topics geeft en dat je daar optioneel kan kiezen om naar berichten te zoeken.

Verder vind ik de forums "kasten bouwen", "showcase" en "Luidsprekers algemeen" bijna 100% uitwisselbaar. In beide fora staan gewoon zelfbouwprojecten of bouwverslagen. Ik denk dat dat komt omdat een forum met de naam 'algemeen' niet specfiek uitnodigt om over projecten te posten en dat het forum 'kasten bouwen' dat wel doet, omdat je allemaal een kast gaat bouwen.

Zou het een idee zijn om alle (ideeen voor) projecten en speakerbouwverslagen door een wat alternatieve naamstelling in één forum te 'sturen' en dan specifieke vragen over houtbewerking, filtering en speakerunits in losse fora.

- Speakerbouw projecten en bouwverslagen (ipv speakers bouwen algemeen)
- Houtbewerking (ipv kasten bouwen)
- Speakerunits
- filtering en filtercomponenten (Beide prima namen zoals ze nu zijn)
- Showcase van afgeronde zelfbouw projecten (ipv showcase)

Wat vinden jullie daarvan?

eXtink

Berichtdoor eXtink » ma 15 mar 2010, 18:17

JvS schreef:Ik heb twee puntjes.

Ten eerste ben ik met zoeken vaak op zoek naar onderwerpen en niet naar berichten. Ik zou het heel prettig vinden als de zoekmachine dus standaard topics geeft en dat je daar optioneel kan kiezen om naar berichten te zoeken.

Verder vind ik de forums "kasten bouwen", "showcase" en "Luidsprekers algemeen" bijna 100% uitwisselbaar. In beide fora staan gewoon zelfbouwprojecten of bouwverslagen. Ik denk dat dat komt omdat een forum met de naam 'algemeen' niet specfiek uitnodigt om over projecten te posten en dat het forum 'kasten bouwen' dat wel doet, omdat je allemaal een kast gaat bouwen.

Zou het een idee zijn om alle (ideeen voor) projecten en speakerbouwverslagen door een wat alternatieve naamstelling in één forum te 'sturen' en dan specifieke vragen over houtbewerking, filtering en speakerunits in losse fora.

- Speakerunits

+1

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 15 mar 2010, 18:28

ray5150 schreef:Ik zit met een ander probleem.
Als ik hier een bijlage in .PDF wil bekijken dan klik ik daar met rechts op (openen in nieuw tabblad/venster) vervolgens krijg ik een windows schermpje met de keuze "opslaan" of "annuleren".
Dan moet ik het bestand eerst opslaan, de ZBA site klein maken, dan naar de betreffende map gaan om het bestand te openen.
Hoe kan dat?

Bij mij werkt het volgens mij werkt het volgens mij wel.
(even opzoek naar een pdfje hoor :P)

edit:
Ik krijg zelf de keuze via firefox om het direct te openen. Hij opent dan niet in de browser maar los in Foxit.
Vind ik persoon veel fijner dan in de browser zelf.

Boppo84
Contacteer:

Berichtdoor Boppo84 » ma 15 mar 2010, 20:48

met google chrome wordt de pdf in een nieuwe tab geopend... vind ik zelf weer veel prettiger dan een nieuwe pagina. En als je t dan als losse pagina wilt, dan kun je de tab 'losslepen'

bertor
Contacteer:

Berichtdoor bertor » ma 15 mar 2010, 22:20

eXtink schreef:
JvS schreef:Ik heb twee puntjes.

- Speakerunits

+1

+2

Misschien showcase dan helemaal uit het forum, dan meer een soort bouwverslagen in artikelvorm, zoals bij DIY-audio:
http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio ... eaker.html

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 15 mar 2010, 22:34

+3 8)

Arno

Berichtdoor Arno » vr 19 mar 2010, 6:51

+4

JvS

Berichtdoor JvS » vr 19 mar 2010, 7:43

Gaat goed zo :). Ik moet wel zeggen dat ik een active topics man ben en het feitelijk niet uitmaakt wat waar staat. Ik zie het toch staan 8). Maar ik heb specifiek de meeste interesse in speakerbouwprojecten. Ik zou het wel fijn vinden als dit allemaal in 1 forum stond.

Wat vindt het beheer hiervan? :)

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » vr 19 mar 2010, 9:00

We beraden ons zo snel als we wat tijd vinden :)

Politiek antwoord: met de wetenschap van nu zouden we misschien andere beslissingen hebben genomen in het verleden.

Nee geintje, we hebben het hier al eens eerder over gehad, maar het is nogal wat werk om de boel op de schop te nemen. Niettemin zullen we het er eens over gaan hebben.

Wowly

JvS

Berichtdoor JvS » vr 19 mar 2010, 11:09

Ik kan me voorstellen dat het nogal wat werk is om alle topics met terugwerkende kracht naar het juiste forum te verplaatsen. Ik ga even ongevraagd advies geven :).

Wij hebben dit bij tweakers.net toen we het audio en video forum gingen splitsen ook gehad (toen was ik daar beheerder van). we hebben er toen voor gekozen om topics van maximaal 1 jaar oud met de hand te verplaatsen en daarna reactief te handelen. dus wanneer een topic weer actief gemaakt werd door een nieuw bericht verplaatsen naar het correcte forum.

Op die manier is het wel overzichtelijk.

Ze (toen was ik er niet meer bij) hebben bij een andere splitsing overigens ook een keer de gebruikers ingeschakeld en ze topicnummers laten geven die wij rechtstreeks in de database konden laten verplaatsen. Gebruikers zijn met z'n heel velen en vaak enthousiast om te helpen :). Als je via topicnummers makkelijk topics kan verplaatsen, zou je kunnen overwegen om dit ook te doen.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » vr 19 mar 2010, 12:39

Dat laatste gebruiken ze nu ook weer voor die zogenaamde tags :lol:
(idee van die dingen snap ik nog niet helemaal, maar goed).

Hoef je enkel nog te controleren (waarvandaan en waarheen) en goedkeuren.
Dat kost uiteindelijk minder werk dan het zelf allemaal uitzoeken 8)

sjons

Berichtdoor sjons » vr 19 mar 2010, 18:38

b_force schreef:(idee van die dingen snap ik nog niet helemaal, maar goed).

Je bedoelt die "kernwoorden" die je aan 'iets' toekend wat in het heel-erg-kort aangeeft waar 't over gaat?

Grootste voordeel daarvan is dat je "menselijker" iets kan opzoeken. Om een voorbeeld te geven, ik maak nogal stevig gebruik van Delicious, waar je zeg maar online je favorieten neer kan zetten, en waar je dus bij elke favoriet ook aangeeft mbv tags waar 't over gaat. Dus als ik in mijn favorieten wil zoeken naar zelfbouw en luidsprekers voeg ik als tags "diy+speaker" toe. Wil ik binnen dat resultaat alleen bouwplannen, dan doe ik "diy+speaker+plan". Dus met drie simpele woordjes mijn kleine 3000 favo's teruggebracht naar 10 oid.

Grootste nadeel is dat je wel consistent moet werken. Ik gebruik de tag-suggesties ook wel eens, en dan kan het voorkomen dat je een link niet kan vinden omdat je zoekt op store of speaker terwijl ie getagged is onder shop of speakers. Wat dat betreft mag ik ook wel weer eens een rondje tags opschonen doen...

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » za 20 mar 2010, 12:20

Maar met een paar goed gerichte zoek termen kun je zoiets toch ook vinden?

k.p.
Contacteer:

Berichtdoor k.p. » za 20 mar 2010, 15:30

De zoekfunctie vind ik niet super. Waarschijnlijk kan alles er wel mee gevonden worden, maar op een of andere manier wil het vaak niet lukken. laatst heb ik bijvoorbeeld gezocht naar verschillende LT ontwerpen en ik kon amper wat vinden. Ook zocht ik hoe ik de trafo van dick best moest gebruiken en dit lukte ook niet met de zoekfunctie. Gelukkig zijn er wel mede forummers die in zulke gevallen willen helpen. :)

gr Kevin

TubeHead

Berichtdoor TubeHead » ma 26 apr 2010, 22:25

b_force schreef:Ik mis een beetje "Markeer alle forums als gelezen" onderaan de pagina.

Mis ik ook. :D

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 26 apr 2010, 22:25

En ik mis de laatste tijd een aantal moderators (waarvan er een al meer dan een jaar niet meer aanwezig is geweest :P)

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » ma 26 apr 2010, 22:27

wat mis je dan? Of mis je alleen bepaalde personen?

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 26 apr 2010, 22:28

Bepaalde personen.
(waarvan ik dan denk waarom zijn ze nog mod)
Nu weet ik dat er een aantal het druk hebben met verhuizen.
Maar eentje was hier als laatst op zo okt 04, 2009

Leeft hij nog überhaupt?

BertDB

Berichtdoor BertDB » ma 26 apr 2010, 22:51

ray5150 schreef:Ik zit met een ander probleem.
Hoe kan dat?

+1

idem hier.
Vroeger kon ik dat hier wel.
op andere fora lukt dat ook prima ...
Ik heb IE8

sjons

Berichtdoor sjons » ma 26 apr 2010, 23:36

b_force schreef:Maar met een paar goed gerichte zoek termen kun je zoiets toch ook vinden?

Yup, kan ook, tis maar net wat je voorkeur is. Om een analogie te geven, zoeken is gelijk aan bij een plaatsnaambord gaan staan, heel hard roepen dat je een koekenbakker zoekt die ook visser is, waarna er vervolgens zo'n knakker naar je toe komt.
Tags staan dan meer gelijk aan de plek inrijden, eerste links, tweede rechts, en voila, je bent in de straat met alleen maar koekenbakkers die ook visser zijn.

xbake schreef:+1

-0, ik hoef geen pdfjes in mijn tabjes, ik wil ze dan altijd downloaden, maar daar stel ik mijn browser dan ook wel op in.
Misschien dat de mods er eens naar kunnen kijken hoe de huidige manier van weergeven is? Is idd wel een (miniem) verschil tussen downloaden/inline display en de verschillende browsers (we moeten het niet te gemakkelijk maken nou...)

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 26 apr 2010, 23:40

In firefox kun je het allemaal instellen, zo fijn :D

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » di 27 apr 2010, 16:42

Haha ik zou zeggen, stuur ze een PM-etje :)

De mods welke niet veel tijd meer hebben hebben dit van tevoren aangegeven, en zo zijn andere mods gevraagd of ze mee wilde doen. Vergis je niet, er zijn verschillende typen mods. Dus als je weinig ziet van een mod betekent dat zeker niet dat hij niet actief hoeft te zijn!

Ik hoop je verwondering zo te hebben verholpen :wink:

groetjes

jan

Terug naar “Forum Algemeen”