DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

guido

Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]

Berichtdoor guido » di 26 apr 2011, 0:21

Nog niet meteen weggooien....

Die dingen komen in twee varianten; active low en active high. Dus 5V in rust en 0V pulsjes of net andersom. Je ontvanger moet daarop staan ingesteld.

Defect kan uiteraard ook :mrgreen:

cobaltjeh

Berichtdoor cobaltjeh » do 28 apr 2011, 0:03

guido schreef:Nog niet meteen weggooien....

Die dingen komen in twee varianten; active low en active high. Dus 5V in rust en 0V pulsjes of net andersom. Je ontvanger moet daarop staan ingesteld.

Defect kan uiteraard ook :mrgreen:

Het zijn 2 dezelfde die ik bij Conrad besteld heb, dus ik zal het nog wel even nameten. Maar ik vrees dat hij echt defect is.

cobaltjeh

Berichtdoor cobaltjeh » do 28 apr 2011, 0:17

De kast zit eindelijk compleet in elkaar. Front paneel is klaar, en ik ben redelijk tevreden.

Heb nog wat afwerking in de kast gedaan zoals het plaatsen van wat isolatie onder de voedingsprint. Daarnaast is de randaarde aangesloten op de kast.
Ik had nog een probleem met de usb, iedere keer bij het aansluiten kreeg ik een lelijke tik stroom. Dit kwam doordat de neutrik connectoren standaard de pluggen aarden aan de kast.
Na het isoleren van deze pluggen is het probleem compleet weg.

De DSP staat nu heerlijk te spelen, en klinkt goed! Ik heb geen last van enkele inschakel of uitschakelplop. Bij de analoge ingangen heb ik een lichte ruis. Maar digitaal is alles helemaal zuiver.
De linker knop is de aan/uit schakelaar, en de knop rechts wordt gebruikt voor de bronkeuze.

En natuurlijk wat plaatjes van het eindresultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

knuisje

Berichtdoor knuisje » do 28 apr 2011, 8:43

=D> =D> =D>
( ͝° ͜ʖ͡°)

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » do 28 apr 2011, 20:08

Gefeliciteerd met het resultaat, altijd lekker als het na gedane arbeid allemaal goed werkt!
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

guido

Berichtdoor guido » do 28 apr 2011, 22:02

Ziet er idd mooi uit. Maar als ik dan toch wat opmerkingen mag plaatsen :-#
- probeer een VFD te krijgen. Tegenwoordig krijg je er met dezelfde interface als die lcd's. Maar da's persoonlijk.
- ga naar een plastic handel (die kunstof maatwerk doen). Die kunnen een mooi plexiglas "glaasje" maken wat
precies in de uitsparing past. Eventueel rookglas bij een VFD.

krijg je zo iets http://members.home.nl/baltusg/P4220005.JPG.

Die ontvanger zal wel kapot zijn :mrgreen:

cobaltjeh

Berichtdoor cobaltjeh » do 28 apr 2011, 22:35

Bedankt voor de reacties ik ben inderdaad blij met het resultaat, nu op naar de 2e minidsp kast met interne versterker. Deze wordt alleen wel een enkele minidsp :).

Het front paneel kan mooier, maar voorlopig vind ik dit goed genoeg. Daarnaast lijk de uitsparing op de foto redelijk netjes, maar ik gok dat geen enkel bedrijf die precies passend gaat maken. Mede door mijn freeswerk. :oops: Ik zou eventueel later kunnen kijken voor een vdf plus zelf een glaasje maken.

Als ik het echt mooi zou maken zou ik een paneel van schaeffer pakken en daarin een mooi vdf met glas etc.
Alleen zit je dan al snel op zo'n 150 tot 200 euro. Als je verzendkosten en alles even erbij rekent.

Dit bedrag vind ik teveel voor alleen het uiterlijk, ik besteed dat liever aan betere speakers of nieuwe projecten. Het gaat tenslotte om het geluid. :)
Daarnaast is het wachten op een nieuwe minidsp of variant met ethernet en 8 kanalen. Dan wordt er toch een compleet nieuwe kast gemaakt :).
Ach zo blijf je toch bezig. :lol:

guido

Berichtdoor guido » vr 29 apr 2011, 0:28

Het freeswerk ziet er op de foto toch echt goed uit! Maar ik geef toe, front is bij mij van schaefer. En ik moet dus ook toegeven dat het front weinig diy is.... VFD was overigens niet duur (minder dan 10 euro), maar is dan ook niet "lcd compatibel".

Terug naar “Oude Showcases”