Nieuwe oude sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

vigier

Nieuwe oude sub

Berichtdoor vigier » wo 11 mei 2011, 22:55

Vandaag een dagje vrij genomen om de middenverdieping te slopen bij de verbouwing, maar door een bouwstop werd het een ander dagje.
Er lag al meer dan een half jaar een stapeltje plankjes klaar om een nieuw onderkomen voor mijn woofers te maken. Vanochtend zaten ze nog in een 72 liter kist, die vond ik wat aan de grote kant.
De units zijn een Peerless XLS-12 met 2 stuks XLS 10 passief 265gr. De nieuwe behuizing wordt een kubus van 40x40x40cm, netto ongeveer 38 liter. Het hout is 30mm MDF, alles netjes verstek laten zagen (Van Straalen in Utrecht, echt topwerk), de bracing aan de binnenkant zijn plaatjes van 18mm.

Heb even een tijdje niks met zelfbouw gedaan, maar ja... de kriebel is niet te onderdrukken he... Zeker niet toen ik op zoek ging naar wat leuks voor de huiskamer van mijn ouders, die gaan binnenkort ook verbouwen. Dussss, heel misschien later dit jaar nog een projectje. Maar eerst mijn eigen huis af maken, daar ben ik nog wel een paar maandjes zoet mee.
Gelukkig zit daar ook nog een klein forumprojectje in: muziek in de badkamer! Iets voor juli denk ik...
Bijlagen
IMAG0227.jpg
Twee gaatjes gefreesd en gezaagd voor de passieve units
IMAG0228.jpg
Paar gaatjes voor de bracing
IMAG0230.jpg
Wat extra zaag en freeswerk voor de bracing en een paar "koppelstukjes"
IMAG0232.jpg
6 plankjes op een rij, klaar om te lijmen
IMAG0234.jpg
De onderkant (die met het gat voor de terminal) en achterkant in de lijm
IMAG0235.jpg
En we zijn een stapje verder met lijmen
IMAG0236.jpg
Blikje vanaf de andere kant
IMAG0238.jpg
Alles in elkaar, de oude sub en een deur drukken de plankjes tegen elkaar. Ik ben te lui om mijn lange lijmklemmen te halen.
IMAG0239.jpg
En zo ziet het eruit door het gat van de XLS-12.

Terug naar “Oude Showcases”