Regels Showcase

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Bart_M
Beheerder

Regels Showcase

Berichtdoor Bart_M » za 30 dec 2006, 10:15

Om het grote aantal topics toch overzichtelijk te houden en op te kunnen nemen in de index, willen we jullie vragen om bij het openen van een topic in de showcase op de volgende zaken te letten.

* Plaats maar 1 project per topic
Heb je meerdere versterkers of speakers gemaakt, gun ze een eigen topic.

* Geef een duidelijke omschrijving van het project
Wees helder in de titel.
Graag niet zoiets als "nieuw project, mooie speaker enz., maar geef de titel iets mee als "2-weg Scanspeak speaker" of "Passieve voorversterker".

Bedankt!

Hondasnl

Re: Regels Showcase

Berichtdoor Hondasnl » do 09 aug 2007, 14:12

Hallo Bart,

Ik ben hier vrij nieuw.

Even een vraag, waarom kun je bij deze rubriek, op dit forum, je verslag niet volledig beheren?
M.a.w., dat je na verloop van tijd opmerkingen en adviezen later kan verwijderen en/of te verwerken in je verslag om e.e.a. een beetje overzichtelijk te houden.
En/of als je een foutieve post hebt gemaakt, kan verwijderen.
Soms zie het door de bomen het bos niet meer :lol: .
Bij het modelbouwforum kan dat dus wel.

Afbeelding

Groeten Marcus (Hondasnl)
Laatst gewijzigd door Hondasnl op do 09 aug 2007, 21:51, 7 keer totaal gewijzigd.

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » do 09 aug 2007, 14:15

Interessante optie. Eens kijken of het mogelijk is en of we die kant op willen.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 14:17

Misschien kan het wel ,maar niemand maakt er volgens mij gebruik van.

Waarom zou je het willen eigenlijk ?

Ik vind het altijd wel leuk, leerzaam etc etc om alles te lezen.

Zelf "off-topic" gepraat kan vaak nog eens handig zijn.

Ik vind het iig beter dan enkel plaatjes die je kan bekijken zonder enige discussie er bij.

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » do 09 aug 2007, 14:21

b_force schreef:Misschien kan het wel ,maar niemand maakt er volgens mij gebruik van.

Waarom zou je het willen eigenlijk ?

Ik vind het altijd wel leuk, leerzaam etc etc om alles te lezen.

Zelf "off-topic" gepraat kan vaak nog eens handig zijn.

Ik vind het iig beter dan enkel plaatjes die je kan bekijken zonder enige discussie er bij.

Hier kan het niet, ja waarom, soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Bij het modelbouwforum laat ik de opmerkingen een week of wat staan en haal ze dan weg. Hierdoor heb je een mooi verslag.
Maar moet ieder voorzich weten.

Er zijn ook gebruikers die er geen gebruik van maken en alles gewoon laten staan.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 14:25

Het is opzich wel een idee, maar ik denk persoonlijk dat het juist het leuke van een forum, de discussies zijn.

Met andere woorden, het heeft geen zin om dan nog te gaan babbelen als daarna toch alles weer weg wordt gehaald.
Ik vind het nogal behoorlijk zonde van alle leuke gesprekken die dan niet meer leesbaar zijn.

Wat een beter alternatief is, is een topic openen waar niemand ik kan praten, maar dat je een soort "sub-topic" maakt.

Zo hou je dus een overzichtelijk topic voor je bouw proces en een ander voor de discussie.

Zonder discussies/gebabbel is er ook geen forum.

Een alternatief is een eigen site maken, waar je dus enkel het bouwproces zet.

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » do 09 aug 2007, 14:30

b_force schreef:Het is opzich wel een idee, maar ik denk persoonlijk dat het juist het leuke van een forum, de discussies zijn.

Met andere woorden, het heeft geen zin om dan nog te gaan babbelen als daarna toch alles weer weg wordt gehaald.
Ik vind het nogal behoorlijk zonde van alle leuke gesprekken die dan niet meer leesbaar zijn.

Wat een beter alternatief is, is een topic openen waar niemand ik kan praten, maar dat je een soort "sub-topic" maakt.

Zo hou je dus een overzichtelijk topic voor je bouw proces en een ander voor de discussie.

Zonder discussies/gebabbel is er ook geen forum.

Een alternatief is een eigen site maken, waar je dus enkel het bouwproces zet.

Dat is een nog veel betere optie!
Wellicht kan hier eens over nagedacht worden.

Maar ik moet je wel zeggen dat het meestal dezelfde mensen zijn die een bepaald verslag volgen. En dan is een week voor de adviezen en commentaren wel genoeg.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 14:33

In principe is dat er eigenlijk al redelijk.

We hebben algemene speakerbouw en showcase.

Eigenlijk is speakerbouw voor het groffe ontwerp en showcase enkel een showcase.

Niet iedereen (lees bijna niemand) houdt zich hier aan.
Mede omdat het omslachtig en nogal dubbel is.

Wat je beter kan doen is enkel je begin post aanpassen met het hele verslag erin als je klaar bent.

Overigens lees ik heel vaak bepaalde topics maanden later, omdat ik toevallig iets wil doen met dezelfde drivers oid. (en dan ga ik zoeken)
De discussies daarin vind ik meestal meer waardevol dan het bouwverslag zelf.
Het gaat er dus niet om dat je het direct volgt, maar meer voor mensen die later nog eens willen lezen omdat ze toevallig er iets van nodig hebben.

Een ander voorstel van mijn kant is om de "Showcase index" aan te passen naar enkel het bouwverslag en daar ene link in naar de originele thread.
Ik kan me voorstellen dat dit gigantisch veel werk is. MAar we kunnen het in de toekomst wel zo regelen denk ik.

(anders wil ik wel het een en ander aan elkaar plakken als dat gewenst is :P )

Overigens zijn er altijd nog bouwverslagen die ergens halverwege de bouw stoppen.
Laatst gewijzigd door b_force op do 09 aug 2007, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » do 09 aug 2007, 14:36

Wat wellicht ook een goed idee is, maar dat is meer voor een programmeur in HTML, is dat als er bijv. iemand reageert op een bepaalde post in je verslag, je een aparte knop hebt om de commentaren te bekijken van die betreffende posting.
Laatst gewijzigd door Hondasnl op do 09 aug 2007, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 14:39

Hondasnl schreef:Wat wellicht ook een goed idee is, maar dat is meer voor een progammeur in HTML, is dat als er bijv. iemand reageert op een bepaalde post in je verslag, je een aparte knop hebt om de commentaren te bekijken van die betreffende posting.

Lees mijn commentaar boven (heb nog wat toegevoegd)

Ik denk persoonlijk dat het vrij irritant werkt om een apart commentaar "veld" te hebben.
Dat praat vrij lastig over bepaalde theorieën/plaatjes etc
Je moet dan de hele tijd heen en weer klikken.

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » do 09 aug 2007, 17:30

Lijkt mij persoonlijk wenselijk de showcase overzichtelijk te houden. Hiervoor kun je een aantal replies reserveren die je denkt nodig te hebben. Echte discussie zouden niet hoeven te worden gevoerd in de showcase, al zijn uitingen van bewondering altijd welkom natuurlijk :D

Verder kun je bij algemeen idd je gehele bouwverslag en perikelen kwijt incl. op en aanmerkingen van anderen, die mi minstens zo interessant zijn.

Wowly

Jasper Joppe Geers

Berichtdoor Jasper Joppe Geers » do 09 aug 2007, 17:44

Eerlijk gezegd ga ik dan al vrij snel nadenken over de functie van een forum. Dat is toch juist bedoeld om lekker te kunnen discusseren over van alles en nog wat? Als je dat liever niet hebt in een topic wat je opent kun je dat denk ik zelf ook wel aangeven. De andere gebruikers zullen dat best respecteren denk ik zo.

Groetjes!

JJ.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 18:44

Jasper Joppe Geers schreef:Eerlijk gezegd ga ik dan al vrij snel nadenken over de functie van een forum. Dat is toch juist bedoeld om lekker te kunnen discusseren over van alles en nog wat? Als je dat liever niet hebt in een topic wat je opent kun je dat denk ik zelf ook wel aangeven. De andere gebruikers zullen dat best respecteren denk ik zo.

Groetjes!

JJ.

Dat was mijn idee dus ook
(maar volgens mij was dat al duidelijk)

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » do 09 aug 2007, 21:41

Je kan ook de bruikbare adviezen later verwerken in je verslag, dit heb ik bijv. op het andere forum gedaan.
Zo zie je toch hoe het e.e.a. tot stand is gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maargoed nevermind, als het zo blijft, heb ik daar geen problemen mee.
Het was enkel maar een suggestie / idee :oops:

Groetjes Marcus
Laatst gewijzigd door Hondasnl op do 09 aug 2007, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 21:58

Opzich is het idee niet verkeerd, maar je mist de hele discussie.

Ik heb de draad gelezen op dat modelbouwforum en ik mis heel erg de discussie er om heen.

Wat dus beter kan (vind ik) is OF je start post steeds aanpassen (en bv 2 of 3 eerste post reserveren) en de rest in het topic vullen met discussie (en de foto's).

Je kan dan het hele bouwverslag in de 1e start post zien.

Of je opent een topic bij showcase.

Hondasnl

Berichtdoor Hondasnl » do 09 aug 2007, 22:01

Oh wacht even, is er dan geen limiet aan toetsaanslagen aan 1 posting? :oops:

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 09 aug 2007, 22:16

Dat weet ik niet helemaal zeker (ik kom er nooit aan :P)

Maar je kan sowieso direct 2 (of meer) volgende posts reserveren voor jezelf :)

Terug naar “Oude Showcases”