Sietse TL, side loaded, de Rambo's

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

sietse

Sietse TL, side loaded, de Rambo's

Berichtdoor sietse » vr 22 jun 2007, 16:41

Wat ging er allemaal aan vooraf
viewtopic.php?f=3&t=2301
viewtopic.php?f=3&t=3653#wrapheader
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3849

Het is nu Maart 2009, en ik heb de titel van dit topic gewijzigd. Voorheen de Rambo's, zijn het ook natuurlijk..:wink: , maar ik vond de titel " Sietse TL " ook wel heel eervol. 8)

Alvast een voorzichtige start. Behalve het model, is alles gelijk aan de Macho's.
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.
Maar overdag klussen en 's avonds hobby. Moet ook kunnen. 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door sietse op di 01 jun 2010, 20:03, 7 keer totaal gewijzigd.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !
Maar ja, viewtopic.php?f=15&t=4440 ????

sietse

Berichtdoor sietse » zo 15 jul 2007, 13:59

Dachten wij, vandaag mooi weer, ff bbqen enzo. Nou het hoost hier en het onweerd, dus maar even een tekeningetje gemaakt, zoals ik denk dat het gaat worden. Niet op de kleur letten, die heb ik maar even gekozen om ongeveer het uiterlijk aan te geven als ze klaar zijn.
Qua model denk ik een beetje acceptabeler dan de Macho's. Ook van achter wat smaller. Maar ze blijven toch nog wel vrij groot.
Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen !

audiomanics

Re: Rambo, side loaded TL

Berichtdoor audiomanics » zo 15 jul 2007, 15:24

sietse schreef:Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.

Wat? Dat ze er staan of dat het lang gaat duren :roll:

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 15 jul 2007, 17:36

Ik vind het nieuwste model wel mooi eigenlijk. Een beetje Moebius-achtige vorm (voor de stripliefhebbers onder ons)

Wowly

sietse

Berichtdoor sietse » zo 15 jul 2007, 21:27

audiomanics schreef:
sietse schreef:Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.

Wat? Dat ze er staan of dat het lang gaat duren :roll:

Kees

Beide, maar ik mag nog niet gaan verven enzo, zolang vrouwtje nog vakantie heeft... :roll:
Dus, de kroeg in of deze week houtjes halen.... :wink:
Vooral niet tegenstribbelen.

Ja Jan, ik vraag me af waarom ik het niet meteen zo ontworpen heb. Maar ja, nu heb ik ook gelijk een leuk nieuw ontwerp voor de Duplo's.
Deze Rambo's omdraaien en de tussenschotten parr. aan het front. Heb je meteen een taps verloop van de line.

Enneeuuh, dan sparen, hoop ik, voor iets waar het getal 12 op van toepassing is. Zit wel in m'n kop, maar nog niet op papier... :-k
\:D/

sietse

Berichtdoor sietse » vr 20 jul 2007, 20:22

Zo, gisteren en vandaag ff bezig geweest. Frontjes moeten nog gefreesd en zo. Mooie slankies worden het.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » za 21 jul 2007, 8:52

netjes!

het ziet er uit alsof ze twee meter hoog zijn... heb je wat maten?
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

sietse

Berichtdoor sietse » za 21 jul 2007, 15:28

hoogte 125 cm, diepte 40, breedte achter 33 en voor 18 cm.

Tot dusver gaat alles op één of andere manier zeer voorspoedig. Alles klopt en past inelkaar. Ik leer het wel.....ga zo door Sietse en gij zult spinazie eten... 8)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 21 jul 2007, 18:10

sietse schreef:Alvast een voorzichtige start.
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.

jaja, ik geloof je simpelweg niet meer als je zegt dat het deze keer wat langer zal gaan duren :twisted: :wink:

Ik denk dat je een hele mooi kast hebt ontworpen en dat je niet kunt wachten om hem IRL te zien :D

Jan

sietse

Berichtdoor sietse » za 21 jul 2007, 21:14

Wowly schreef:
sietse schreef:Alvast een voorzichtige start.

jaja, ik geloof je simpelweg niet meer als je zegt dat het deze keer wat langer zal gaan duren :twisted: :wink:

Ik denk dat je een hele mooi kast hebt ontworpen en dat je niet kunt wachten om hem IRL te zien :D

Jan

Da's ook waar Jan, maar zolang ik niet mag schilderen, maak ik misbruik van mijn vrije tijd.. :D
En eerlijk, ik had niet verwacht dat het zo snel inelkaar zou zitten. Alles gaat goed tot op de mm en daar verbaas ik me zelf een beetje over.
Ik heb alles deze keer gelijmd en geschroefd. Zo kon me niks verschuiven zoals me met de macho's is gebeurd. En dat werkt snel dus. Enige vervelende is het verschil in tolerantie van de mdf plaatafmetingen.

Ik zal ze helemaal gaan afwerken voor ik de units er in ga zetten. Want deze kastje belanden dus niet bij het grofvuil. Ik vind ze nu al te mooi.. \:D/

sietse

Berichtdoor sietse » zo 22 jul 2007, 12:53

Zo, de "wangen" zitten er ook op.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 22 jul 2007, 17:08

Het spijt me te zeggen, maar het ziet er idd erg mooie uit :wink: Je hebt denk ik nu midden in de roos geschoten. Mooie stevige ranke zuil!!

Jan

sietse

Berichtdoor sietse » do 26 jul 2007, 19:50

Nou, het zit dus eindelijk tegen.. :cry:
De frontjes mogen niet lukken. De eersten verprutst door "ff vlug tussen de buien door" freesje vernield, dus opnieuw gedaan vanmiddag, zijn ze te smal. En dat snap ik nu nog niet. Dus morgen maar weer ff houtjes halen. Drie keer is scheepsrecht.

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » do 26 jul 2007, 20:27

sietse schreef:Drie keer is scheepsrecht.

En vijf keer is SietseRecht :twisted:
Dus ga door!!

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 26 jul 2007, 22:37

Op zulke momenten moet je het even laten liggen. Alsof het project zelf vind daat je te hard gaat lijkt wel. Tenminste, zo voelt dat bij mij altijd aan.

Jan

Fokko

Berichtdoor Fokko » do 26 jul 2007, 22:41

Hallo Sietse,

Weet je ook al wat voor drivers je gaat gebruiken ?
Ziet er verder heel goed uit. Mooi slank hoog modelletje :D
Afbeelding

sietse

Berichtdoor sietse » vr 27 jul 2007, 12:49

Lees dit maar es door Fokko, weet je ook wat het doel van de constructie is.

sietse

Berichtdoor sietse » vr 27 jul 2007, 20:11

Nou, zo dan dus, he,he gelukt. Ik lijk wel een amateur..... :D
Maar goed, nog ff vastlijmen en moeten ze naar de begane grond, voor de verdere afwerking.
Maar volgend week gaat ook mijn huis-tuin-('t ig meter heg)-en keukenwerk weer beginnen. En vooral de boxen en de tuin zijn afhankelijk van het weer.
Dus we zien wel hoe het verder gaat.

StevenW

Berichtdoor StevenW » vr 27 jul 2007, 23:31

Hey Sietse,

Ik heb eerdere projecten van je niet altijd even mooi gevonden, maar deze vind ik toch wel heel erg mooi! Ik vind het ook een interessant project!

Keep up the good work!

Steven
Cut The Crap

sietse

Berichtdoor sietse » za 11 aug 2007, 20:23

Hoi, ben ik weer ff. Het schilderwerk zit tegen want er moet toch nog al wat werk gebeuren om alles weer een beetje netjes te kunnen afwerken, zoals beschadigingen aan de kozijnen en zo. Beetje klote dus.
Maar goed, vandaag nog even aan de boxen gewerkt. Boven en onderkant zitten er aan en alles vlak afgewerkt. Komen nu in de buurt van de eerste grondverf laag. Zwaar zijn ze wel, maar wie niet sterk is moet hulpmiddelen hebben.. 8)
En ja, plaatje twee, nou 't is waar, als het goed blijft gaan, worden deze kastjes inderdaad de laatste rustplaats van de units, waar ze hopelijk de sterren van de hemel zullen spelen... :D

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 11 aug 2007, 22:46

Ze blijven er bijzonder gaaf uitzien!. Had je ze niet nog wat smaller kunnen maken?

Jan

sietse

Berichtdoor sietse » zo 12 aug 2007, 11:52

Wowly schreef:Ze blijven er bijzonder gaaf uitzien!. Had je ze niet nog wat smaller kunnen maken?

Jan

Nee, want ik moet toch wel het oppervlak van de line behouden en kleiner dan nu kan niet. Ik denk overigens wel dat de kasten smaller zouden zijn wanneer ik de units in het front had zitten. De driepitters waren 22cm breed van voor naar achter. Maar de ruimte van het front zou dan wel wat krap worden met 6 units en een line uitgang.
Maar 4 woofs in een TL is eigenlijk ook wel een beetje van de gekke, maar wel leuk. 8)

sietse

Berichtdoor sietse » zo 12 aug 2007, 20:12

En weer een stapje verder. Heb ze in MDF grondverf gezet. Of ik dat spul nou echt beter vind dan gewone grondverf, zal de tijd leren. Droogt wel erg snel op. Te snel vind ik.
Frontje waar doek op komt er ook maar ff tegen aan gezet.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 13 aug 2007, 12:08

sietse schreef:En weer een stapje verder. Heb ze in MDF grondverf gezet. Of ik dat spul nou echt beter vind dan gewone grondverf, zal de tijd leren. Droogt wel erg snel op. Te snel vind ik....
dat Alabastine spul? vind ikook wel erg snel drogen, waardoor het niet mooi glad trekt en de dus (te) veel er weer af staat te schuren. dekt wel erg goed.

sietse

Berichtdoor sietse » ma 20 aug 2007, 15:41

Als het nou deze week een beetje meezit, zullen ze dit weekend op kleur zijn, hoop ik. Ben afgestapt van dat mdf grondverf en er gewoon huis-tuin en keuken verf opgezet. Heb ik op de randen van de boxen tenminste geen ophopingen van verf en zie ik de oneffenheden in het oppervlak ook beter.

Terug naar “Oude Showcases”