nieuw audio meubel + verhaal

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

metabaron

nieuw audio meubel + verhaal

Berichtdoor metabaron » ma 14 apr 2014, 20:36

Beste heren hier mijn nieuwe audio meubel en de tocht erheen :mrgreen: :rofl:

Ik zat al een tijdje met een echt audio meubel in me hoofd , diversen dingen bekeken. marktplaats in de gaten gehouden.
Maar Ik zag nooit echt iets naar me smaak of prijs, heel herkenbaar zeker?????
Me versterkers en rommel stonden op het dressoir en eetkamertafel eronder ernaast nou ja je kent het wel.
Het stond altijd in de weg..... :cry:
Me meissie wou vanochtend ff naar de ikea ,ik denk ik ga ff mee..
Daar aangekomen na 1.5 uur slenteren zie ik vanuit mijn ooghoek iets roods.(aanval van inspiratie)
Dus ik loop erop af en zie diversen panelen voor bureaus , en de felrode 120*60 , die gaat mee dacht ik :D
Plotseling zat de gang er wel in , bijna rennend naar de gangen waar de dozen staan en jahoor de laatste 3 rode op de kar gegooid.
Het paste nog net want me meissie had de kar al bijna gevuld :oops:

De spullen in de kar gesmeten en met gillende banden naar de gamma voor pootjes want ze hadden nix leuks bij ikea.
Intussen borrelde de inspiratie volledig door het dolle heen :rofl: :rofl: :rofl:
Ik kwam thuis eerst de spullen van de baas in elkaar gezet. Daarna in record tijd me AUDIOMEUBEL in elkaar geflanst :goeie: :goeie:
Zeker tevreden hier mijn ikea gamma meubel :D
004.jpg

003.jpg

Jullie zien ook nog het platenspeler project :kwijl: de monoblokken en de three in aanbouw bovenop.
Dus ik heb nog wel wat in het verschiet......

Zit nu tevreden op de bank te kijken en te luisteren... :lol:

Groeten Dennis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dennis

Kappa7

Re: nieuw audio meubel + verhaal

Berichtdoor Kappa7 » ma 14 apr 2014, 23:53

Mooi rood is niet lelijk :D
Lijnen de pootjes wel of terwijl staat alles vast of los op elkaar?
Volgens mij staan ze nu wat scheef op elkaar gezet.
Ik heb zelf ook een meubel met de pootjes van de gammel gemaakt maar daar heb ik een draad stang M10 doorheen gedraaid.
Dat is ook de maat van de schroef draad in de voet.
De kunst of dopjes kan je zo uit de buis trekken deze schroef je dan vast en zet de poot daar weer overeen.
Werkt perfect.

metabaron

Berichtdoor metabaron » di 15 apr 2014, 8:12

Ja klopt het staat nog los ff schuiven en een draadstang en klaar...
Dennis

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 15 apr 2014, 10:52

Mooi gedaan Dennis! Misschien nog een keer iets slims erachter om de kabels een beetje weg te werken? Heb er ook eens 1 gemaakt, staat in de hobbykamer. Gebruik 'm meer als verrijdbare opstelling, voor wat experimenteren e.d. Werkbladen zijn ook van Ikea die ze toen een keer in de aanbieding had, draad is M20.

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 16 apr 2014, 9:49

Hier is mijn uitvoering van dit principe:
audio_meubel.jpg

Het is op de foto niet te zien maar achter in het midden zit een strip aluminium van 5cm breed, daar achter lopen de kabels.
In de bovenste plank zitten M8 rampamoeren voor de draadeinden. Als je de moeren onder in de voeten aantrekt dan wordt het draadeind op trek belast en zit er geen beweging meer in. Als alleen draadeinden gebruikt dan ondervinden deze een buig belasting en dan moet je inderdaad M20 nemen om het een beetje stabiel te krijgen.

Gerrit
Running with the Joneses just ain't where it's at, Boz Scaggs

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 16 apr 2014, 10:18

Een Oppo speler :D die heb ik ook nog op het verlanglijstje staan. Maar het ziet er keurig uit, wat is verder te zien, een voorversterker met 2 eindversterkers?

Dat draadeind, ik zou het zo met die kale M20 ook niet in de woonkamer willen hebben hoor, is echt voor op de hobbykamer, dat hebben jij en Dennis mooier opgelost. Wat heb je gebruikt om het draadeind, een hoekprofiel, is zoiets bij bv een bouwmarkt te koop?

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 16 apr 2014, 10:39

Barry2001 schreef:Een Oppo speler :D die heb ik ook nog op het verlanglijstje staan. Maar het ziet er keurig uit, wat is verder te zien, een voorversterker met 2 eindversterkers?

Dat draadeind, ik zou het zo met die kale M20 ook niet in de woonkamer willen hebben hoor, is echt voor op de hobbykamer, dat hebben jij en Dennis mooier opgelost. Wat heb je gebruikt om het draadeind, een hoekprofiel, is zoiets bij bv een bouwmarkt te koop?

De Oppo is een absolute aanrader, speelt alles af wat er in past en via het netwerk alles behalve iso's (optie verwijderd op last van de content industrie :evil: ). Hij heeft ook 2 HDMI ingangen, de ziggo doos gaat dus ook door de Oppo en profiteert van de veel betere video processing en DAC's.

Het is een vierkanaals voorversterker met Tentlabs volume regelaars, de Oppo stopt sub en center bij de front kanalen. De kasten op de onderste plank bevatten de Orion en Thor asp's en 4xUcd180HG Hxr voor de Orion en een UcD400HG Hxr voor de Thor.

Het zijn vierkant profielen van 3cm, bij de bouwmarkt hebben ze wel het één en ander, ik heb ze over de grens bij Bauhaus gehaald (daar past de Gamma drie keer in).

Gerrit

sjons

Berichtdoor sjons » wo 16 apr 2014, 10:43

Hier wel met draadeind in de woonkamer, maar dan geen houten planken maar gehard glas. Maar die pootjes zien er inderdaad wel netjes uit!

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 16 apr 2014, 11:04

Een vriend heeft ook een Oppo en is er ook lyrisch over. Dat íe geen iso's speelt vertelde hij ook, maar als je het weet is het gewoon een kwestie van iso's op de pc uitpakken. Hij laat z'n digi tuner ook via de Oppo lopen vanwege de betere video processing. Ik gebruik nu een AC Ryan die alweer wat jaartjes oud is, met als grootste nadeel dat íe (vanwege de Realtek chipset) eens in de zoveel seconde een frame overslaat. Het probleem is als je dit weet je erop gaat letten en het soms irritant is :D En die AC Ryan speelt geen 3D af, mijn beamer kan dit wel en ik zou dit wel eens willen proberen na verhalen dat dit vaak beter is dan wat je in de bioscoop te zien krijgt.
Ben nog wel even benieuwd, wat heeft de Oppo aan uitgangen, ook 2 x HDMI uit? En het geluid, ook analoog uit? en eventueel ook nog een 'ouderwetse' analoge video uitgang?

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 16 apr 2014, 11:26

Barry2001 schreef:Een vriend heeft ook een Oppo en is er ook lyrisch over. Dat íe geen iso's speelt vertelde hij ook, maar als je het weet is het gewoon een kwestie van iso's op de pc uitpakken. Hij laat z'n digi tuner ook via de Oppo lopen vanwege de betere video processing. Ik gebruik nu een AC Ryan die alweer wat jaartjes oud is, met als grootste nadeel dat íe (vanwege de Realtek chipset) eens in de zoveel seconde een frame overslaat. Het probleem is als je dit weet je erop gaat letten en het soms irritant is :D En die AC Ryan speelt geen 3D af, mijn beamer kan dit wel en ik zou dit wel eens willen proberen na verhalen dat dit vaak beter is dan wat je in de bioscoop te zien krijgt.
Ben nog wel even benieuwd, wat heeft de Oppo aan uitgangen, ook 2 x HDMI uit? En het geluid, ook analoog uit? en eventueel ook nog een 'ouderwetse' analoge video uitgang?

Inderdaad, ISO uitpakken en dan werkt het wel maar heb je de menu's niet. De Oppo doet wel 3D en ook 4K upscaling met 30fps.
Hier een plaatje van de achterkant:
BDP-105-Back-hr.jpg

Dit is de BDP-105 met de Sabre DAC's, apart voor surround en stereo. De BDP-103 is een stuk goedkoper en heeft één set Cirrus Logic Dac's, de video processing is gelijk. Zoals je ziet zijn er twee HDMI uitgangen, dat was voor mij ook één van de redenen om voor de Oppo te kiezen dan kan ik TV en projector tegelijk aansluiten. Er zit geen analoge video meer op, wederom met dank aan de content industrie :evil:
De BDP-105 kan ook als USB DAC dienen en er zit geen ventilator in :D
Voor het betere kijkwerk heb ik een JVC DLA X30 projector en het verschil in beeldkwaliteit tussen de Oppo en een WDTV Live of VLC via een MacBook is heel erg groot. Ook Netflix ziet er een stuk beter uit via de Oppo.

Gerrit

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 16 apr 2014, 11:37

Dankjewel voor het plaatje, maar hoe doe je dat aan de ingang? Ik zie 1 HDMI ingang?
Geen menu's lijkt me niet zo'n punt met iso's, USB ingangen is ook handig naast de netwerkaansluiting, en dat 4k upscalen met 30fps schijnt íe erg goed te doen. Mooi ook die analoge audio uitgangen, zelfs gebalanceerd.
Geen analoge video uitgang is begrijpelijk, wie heeft er dan ook nog een beeldbuis televisie zoals ik (ding wil maar niet kapot :twisted: ). Beetje een caravan achter een Ferrari hangen natuurlijk.

Edit: je bedoelt 2 HDMI uitgangen denk ik in je eerdere post, geen ingangen :D

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 16 apr 2014, 11:59

Barry2001 schreef:Dankjewel voor het plaatje, maar hoe doe je dat aan de ingang? Ik zie 1 HDMI ingang?
Geen menu's lijkt me niet zo'n punt met iso's, USB ingangen is ook handig naast de netwerkaansluiting, en dat 4k upscalen met 30fps schijnt íe erg goed te doen. Mooi ook die analoge audio uitgangen, zelfs gebalanceerd.
Geen analoge video uitgang is begrijpelijk, wie heeft er dan ook nog een beeldbuis televisie zoals ik (ding wil maar niet kapot :twisted: ). Beetje een caravan achter een Ferrari hangen natuurlijk.

Er zit een HDMI ingang op de achterkant en nog een HDMI ingang aan de voorkant, deze is ook MHL compatible voor je smartphone o.i.d.
Hier nog een plaatje van de binnenkant met de twee audio printen:
BDP-105-Top-hr.jpg

Dat ziet er toch ook erg netjes uit dacht ik zo. Zo te zien allemaal mooie Wima blokjes en metaalfilm weerstanden. Ik heb hem zelf nog niet open gehad om te kijken wat er voor opamps in zitten, maar het zullen geen 741's zijn :lol:

Gerrit

metabaron

Berichtdoor metabaron » wo 16 apr 2014, 13:11

Ook een net audiomeubel gerrit :D
Bij mij zit in de onderkant van de pootjes schroefdraad dus gaatjes boren , en schroefdraad erin klaar is dennis.... En kabels wegwerken......
Maar dit zal waarschijnlijk wel ff staan voor ik er weer wat aan doe.
Thnx voor de picture

Dennis
Dennis

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 16 apr 2014, 13:43

Gerrit schreef:
Barry2001 schreef:Dankjewel voor het plaatje, maar hoe doe je dat aan de ingang? Ik zie 1 HDMI ingang?

Er zit een HDMI ingang op de achterkant en nog een HDMI ingang aan de voorkant, deze is ook MHL compatible voor je smartphone o.i.d.
Hier nog een plaatje van de binnenkant met de twee audio printen:
BDP-105-Top-hr.jpg

Dat ziet er toch ook erg netjes uit dacht ik zo. Zo te zien allemaal mooie Wima blokjes en metaalfilm weerstanden. Ik heb hem zelf nog niet open gehad om te kijken wat er voor opamps in zitten, maar het zullen geen 741's zijn :lol:

Gerrit

Ziet er keurig uit ja, mooi opgezet, prima componenten voor zover zichtbaar. Duidelijk van die HDMI ingang! Ben weer helemaal op de hoogte, dank voor al uwen info :!:

Gerrit

Berichtdoor Gerrit » wo 16 apr 2014, 14:18

Ook een net audiomeubel gerrit :D
Bij mij zit in de onderkant van de pootjes schroefdraad dus gaatjes boren , en schroefdraad erin klaar is dennis.... En kabels wegwerken......
Maar dit zal waarschijnlijk wel ff staan voor ik er weer wat aan doe.

Je zou U profielen tegen de achterkant kunnen schroeven en daar de kabels in leggen. Ik heb het zo weten te regelen dat je geen kabels ziet. Kabels die over de grond lopen zitten bij mij in vierkant profielen of onder U profielen verstopt zoals hier de luidsprekerkabels naar de Orion:
Orion-5.jpg

Op de achtergrond zie je de Thor sub en mijn zelfbouw CD rek. Het moge duidelijk zijn dat ik van blank hout en multiplex houd.

Nog een opmerking over de Oppo, deze is ook een DLNA renderer dus je kunt b.v. JRiver mediacenter vertellen dat het via de Oppo moet worden afgespeeld, of via een tablet een Synology NAS DLNA server de opdracht geven het op de Oppo af te spelen. Daarnaast is er ook een gratis app voor tablets van Oppo zelf waarmee het makkelijk browsen is in je NAS.

Gerrit

valve

Berichtdoor valve » ma 19 mei 2014, 21:13

Hier is mijn meubel.
Ik ben een beetje voor vintage audio en heb hier dus ook een meubeltje voor gemaakt.
De bedoeling is dat er nog wat audio bij komt,en de platen en banden dan een eigen kast gaan krijgen in dezelfde stijl.
hifi kun je niet kopen dit moet je doen

Terug naar “Sets en Overig”