Coillon rings o.i.d

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

markbakk

Re: Coillon rings o.i.d

Berichtdoor markbakk » zo 05 nov 2017, 20:40

Walt schreef:De tweaks veranderen niet zozeer het geluid van de set, maar de perceptie van de luisteraar. Verklaart mogelijk ook de werking van bijv. de Audiolamp. Door het aangename licht/gloeien van de lamp ervaart de luisteraar een soort van rust waardoor deze ontvankelijker is voor de informatie op de cd.

Lijkt mij niet ver van de spijker op z’n kop (...). Ik doe nogal eens mijn ogen dicht om beter te kunnen luisteren, ook bij een live uitvoering. Maar ik ga geen blinddoeken voor grof geld verkopen omdat het donker mij zo goed helpt in het luisteren. Wél als ik grof geld wil verdienen. En daarom zijn in mijn ogen tweakpredikanten bij voorbaat verdacht.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » zo 05 nov 2017, 20:49

Of; hoe heurt het eigenlijk? Gaan regelmatig naar (pop) concerten, vrijwel altijd versterkt, met geregeld geluid. Afgelopen donderdag naar een strijk ensemble geweest, 24 man, onversterkt. En dat is op z'n tijd een eye ear-opener, hoe mooi dit kan klinken.

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » zo 05 nov 2017, 20:54

markbakk schreef:
Walt schreef:De tweaks veranderen niet zozeer het geluid van de set, maar de perceptie van de luisteraar. Verklaart mogelijk ook de werking van bijv. de Audiolamp. Door het aangename licht/gloeien van de lamp ervaart de luisteraar een soort van rust waardoor deze ontvankelijker is voor de informatie op de cd.

Lijkt mij niet ver van de spijker op z’n kop (...). Ik doe nogal eens mijn ogen dicht om beter te kunnen luisteren, ook bij een live uitvoering. Maar ik ga geen blinddoeken voor grof geld verkopen omdat het donker mij zo goed helpt in het luisteren. Wél als ik grof geld wil verdienen. En daarom zijn in mijn ogen tweakpredikanten bij voorbaat verdacht.

Ik zou er echt niet vies van zijn om Walt een paar mooie dure tweaks te verkopen.

Als hij zegt dat het werkt zijn we alle twee tevreden.

Win win situatie.

pvanlingen

Berichtdoor pvanlingen » za 02 dec 2017, 11:33

Misschien is dat inderdaad wel iets om de winter door te komen.
ijstraktatie9[1].jpg

Hiermee verdien je nu toch ook niet veel denk ik. :lol:

Paul.

leonidas
Ook commercieel actief

Berichtdoor leonidas » zo 03 dec 2017, 16:39

Even een tussenstand.
Zo'n 200+ uren zitten inlezen.
Diverse gesprekken gevoerd o.a. hoogleraar theoretische natuurkunde , een paragnost en nog een paar.
Een alchemistisch werk doorgespit : the book off Coilon.

Voorlopig hou ik het erop :
de lamp en de coilon ringen zijn buiten het "gebied" van de gewone kabel/interlinks/zekeringen tweaks.

Het zijn geen tweaks maar een soort van lenzen en stemmen de luisteraar op zijn set af.
Over het hoe : weet ik nog niet.
Het is een soort koppeling tussen organisch en anorganisch.
Soms meteen , soms na een tijdje en soms nooit of te nimmer !!

Het is zonder meer fascinerend en ik ga dan ook zeker door met mijn onderzoek !!

Ik wil graag weten of je , zonder schild (afscherming) teveel vitale energie zou kunnen verliezen.(iemand ?? ziek worden / moe zijn o.i.d. ?)

Ook graag nog wat ervaringen :

Soms zet ik 's morgens muziek aan en weet ik zeker dat mijn set anders klinkt dan de dag ervoor !! Meer mensen die dit wel eens ervaren ?
Ook doe ik best veel "luistersessies" , soms zijn er bezoekers die het geluidsbeeld in mekaar laten storten !! Is dit echt zo ?

Ik hoop weer dat mensen zich bloot durven geven en hun ervaringen willen delen !!

Voor de geïnteresseerden : ga eens zoeken naar de vormveld theorie van Sheldrake. (wel een beetje je voorstellingsvermogen gebruiken).

mvgr. Leon.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » zo 03 dec 2017, 16:47

leonidas schreef:.....
Voorlopig hou ik het erop :
de lamp en de coilon ringen zijn buiten het "gebied" van de gewone kabel/interlinks/zekeringen tweaks...
:yeah: we zijn het eens :yeah:

dat je set op verschillende tijden op de dag verschillend klikt verbaast me niet, bv in de ochtend hebben je oren net een lekkere stille nacht achter de rug. aan de andere kant is het 's avonds laat buiten rustiger zodat je minder achtergrondgeluid hebt.

leonidas
Ook commercieel actief

Berichtdoor leonidas » zo 03 dec 2017, 17:07

Hoi Henkjan,

Ik vind jou ook lief :)
Maar we zijn het niet eens !!

Hopelijk komt er nog wat aan reacties die me verder helpen :) (zal moeilijk worden op dit forum).

mvgr. Leon

Walt

Berichtdoor Walt » zo 03 dec 2017, 17:17

Hallo Leon,

Ik denk dat je op het audiofreaks forum meer kans hebt op voor jouw onderzoek nuttige informatie en ervaringen. Verder volg ik je onderzoek met grote intresse, ik denk dat je in de juiste hoek aan het zoeken bent.

Groetjes Walter

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 03 dec 2017, 17:35

Je set klinkt niet anders, je luistert gewoon anders afhankelijk van je gemoedstoestand en het moment van de dag. Wanneer stoppen mensen nu eens met het gehoor als meetinstrument te beschouwen?

Walt

Berichtdoor Walt » zo 03 dec 2017, 17:44

Naast die gemoedstoestand is er denk ik ook mogelijk beinvloeding van die mofologische velden zoals bijv. Sheldrake beschijft. Dat is echter allemaal nog zo experimenteel en vaag, dat zal nog wel vele jaren duren voor we dat beter begrijpen.

Groetjes Walter

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 03 dec 2017, 17:52

Ik wil vooral genieten van muziek en niet teveel poeha er om heen, als de kinderen naar bed zijn heb ik geen zin meer in mofologische velden door te ploegen voor ik muziek ga luisteren. Maar het kan zijn dat het er verband mee houd, ik wacht even tot google de oplossing heeft in de vorm van een veld controller alla chromecast.

metabaron

Berichtdoor metabaron » zo 03 dec 2017, 17:54

Hoi Leon,

Ik denk ook wel eens mijn stereo anders klinkt.
Maar ik geloof dat dat door mezelf komt.

Bijvoorbeeld: Als ik uit mijn auto kom rollen nadat ik achter een halve zool 60 heb gereden waar je 130 mag. Mijn tanden staan nog in het stuur , rood aangelopen en iedereen uitgescholden. Hierna ontsteekt ik mijn heerlijke 2a3 versterker zonder condensatortje in het signaalpad waarna de geluiden uit mijn hoornluidsprekertjes knallen.
Toch klinkt er iets niet lekker dan......

Daarentegen als ik lekker zen uit mijn bad gedobbert kom na een heerlijke vrijpartij dan klinkt het alsof er een engeltje in mijn oor staat te oreren.

Walter komt ook in die stemming na prijzige tweaks of de suggestie van verbetering.

Je hersens zijn tot veel in staat en ik denk dat je het daarin moet gaan zoeken. En niet in niet te meten tweaks.
Als ik wat voor tweaks dan ook naast me bord leg tijdens het eten wordt me eten niet lekkerder hoor.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 03 dec 2017, 17:55

Teveel info Dennis #-o

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 03 dec 2017, 18:26

metabaron schreef:Hoi Leon,
...........................

Als ik wat voor tweaks dan ook naast me bord leg tijdens het eten wordt me eten niet lekkerder hoor.

Ik doe het daarom in een glas. En het soort glas maakt ook heel wat uit :mrgreen: Maar dan nog smaakt het iedere avond anders.

I.d.d. Joram, de spijker op zijn kop: Onze zintuigen zijn hele goede indicatoren/signaalgevers, maar als meetinstrument over het algemeen knap waardeloos. Kijk b.v. eens een paar minuten naar een rood monitorscherm en vervolgens naar een wit. En wat zie je? Een groen scherm! Grappige is dat dat dat ook andersom werkt: Na een tijdje een groen scherm gezien te hebben, kleurt een wit scherm rood. Toch is er noch aan de computer, noch aan de monitor wat veranderd. Het staat buiten kijf dat onze waarneming behoorlijk beïnvloed kan worden door allerlei externe factoren, zowel fysiek als sociologisch/psychologisch.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 03 dec 2017, 19:49

Afgezien van de subjectieve ervaring is er nog verschil in luchtdruk en vochtigheid.Daardoor verandert de snelheid van geluid en daarmee de resonanties, de ruimte en de luidsprekers klinken anders.
Ook nog iets gevonden wat een andere kijk op die coillon ringen geeft :o
Co.jpg
:shock: :lol:
Anne

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 03 dec 2017, 21:06

Ha, ha, mooie vondst Anne. Ik vermoed iets met een toverdrank in een klein dorpje... :mrgreen:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 03 dec 2017, 21:17

Pjotr schreef:Ha, ha, mooie vondst Anne. Ik vermoed iets met een toverdrank in een klein dorpje... :mrgreen:

Ik ben er niet ingevallen hoor :( :sure:
Anne

Olaf Markus
ZBA-donateur
Contacteer:

Berichtdoor Olaf Markus » ma 04 dec 2017, 15:33

Ik denk dat Walt het hier bij het rechte eind heeft, eerlijk gezegd verbaast het mij dat deze opmerking juist door hem gemaakt is, geen sneer hoor, gewoon verbaasd.
Ik denk dat wanneer we te maken hebben met twee exact dezelfde akoestische luister ruimtes met beiden exact dezelfde setup, waarvan de ene ruimte geheel wit is van binnen met een TL balk aan het plafond en een houten stoel waar je op mag zitten tijdens het luisteren en de andere met warme kleuren is aangekleed en voorzien is van een mooie kooldraadlamp en wat kaarsjes die branden met daarin een lekkere luie stoel met een voetenbankje, een bijzettafeltje met een kop koffie en een schaaltje pindarotsjes (ook met witte chocolade), dat de muziek in de tweede ruimte daadwerkelijk aangenamer klinkt.
Hoe fijner je jezelf voelt in een omgeving hoe prettiger het waarnemen van de muziek ook wordt.

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » ma 04 dec 2017, 17:01

Olaf Markus schreef:

Ik denk dat Walt het hier bij het rechte eind heeft, eerlijk gezegd verbaast het mij dat deze opmerking juist door hem gemaakt is, geen sneer hoor, gewoon verbaasd.
Ik denk dat wanneer we te maken hebben met twee exact dezelfde akoestische luister ruimtes met beiden exact dezelfde setup, waarvan de ene ruimte geheel wit is van binnen met een TL balk aan het plafond en een houten stoel waar je op mag zitten tijdens het luisteren en de andere met warme kleuren is aangekleed en voorzien is van een mooie kooldraadlamp en wat kaarsjes die branden met daarin een lekkere luie stoel met een voetenbankje, een bijzettafeltje met een kop koffie en een schaaltje pindarotsjes (ook met witte chocolade), dat de muziek in de tweede ruimte daadwerkelijk aangenamer klinkt.
Hoe fijner je jezelf voelt in een omgeving hoe prettiger het waarnemen van de muziek ook wordt.

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen.
Luisteren doe je met je ogen dicht waardoor het zintuig visuele waarneming af valt en het gehoor stukken beter word.

Olaf Markus
ZBA-donateur
Contacteer:

Berichtdoor Olaf Markus » ma 04 dec 2017, 17:10

Toch moet je eerst met open ogen naar binnen, en die houten stoel zit ook met je ogen dicht gewoon kut, en geen pindarotsjes blijft een gemis.
Zo kun je toch niet lekker muziek luisteren ? :(

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » ma 04 dec 2017, 17:37

Olaf Markus schreef:Toch moet je eerst met open ogen naar binnen, en die houten stoel zit ook met je ogen dicht gewoon kut, en geen pindarotsjes blijft een gemis.
Zo kun je toch niet lekker muziek luisteren ? :(

Ik zeg niet lekker zitten, ik zeg wel beter luisteren/waarnemen ook op de houten stoel. En dan bedoel ik uiteraard het laatste stukje van je verhaal, waar ik het zeer zeker mee eens ben.
Prettige zit omstandigheden zijn een must.

Olaf Markus
ZBA-donateur
Contacteer:

Berichtdoor Olaf Markus » ma 04 dec 2017, 17:45

bas focal m180 schreef:Prettige zit omstandigheden zijn een must.

Pindarotsjes met witte chocolade ook :kwijl:

Al bij de eerste beet begint de muziek beter te klinken :)

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 04 dec 2017, 18:42

Ook doe ik best veel "luistersessies" , soms zijn er bezoekers die het geluidsbeeld in mekaar laten storten !! Is dit echt zo ?

Als ze een jas van rockwool aanhebben kan het juist wel goeie dingen doen voor het geluidsbeeld :wink:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » ma 04 dec 2017, 19:28

Shadow schreef:

Als ze een jas van rockwool aanhebben kan het juist wel goeie dingen doen voor het geluidsbeeld :wink:
Of die hebben dan de coillonring niet op de juiste manier aangebracht 8-[ :-$ :lol:
Anne

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 04 dec 2017, 20:19

leonidas schreef:Ook doe ik best veel "luistersessies" , soms zijn er bezoekers die het geluidsbeeld in mekaar laten storten !! Is dit echt zo ?

Goed punt. :goedzo:
Ik ben dan ook van mening dat luisteraars het geluidsbeeld verstoren, een set presteert dan ook het beste in een ruimte waarin niemand aanwezig is.

Terug naar “Sets en Overig”