achter-de-muur-tv-setup

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Bartman

achter-de-muur-tv-setup

Berichtdoor Bartman » ma 01 jun 2015, 8:30

Dag Heren,

Ik weet niet hoe ik het moe beschrijven, maar ik heb het idee opgevat om in mijn tv-hoek alles (kabel-ontvanger/digibox, mediaspeler, ...) weg te doen. Ik wil daarmee zeggen om het achter de muur te zetten (daarachter in het trapje naar de kelder). Zo kan ik enkel en alleen aan mijn muur de TV hangen.
Ik dacht dit aan te sturen met een Logitech Harmony Ultiamte ofzo, die dan RF door de muur gaat, en daar met zijn base-station de IR terug uitzendt.

So far, so good. Maar nu zit ik met het probleem voor mijn speakers (de ingeboude flat-screen-tv-speakers trekken op niets). Iemand een goede oplossing met zo min mogelijk (of geen) kabels voor 2.1 of 4.1 geluid?

Iemand ervaring hiermee?

ds23man
Ook commercieel actief

Re: achter-de-muur-tv-setup

Berichtdoor ds23man » ma 01 jun 2015, 8:59

Hoe je het went of keert, je ontkomt niet aan kabels. Er zal toch een HDMI kabel naar je tv moeten en draadloze speakers lijken leuk maar daar zal toch een stroomtouwtje naar toe moeten.
Fusion Filterdesign

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 02 jun 2015, 9:29

de speakers in de muur doen. moet je wel een ontwerp maken/pakken dat daarvoor bedoeld is.

doe eens een foto/schets van hoe je kamer er uit ziet?

Bartman

Berichtdoor Bartman » wo 03 jun 2015, 9:03

kan een goed plan zijn, maar deze muur is getegeld met brazilliaanse leisteen, ik ga daar geen speakers in (mogen) bouwen.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 03 jun 2015, 10:38

Draadloze speakers blijven een probleem omdat een ontvanger in de speakers toch spanning zal moet hebben, zoals iemand voor mij al aangeeft. Draadloos laagfrequent low power applicaties voeden kan al wel, je moet dan bv denken aan brandmelders, en dan nog is het rendement niet erg hoog. Dit is een blijvend probleem dus, en met accu's klooien is het ook niet. Om draadloos het signaal van je versterker naar de luidspreker te versturen zijn er mogelijkheden genoeg.

Beeld draadloos, HDMI draadloos gebruik ik zelf. Ben best een kritische kijker, maar dit werkt erg goed. Het is een standaard en heet WirelessHD, en werkt op een frequentie van 60GHz. Hier wordt continue een bandbreedte van 7GHz gebruikt, waarmee je 5Gb per seconde kunt versturen. 1 nadeel, je moet zichtverbinding hebben.

Maar wat je ook doet, moet een voedingskabel naartoe. Gaat 'm niet worden dus.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » wo 03 jun 2015, 21:16

Bij mijn ouders hebben we een gelijksoortige opzet.

Alles aan de muur en geen kabels in het zicht.
Voor de speakers hebben we gekozen voor de KEF T-serie.
Knipsel.JPG

http://www.kef.nl/html/nl/showroom/home_theatre_speakers/tseries/fact_sheets/systems/t305/index.html
Mooi compact systeem dat ongeveer even dik is als de TV.
Om alles te monteren hebben we een paneel van 1.2x1.8M Donker rood geschilderd en die aan de muur gemonteerd.
Achter dat paneel zit een gat in de muur naar de achterzijde waar de rest van de apparatuur staat.
In het paneel zelf zijn gaten geboord achter de TV en achter de speakers voor de bekabeling.
Alles is dus zo weg gewerkt en onzichtbaar.
Wil je geen houten paneel aan de muur dan kan je ook overwegen om de gaten in de muur te boren.
Of je nu een centraal gat hebt of meerdere verdeeld over de muur maakt natuurlijk ook niet veel uit.

Groetjes George
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

beewee

Berichtdoor beewee » do 04 jun 2015, 13:43

Misschien kun je alles wegwerken in een paneel dat je achter je TV monteert? Deze zelfbouw wandmeubels van Neo-Eko geven misschien wat inspiratie: http://neo-eko-meubelwerktekening.nl/ca ... v-meubels/

Terug naar “Sets en Overig”