Versterker aansluiten op TV + platenspeler

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

masturte

Versterker aansluiten op TV + platenspeler

Berichtdoor masturte » do 01 dec 2016, 16:20

Beste,

Misschien dat deze vraag als beantwoord is op dit forum, maar ik vind het momenteel niet. Indien ik ernaast gelezen zou hebben mag u mij gerust de link geven zonder verdere energie te verspillen aan uitleg.

Echter waar u mij mee kan helpen. Ik zou graag een geluidsinstallatie willen installeren thuis. Daarvoor moet ik nog een versterker en boksen aankopen. Wat wil ik graag aangesloten hebben op deze boksen? Allereerst wil ik graag hebben dat mijn TV en platenspeler hierop werken. Ook had ik graag via bluetooth mijn iphone eraan willen kunnen koppelen. Er is wel iets essentieel dat jullie moeten weten. Mijn TV en platenspeler staan op ruime afstand van elkaar. Ofwel zou ik dus een kabel via het plafond moeten laten lopen naar de versterker, maar dit had ik liever niet willen doen. Ik had gehoopt iets via bluetooth te kunnen bereiken.
Ook had ik graag gehad dat bijvoorbeeld maar 2 van de vier boksen werken als ik TV kijk, en alle vier de boksen werken wanneer de platenspeler of de iphone aanstaat. Kan dit?
Mijn vraag aan jullie is dus: wat moet ik hiervoor allemaal aankopen?

Alvast bedankt aan de mensen die me willen helpen.

MVG,
Maarten Sturtewagen.

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Versterker aansluiten op TV + platenspeler

Berichtdoor ds23man » do 01 dec 2016, 16:35

Alles lekker mobiel houden.....

pl.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fusion Filterdesign

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 01 dec 2016, 18:29

Zo de onzin hebben we weer gehad.
Ik zou een mooie versterker zoeken van Marantz, Denon of Yamaha en daar een stel luidsprekers naar je zin bij uitzoeken. Moderne tv's voeren geluid vaak optisch uit, da's wel een ding om op te letten. Ik heb laatst voor een kennis een Cambridge Audio CXA80 met een set Jamo S628 gecombineerd, de versterker heeft naar een aantal analoge inputs ook een goeie dac aan boord, waardoor optisch en coaxiaal in ook kunnen. Er is zooo veel keus.... De afstand tussen je platenspeler en tv kunnen makkelijk 10 meter zijn, langer verkopen ze rca interlinks niet, maar dan kun je ze altijd zelf nog maken.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 01 dec 2016, 18:30

Ik zou de platenspeler niet 10 meter bij mijn versterker vandaan zetten............
Fusion Filterdesign

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 01 dec 2016, 18:32

ds23man schreef:Ik zou de platenspeler niet 10 meter bij mijn versterker vandaan zetten............

Nee ik ook niet, maar goed...

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » do 01 dec 2016, 18:35

Hey Masturte,

Vast en zeker zijn hier al creatievelingen geweest die creatieve draadloze verbindingen voor zoiets hebben bedacht. Daar kan ik je niet mee helpen, maar mischien is dit bijvoorbeeld iets: https://www.marmitek.com/en/products/li ... -music.php ? Er zijn nog wel meer digitale / bluetooth verbindingen te vinden op het internet denk ik?

Zou je een analoge verbinding willen:
- Je zou je TV's audio-uit (ofwel hoofdtelefoon-uitgang) met een goede audiokabel kunnen verbinden met je versterker (die dan bij je draaitafel staat)?

- Andersom (= lange kabel van je platenspeler naar je versterker die bij de TV staat.. raar overigens) zou ik enkel doen nadat je vlak bij de platenspeler een phono-voorversterker hebt geplaatst (zie bijvoorbeeld oa. http://hificorner.nl/hifi/phono/phono-voorversterkers , maar er zijn vast ook wel zelfbouwontwerpjes op dit forum te vinden).

Met een beetje soldeerwerk, een goede kabel en goede stekkers kun je zo met een redelijk resultaat wel wat (10) meters overbruggen. Elke electronica-zaak heeft zoiets, en als je t echt goed voor elkaar wilt hebben, dan hebben audio-zelfbouw-shops t kwalitatief betere werk..

"Hi-end" wordt t in beide gevallen bepaald niet (digitaal/bluetooth danwel analoog)...

Zorg je er wel voor dat het TV geluid ten allen tijde vanaf de TV positie te horen is, en niet van achter je [-X !?! Geldt ook voor je muziek...

Succes!

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 01 dec 2016, 19:11

viewtopic.php?f=17&t=22796&hilit=Keukenproject

Ik doe nu iets dergelijk. In de woonkamer hier staat een streamer die ik met de tlf kan bedienen, met daarbij een platenspeler en tv. De uitgang van de voorversterker gaat naar een versterker in de woonkamer, en maar een versterker in de keuken ieder met hun eigen set speakers. Draadje getrokken hiervoor, die kun je vervangen voor een BT link ( wees je ervan bewust dat je op kwaliteit inlevert en BT in principe short range is, en eigenlijk bedoelt is voor telwfoonaccessoires).
Je hoeft het niet precies zo te doen natuurlijk, maar moraal vh verhaal is dat het met 2 versterkers een stuk eenvoudiger wordt.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 01 dec 2016, 21:43

Hallo Maarten, welkom hier

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » vr 02 dec 2016, 10:28

Hi Maarten,

Nog 1 suggestie: als je perse niet aan twee versterkers wilt (2e hands zeer betaalbaar)
danwel geen A/B - A&B - schakelaar op je versterker hebt (..oude Sony's hebben dat bijvoorbeeld),
dan kun je zoiets nog overwegen: http://shop.speakerenco.nl/amp-s

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » za 03 dec 2016, 14:00

Een versterker met A + B speakerfunctie, bluetooth receiver en phono voortrap. Lijkt me niet ingewikkeld te vinden. Zou beginnen bij Onkyo, die heeft het bluetooth gedeelte al een tijdje goed geintegreerd in goedkopere modellen. Met een chrome cast kan het ook met een oude versterker. En als ik het goed begrepen heb kan de tv audio ook over de chrome cast, maar ben daar niet in thuis ;-)

Terug naar “Sets en Overig”