Teleurgesteld...

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: Teleurgesteld...

Berichtdoor ray5150 » do 12 jan 2017, 12:46

Guymartens schreef:Zou graag wat meer willen leren hierover, want helaas reikt mijn electronica kennis niet verder dan 220 V in de woningbouw... Heb eens gezocht naar opleiding hieronder, maar is niet bij de deur en vrij prijzig... + 450 € voor een tweedaagse(Syntra) waar je volgens mij ook maar enkele basisbegrippen leert ?

Eh ? op internet vind je meer gratis kennis dan je in een mensenleven kunt opslaan...
Enkele voorzetjes :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektronica
http://www.hobby-electronics.info/nl/elektronicacursus
http://www.mvsv.nl/mvsvsub/wp-content/u ... -1_2_3.pdf

Guymartens schreef:Beste ds23man, ik wilde ze eerst inderdaad ophangen, maar helaas zou dat niet echt passen in mijn interieur, vind ik ze iets te groot voor, komen ze bijna voor de raam te hangen... Daarom had ik ze op de vloer gezet. Als het echt de enige optie is voor goed geluid zal ik het nog eens bekijken, maar als het effe kan ga ik niet mijn muur vol gaten boren om dit uit te proberen, als er een andere manier is... Of helpt het al als ik ze op een krukje plaats ? Is het contact met de vloer een probleem of gewoon het feit dat ze te laag staan ? Heb ook al gedacht aan van die hoge speakertorens, als ik eens iets betaalbaar vind, maar die staan ook op de vloer hè ?

Je geeft niet aan of het om een betonnen vloer gaat of een houten (met een kruipruimte eronder) in geval van het laatste zal de vloer kunnen gaan mee resoneren, en wat nadruk op de bassen geven. het geluid zal wat boemerig klinken.
Daarbij komt dat je zogenaamde boekenplank luidsprekers hebt die primair nooit bedoeld zijn om op de grond te zetten. het is namelijk de bedoeling dat de drivers zich op luisterhoogte bevinden, zeg maar 1 meter vanaf de vloer. daarvoor zijn zogeheten luidspreker standaards bedacht.
Desnoods kan het ook met een paar bierkratten. daarbij komt dat het uitrichten ook van belang is. zomaar lukraak neerzetten levert zelden in 1 keer een goed geluidsbeeld op.

Guymartens schreef:Jammer dat ik hier in de buurt niet direct iemand weet om een servicebeurt te geven en de nodige onderdelen te vervangen aan mijn reiciever... Heb gezien dat er in NL wel enkele zijn, maar ook niet bij de deur, en op dergelijke klus ga ik niet kunnen wachten denk ?
Vandaag het front eraf gehaald en gepoetst, ook de knoppenwinkel...
Ziet er nu wel top uit... Nu de klank nog... ;-)

Nee, dat kost wel wat tijd en daar kun je niet op wachten. ik zou er alleen aan beginnen als er echt sprake is van storing zoals een brom oid.

Guymartens schreef:[Achterop het toestel staat iets vermeld van 180 Watt ?

Dat is het vermogen dat hij uit het lichtnet op neemt, bij maximale uitsturing van beide kanalen.

Guymartens schreef:Wat denk je van de bekabeling (speakers)voor dergelijke apparatuur ? Voldoet die of moet ik zwaardere gebruiken ? Uiteinden vertinnen of beter bloot laten aan de reiciever ? Had ergens tweedehands verzilverde plug-ins voor aan de speakers zien staan. 40 € voor 4 stuks. Doe ik daar goed aan of ga ik geen verschil merken ?

Ik vermoed dat je onder plug-ins iets heel anders verstaat dan het merendeel van de mensheid, dat heten gewoon stekkers of connectoren.
Verwacht geen wonderen van duurdere bekabeling en connectoren, degelijk standaard spul is hier afdoende.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 19 feb 2017, 12:29

Hoe is het hier afgelopen of is er nog geen oplossing?

rikpost

Berichtdoor rikpost » zo 19 feb 2017, 19:27

Je zit niet meer met je rug naar de tweeter met de boxen naast de bank bijvoorbeeld ?
Ooit is het allemaal klaar !

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 19 feb 2017, 19:50

Gevalletje eendagsvlieg ?

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 19 feb 2017, 21:53

Of voelt zich ook teleurgesteld door het forum :(
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 19 feb 2017, 21:56

Ik sloeg er net nog 1 dood. :lol:
Fusion Filterdesign

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 19 feb 2017, 22:04

ds23man schreef:Ik sloeg er net nog 1 dood. :lol:

Had je haast ? :lol:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 19 feb 2017, 22:04

ds23man schreef:Ik sloeg er net nog 1 dood. :lol:
dat doe je helaas wel vaker
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Terug naar “Sets en Overig”