Flexy Table Reference

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

scanspeakman

Flexy Table Reference

Berichtdoor scanspeakman » wo 24 dec 2008, 21:00

Nu mijn speakers na een jaar pielen met het filter en de afwerking eindelijk hun kleurtje hebben gekregen ga ik daar (de komende tijd in ieder geval :oops:) niets meer aan veranderen. Maar aangezien het zelfbouwvirus mij toch enigzins gegrepen heeft wordt het tijd voor een nieuw projectje.

Al enige tijd liep ik met het idee een ander rackje voor mijn stereo-set te maken. Na het nodige zoekwerk ben ik uitgekomen bij de Flexy Table Reference van Humblehomemadehifi.

http://www.humblehomemadehifi.com/Flexy_Ref.html

Aan de ene kant voldoende robuust en stevig en aan de andere kant de nodige flexibiliteit door de in hoogte verstelbare planken.

Inmiddels ben ik gestart met de bouw en zal hier van tijd tot tijd de vorderingen posten.

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » wo 24 dec 2008, 21:04

De platen zijn gezaagd en daarnaast zijn ook de uitsparingen en gaten gemaakt. Daarna kan het lijmen beginnen.....
Bijlagen
IMG_1105.JPG
3 van de kleinere tussenplanken....

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » wo 24 dec 2008, 21:07

Met dank aan Marc "De Timmerman" heb ik vandaag nog een plaat Hawaphon dempingsmateriaal kunnen krijgen zodat ik het weekend niet stil hoef te zitten. Dit wordt in de de uitsparingen geplakt.
Bijlagen
IMG_1107.JPG

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » di 30 dec 2008, 22:13

In het ontwerp van Tony gaan de staven door de bovenplaat waardoor dopmoeren boven het meubel uitsteken. Persoonlijk vind ik het mooier als het bovenblad geheel vlak is. Daarom maak ik een paar moeren verzinkt in de het bovenblad. Het blad bestaat uit 4 lagen 12mm multiplex. De moeren worden verwerkt in de 2e en 3e laag. In de gaten komt weer Hawaphon, de 4e laag wordt er op geplakt en het geheel gevuld met zilverzand. Zie onderstaande foto.

Scanspeakman
Bijlagen
IMG_1158.JPG
Laatst gewijzigd door scanspeakman op di 30 dec 2008, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » di 30 dec 2008, 22:18

1 grote en 1 kleine plaat heb ik al af; het geheel moet nog wel geschuurd worden en uiteindelijk een kleurtje krijgen maar ik kon het niet laten al even te kijken hoe het wordt. Voor het idee maar even mijn ouwe trouwe elektuur cd-speler erbij gepakt.

Scanspeakman
Bijlagen
IMG_1161.JPG
IMG_1159.JPG

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » vr 02 jan 2009, 19:51

En voor nu even de laatste foto's.... platen zijn gelijmd, gevuld met zand, geschuurd en samen vormen ze dit meubeltje.

Het geheel krijgt nog een kleurtje en er komen nog buizen om het schroefdraad maar for-the-time-being is het even mooi geweest.

Even geen fototoestel bij de hand dus maar met de telefoon gemaakt. Excuus voor brakke kwaliteit.

Scanspeakman
Bijlagen
20090102_00028_2.jpg
20090102_00027_2.jpg
Laatst gewijzigd door scanspeakman op vr 02 jan 2009, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » vr 02 jan 2009, 19:56

en even volledig off-topic maar ik kwam het tegen toen ik de foto's van mijn telefoon haalde; een foto van het "standaard" filter van mijn Scanspeak Reference Plus speakers en de uiteindelijke versie met wax spoel voor het mid/laag en duelund/jensen copperfoil voor het hoog. U mag zelf raden wat welke versie is en welke uiteindelijk in de luidspekers is beland.....

Scanspeakman
Bijlagen
IMAGE_00005.jpg

scanspeakman

Re: Flexy Table Reference

Berichtdoor scanspeakman » vr 13 aug 2010, 23:54

Soms heb je van die projecten die wat langer duren om af te maken. In dit geval door aankoop huis en geen zin om na het schilderen en klussen ook nog eens hieraan te schilderen en te klussen. Paar weken geleden tot weer de draad opgepakt en afgemaakt. Dit is het resultaat. Uiteraard dank en compliment richting Tony voor de tekening en dergelijke.

Scanspeakman
Bijlagen
IMG_0277.JPG
Flexy Table Reference

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » zo 15 aug 2010, 4:58

Ziet er strak uit :goedzo: Hoeveel kost zo iets? :-k

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » zo 15 aug 2010, 9:38

DragoSz schreef:Ziet er strak uit :goedzo: Hoeveel kost zo iets? :-k

Ik schat dat ik €300-350 kwijt ben geweest in de loop van de tijd. Maar wat ik zelf anders zou doen als ik het opnieuw zou doen, is wat ander hout nemen. Is nu van dat standaard relatief goedkope multiplex van de bouwmarkt. Dat is hardhout en versplinterd dus als de neten met zagen en heeft veel plamuur en tijd gekost om te fixen. Geef daar dus liever iets meer aan uit. Scheelt uiteindelijk tijd en qua kosten onder de streep niet veel denk ik.

Scanspeakman

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » ma 26 sep 2011, 17:14

Inmiddels in verband met andere indeling van de woonkamer nog maar eens een dergelijk meubel gemaakt maar dan breder en lager en in stemmig hoogglans wit.

Gelijk maar even animo-check; iemand interesse om het vorige meubel (de hoge zwarte versie van 2 posts hierboven) over te nemen?

Scanspeakman
Bijlagen
meubel2.jpg
nieuw meubel

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » zo 15 jan 2012, 20:54

Die witte past wel maar die zwate niet :sure:

Mooi ding echt een verbetering!

Terug naar “Sets en Overig”