welke usbkabel tussen comp en usbdac?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

PAD

welke usbkabel tussen comp en usbdac?

Berichtdoor PAD » vr 23 mei 2014, 11:14

Hallo forummers,

Ik heb een vraag over de kwaliteit van signaaloverdracht via een usbkabel tussen mijn mac en een usbdac met eigen voeding.

In de vakpers zijn de berichten zo tegenstrijdig dat ik het even niet meer weet.
Ik wil er geen godsvermogen aan spenderen, en zeker niet als het geen kwaliteitsverbetering oplevert.
Misschien is er hier wat ervaring met de praktijk?

Een extra moeilijkheid is de lengte van de kabel. deze moet ca 8 meter kunnen overbruggen zonder verlies.
Ik heb hier geen ervaring mee, de dac moet nog binnenkomen.

Een mogelijkheid is misschien ook een draadloze verbinding, waar ik niet erg happig op ben.

De vraag is dus; met welke( soort/merk/prijs) kabel kan ik zonder haperingen 8 meter overbruggen?

Pjotr

Re: welke usbkabel tussen comp en usbdac?

Berichtdoor Pjotr » vr 23 mei 2014, 11:31

Goeie vraag. In principe is iedere USB2 gecertificeerde kabel goed. Ander verhaal is de lengte. Dat heeft met de vertraging te maken en het soort communicatie over de kabel. Mijn Musiland a-synchrone USB --> S/PDIF converter werkt niet lekker met kabels langer dan 50 cm. Maar andere USB DAC's hebben geen moeite met 2m kabel (langer heb ik niet geprobeerd).

Is op voorhand niets van te zeggen. Kwestie van proberen: Het werkt of het werkt niet. Er tussenin is niets. Het heeft i.i.g. niet veel met de prijs van de kabel te maken.
Peter de Jong

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 23 mei 2014, 17:03

Eventueel 2 stuks van 4 meter met een HUB ertussen ?

PAD

Berichtdoor PAD » vr 23 mei 2014, 17:31

Ja, dat is een mogelijkheid heb ik inmiddels uitgevonden.
De vraag is dan of het een HUB met netvoeding moet zijn, met busvoeding of helemaal passief.