Het effect van verschillende netsnoeren (bij Hypex Fusion Plate amps)

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Pjotr

Re: Het effect van verschillende netsnoeren (bij Hypex Fusion Plate amps)

Berichtdoor Pjotr » wo 15 aug 2018, 23:07

hannesie schreef:Leuk idee wel, misschien ook eens leuk om te doen bij de AVMN.

Het kan een ondubbelzinnig effect geven, maar uiteraard wel veilig.!!

Alsjeblieft zeg :mrgreen: De laatste keer had Onno nog een mooi snoer over voor aan de CA. We hebben het er nog even over gehad om een vergelijkende test te doen na de pauze. We hebben het maar gelaten. Als zelfs Onno.... :D We waren het er toch wel over eens dat fatsoenlijke spullen zich door een deugdelijk netsnoer niet van de wijs laat brengen.
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 15 aug 2018, 23:14

Daarom juist, we hebben de de man van de Masters ( Rick Paap ) ook wel eens gehad, en die vertelde/maakte dat er een wezenlijk verschil zat in de volgorde waarmee je de verschillende onderdelen, VV EV, CD, e.d. van de set aansloot op je stekkerdoos. :mrgreen: bezigheidstherapie :goeie: :sure:
Hans

Leobus

Berichtdoor Leobus » do 16 aug 2018, 15:07

Als voedingskabels geen effect hebben, kan een voedingstrafo dan wel verschil maken? Zit ook nog vóór de electronica.
Ik heb in ieder geval de ervaring dat nadat ik een andere voedingstrafo in mijn VV kreeg, (de oude had kortsluiting) ik een totaal ander en beter geluid heb dan met de oude trafo (vóór de kortsluiting :D )
Overigens heb ik wel positieve ervaringen met wisselen van voedingskabels. Onlangs nog met een Sonore kabel van muur naar stekkerblok.

Groet,
Leobus

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 16 aug 2018, 15:46

Een voedingstrafo is ook wel een heel ander ding. Die moet goed gedimensioneerd zijn voor de toepassing anders kan het goed mis gaan. Of gewoon helemaal niet werken. En voor audio en andere kritische toepassingen zoals meetapparatuur, verwacht je van zo'n trafo dat hij ook nog redelijk goed netstoring isoleert --> lage koppelcapaciteit.

Een netsnoer hoeft alleen maar zo goed mogelijk de gevraagde stroom door te laten en de 230V buiten handbereik te houden, kortom van deugdelijke kwaliteit te zijn.
Peter de Jong

Terug naar “Kabels”