net kabel

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Pjotr

Re: net kabel

Berichtdoor Pjotr » vr 19 dec 2014, 0:08

simsalabim schreef:
Pjotr schreef:
simsalabim schreef:...............is dit product eens aan de tand gevoeld op een ZBA luisterdag bijvoorbeeld?

Er is eindeloos aan geluisterd en aan gemeten:
http://www.diyaudio.com/forums/search.p ... id=8783853
Ben je wel even zoet mee denk ik ;)

En voor diegenen die ook cijfertjes verwachten: http://www.diyaudio.com/forums/everythi ... ost2286014

Dank je Pjotr!

Zohee, die John Curl loopt er mee weg, zou het dan toch wat zijn..??

Voor hem wel, hij is een fervent aanhanger van de meta-audio* ;) en ik dacht dat hij er ook een commercieel belang bij heeft.

Je kunt doorlezen daar tot ver in het volgend jaar maar feitelijk wordt er niets aangetoond. Het blijft bij meningen.

Ondanks dit hautaine geblaat van mr C, wil ik het toch ooit wel eens horen in een goede test..

Ach weet je, er is w.d.b. in mijn ogen zo ongelooflijk veel parafernalia te koop, dat geloof je niet. Maar het is wel realiteit. Dat krijg je in geen mensenleven uitgeprobeerd. Hier nog zo'n handel: http://www.synergisticresearch.com/ Een en al marketing bla, bla, maar niets inhoudelijks.

" bedoeld zoals er fysica is en metafysica.

Muug

Berichtdoor Muug » vr 19 dec 2014, 10:14

Pjotr schreef:Wat mij eigenlijk verbaasde is dat ze wel chips verkopen voor vuurwapens maar niet voor portemonnees.... :roll:
Mùùùùùùùùùùùùùùg...................... waar zit je? :lol:

Hijg hijg hijg.. sorry pjotr, ik was gisteravond mijn vakantiefoto's aan het fotosjoppen, de babes een pak mooier maken weet je wel :^o (ah stonden er maar babes op :mrgreen: )
Neen, ik had toch gezegd dat ik me neerlegde bij de supprematie van de echte pro's. Daarom dat ik eigenlijk gestopt was met het doorlezen van de rest van het topic.
Ik ben zoals de meesten hier wel van mening dat je met een gezond budget en met gezond verstand hele mooie kabels kan maken. Of laten maken. Zo heb ik al tien jaar enkele setjes interlinks die van behoorlijk dunne coax gemaakt zijn. Ben ik zéér tevreden van. En ik heb sinds dit jaar ook twee setjes die avdboom voor me gemaakt heeft (nog eens duizend maal dank!) , volgens het audio-creative-concept. En die klinken even goed als die coaxen, in mijn oren tenminste.
Maar nu laat ik terug jullie aan het woord. Of misschien moet er eens een topic aangemaakt worden waarin al die metafysische accesoires op een rijtje gezet worden? Met de mooiste foto's en meest van de pot gerukte citaten erbij. :goedzo:

Mr Tube

Berichtdoor Mr Tube » vr 19 dec 2014, 12:02

In de afgelopen jaren heb ik veel mensen om mij heen gehad en nog steeds die met Audio bezig zijn, behalve een hele audioclub ook collegas en vrienden. Over het algemeen mensen die gewoon goed naar muziek willen luisteren zonder toeters en bellen, er is binnen deze club dan ook weinig sprake van vage accessoires al is een enkeling daar wel gevoelig voor.
Als we met kabels aan de slag gaan dan is dat vaak ook een probleem oplossende actie, oftewel de set klinkt niet helemaal naar tevredenheid en kunnen we daar met kabels iets aan doen? In zo'n geval beginnen met het fatsoeneren van de spaghetti achter de set en weghalen wat niet op dat moment nodig is, dat doet al wonderen soms. Vaak was er sprake van versmering en een soms schel middengebied, vrouwenstemmen worden al snel irritant (nee dat bedoel ik niet) als je wat harder speelt. Er van uit gaande dat het niet aan de akoestiek ligt wat ook vaak het geval is kun je dan met een bosje verschillende kabels eens gaan kijken of het beter kan krijgen, dit is de kortste slag want binnen een middag weet je waar je aan toe bent. Dit geldt voor interlinks en luidspreker kabels, ik heb zelf de Kimber 8TC kabels en daarvan weet ik dat je ze niet achter elke versterker kan knopen.
Zonder te vervallen in allerlei bla bla want ik geloof niet in al die onzin beschouw ik het kabel verhaal als serieus zolang we het hebben over het managen van de wolk elektrosmog die rondom de set hangt en door de set zelf wordt veroorzaakt.

simsalabim

Berichtdoor simsalabim » vr 19 dec 2014, 12:16

Pjotr schreef:Hier nog zo'n handel: http://www.synergisticresearch.com/ Een en al marketing bla, bla, maar niets inhoudelijks.

Meteen al op de homepage staat dit:

'Of course audio cable and power cords are one of the biggest contributors to system performance second only to room acoustics'

Goh, wat zou dit bedrijf nu verkopen?

Maar je moet dan toch wel eerlijk zeggen het ziet er wel quantum fysisch uit :goedzo: :goedzo:

:-&

Transporter-Ultra-SE-w-PC-1200.jpg

simsalabim

Berichtdoor simsalabim » vr 19 dec 2014, 12:22

Dit product is dan ook nog eens door het bekende stereotimes gereviewed:

Highlights from Mike Girardi’s review:

I knew within the first 10 seconds something extraordinary occurred in my system when listening to the first track… Cheryl Crow’s voice had a greater clarity and presence while being more true to a live performance on each cut with the PC 10 UEF installed”

:-({|= Wat moet er wel niet gebeuren als je al dit soort producten tegelijk gebruikt..

:rock: :rock:

Muug

Berichtdoor Muug » vr 19 dec 2014, 12:29

simsalabim schreef: :-({|= Wat moet er wel niet gebeuren als je al dit soort producten tegelijk gebruikt..

Dan ga je stemmen horen...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 19 dec 2014, 12:41

simsalabim schreef: :-({|= Wat moet er wel niet gebeuren als je al dit soort producten tegelijk gebruikt..

Het risico bestaat dat je dan over de kritische massa gaat :mrgreen:

Quantumtechnisch gesproken: Denk wel dat als je dat probeert dat je dan in een zwart gat belandt waar je helemaal nooit meer uit komt. Iemand op DIYaudio merkte op over de Bybees: "It's a good performance". Net als bij die goochelaar van Mr Tube. En ach als het mensen pleziert, anti rimpel crème is ook big business.

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » vr 19 dec 2014, 13:43

May the Force be with you :rock:

simsalabim

Berichtdoor simsalabim » vr 19 dec 2014, 14:24

Pjotr schreef:anti rimpel crème is ook big business.

Echt?
wat voor rimpels worden daar mee gladgestreken?
Hoe moet ik het gebruiken, gewoon op de kabel smeren?
Ik wist niet dat dat ook al helpt, vanavond stiekum even een potje jatten van mijn vrouw, smeer het eerst op de netkabel, met de stroom mee smeren? moet ik dan ook nog rekening houden dat stroom eigenlijk van min naar plus loopt of voor de zekerheid maar in golfjes werken?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 19 dec 2014, 14:45

simsalabim schreef:

Echt?
Ik wist niet dat dat ook al helpt, vanavond stiekum even een potje jatten van mijn vrouw, smeer het eerst op de netkabel, met de stroom mee smeren? moet ik dan ook nog rekening houden dat stroom eigenlijk van min naar plus loopt of voor de zekerheid maar in golfjes werken?

Je geeft het zelf al aan: De rimpels in/van je vrouw. Maar ik zou dát experiment maar laten, krijg je weer rimpels in de verstandhouding met haar :D Dat komt het muzikaal genoegen ook niet ten goede ;)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 19 dec 2014, 14:58

Uierzalf!

Muug

Berichtdoor Muug » vr 19 dec 2014, 15:42

ds23man schreef:Uierzalf!

Moet wel erg goed worden ingewreven hoor. Niet zomaar een laagje erop en klaar.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 19 dec 2014, 16:04

Muug schreef:
ds23man schreef:Uierzalf!

Moet wel erg goed worden ingewreven hoor. Niet zomaar een laagje erop en klaar.

Jullie melken netsnoeren? :shock: Moet niet gekker worden :lol:

"Uierzalf is bedoeld om uiers en spenen van melkkoeien in goede conditie te houden"

Dus als je audioliefhebbers ziet als melkkoe kun je die er beter mee insmeren lijkt mij...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 19 dec 2014, 16:11

Dat netsnoermelken doen ze in Zeeland, stel je voor dat er een restje stroom in aanwezig blijft! :mrgreen:

Muug

Berichtdoor Muug » vr 19 dec 2014, 16:13

Pjotr schreef:"Uierzalf is bedoeld om uiers en spenen van melkkoeien in goede conditie te houden"

Dan begrijp ik dus niet waarom zoveel vrouwen dat op hun handen smeren... :-#

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 19 dec 2014, 16:16

En schaatsers tijdens strenge vorst.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 19 dec 2014, 16:44

Muug schreef:Dan begrijp ik dus niet waarom zoveel vrouwen dat op hun handen smeren... :-#
ds23man schreef:En schaatsers tijdens strenge vorst.

Schaatsers en vrouwen... ???

Hier l*l je je niet meer uit :mrgreen: Met een schuur vol uierzalf nog niet...

simsalabim

Berichtdoor simsalabim » vr 19 dec 2014, 17:03

Pjotr schreef:
simsalabim schreef:

Echt?

Je geeft het zelf al aan: De rimpels in/van je vrouw. Maar ik zou dát experiment maar laten, krijg je weer rimpels in de verstandhouding met haar :D Dat komt het muzikaal genoegen ook niet ten goede ;)

Zo,

ben er toch maar mee begonnen, was vroeg thuis, vrouw was nog op het werk :idea: :bakkie: , maar nu kom ik toch te kort aan dat ene potje, :( want ik had zo zitten denken dat het waarschijnlijk het meest invloed heeft op het dielectrum dus een klein laagje niet veel doet?
Ik heb dus een tuinslang om de netkabel heen gedaan en ben dat nu aan het volspuiten met antirimpel.
Maar heb nog lang niet genoeg dus ga ik snel naar de schoonheids salon om een doos van die anti rimpel plakaatverf te halen!
Maar nu vroeg ik mij nog af:
Zou het nog helpen als ik aan de apparaat kant van de netkabel, de mantel (stalen geweven afscherming) in de tuinslang op de antirimpel aanluit? :-k :-k

:shock:
:rofl: sorry jongens ik ben een beetje melig vandaag, ik ga maar bij dit topic wegblijven en eens een kastje uitwerken voor mijn nieuwe speakertjes... :goedzo:

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » vr 19 dec 2014, 17:05

Mooi he? En die modellen in die commercials zijn zo jong, die hebben nog maar één rimpel (die ze overigens beter niet glad kunnen strijken :lol: ).

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 19 dec 2014, 17:16

Pjotr schreef:
Muug schreef:Dan begrijp ik dus niet waarom zoveel vrouwen dat op hun handen smeren... :-#
ds23man schreef:En schaatsers tijdens strenge vorst.

Schaatsers en vrouwen... ???

Hier l*l je je niet meer uit :mrgreen: Met een schuur vol uierzalf nog niet...

Uierzalf is een vochtbestendige zalf gemaakt van vaseline met veel toepassingsmogelijkheden. Uierzalf heeft een verzorgende, verzachtende en ontsmettende werking. De zalf kan preventief, als bescherming tegen weersinvloeden en medicinaal, tegen een ruwe huid, worden toegepast. Naast de traditionele zalf is er een minder vettige variant; uiercrème, die een meer cosmetische toepassing kent.

Uierzalf is van oorsprong bedoeld om uiers en spenen van melkkoeien in goede conditie te houden. De zalf wordt echter ook veel gebruikt bij ongemakken van de menselijke huid. Zo wordt ze toegepast door wielrenners om huidproblemen op plaatsen waar de kleding sterk langs de huid schuurt te voorkomen. In Duitsland vooral ook bekend als anti-aangroeimiddel in de watersport voor motorboten en zeiljachten.

In het Duits/Zwitsers spreekt men van "Melkfett" en in het Frans van "graisse à traire", wat hetzelfde betekent
:lol:

rikpost

Berichtdoor rikpost » vr 19 dec 2014, 20:09

simsalabim schreef:
Pjotr schreef:
simsalabim schreef:

Echt?

Zo,

ben er toch maar mee begonnen, was vroeg thuis, vrouw was nog op het werk :idea: :bakkie: , maar nu kom ik toch te kort aan dat ene potje, :( want ik had zo zitten denken dat het waarschijnlijk het meest invloed heeft op het dielectrum dus een klein laagje niet veel doet?
Ik heb dus een tuinslang om de netkabel heen gedaan en ben dat nu aan het volspuiten met antirimpel.
Maar heb nog lang niet genoeg dus ga ik snel naar de schoonheids salon om een doos van die anti rimpel plakaatverf te halen!
Maar nu vroeg ik mij nog af:
Zou het nog helpen als ik aan de apparaat kant van de netkabel, de mantel (stalen geweven afscherming) in de tuinslang op de antirimpel aanluit? :-k :-k

:shock:
:rofl: sorry jongens ik ben een beetje melig vandaag, ik ga maar bij dit topic wegblijven en eens een kastje uitwerken voor mijn nieuwe speakertjes... :goedzo:

Volgens mij kun je dan nog beter een exotish kabeltje bij Kemp kopen,ben je minder duur uit :mrgreen:
Ik vind het een geweldig onderwerp overigens ik lach me elke dag weer de pl***** :rofl:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 19 dec 2014, 20:32

Hier kwam vandaag weer eens een pakketje met Dr. Babor schoonheidsproducten binnen voor mijn vriendin....

415 euro :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

En zij maar zeggen dat ik dure hobby's heb......... :lol:

simsalabim

Berichtdoor simsalabim » vr 19 dec 2014, 22:18

ds23man schreef:Hier kwam vandaag weer eens een pakketje met Dr. Babor schoonheidsproducten binnen voor mijn vriendin....

415 euro :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

En zij maar zeggen dat ik dure hobby's heb......... :lol:

Ah mooi, zou jij misschien even willen kijken of daar ook iets van regeneratie serum of anti-aging bij zit??
Zo ja, zou je misschien kans zien om dat even over je netkabel uit te smeren? (ik heb nu antirimpel in een tuinslang zodat het dialectrum goed doorweekt is, echt een strakker geluid, bedankt nog Pjotr!!)
Ik vraag het je omdat zo een regeneratie of anti aging misschien het hoog wat minder dof zou maken en dan overweeg ik het te mixen! samen zou het dan moeten sprankelen!!
Je hebt er wel wat van nodig trouwens...
Wat je kunt doen als het potje bijna leeg is, is bijvullen met slagroom, merkt ze vast niet, is nagenoeg hetzelfde hoor.
Nou ik ben benieuwd naar je bevindingen!!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 19 dec 2014, 22:22

simsalabim schreef:Wat je kunt doen als het potje bijna leeg is, is bijvullen met slagroom, merkt ze vast niet, is nagenoeg hetzelfde hoor.
Nou ik ben benieuwd naar je bevindingen!!

Goeie tip, met uierzalf neemt ze duidelijk geen genoegen :mrgreen:

AatV

Berichtdoor AatV » za 20 dec 2014, 0:33

Als ik al die teksten op de verschillende websites zo zie 'denk ik wel eens aan de wijze van adverteren zoals door vooroorlogse tekstschrijvers werd uitgeoefend.
Heb zelf iets in die richting geprobeerd:

Is dit U ook overkomen? Dat het geluid van uw hifi installatie niet was wat de verkoper beloofde?
Dat uw oren pijn deden bij de magistrale klanken van Van Beethoven’s negende symphonie?
Dat de bassen in Mahlers vijfde slechts een slechte herinnering zijn aan wat U ooit ervaarde
in het Concertgebouw?
Dat de hemelse klanken van de sopraan in de opera’s van Rossini u slechts marginaal deden ervaren
Wat u ooit hoorde tijdens een opvoering?

Velen hebben deze ervaringen met de huidige afspeelapparatuur. Velen hebben naarstig gezocht naar oplossingen voor
dit aurale probleem en allen zijn tot nu toe teleurgesteld in de beloofde oplossingen.
Juist voor deze zoekers naar de auditieve waarheid en juist voor deze pioniers op de weg naar de
weergave van de werkelijkheid is er nu een oplossing voor dit probleem!
Welke oplossing zult u vragen, teleurgesteld als u bent in alles wat tot nu toe door respectabele verkopers aangeboden wordt?

Het antwoord moge duidelijk zijn : De Patentzalf op uierbasis van professor Knijp!
Na het toepassen van de Knijpkuur op uw installatie zult als nooit tevoren genieten van uw hifi installatie. De artiesten
staan als het ware in uw eigen huiskamer, zonder gehoest van het publiek, genietend van het comfort in uw eigen omgeving.
Met de zalf van professor Knijp is het geluid in uw eigen huiskamer beter en prettiger dan in een concertzaal.
U zult natuurlijk vragen hoe u dit wondermiddel kunt bekomen en of de prijs niet uitzonderlijk hoog is.
Voor het genot dat u van de Patentzalf zult ondervinden is de prijs verwonderlijk laag en ook wordt deze zalf vanaf heden door elke
zichzelf respecterende hifiverkoper aangeboden, Een uitgebreide gebruiksaanwijzing is gratis in alle leveringen begrepen.

Dus talmt niet langer en schaf professor Knijp’s Patentzalf nu aan! Wij bevelen deze zalf aan voor elke hifi installatie!

groet,
Aat

Terug naar “Kabels”