Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Ah!buis

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Berichtdoor Ah!buis » vr 30 jun 2017, 14:48

Och, altijd weer wat anders. Assambler gebruikt ; punt-komma en Basic ' appelstroop ofzo :lol:
Ieder z'n smaak blijkbaar, lastig :-&
Anne

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » za 12 aug 2017, 15:22

Nu ik toch weer even aan het proberen was, gelijk die andere opzet met een detectie programmaatjes dan de codes herleiden.
Nu dan de IR code van een Samsung TV scherm AB genomen.
1.JPG

2.JPG

Lijkt goed te lukken. :sure: :kwijl:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » za 04 nov 2017, 17:00

nnn.JPG

Lukt nog niet erg goed.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 04 nov 2017, 19:10

:shock: Zit dan ding nou nog steeds op een plankje ?

Als het nu nog een mooi stukje multiplex was... [-(

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » za 04 nov 2017, 21:47

De kast staat boven al klaar, maar voor je er de gaten in maakt moet je wel weten of alles het doet, en misschien wil ik wel een iets groter display.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » za 04 nov 2017, 23:38

na tweeenenhalf jaar weet je toch wel oftie t doet Hans....

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 05 nov 2017, 0:08

Natuurlijk doetieut, heb je zelf gehoord, :kwijl: maar de aansturing met de Arduino loopt nog niet lekker.

Ik moet er aan wennen dat dit weer een tak van sport is die ik nog niet eerder heb gedaan.
Grieks/Romeins worstelen met Arduino gaat al wat beter, maar de aansluitingen zitten niet op de juiste plek vermoed ik.

Ik zit nu lekker te luisteren,
ext.JPG

en het ding staat net uit het zicht, al zegt mijn vrouw wel eens, moet dat ding niet in een kastje, is veel netter. :lol:

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » zo 05 nov 2017, 10:57

Ach, jij hebt in ieder geval de onderdelen al op het printje zitten. Daar moet ik nog steeds aan beginnen :-)
Wat gaat er nog niet helemaal goed, misschien kunnen we meedenken?

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 05 nov 2017, 11:09

Ik heb hier nu al wel een Logitech harmony, en die regelt al wel veel, maar ik probeer dan de code's die bij een AB/apparaat horen dan weer net even anders te maken.
Nu dus eens even de Samsung AB er in gezet, maar dan reageert hij niet erg snel en goed.
Daarnaast is het dat het printje met besturing wel reageert, maar vervolgens dat de DAC het niet uitvoert.
Dat zal dan de seriële poort zijn die ik dan niet juist heb staan /aangesloten.

erikdebest

Berichtdoor erikdebest » wo 13 dec 2017, 23:04

Hoi!

Ik heb zonet mijn ArDam Lite aan de praat gekregen, mede dankzij een veelvoud aan info op t net en Dimdim's hulp op diyaudio.

Ik heb alleen de DAM, gevoed van 14V met CT, een raspberry met I2S als source en de ArDam Lite. De 3.3V van de raspberry voeden de +3.3V ISO pin van de DAM en de geisoleerde kant van de Isolator chip op de ArDam.

Eerste probleem was dat ik een "echte" Nano heb, terwijl Dimdim een clone gebruikt. Bij de echte knipperen de Tx en Rx alleen maar wanneer verbinding via USB en de serial monitor geopend is, bij de clone altijd (ik zag dat op t filmpje van Dimdim de Tx knipperde, maar bij mij niet- dus ging daar problemen zoeken)

2de probleem was dat ik nog geen enkele FW update had gedaan (en ook nog geen HW mods), en in de eerste FW was de TTL serielle connector nog niet actief (daar kwam ik vandaag achter door info op hifiduino). Dus vanavond meteen op de laatste versie geupdated, met de ArDam en Raspberry verbonden en ging meteen goed.

Ik ben er blij mee, en mss helpt deze info je nog een beetje verder in t debuggen?! Dimdim is altijd nog aktief op zn groupbuy draadje, dus daar kun je m ook vragen.

Alvast fijn weekeinde!
Erik

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » wo 13 dec 2017, 23:26

Ik had je vragen al gelezen op DIY audio en ook de info over het display i.v.m. het formaat was zo een dingetje, 9,6 of 1,3.

Maar mooi dat het je dus al gelukt is.

Ik heb verder het idee dat ik misschien wat heb beschadigd, en kan mijn vinger er nog niet achter krijgen waar of hoe.
Lijkt op het linker kanaal dat niet helemaal fris meer is. Na het transport naar Alphen ad Rijn en mogelijk terug wat beschadigd.
Maar met Roon kan ik hert wel wat corrigeren, en dan de dB aanpassen, werkt als een balans.

Nu heb ik eerst de Roon server weer aan de praat gemaakt maar daar hangt ook een printer aan, en die kan ik dan weer niet aan de praat krijgen.
Zo stop je soms erg veel tijd in andere dingen en hebben anderen in de buurt mij ook wel weer gevonden voor wat ongein, oftewel tijd te kort, ook voor een gepensioneerde/gepassioneerde man. :relax: :-#

ToTo

Berichtdoor ToTo » do 14 dec 2017, 0:25

:D :oops: :rofl:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » do 14 dec 2017, 0:36

Ja Ruud, ik kreeg b.v. gisteren dus een man met burn-out die ik heb geholpen met een Vortexbox, en die wil wel Roon proberen, heeft tie wat afleiding, en dan een luidsprekerbox je ontwerpen met Focal units, zo heb ik destijds ook mijn grote jongens gebouwd.
Burn-out leidt tot extreme effecten. :mrgreen:

Hij ( die man) heet wel Walter, maar doet het helemaal anders als onze Walter. :lol: :lol:

ToTo

Berichtdoor ToTo » do 14 dec 2017, 6:16

Goed bezig hoor.
En ik ken de effecten van een burn-out maar al te goed) :oops:
Dus heel fijn dat je therapeutisch bezig bent.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » vr 15 dec 2017, 11:42

Hier het linkje naar de DIYaudio met de display's.
http://www.diyaudio.com/forums/group-bu ... ost5275262

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » vr 15 dec 2017, 12:23

SSassen schreef:
hannesie schreef:Hij ( die man) heet wel Walter, maar doet het helemaal anders als onze Walter. :lol: :lol:

Geen kruk, audio lampen.....

walter.jpg

Die gebruikt wel krukken, en een rubbertje onder de tweeter, heb ik dan wel geadviseerd om de geluiden die het losse tweeter concept laat rammelen te ondervangen/voorkomen. :kwijl: :lol: :lol:

Wel toeval die krukken. :rofl:

erikdebest

Berichtdoor erikdebest » vr 15 dec 2017, 16:42

hannesie schreef:Ik had je vragen al gelezen op DIY audio en ook de info over het display i.v.m. het formaat was zo een dingetje, 9,6 of 1,3.

Maar mooi dat het je dus al gelukt is.

Ik heb verder het idee dat ik misschien wat heb beschadigd, en kan mijn vinger er nog niet achter krijgen waar of hoe.
Lijkt op het linker kanaal dat niet helemaal fris meer is. Na het transport naar Alphen ad Rijn en mogelijk terug wat beschadigd.
Maar met Roon kan ik hert wel wat corrigeren, en dan de dB aanpassen, werkt als een balans.

Nu heb ik eerst de Roon server weer aan de praat gemaakt maar daar hangt ook een printer aan, en die kan ik dan weer niet aan de praat krijgen.
Zo stop je soms erg veel tijd in andere dingen en hebben anderen in de buurt mij ook wel weer gevonden voor wat ongein, oftewel tijd te kort, ook voor een gepensioneerde/gepassioneerde man. :relax: :-#

Hoi Hans,

dat klinkt idd meer als een probleem met de DAM als met de interface - ik weet eigenlijk niet eens of de DAM een "balance" functie heeft (volgens mij geldt het volume regelsignaal voor beide kanalen)

de geluidskwaliteit heb ik trouwens nog niet kunnen beeordelen: de DAM heb ik weer voor de dag gehaald omdat al het buizen spul ingepakt is ivm 2x verhuizen in 4 maanden, dus alleen t klein spul heb ik voor de dag gehaald :)

Fijn weekeinde! erik

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » vr 15 dec 2017, 23:19

@Erik,
Ik denk dat het in eerste instantie vrij makkelijk is te constateren als ik de uitgangsspanning ga meten, voor zover ik dat dan kan.
balance.JPG

Met de Roon software kan ik wat regelen v.w.b. de verhouding tussen L/R.
Als dat inderdaad het geval is, dan is het nog wel een probleem om het probleem te tackelen. :?

erikdebest

Berichtdoor erikdebest » ma 18 dec 2017, 13:17

Hoi Hans,

op mn harde schijf heb ik, naast alle muziek, ook heel wat opgeslagen testsignale (sweeps, sinus). Je moet natuurlijk wel oppassen wat men doet (geen sinus in je LS op vol vermogen...) , maar wanneer ik t vermoeden heb dat 1 kanaal weer wat zachter gaat, even zon sinus en mn multimeter, en dat kan al een goede indicatie geven (ik heb een Fluke 17B, geen true RMS, maar meet best goed tot zon 1kHz - en anders een scoop)

Terug naar “Bronnen”