Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

FR_Aad

Re: Ladder +++

Berichtdoor FR_Aad » zo 15 mei 2016, 11:10

paulebappie schreef:
hannesie schreef:Ik heb dan vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en de Arduino shield van DimDim er maar eens onder de loep gelegd.
Dat is echt pielen zeg.
DSC_2039.jpg

Maar het lijkt er op dat ik die al wel goed heb, hoop ik tenminste.
2.jpg

Er zit 1 pootje niet lekker. :( :shock:
Op de foto zie ik het beter als met het blote oog......??.
ff.JPG

Ik zou deze ook wel willen inzetten (heb al Amanero en Arduino Nano, Oled schermpje) maar zie nergens hoe dit bordje aan te schaffen. Nu zijn mijn ogen niet meer zo goed 8-[ dus misschien kijk ik er overheen? Hoe kom jij er aan Hans?
Zie wel op tegen dat gepriegel solderen, tsjongjonge wat klein.

Even de openingspost van dit draadje lezen :mrgreen:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 15 mei 2016, 11:17

@ Barry.
Klopt ik had hem niet helemaal recht, maar meende doordat ik maar 1 pootje vast had dan de situatie op de andere rij met pootjes dan te kunnen compenseren oftewel recht maken, zo leek het dat ik het kon doen. Verder wel gedaan zoals jij het beschrijft, had ik als eens gezien, en Peter deed dat dus destijds ook.

Maar het met de pincet vasthouden ging niet echt lekker met de bibber handjes.
Ik kan zien dat ik hem verwijder en een nieuwe bestel, ik moet toch nog wel het 1 en ander bestellen bij die jongens. :D

@paulebappie.
Ik heb contact gezocht met Dimitri via mail van zijn site, en ik heb hier ook nog een ARDUINO Micro liggen.

Ik ga eens wat verder zoeken naar opties.

@ FR_Aad, klopt maar tevens afhankelijk van stemming e.d.
Zoals ik al opmerkte, de stoute schoenen aantrekken is dan een stap in het onbekende en moed en lef verzamelen, geeft ook afleiding. :sure: :-$ :-$

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » zo 15 mei 2016, 11:32

Tegen de bibberitus, misschien kun je 'm eerst met 1 pootje vast zetten. Positioneren zodat íe recht op de padjes staat. Als íe dan rechtstaat de hoeken vastsolderen, je hebt 'm dan goed uitgelijnd. Hierna de truuk met de litze.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 15 mei 2016, 11:48

Dat is in ieder geval een geavanceerdere truc dan de degene die ik toepaste.

Bedankt, ga eens even mee stoeien, en ga toch wel een nieuwe bestellen denk ik, deze heeft al wat te lijden gehad. :hide:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » di 24 mei 2016, 15:31

TB26ptDoFXXXXaFXFXXXXXXXXXX_!!683884219.jpg
kant en klaar
en kwam dit dus tegen. :mrgreen:
TB2JH3NnpXXXXaZXpXXXXXXXXXX_!!0-taoxiaopu_sell.jpg

of van Kiven Chen, en dan zelf afbouwen

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » wo 25 mei 2016, 17:57

hannesie schreef:
TB26ptDoFXXXXaFXFXXXXXXXXXX_!!683884219.jpg
kant en klaar
en kwam dit dus tegen. :mrgreen:
TB2JH3NnpXXXXaZXpXXXXXXXXXX_!!0-taoxiaopu_sell.jpg

of van Kiven Chen, en dan zelf afbouwen

Leuke ontwikkelingen.

Ik heb de boel net draaien maar luister alleen nog naar tv op het moment. Ben begonnen met een trafo van 8 volt, daarna een niet onaardige lm317 voeding en op het moment deze: http://www.diyinhk.com/shop/audio-kits/88-08uv-ultralow-noise-dac-power-supply-regulator-91215v-15ax2.html.

Als ik zover ben is een bordje met schakelen en uitlezen wel handig. Maar ik volg ook het arduino topic van DimDim, nog even kijken.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » wo 25 mei 2016, 23:59

Ik kan nog even contact opnemen met DimDim, en ik zit er aan te denken het kleine boardje (Arduino light) ook bij hem te bestellen.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om ook op mijn opzet een Arduino aan te sluiten.

Die werkt naar mijn beste weten met een serieel signaal, en is dan wel bij mij aan de bovenzijde te koppelen/solderen.
Ik heb geen idee wat het kost, maar het andere PCB tje was €7,00, dus dat zij de kosten niet.

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » do 26 mei 2016, 10:14

hannesie schreef:Ik kan nog even contact opnemen met DimDim, en ik zit er aan te denken het kleine boardje (Arduino light) ook bij hem te bestellen.

Heb deze winkel gevonden: http://www.hackerstore.nl/

Spotgoedkoop! Waarschijnlijk allemaal Chinese klonen maar het werkt goed bij mij. Arduino Nano 7,95 euro. Oled display 8,95 euro, IR sensor 1,50 euro.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » do 26 mei 2016, 11:27

Het voor een lage prijs verkrijgen van een Arduino boardje is ook wel een klusje, maar was al wel gevonden.
http://www.tinytronics.nl/shop/Arduino/Main-Boards
Het PCB waar dan de serial-isolator op gesoldeerd moet worden heeft Dimdim.

De grote koste mij dus € 7, en ik weet niet hoeveel geld hij voor de kleine rekent.

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » do 26 mei 2016, 11:38

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » do 26 mei 2016, 11:47

Ik vond het al zo goedkoop maar het kan dus NOG goedkoper :goedzo:

@ Hans. Ik ga nog een paar nachtjes slapen (voorpret is het leukst) over de bediening/aansturing.
Eerst de basis even goed maken, Amanero moet er nog op, daarna USB en isolator chips eigen voeding.
Zou het nog veel uitmaken als de s/pdif toslink (3v3) en coax (1v2) een eigen voeding krijgen?

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » do 26 mei 2016, 13:30

Tja, naar mijn idee nog niet de moeite waard.
Heb wel nog zo een DIYINHK voor 3.3 en 5V liggen voor de Amanero, maar nu hij hier al aangekoppeld zit, ik heb nu al met dit filter het idee dat het haast niet beter kan, en dat dan wel via USB.

De galvanische scheiding met een trafootje is naar mijn idee een beter oplossing voor de S/PDIF.
Optisch hangt er een TV aan, en die gaat dan 24/48 kHz.

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » do 26 mei 2016, 15:09

hannesie schreef:Heb wel nog zo een DIYINHK voor 3.3 en 5V liggen voor de Amanero, maar nu hij hier al aangekoppeld zit, ik heb nu al met dit filter het idee dat het haast niet beter kan, en dat dan wel via USB.

Dus als ik het goed begrijp speel je nu met Amanero power via USB en isolator power uit de Amanero?

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » za 09 jul 2016, 10:02

Gisteren weer eens bij Hans naar de ladder wezen luisteren.
Tot nu toe was ik nog niet echt om, maar met de huidige software update is hij erg fraai.
Na de vakantie eerst mijn speakers en versterking aanpakken maar daarnaa zou het best kunnen dat .................

De aangepaste Knuis LM4780 is trouwens ook erg fraai. :rock:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 07 aug 2016, 22:47

Ik heb nu maar eens wat tijd besteed aan het bedienen van de selectieknop op het front-paneel.

Het is goed te bedienen, alleen de ledjes werken nog niet helemaal, die zitten bij de knop om dan een andere kleur krijgen per ingang.
De opzet van de lintkabel was door mij verkeerd opgezet, en dan doettie ut niet goed. :shock:

Nu dus maar even de opzet met wat andere verbindingen gemaakt en met losse draden kun je spelen, zodat ik het goed kreeg, en ja hoor nu kan ik aan de knop draaien en hij "locked" op de BNC/Toslink of USB die ik er nu aan heb hangen.
Nu dus makkelijker schakelen tussen de TV en Muziek, wel zo lekker met de huidige sportieve activiteiten in Brazilië.

Het kiezen tussen de 2 S/PDIF, Optisch of Cinch aansluitingen lukt dan nog niet zo best.
Maar de keuze dat hij zelf mag kiezen, (Auto)= wat er actief word aangeboden, gaat het goed.

Nu maar eens zien dat ik het in een kastje kan stoppen, na nog een kleine update (vref).
De duidingen (Led's samplfreq.) die er te zien zijn op het front-paneel, werken alleen op de USB. :x
Nu speel ik daar dan wel het meest op af. 8)

Eens zien of dat wil lukken, het liefs wat origineels. :sure:

hannesie
Contacteer:

Re: Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Berichtdoor hannesie » zo 13 nov 2016, 13:34

Had een kastje besteld, is dus net te klein, dus gaan we maar een grotere bestellen.

Kan dan net de netwerkspeler er in kwijt van 17x17 cm.

Kan je ook tegenwoordig kant en klaar kopen, zo'n € 1400,--, word met een Koptelefoonversterker er bij in geleverd.
r2r.JPG

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » zo 13 nov 2016, 13:44

Ziet er wel netjes gebouwd uit. Snap de aktie met de hoofdtelefoonversterker niet zo (bekend relais, RYW12-K), was misschien nog wat ruimte over in de kast :lol: -K)

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 13 nov 2016, 14:46

Het is in ieder geval wat uitgebreider dan de Lampizator Atlantic, en dat moet minimaal € 4000, - opbrengen, wil je iets meer dat gaat het lijken op een auto met een uitgebreid accessoires pakket tegen de hoofdprijs.
3.jpg
.

http://www.6moons.com/audioreviews2/lampizator2/1.html

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 nov 2016, 15:31

hannesie schreef:Had een kastje besteld, is dus net te klein, dus gaan we maar een grotere bestellen.

Kan dan net de netwerkspeler er in kwijt van 17x17 cm.

Kan je ook tegenwoordig kant en klaar kopen, zo'n € 1400,--, word met een Koptelefoonversterker er bij in geleverd.
r2r.JPG

Zo te zien is die kast voor 8/10 gevuld met voeding :shock: Gaan we een hongerwinter tegemoet :think:

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » ma 14 nov 2016, 11:18

hannesie schreef:Had een kastje besteld, is dus net te klein, dus gaan we maar een grotere bestellen.

Ben ook nog op zoek naar een ruimere kast, heb modushop.biz inmiddels gevonden.
Waar haal jij de kast vandaan? Zou mooi zijn als ze een vierkantje kunnen snijden/frezen in het front voor het Oled display.

Erg blij met de dac, klinkt goed! :yeah:

Edit: zie net dat modushop ook front/back platen kan bewerken.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 14 nov 2016, 11:49

Heb je al wel gespeeld met de filters?

Dat was voor mij dat je dan, feitelijk een DAC met de selectie kunt maken uit/van meerdere DAC's met een eigen karakter. :kwijl:
Zoals ook de man van DEQX zei na een nieuwe update/filter van de DEQX 2.6, het is een volledig nieuwe DAC geworden. :lol:

Ik heb nu dan de bestelling gedaan bij de Franse jongens, en dan nu dus de ruimere uitvoering.
Naamloos-1.jpg

De gaatjes e.d. moet ik maar eens vragen aan freeskees, lijkt mij.

paulebappie

Berichtdoor paulebappie » ma 14 nov 2016, 13:10

Mooie kast!

Nog niet gespeeld met de filters, heb een Rev3 met volgens mij versie 1.06.
Zal eens een seriële verbinding maken met de dac (had ik nog niet gedaan).
Welk filter heeft jou voorkeur?

Wat me opvalt is dat het zelfs via toslink ook erg goed klinkt. Dat was met mijn vorige dac echt belabberd.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 14 nov 2016, 14:10

Ik heb, maar dat heb je al kunnen lezen, al aardig wat gespeeld met de verschillende opzetten.

Wel voorzichtig zijn met het 1 en ander, maar zelfs daar hebben we een oplossing voor, tenslotte na het verlies van alle opties/functie's, wel weer aan de praat gemaakt.
Ik heb hier de firmware en .bin file, voor het geval het mis gaat en de connectie met de hardware is dan ook weer te maken.
De binaire file is in feite de basis voor de firmware 1.06 en ik gebruik dan de filters van MoreDam en dat bevalt erg goed.

Het nadeel is dan dat de FPGA de DAC zelf dus de DoP niet meer uitvoert, maar dat doet hier de Vortexbox en Roon player erg goed = DSD2PCM, die maken er DXD van. :kwijl:

Ik weet niet waar je huis woont, maar je kunt het hier ook horen, heb het al wel meer gedaan, het schakelen tussen filters.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 14 nov 2016, 20:36

hannesie schreef:Heb je al wel gespeeld met de filters?

Dat was voor mij dat je dan, feitelijk een DAC met de selectie kunt maken uit/van meerdere DAC's met een eigen karakter. :kwijl:
Zoals ook de man van DEQX zei na een nieuwe update/filter van de DEQX 2.6, het is een volledig nieuwe DAC geworden. :lol:

Ik heb nu dan de bestelling gedaan bij de Franse jongens, en dan nu dus de ruimere uitvoering.
Naamloos-1.jpg
De gaatjes e.d. moet ik maar eens vragen aan freeskees, lijkt mij.

Mooie kast! Eens wat anders dan die saaie Hifi2000 dozen, die kennen we nu wel een keer. Heb goede ervaring met de verkoper (is ´gewoon´ een dozenschuiver), artikel besteld waar een wat langere levertijd op bleek te zitten. Keurig een mailtje in allo allo engels of ik wilde wachten of geld terug.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » di 15 nov 2016, 23:12

Nu lees ik dat Soren van de Soekris DAC's met een Raspberry uitvoering komt, hoef je niets meer te solderen. :lol:

Knipsel.JPG

Terug naar “Bronnen”