waarschuwing - scammers zijn overal

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....

Moderators: Barry2001, AatV, Beheerdersteam

Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
SARK

Re: waarschuwing - scammers zijn overal

Berichtdoor SARK » za 18 mar 2017, 13:42

Ik zit er ook aan te denken om een ebay-account te gaan aanmaken en idd naar aanleiding van de vreselijk nietszeggende houding van MP

Laatste mail van MP:
Beste Edwin,

Bedankt voor je reactie op het bericht van mijn collega.

Ik begrijp dat je graag zou willen dat wij een bericht sturen naar deze gebruiker. Wij zijn echter een platform en mengen ons niet in geschillen. Er is reeds een aantekening gemaakt door mijn collega, zodat deze gebruiker bij ons bekend is en wij de gebruiker in de gaten kunnen houden.

Wanneer je verdere stappen wenst te ondernemen, wil ik je adviseren om contact op te nemen met het Juridisch Loket. Klik hier om naar het Juridisch Loket te gaan.

Ik hoop dat ik je toch van dienst kon zijn en wens je een fijne dag.

En een laatste mail van mij:
Beste xxx,

Als eerste een antwoord op jouw laatste vraag .... nee je kon mij niet van dienst zijn en dat is spijtig voor mij.

Wat ik niet goed begrijp is dat jullie wel de tijd kunnen nemen om mij te woord te staan maar een simple melding aan de verkopende partij dat lukt jullie niet.

Als ik ga kijken op "het juridisch loket" dan lees ik dat ik geen enkele kans van slagen heb en dat ik naar mijn centen kan fluiten.

Ik blijf er bij dat ik ben opgelicht en jullie blijven een platform bieden aan deze oplichter, ik weet dat het hier niet om een grootschalige oplichtersbende gaat en dat het om een flutbedragje gaat maar het feit dat jullie geen gehoor geven aan mijn klacht dat steekt mij. Het steekt des te meer omdat in een mailwisseling (die ik overigens graag met jullie wil delen zodat jullie dit ook zelf kunnen zien) hij zelfs toegeeft dat hij de verkeerde spullen heeft opgestuurd.

Jullie melden dat er nu "een aantekening" is gemaakt bij deze gebruiker .... dit heeft voor mij geen enkel nut of betekenis en klinkt als "we weten precies wie de bank heeft beroofd, waar hij woont en we gaan hem in de gaten houden".

Het is spijtig dat het allemaal zo moet lopen.

Met vriendelijke groeten,

Edwin

Muug

Berichtdoor Muug » za 18 mar 2017, 14:10

ik ben onlangs op 2dehands.be 80 euro verloren aan iemand die naderhands zelfs reeds geseind stond als oplichter. Ze hebben zijn zoekertjes verwijderd, zijn account geblokkeerd en ook zijn ip-adres. Kan allemaal omzeild worden, maar toch, het is een goed gebaar. Politie noch bank konden niks doen om mijn geld te recupereren, terwijl ze perfect wisten wie het was, en welk bankrekeningnummer hij heeft en zo verder. Ze kennen de dieven, maar ze doen er niks aan.

John P

Berichtdoor John P » za 18 mar 2017, 14:13

mischa72 schreef:Misschien een kleine tip, vooral als het om een opdringerig exemplaar uit Limburg gaat (in Limburg is men namelijk eerder gelaten dan opdringerig), vraag dan of een forumlid in de buurt woont om even een kijkje te nemen. 100% zekerheid heb je dan natuurlijk nooit, maar dat is de 2e hands markt.Gr. Mischa

Ik las al over ene Michael uit Limburg en dacht, he ik heb Mischa al een tijdje niet meer gehoord, hij is toch niet de dubieuze handel in gegaan?

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » za 18 mar 2017, 14:21

SARK schreef:Als eerdaags in het Haagse een melding verschijnt dat een paar ramen zijn ingegooid (ja ik heb zijn adres) met een tweeter ..... :twisted:

Er zat vanmorgen een enorm gat in mijn ruit en er lag een defecte tweeter binnen op de vloer..... :hide:

Jamesblond

Berichtdoor Jamesblond » za 18 mar 2017, 14:30

pappaleo schreef:
SARK schreef:Als eerdaags in het Haagse een melding verschijnt dat een paar ramen zijn ingegooid (ja ik heb zijn adres) met een tweeter ..... :twisted:

Er zat vanmorgen een enorm gat in mijn ruit en er lag een defecte tweeter binnen op de vloer..... :hide:

De meeste tweeters zijn dan ook niet zo gooi-bestendig... :lol:

SARK

Berichtdoor SARK » za 18 mar 2017, 14:46

:mrgreen:

mischa72
Contacteer:

Berichtdoor mischa72 » za 18 mar 2017, 18:58

John P schreef:
mischa72 schreef:Misschien een kleine tip, vooral als het om een opdringerig exemplaar uit Limburg gaat (in Limburg is men namelijk eerder gelaten dan opdringerig), vraag dan of een forumlid in de buurt woont om even een kijkje te nemen. 100% zekerheid heb je dan natuurlijk nooit, maar dat is de 2e hands markt.Gr. Mischa

Ik las al over ene Michael uit Limburg en dacht, he ik heb Mischa al een tijdje niet meer gehoord, hij is toch niet de dubieuze handel in gegaan?

Nee nee John, geen paniek :wink:

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » za 25 mar 2017, 13:51

Mijn zoontje had lang gespaard voor een XBox. Advertentie op marktplaats, zag er normaal uit. Mailtjes heen en weer waren ook prima. Ver weg, dus op laten sturen. Na betaling nooit meer van gehoord. We hebben aangifte gedaan en MP heeft het account geblokkeerd. Geld wel definitief weg. Achteraf bleek het bankrekening nr bekend te zijn van eerdere gevallen van internet oplichting. Als we daar op gezocht hadden, dan hadden we geweten dat het fout zat. Dat is overigens wel mijn eerste negatieve ervaring met kopen van onbekenden via internet. Tot nu toe altijd op gevoel af gegaan, verschillende keren muziekinstrumenten en apparatuur voor behoorlijke bedragen de halve wereld over laten sturen. Dat ging altijd goed maar heeft me hier flink op het verkeerde been gezet.

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » ma 01 mei 2017, 21:43

Vandaag kregen we mail van de politie, over de aangifte van de xbox via Marktplaats. Na betaling xbox nooit ontvangen, geen enkele reactie meer van de verkoper. Er wordt een strafrechtelijk onderzoek gestart naar aanleiding van de aangifte. Misschien zijn er meer aangiften gedaan, en is dat aanleiding geweest om te gaan onderzoeken. Wie weet wat er van komt.

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » vr 02 jun 2017, 11:37

Update van de politie ontvangen. Onze aangifte is gebundeld met andere soortgelijke aangiftes en er is een strafrechtelijk onderzoek gestart door de politie in de regio waar de adverteerder woont.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » zo 20 aug 2017, 14:34

Nou weer een paar maanden verder ben ik toch wel benieuwd O:) of nieuwsgierig mag je ook zeggen

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » zo 20 aug 2017, 16:27

Ebay is al een jaar of 12 eigenaar van Marktplaats. Het is jammer dat ze de huisregels van Ebay niet doorgezet hebben. Nu is Marktplaats gewoon een vrijmarkt waar criminelen geen haar in de weg wordt gelegd...

Kalimba

Berichtdoor Kalimba » zo 20 aug 2017, 18:18

Hopen dat de oplichter gepakt wordt. Er is inderdaad veel criminaliteit op Marktplaats. Ik heb nu tot 2 keer toe iets niet ontvangen. De eerste keer waren het een paar CD's en later een hoofdtelefoon. Geen grote bedragen gelukkig maar het gevoel opgelicht te zijn viel me zwaar.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 20 aug 2017, 19:19

Kalimba schreef: Geen grote bedragen gelukkig maar het gevoel opgelicht te zijn viel me zwaar.
Zou me toch eerder bezwaard voelen als ik niet meer op te lichten was :shock: :lol:
Anne

Kalimba

Berichtdoor Kalimba » zo 20 aug 2017, 19:25

Hahaha dan zou ik me ook erg beZwaard voelen :rofl:

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » di 22 aug 2017, 16:28

Vandaag al 2 emails en 3 telefoontjes gehad, i'm from microsoft, your computer blabla
Ik zeg, mi ni engli daag.
Tuig.

0464519501 = ophangen niet aannemen.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » di 22 aug 2017, 16:53

Nooit vergeet ik die ROT. ervaring dat belazerd werd op MP en de volgende ROT ervaring was toen ik op politie buro aangifte wilde doen
Werd gewoon uitgelachen Zo van onder welke steen heeft u gezeten de laatste 20 jaar
Op de bank wilde / konden ze mijn geld niet storneren
De Bank waar het geld naar verstuurd was wilde niet de adres gegevens verstrekken van het rekening nummer houder
Je kan in dit land niet je recht niet meer krijgen
Zelfs als ze je Ebike stelen , halen ze de schouders op en gaan verder met de belangrijke dingen wiet kwekers opsporen :-s
Politie buro,s in Halderberge is weg toch ruim 50. 000 bewoners deze gemeente
Dat vind ik erg
Maar ik al die jaren gestemd
En ik wil dat kennelijk :?

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » za 02 sep 2017, 13:34

Bert61 schreef:Nou weer een paar maanden verder ben ik toch wel benieuwd O:) of nieuwsgierig mag je ook zeggen

Nog geen nieuws Bert. Mocht er toch wat uit komen, dan laat ik het weten.

Jamesblond

Berichtdoor Jamesblond » do 14 sep 2017, 14:59

bas focal m180 schreef:Vandaag al 2 emails en 3 telefoontjes gehad, i'm from microsoft, your computer blabla
Ik zeg, mi ni engli daag.
Tuig.

0464519501 = ophangen niet aannemen.

Hahaha! Ook gehad!

"Sir, your Windows PC needs service. I'm calling to help you with your problem", of iets langs die trant.
Stond toch mooi ff met z'n waffel vol tanden toen ik 'm vertelde dat ik al sinds zeker tien jaar uitsluitend met Apple werk :lol: :lol:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 14 sep 2017, 16:18

Je kunt ook gewoon in Nederlands blijven antwoorden dat je ze niet verstaat. Haken ze ook snel af.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 14 sep 2017, 16:48

Peter ze worden zelfs agressief als je wilt ophangen
Het zijn geen lieverdjes die aan die telefoon gezet worden :D

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 14 sep 2017, 17:13

Had ik zeker stagiaires die niet meer dan gebrekkig Engels spraken.

Jamesblond

Berichtdoor Jamesblond » do 14 sep 2017, 17:45

Bert61 schreef:Peter ze worden zelfs agressief als je wilt ophangen
Het zijn geen lieverdjes die aan die telefoon gezet worden :D

Normale mensen hadden wel een normale baan gevonden, neig ik te denken...

AatV

Berichtdoor AatV » do 14 sep 2017, 18:09

Pjotr schreef:Je kunt ook gewoon in Nederlands blijven antwoorden dat je ze niet verstaat. Haken ze ook snel af.

Een soort namaak Japans met stevige uithalen wil ook nog wel eens helpen... :mrgreen:

groet,
Aat

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 14 sep 2017, 18:20

Hai !

Terug naar “Aangeboden”