Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Ivo Tichelaar

Re: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?

Berichtdoor Ivo Tichelaar » vr 16 feb 2018, 15:31

SARK schreef:
Ivo Tichelaar schreef:Overigens, je kunt het meetsignaal vanuit REW exporteren als geluidsbestand. Je kunt het dan met een mediaspeler afspelen/streamen of op cd zetten. Ik stream het op mijn surround receiver (alle geluidseffecten uit, standje pure direct). REW kun je zeg maar laten luisteren naar het meetsignaal, dus dan druk ik gewoon op play en komt het goed.

Even een blonde vraag .... wat doe je dan met het bestand :think: Ik begrijp niet zo goed wat je hier technisch gezien aan hebt 8-[

Ik snap je vraag. Dat heb ik niet heel duidelijk gemaakt.

Conventioneel zou je het meetsignaal elke keer opnieuw genereren en met een kabel naar je versterker/receiver moeten sturen. En moet je een geluidskaart hebben die een adequate analoge input en output heeft, fantoomvoeding enz.

Als je het meetsignaal als een geluidsbestand exporteert, dan kun je dat op je streamer of je cd-speler afspelen. De UMIK-1 (USB-meetmicrofoons in het algemeen) zet het signaal zelf om naar digitaal en gaat het signaal via de USB-kabel weer naar je computer.

Even los van dat het praktischer is om niet die kabel door je kamer te hebben lopen, niet te hoeven aansluiten en opbergen, bespaar je ook de aanschaf van de kabel en eventueel (zo nodig) een goede geluidskaart. Zoals ik nu meet, maak ik op de UMIK-1 na voornamelijk gebruik van de hardware die ik toch al had (AV-receiver, laptop om administratie op te doen).

En ook in dit verhaal is er niet intrinsiek iets superieur of definitief aan deze opzet, maar het heeft zo zn voordelen. Het is een optie.
We want to be happy, bold and free

SARK

Re: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?

Berichtdoor SARK » vr 16 feb 2018, 16:51

Haha .... ik begrijp nu wat je oorspronkelijk bedoelde, ik had het verkeerd gelezen/begrepen ... ik dacht dat je het opgemeten signaal (dus de meetdata) wilde opslaan maar je bedoelt het brongeluid. Sorry voor de verwarring en dank voor je uitleg!
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

Terug naar “Meten....”