Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?

Berichtdoor Pjotr » ma 13 feb 2017, 20:16

dre schreef:
ds23man schreef:Wat weer een azijnpisserrij ...... :shock:

Ja, het is weer te triest voor woorden. :roll:

Als ze maar wat te zeiken kunnen vinden.

Mwah, voor jou zijn de volgende CA printjes tegen de huidige Tom Christiaanse prijzen: https://www.neurochrome.com/product/modulus-286/ Maten zijn nagenoeg gelijk alleen bij mij is het koper 2x zo dik. Maar omdat jij het bent mag jij tegen de Tom prijs :yeah:

Waar het gezeik over gaat dre is dat dit een forum is om elkaar te helpen, NIET om aan elkaar geld te verdienen.

dre

Berichtdoor dre » ma 13 feb 2017, 20:20

Hij vraagt het toch?
En ga eens naar een ander die het commercieel doet,dan is het nog een zeer redelijke prijs.

RNacoustics
Contacteer:

Berichtdoor RNacoustics » ma 13 feb 2017, 22:06

Je moet het allemaal in verhouding zien.
Als het om een serieus luidspreker ontwerp gaat, met relatief dure componenten, dan is verhoudingsgewijs 250 euro niet veel geld.
Zelfs een luidspreker box met mooie luidspreker units met slecht ontworpen kast en filter kan ongelofelijk beroerd klinken :!:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 13 feb 2017, 22:20

dre schreef:Hij vraagt het toch?
En ga eens naar een ander die het commercieel doet,dan is het nog een zeer redelijke prijs.

Je snapt het niet. Het gaat niet om de hoogte van het bedrag maar om het principe dat dit een hobbyforum is waar men elkaar helpt en niet een forum is waar men geld aan elkaar gaat verdienen. Ga je dat toestaan dan verloedert het heel snel naar een soort van marktplaats. In die zin ben ik het wel met Bart eens. Jeroens post is enerzijds gewoon marketing en anderzijds nogal arrogant/afzeikerig jegens andermans gehobby op dit vlak.

dre

Berichtdoor dre » ma 13 feb 2017, 22:29

Dus hij moet het gratis of niet doen?

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » ma 13 feb 2017, 22:31

Wat is het probleem? Jeroen is een professional die "toevallig" ook op het forum actief is. Net als bijvoorbeeld Speakerland. Zouden die mensen dan omdat het een forumlid is die hulp vraagt geen geld meer mogen vragen voor de uitoefening van hun beroep?

Er is een verschil tussen kennis delen op het forum, en werken. Wat Jeroen heeft aangeboden is gewoon werken. Dat dat voor 99% van ons hobby is dat we graag zonder betaling doen, maakt het nog niet dat je dat van iedereen kan verwachten. En dat Jeroen dat in het verleden wel af en toe als vriendendienst gedaan heeft, betekent niet dat hij dan maar ook iedereen gratis moet blijven helpen. En btw: kennis delen dat doet Jeroen ook nog steeds gewoon gratis.

Geen idee hoe het contact verlopen is, maar iedereen heeft kunnen waarnemen dat Jeroen hier geen reclame loopt te maken, dus ook daar mag de azijnfles dicht blijven.

Voor ik de discussie sluit, nog even e.e.a. in perspectief plaatsen: in de zakelijke technische dienstverlening wordt voor een ervaren iemand van HBO+ nivo tarieven gerekend van €75 en meer, neemt die z'n eigen equipment mee dan loopt het nog harder op. Het genoemde bedrag komt dus overeen met max 3 uur werk tegen die tarieven.

Discussie gesloten.

Terug naar “Meten....”