THD en output laten testen?

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Lutkeveld

THD en output laten testen?

Berichtdoor Lutkeveld » do 25 okt 2018, 11:45

Ik heb een versterker ontworpen voor commerciële doeleinden.
Nou weet ik natuurlijk wat de chip zou moeten doen volgens de datasheet, maar ben wel benieuwd wat hij nou echt doet in mijn implementatie.
De beste manier lijkt mij met Audio-Precision apparatuur maar kan niet echt een bedrijf waar je terecht kan om je apparatuur te testen.

Weet een van jullie een bedrijf of individu die (tegen vergoeding natuurlijk) een snelle test kan draaien in 2/4/8 ohm belasting? Ben benieuwd naar de algemene THD+N en output bij 1 en 10% THD+N.

markbakk

Re: THD en output laten testen?

Berichtdoor markbakk » do 25 okt 2018, 12:43

Bij zulke vervormingspercentages kom je met ARTA op een PC, een goede AD/DA en een fikse vermogensweerstand een heel eind. Kijk hier eens naar.
Mark Bakker

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » do 25 okt 2018, 13:19

Deze man http://ruvox47.blogspot.com/?m=1 heeft mijn versterker onlangs onder handen genomen (verslag staat op zijn site), fouten er uit gehaald, en uitgebreid doorgemeten (volledig verslag, dat behoorlijk afwijkt van de “fabrieksgegevens”). Zeer kundige audiofiele electrotechnicus, naar mijn mening.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 25 okt 2018, 14:44

Lutkeveld schreef:Ik heb een versterker ontworpen voor commerciële doeleinden.
Nou weet ik natuurlijk wat de chip zou moeten doen volgens de datasheet, maar ben wel benieuwd wat hij nou echt doet in mijn implementatie.
De beste manier lijkt mij met Audio-Precision apparatuur maar kan niet echt een bedrijf waar je terecht kan om je apparatuur te testen.

Weet een van jullie een bedrijf of individu die (tegen vergoeding natuurlijk) een snelle test kan draaien in 2/4/8 ohm belasting? Ben benieuwd naar de algemene THD+N en output bij 1 en 10% THD+N.

Ik heb er een meter voor , niet gecalibreerd , in principe is het een LC sper filter wat je afstemd ,in dit geval op 1000hz
Dus een goede 1000 hz generator op de ingang .
De meter aan de uitgang aan gesloten
Je zoekt de Dip met het LC filter ( het signaal minimum )
Het restprodukt aan je belasting is vervorming dat wordt in THD % of in dB weergegeven
Op ebay staan er een paar betaalbare ( uit mn hoofd 3133 van HP uit de jaren 80 ofzo
Op youtube staan er wat filmpjes over
shit draadje vergeten :oops:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 25 okt 2018, 17:23

Ik zou eens contact zoeken met Tentlabs, ( http://tentlabs.com/page41/page41.html )
of Grimmaudio. ( https://www.grimmaudio.com/contact/ )

Beiden zijn gevestigd in Eindhoven.

Aan de andere kant, je moet wel met iets vrij bijzonders voor de dag komen om je tegenwoordig staande te houden tussen de vloedgolf van UCD, nCore en Chipversterkers.

Terug naar “Meten....”