12e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 30 september 2017

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
pappaleo

Re: 12e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 30 september 2017

Berichtdoor pappaleo » zo 01 okt 2017, 18:41

Rudy_h schreef:Er werd op dat moment intensief geluisterd naar de AT/AMT
Die zijn toch van EnjoyProg?
Hoe klonken die?

Mtraxx
Ook commercieel actief

Berichtdoor Mtraxx » zo 01 okt 2017, 19:14

Ik wil wel even van wal steken.

Ik heb niet alles goed beluisterd dus ik vang maar aan wat ik wel gehoord heb alvorens de streamer van Rudy nucleaire ging :roll:
De kastjes van Rudy met de Seas-Audax waren als eerste aan de beurt en waren met een kersvers filter(nachtwerk zeker?) nog toe aan inspelen was mijn indruk.
Als ook voor ons gehoor dat even moest wennen aan de nieuwe luister locatie (Soundfarm)https://www.facebook.com/Soundfarm.nl/
Setje kon potentie wel laten horen (zeker de tweeters) al zal wat verder sleutelen aan het filter nog wel nodig zijn.

Waar ik verder nog over te spreken was zijn de nette afgewerkte kastjes van dre.
Ook hier was elke speel minuut hoorbaar verbetering waarneembaar, ik verwacht na verder inspelen en tweaken dre hier weer iets moois heeft gemaakt.
Iets later ben ik even afgehaakt ivm muziek keuze en iets wat stijgende volume setting :hide:

De Eton/CSS combie met sub(Architect - SUB 12W7-3 / FRS125 ER4) tja.. die ER4 ergens uit 1996? hadden we het nog over? Ze snapten het toen al wel hoe het moest. Klank balans tussen de sub en de FRS125 kon in mijn beleving wel wat dikker(voller) misschien is het thuis in je woonkamer verder wel prima. Leuke ervaring om te beluisteren al miste ik wel wat resolutie van je bronmateriaal via spotify?

De set van Enjoyprog - AT18/AMT25 .. alle complimenten. Het geluid in het middengebied van die AT18 is erg bijzonder. Gelaagd en mooi naar achter in de mix alles goed te onderscheiding. Ook de Mundorf AMT25 is bijzonder gedetailleerd en ruimtelijk al lag het er wel wat dik bovenop en kwam in mijn beleving het geluid iets meer naar voren in de mix. Ik begreep dat er later een aantal dB's aan demping aan toegevoegd is. :goedzo:
Met de afwerking, oog voor detail en nog plannen om aanpassingen om de hellingshoek van de kasten aan te pakken ben ik zeker nog eens geïnteresseerd om dit ontwerp uit Elburg nog eens te mogen beluisteren. :goeie:

Nog een waarneming op dat moment buiten het systeem om dat hier de zaal zeker voor het laag erg rustig bleef.
Experimenteren met opstelling in zowel luisteren vanaf de korte kant als in de lengte richting zal op korte termijn nog volgen.

Nieuwe bouwsels, nieuwe gezichten en ouwe bekenden. Iedereen bedankt voor de bijdrage \:D/
Leuke dag toch weer al met al.

Gerjan

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » ma 02 okt 2017, 14:30

Het was een leuke dag en ik heb weer genoten van de gezelligheid en het samen beleven van onze hobby!

Het was ook leuk om andere ontwerpen te horen. Iedereen is weer anders bezig met zijn hobby, van tot het naadje gaan met bv top kabels tot lekker experimenteren met plastic Karlsonkastjes :goedzo:

Zo heb ik mijn luidsprekers (AMT/AT) mee genomen om eens te kijken hoe het in een andere akoestiek klinkt. Ook sta ik altijd open voor opbouwende kritiek. De luidsprekers staan bij mij in een gewone doorsnee huiskamer met de bekende (iets wat harde) akoestiek. Daar heb ik ook mijn filter op afgestemd zodat hij hier aardig klinkt, zonder nare klanken. Heel spannend dus hoe dat in de Soundfarm zou klinken.....Nou wel een beetje anders dus :) Behoorlijk! Er was een behoorlijk dik (mid)laag aanwezig waardoor het midden wat wegviel. Het hoog heb ik idd 1db zachter laten klinken. Later hebben we met de Bryston vv icm eindversterker van Pjotr (dacht ik) gespeeld. Dit leek het geluid goed te doen. Er kwam meer controle (in het laag) en ook het hoog kon weer terug gezet worden.

Voor mij een leerzame dag over akoestiek!

Iedereen bedankt voor de complimenten altijd fijn om te krijgen :D
De deur staat hier altijd open voor geïnteresseerden :bakkie:

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » ma 02 okt 2017, 15:28

Is er ook een bouwverslag van de AT/AMT speakers?
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

EnjoyProg

Berichtdoor EnjoyProg » wo 04 okt 2017, 16:59

nee, de kasten waarin ze zitten heb ik voor meerdere projecten gebruikt. Uiteindelijk is deze combi erin gekomen en heb ik de kasten opgeknapt.

Terug naar “DIY Events door leden”