Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
dre

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Berichtdoor dre » ma 21 apr 2014, 21:04

Weet je dat niet? :roll:
потому что он может!

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » ma 21 apr 2014, 21:05

Nee, jij ? :hide:

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » ma 21 apr 2014, 21:06

Moet even via RobertD, is een lokale introducee via hem geloof ik...

dre

Berichtdoor dre » ma 21 apr 2014, 21:13

pappaleo schreef:Nee, jij ? :hide:

Geen flauw idee eigenlijk..... :mrgreen:
потому что он может!

RobertD

Berichtdoor RobertD » ma 21 apr 2014, 21:29

De laptop is nog niet terug. Ik loop binnenkort nog wel even langs het wijkcentrum om navraag te doen.
De man op de foto is Hans van de stichting Serious Music in Alphen.
De cd-inlay kan naar mij toe, ik bezorg hem wel bij Hans.
Hans organiseert samen met Lenne, naast hem op de foto, concerten van kleine progrock bands. Daarnaast heeft de stichting Serious Music een Singer-Songwriter verkiezing gehouden. In verband met de link met muziek had ik Lenne en Hans opmerkzaam gemaakt op onze bijeenkomst. Zij vonden het heel leuk en Muizenissen gaat een setje Stella Lights bouwen voor Lenne.

Serious Music organiseert a.s. vrijdag een concert van Squonk, An Evening of Genesis. Squonk covert de oude Genesis. Ik heb ze al een paar keer gehoord en voor liefhebbers van het genre is het écht de moeite waard.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » ma 21 apr 2014, 21:35

RobertD schreef:De laptop is nog niet terug. Ik loop binnenkort nog wel even langs het wijkcentrum om navraag te doen.
De man op de foto is Hans van de stichting Serious Music in Alphen.
De cd-inlay kan naar mij toe, ik bezorg hem wel bij Hans.
Hans organiseert samen met Lenne, naast hem op de foto, concerten van kleine progrock bands. Daarnaast heeft de stichting Serious Music een Singer-Songwriter verkiezing gehouden. In verband met de link met muziek had ik Lenne en Hans opmerkzaam gemaakt op onze bijeenkomst. Zij vonden het heel leuk en Muizenissen gaat een setje Stella Lights bouwen voor Lenne.

Serious Music organiseert a.s. vrijdag een concert van Squonk, An Evening of Genesis. Squonk covert de oude Genesis. Ik heb ze al een paar keer gehoord en voor liefhebbers van het genre is het écht de moeite waard.

Als je even zijn adres (of jouw adres) PB't dan stuur ik het wel even op.
Ik ben eens bij een concert van The Musical Box geweest, ook een Genesis coverband. Speelden er goed. Dit is net zoiets?

AatV

Berichtdoor AatV » di 22 apr 2014, 8:41

mikekiwi schreef:Speakers, gereedschapskist, cd-spelers, muzak, veul kabels, stroomverdelers, wegwijsbordjes, papieren hoedjes...

@mikekiwi, een wat late reactie, maar wat heb je eigenlijk met papieren hoedjes?

groet,
Aat
∆x ∆p ≥ h/4π

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » di 22 apr 2014, 8:50

Daar zeg je wat, Aat. Ik heb deze in de muziekkeuze van Mikekiwi nog gemist:

[ Bekijk op youtube ]

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » di 22 apr 2014, 8:53

AatV schreef:
mikekiwi schreef:Speakers, gereedschapskist, cd-spelers, muzak, veul kabels, stroomverdelers, wegwijsbordjes, papieren hoedjes...

@mikekiwi, een wat late reactie, maar wat heb je eigenlijk met papieren hoedjes?

groet,
Aat

Helemaal niets. behalve dat mijn luidsprekers van het type Paper Hatt zijn :sure:
pappaleo schreef:Daar zeg je wat, Aat. Ik heb deze in de muziekkeuze van Mikekiwi nog gemist:

[ Bekijk op youtube ]

Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » di 22 apr 2014, 9:06

mikekiwi schreef: ....en liefhebber van slaapmuziek.

:rofl: :rofl: :rofl: kan iig ook relativeren en heeft gevoel voor humor

mikekiwi schreef:Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D

Lekker toch? Zit een beetje leven in :rock: :rock: maar wat stevig :-({|= :-({|= had van mij ook gemogen. :wink:

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » di 22 apr 2014, 9:17

pappaleo schreef:
mikekiwi schreef:Je hebt nog veel meer gemist, maar er moest iemand zo nodig naar Queen luisteren... :-" :rock: :D

Lekker toch? Zit een beetje leven in :rock: :rock: maar wat stevig :-({|= :-({|= had van mij ook gemogen. :wink:

Eens, dat zeker. Had als een van de volgende nummers op mijn CD een redelijk stevige live-uitvoering van Van Morrison - Moondance , maar daar zijn we niet aan toe gekomen. Had die dus wat eerder in moeten zetten. Met klassiek ben ik nog teveel op zoek naar wat ik mooi vind en mijn assortiment aan cd's op dat gebied is ook niet zo groot, dus ik had niet echt goed materiaal om uit te kiezen.

Maar als je nog een keer wat eigen muziek op de PH's wilt luisteren, je bent van harte welkom !

mtb

Berichtdoor mtb » di 22 apr 2014, 16:29

Mikekiwi bedankt voor de foto van mijn schakelkastje, hij is maar net te zien, maar "het zijn de kleine dingen die het doen" en dat geldt ook voor mij.
Ik heb hem geplaatst aan het eind van viewtopic.php?f=8&t=19170.
Verder heb ik nog niemand gehoord over mijn APL's (zie mijn onderschrift), ik heb er tien uitgedeeld en een paar ter plaatse getest.
Bij de OTL dacht men dat er ca. 10W geleverd werd, terwijl ie groen oplichtte met af en toe wat oranje, ongeveer 1/8 tot 1W dus en dit klopte met de meting van ca. 90dBspl!
Gaarne jullie bevindingen, maar liever in een nieuw topic.
Hoeveel vermogen denk je eigenlijk nodig te hebben?, zie Audio Power LED.

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » di 22 apr 2014, 16:38

Ik had nog een andere foto, maar die was zo onscherp, daar heeft niemand iets aan :-)

Ik heb een APL-letje meegenomen, maar nog niet getest, heb toevallig gister wel je linkje gevolgd met de kleurcodes. Ik ga er zeker mee aan de slag en laat weten wat mijn bevindingen zijn. In ieder geval top dat je dit zo doet, wordt in ieder geval door mij zeer gewaardeerd! =D>

De luidspreker schakelaar is zeker handig; maar naar mijn mening wel zonder aanpassing van Bas (wel volume gelijktrekken uiteraard), anders beinvloed je de verschillen te veel om een vergelijk zinvol te maken.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » di 22 apr 2014, 17:12

En James Blunt, en The Simple Minds... :mrgreen: :mrgreen:

pappaleo schreef:Lekker toch? Zit een beetje leven in :rock: :rock: maar wat stevig :-({|= :-({|= had van mij ook gemogen. :wink:

Ik had ook muziek van Jeff Wayne bij me... :hide: :hide:
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 22 apr 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » di 22 apr 2014, 20:29

ray5150 schreef:Ik had ook Jeff Wayne bij me... :hide: :hide:

Ja mooi :goedzo:

sander1238

Berichtdoor sander1238 » di 22 apr 2014, 21:07

Van wie was de drum solo die ik op de ultazoom gehoord heb?

Walt

Berichtdoor Walt » di 22 apr 2014, 21:34

Sheffield Drum and Track Record - Jim Keltner

mtb

Berichtdoor mtb » wo 23 apr 2014, 15:12

Daar had ik graag een APL op willen zien!, maar ik zag ze pas toen we alweer weg moesten, mijn "chauffeur" had ook nog andere afspraken.
Hoeveel vermogen denk je eigenlijk nodig te hebben?, zie Audio Power LED.

MarcoSQ

Berichtdoor MarcoSQ » wo 23 apr 2014, 23:08

Bedankt allemaal nog voor een leuk dagje, met name de organisatie en de mensen die hun waren ten toon gesteld hebben !
Helaas heb ik niet lang kunnen blijven en heb ik niet veel gebabbeld, ivm ziekjes en een verjaardag 's avonds, maar ik vond het leuk om te zien wat anderen knutselen, en wat gezichten bij de namen te hebben. Het babbelen hoop ik een volgende keer in te halen :).

Toppers voor mij : de zelfbouw-AMT's van Gerard (?) (vernieuwend!) en het systeem van Gerhard (klonk mooi in balans en lekker afwijkend van wat ik gewend ben). Ook de kleintjes van Pappaleo waren heel leuk.

Wat me wel opviel, was dat het voor mij leek alsof continu dezelfde systemen te horen waren. Er gebeurde voor mij niet genoeg. Maar ik denk dat ik toch 10 sytemen gehoord heb; blijkbaar ben ik er snel klaar mee ofzo :oops: . (In de +/- 3,5 uur dat ik er was, heb alleen bovenstaande dingen gehoord,de Orfeo's, systeem van Pappaleo, 2 TQWT's, een blanda, een FRS8, een Alpair systeem(die me overigens verraste voor ongefilterd) en de PA set van Walt die me eigenlijk ook verraste. En een Visaton systeem, dat eerst een beetje vervormde in het laag, en steeds erger werd. Versterker kaduuk ??).

Ik ben bang dat er in 'mijn' tijdslotje gewoon niet genoeg écht goede luidsprekers zaten. Helaas...maar ik wil het toch positief afsluiten : ik vond het leuk om eens mee te maken :) ! Volgende keer weer meedoen, maar dan gezond, en ook eigen spulletjes meenemen !
Voorlopig even niet meer zelfbouwen. Komt wel weer.
Roon ROCK op een Intel NUC5i5 in een fanless doosje. HDMI out (want multichannel) -> Marantz SR1504 :rofl: -> Revel Performa3 F206 (front) en Revel Concerta M12 (rear). Twee stuks SVS SB-1000 (subs), via een MiniDSP 2x4 met DIY voedinkje in een Galaxy Maggiorato doosje.

Walt

Berichtdoor Walt » do 24 apr 2014, 16:00

Hallo MarcoSQ,

Ik heb eigenlijk nauwelijks feedback gehad op mijn 2-weg PA met Fane/Beyma. Als jij nog tips hebt voor verbeteringsrichtingen/de afstemming etc. dan hoor ik het graag. Ik had zelf het idee dat de kast toch wel erg begon te schreeuwen als je het echt hard ging zetten, ik vraag me af of dit nog zou zijn te verbeteren door een kleine dip bij iets van 3 kHz in te bouwen...

(Dat de kast gerust nog wat stijver zou mogen was me inmiddels wel duidelijk geworden)

Groetjes Walter

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 24 apr 2014, 16:02

Walt schreef:Ik heb eigenlijk nauwelijks feedback gehad op mijn 2-weg PA met Fane/Beyma.
de woofer is wat klein, mss is een 15" beter? :lagge:

Walt

Berichtdoor Walt » do 24 apr 2014, 16:31

15" is niet zo praktisch voor een 2-weg, de woofer staat dan tever van de grond waardoor je koppeling in het laag mist. Het beste kun je dan 18" subs toevoegen voor meer laag. Een 12"/1" + 18" combinatie is tamelijk ideaal voor PA in de wat kleinere zaaltjes.

Groetjes Walter

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 24 apr 2014, 16:41

we zien t wel in Breda dan, leuk project zo te horen :mrgreen:

Walt

Berichtdoor Walt » do 24 apr 2014, 16:48

Helaas geen Breda voor mij dit jaar, wellicht dan volgend jaar in Alphen de MKII van de Fane/Beyma combinatie. Ik heb nog wel een leuke Void V18-1000 liggen voor een subwoofer, een 18 incher met een magneet van 300mm diameter... :mrgreen:

Groetjes Walter

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 24 apr 2014, 18:06

Henkjan schreef:
Walt schreef:Ik heb eigenlijk nauwelijks feedback gehad op mijn 2-weg PA met Fane/Beyma.
de woofer is wat klein, mss is een 15" beter? :lagge:

Maar alleen als tie van James B. Lansing vandaan komt... :mrgreen:

Terug naar “DIY Events door leden”