JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
harryeng

Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Berichtdoor harryeng » zo 25 mei 2014, 19:24

ds23man schreef:Dan maar een luisterdag bij Harry thuis! :lol:

Cornerhoorns bij mij thuis! Dat lijkt me wel wat. Hoef ik in ieder geval niet meer te sjouwen! :proost:

Mijn set in de woonkamer, een tweede in de slaapkamer, een derde in de kluskamer en voor de avonturiers een in de badkamer.
Gerard, ga maar snel op de fitness, want ik woon op de 4e verdieping, en heb geen lift [-X
Kan Jan Anke meenemen met de hond.

Maar alle gekheid op een stokje, mijn mooie cornerwoofers gaan nog een jaartje mee. Ik ben er erg trots op, en er zit nog heel veel tweak potentie in.
(lobing introduceren, elektrisch boosten). En het klonk ook wel lekker toen ze naast de mids stonden bij de muziekfilm.

Gr. Harry

avdboom

Berichtdoor avdboom » zo 25 mei 2014, 20:36

Ik heb ook erg genoten gisteren!

Ik heb voornamelijk in de luisterkamer met de L'orfeo's en 3weg van Jeroen gezeten/echt geluisterd.
De 3weg van Jeroen kon mij in de eerste instantie neit echt bekoren, maar later bleek dat aan de luister positie en misschien muziek keuze te liggen. Toen ik later verder naar achteren zat klinkte het zeer helder en schoon, misschien iets te naar mijn smaak maar het klonk te goed om niet mooi te vinden.
De L'orfeo's op de Naska 80 was een combi waar ik zeer nieuwschierig naar was! Ik sluit me helemaal bij het verhaal van Motorfred aan, na e.e.a. aan wisselen van apparatuur (heeft die nu ook nog aan de AF-DAC2 gehangen? volgens mij wel toch?) klinkte het fenomenaal lekker. Misschien was de rimte niet optimaal voor e.e.a. maar I didn't care.... het laag was lekker diep en toch strak zonder in te boeten op de hogere regionen. Wat mij betreft het meest muzikale stel wat ik gehoord heb.

Maar......
Daarbij moet ik opmerken dat de tijd zo voorbij vloog dat ik er van schok, ik moest helaas al om 16.00 uur weg :-(. Dus het was keuzes maken... praatjes, struinen of andere luister kamer binnen glippen...?

Uiteindelijk het ik de Ultra ZOOOM alleen ind e ochtend net na het inregelen gehoord. Te kort om een oordeel te vormen, maar het klinkte indrukwekkend! De set van Harry heb ik even gehoord, maar toen ik binnen kwam moest ik nog even wennen, zat aan de zijkant en er draaide muziek die ik neit zelf zou opzetten. En toen... was het alweer afgelopen... dus maar 5 min kunnen luisteren. Jammer dat deze er voor mij een beetje bij ingeschoten zijn, maar reden genoeg volgende keer extra daar op te focussen.

Overigens wel weer hele mooie muziek voorbij horen komen! Veel leuke mensen gesproken. De MFB speakers klinkten verassend! Dat was even goed voor zo'n klein gebakkie :lol: haha.

Volgende keer probeer ik er zeker (of elders in het land) er bij te zijn!

Alexander

cobaltjeh

Berichtdoor cobaltjeh » zo 25 mei 2014, 20:53

Heren bedankt voor weer een gezellige dag.

Respect voor de mensen die zulke grote (dure) systemen mee willen nemen! En bedankt!

Persoonlijk waren voor mij de L'orfeo's de speakers van de dag, ik had ze al eerder beluisterd maar toen konden ze me niet echt overtuigen.
Was deze keer stukken beter.

In de grote ruimte waren het 2 geweldige systemen, maar net wat te extreem voor mijn smaak. De set van Harry had in deze ruimte mijn voorkeur, het laag vond ik beter en het hoog had net dat beetje extra door het gebruik van het extra array.

Op naar volgend jaar!

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » zo 25 mei 2014, 21:14

Het was weer een zeer geslaagde dag, wat minder druk dan andere edities, maar dat is een beetje mijn schuld misschien met m'n idee voor de Alphen dag zo kort er voor :hide: maar daardoor was de dag niet minder geslaagd, met wederom diverse nieuwe en/of indrukwekkende systemen. En omdat ik vrij laat weg was, heeft die file op de A16 mij maar een dikke 5min gekost.

Walt schreef:Wie is nou de winnaar der line arrays geworden? ds23man of Harryeng?
ik sluit me aan bij het cliché "beide" :mrgreen: allebei de systemen zijn van een erg hoog nivo, maar toch erg verschillend. Het eerste dat me opviel aan Harry z'n systeem was hoe groot geluidsbeeld het neerzet, en enorm mooi gedetailleerd. Het beeld van Gerhard z'n systeem is wat "normaler". Als ik zou moeten kiezen.... lukt niet. gelukkig krijg ik ze geen van beide door het parlement. voor bij de bios zou het grote beeld van de Harrays mss de keuze zijn, maar dan wel met de 15" woofers van Gerhard :mrgreen: In elk geval fantastisch dat de beide heren de moeite genomen hebben om deze systemen mee te nemen naar Breda, echte toppers :goeie: :goeie: :goeie:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 25 mei 2014, 21:15

ds23man schreef:Ray, ben je aan het doehetzelfcremeren? Hans is (was) sneller! :mrgreen: :mrgreen:

Ja, zoiets. schoonmoeder met een beroerte in het ziekenhuis, lekke wasmachinekraan vervangen, boodschappen doen, naar de kinderboerdeij,
met vrouw samen koken voor 7 man.

Neuh, 'kheb verder helemaal niks te doen... :mrgreen:

@Walt, ik weet niet hoelang jij op een pizza doet, maar de vrouw van AatV heeft rond middernacht nog foccacia broodjes voor ons staan bakken,
daar was ik wel weer aan toe.

Ze waren trouwens heerlijk, Francien ! :D :beer: :goedzo:

De laatste worp foto's...

De zuiltjes van Harry waren een beetje aan de lange kant, Aat is nu ook niet echt de kleinste.

IMG_0731.JPG

Details van de platte harry zuilen

IMG_0732.JPG

IMG_0733.JPG

IMG_0745.JPG

De bijbehorende processing en versterking :

IMG_0746.JPG

IMG_0747.JPG

IMG_0748.JPG

IMG_0750.JPG

Oh, ja. dan was er ook nog iemand met een Bose achtig setje van sub en zuiltjes... :rofl:

IMG_0736.JPG

IMG_0737.JPG

IMG_0738.JPG

IMG_0739.JPG

IMG_0740.JPG

IMG_0741.JPG

Een externe geluidskaart om metingen te doen tbv. het inregelen van de Hypex DCLP.

IMG_0742.JPG

IMG_0743.JPG

IMG_0744.JPG

Tevreden luisteraars...

IMG_0753.JPG

IMG_0752.JPG

De voedselbank is open... :proost: :lol:

IMG_0786.JPG

IMG_0787.JPG

IMG_0788.JPG

IMG_0789.JPG

De catering van http://www.ijstraktatie.nl ...

IMG_0790.JPG

IMG_0791.JPG

IMG_0792.JPG

En afbreken, opruimen, en inladen...

IMG_0785.JPG

IMG_0795.JPG

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » zo 25 mei 2014, 21:23

Die witte zuilen, is dat een systeem op zich?

dre

Berichtdoor dre » zo 25 mei 2014, 21:26

dat zijn de basjes van harry. :mrgreen:

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » zo 25 mei 2014, 21:46

dre schreef:dat zijn de basjes van harry. :mrgreen:

Cool

sander1238

Berichtdoor sander1238 » zo 25 mei 2014, 22:01

Gisteren een hele mooie dag gehad. Veel gepraat en geluisterd. De l' orfeos vond ik erg mooi klinken, vooral na de ingreep van jeroen.
Het systeem van ds23 vind ik super. Snel en op hoog volume retestrak.
Het systeem van harry vond ik heel mooi. Breedte en diepte geweldig. Al vond ik wel dat het leek alsof alles zich op een verhoogd podium afspeelde.
S' avonds tijdens de film had ik hier minder last van.
Leuke aanvulling de film. Alleen een ander beeld gekregen van de talking heads. Wat een mafkees.

De pizza waren heerlijk. Het ijs een heerlijk toetje waarvoor hulde bas.

Jan wederom bedankt voor de organisatie en eenieder voor de leuke dag

p-54

Berichtdoor p-54 » zo 25 mei 2014, 22:31

Het was weer genieten.
Bedankt Jan voor de perfecte organisatie.
Het smaakt naar meer. =D>

deduikertjes

Berichtdoor deduikertjes » ma 26 mei 2014, 10:02

ray5150 schreef:En we gaan weer verder met de foto's :-"

Wat dit nou is, zou er een bouwtopic over zijn ?

IMG_0762.JPG

Volgens mij is dit een hele zware JLH.

IMG_0764.JPG

Ah, die bovenste is mijn squeezebox anex USB-DAC. 't ding bestaat uit een Wandboard, waveIO en een tda1543 DAC gebaseerd op het volgende schema:
http://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/79452-building-ultimate-nos-dac-using-tda1541a-487.html#post3525441 (alleen het deel vanaf de tda1543 en rechts daarvan).
Ik zal er eens een draadje over starten.

En die onderste is inderdaad een JLH, symmetrisch gevoed en met dubbele uitgangscondensatoren. Het ding is gebaseerd op http://sound.au.com/tcaas/jlhupdate.htm (figuur 3) en een capacitance multiplier voeding (http://sound.westhost.com/project15.htm).
Ook daar zal ik eens een draadje over starten.

groet, MArco

deduikertjes

Berichtdoor deduikertjes » ma 26 mei 2014, 11:00

Voor mij was het hoogtepunt van de dag toch wel de meetsessie door Wouter.

Erg leerzaam en erg leuk dat mijn loden luidsprekers het slachtoffer waren. Inmiddels zijn er in dat draadje (http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=18440) dus nieuwe ontwikkelingen te volgen.

Jan, weer hartelijk dank voor de organisatie.

groet, MArco

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 16:22

Allemaal bedankt voor de lovende woorden ( hier, maar ook in Breda). Zoals Harry al zei, we hebben twee totaal verschillende systemen en benadering. Harry werkt vanuit wat hij mooi vindt, ik vanuit de visie dat een systeem moet weergeven zoals het in de studio gemixed is. Trouwens, mijn uitgangspunt is nooit geweest om een hele hoge geluidsdruk te halen. Had eigenlijk meer mijn twijfels of de B&G's wel genoeg geluidsdruk konden produceren. Ik was zelf eigenlijk ook wel verrast hoe asociaal hard dit setje kan.

Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren. Je hebt het dan alleen nog over smaaktechnische correcties. Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen. Magnetostaat? Geen alternatieven beschikbaar. Eindversterkers? Denk niet dat daar enige vooruitgang te boeken is. DSP? Tsja, dan zou Hypex met iets beters op de markt moeten komen.
Dipool? Over mijn lijk! :twisted: :twisted: Kabels? Jullie weten hoe ik daar over denk! Condensatoren? Niet aanwezig in de totale signaalweg. Ze zeggen toch wel eens: de beste condensator is geen condensator?

Tsja, wat moet ik nu nog gaan bouwen? Zal in de praktijk altijd tegen gaan vallen!

Maar goed, heb nu wel ruim de tijd om me met mijn DS bezig te houden.

Oh ja Ed, neem je wel een windmolen mee naar dat eiland? :lol: :lol:

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » ma 26 mei 2014, 16:25

zelfbouw electrostaat mss?

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » ma 26 mei 2014, 16:40

Uitbreiden tot een 7.1 setje... Stonehenge...

Muug

Berichtdoor Muug » ma 26 mei 2014, 16:45

ds23man schreef:Tsja, wat moet ik nu nog gaan bouwen?

Joehoe, 't vrouwtje gaat content zijn ! Eindelijk weer tijd voor haar ! :mrgreen:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 16:46

Ivo Tichelaar schreef:Uitbreiden tot een 7.1 setje... Stonehenge...

Ben niet zo'n filmkijkert. En al helemaal niet in surround, de meeste zijn toch echt bagger qua geluidskwaliteit.

Muug

Berichtdoor Muug » ma 26 mei 2014, 16:49

ds23man schreef:

surround, de meeste zijn toch echt bagger qua geluidskwaliteit.

kijk kijk, heb je meteen een mooie uitdaging gevonden. :wink:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 26 mei 2014, 16:54

:lol: :lol: :lol:

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 26 mei 2014, 16:59

ds23man schreef:Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren. Je hebt het dan alleen nog over smaaktechnische correcties. Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen. Magnetostaat? Geen alternatieven beschikbaar. Eindversterkers? Denk niet dat daar enige vooruitgang te boeken is. DSP? Tsja, dan zou Hypex met iets beters op de markt moeten komen.

Moet je topic toch nog maar eens gaan doorlezen want blijkbaar is dit het summum :wink:
Of je weet even niet meer wat je nu moet gaan bouwen, maar dat wil niet zeggen dat je de beste versterker en op 1 na beste woofer ter wereld hebt toch?

Ik zie een ASP hype hier en er zijn DSP merken zoals Lyngdorf en DEQX die wellicht interessant zijn. Maar voor ik verder met ideeën kom om je hobby te redden moet ik dan je bouwtopic maar doorlezen...

En als het echt niet lukt iets te bedenken dan kun je de uitdaging aan gaan om met een klein budget iets moois te ontwerpen. Gewoon voor de fun, hopelijk gaan we dat in de toekomst gezamenlijk doen:
viewtopic.php?f=26&t=20407

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 26 mei 2014, 17:01

ds23man schreef:Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen.

Jawel, zo te kopen voor een kleine 13 ruggen het stuk, je krijgt er dan een gratis K2-S9900 bij.... :lol:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 26 mei 2014, 17:05

wouter schreef:En als het echt niet lukt iets te bedenken dan kun je de uitdaging aan gaan om met een klein budget iets moois te ontwerpen. Gewoon voor de fun, hopelijk gaan we dat in de toekomst gezamenlijk doen:
viewtopic.php?f=26&t=20407

Jah, als je mensen maar punten geeft doen ze alles :lol: Doe mij een lol zeg... moet wel voor de lol blijven :mrgreen:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 17:24

Muug schreef:
ds23man schreef:

surround, de meeste zijn toch echt bagger qua geluidskwaliteit.

kijk kijk, heb je meteen een mooie uitdaging gevonden. :wink:

En daar bedoel ik de surroundmix zelf mee, zelden 1 gehoord waarbij het centerkanaal normaal klinkt...... Surround heeft niks met Hifi te maken, alleen maar met effectbejag....

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 17:25

ray5150 schreef:
ds23man schreef:Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen.

Jawel, zo te kopen voor een kleine 13 ruggen het stuk, je krijgt er dan een gratis K2-S9900 bij.... :lol:

En dan vallen ze toch een partij tegen! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ktsjing :mrgreen:

harryeng

Berichtdoor harryeng » ma 26 mei 2014, 17:59

ds23man schreef:Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren. Je hebt het dan alleen nog over smaaktechnische correcties. Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen. Magnetostaat? Geen alternatieven beschikbaar. Eindversterkers? Denk niet dat daar enige vooruitgang te boeken is. DSP? Tsja, dan zou Hypex met iets beters op de markt moeten komen.
Dipool? Over mijn lijk! :twisted: :twisted: Kabels? Jullie weten hoe ik daar over denk! Condensatoren? Niet aanwezig in de totale signaalweg. Ze zeggen toch wel eens: de beste condensator is geen condensator?

Tsja, wat moet ik nu nog gaan bouwen? Zal in de praktijk altijd tegen gaan vallen!

Hoi Gerard,

wees niet bang, ik weet wel een lijstje :mrgreen:
-Magnetostaat uitbreiden met een line van Neo-10 om wat lager te gaan. Met 8 stuks moet je toch op 100Hz kunnen komen.
-Nog een zestal JBL's erbij (mogen ook goedkope 12" zijn), om staande golven te verminderen.
-Servo toepassen op je JBL's
-Een FIR gebaseerde DSP ontwikkelen
-Twee BG's op elkaar! Dan verdien je echt je pizza.
-Een streamer maken in dezelfde mooie kasten als je Hypex apparatuur
-Room correction ontwikkelen op je FIR gebaseerde DSP
-Beter rem-systeem op de wieltjes van je JBL's
-Lift om alles beter in je auto te krijgen

En als dat nog niet voldoende is: ik kan altijd hulp gebruiken bij het optimaliseren van mijn setje!

Groeten, Harry

Terug naar “DIY Events door leden”