JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief

Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Berichtdoor ds23man » zo 25 mei 2014, 11:22

Walt schreef:
Voor mijn 'gevoel' zou het systeem misschien nog wel kunnen profiteren van een dedicated driver voor het 150-300Hz gebied maar dan wordt de set ineens veel complexer om aan te sturen wat een flink nadeel is.

Groetjes Walter

Ik denk dat de meeste luisteraars van gisteren het daar niet mee eens zijn. Eigenlijk heb ik alleen maar superlatieven gehoord over die JBL's. En hoe meer wegen des te meer ellende.

Denk trouwens dat dit ( de feitelijke opvolger van de 2235) nog het enige verbeterpunt zou kunnen zijn:

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?33556-1501al-1

Maar 1 probleem: krijg ze maar eens te pakken want niet los te koop en als je ze al tegenkomt: HOOFDPRIJS!
Fusion Filterdesign

dre

Berichtdoor dre » zo 25 mei 2014, 11:23

Absoluut niet nodig!
Het klonk echt heel fraai.
Je kon op grotere afstand wel de baspoort horen,maar als je op de luisterafstand zit die Gerhard heeft klinkt het echt super.
Geen bass-reflex honk te bespeuren.

Het kan trouwens echt bizar hard zeg!
Ik vond trouwens dat er weer erg hard gespeeld werd......

Het viel me trouwens op dat ik bij het systeem van Harry het langst nodig had om aan de klank te wennen.
Maar ook dit wat een heel fraai systeem! 8)
потому что он может!

Konings

Berichtdoor Konings » zo 25 mei 2014, 11:30

Voor mij was dit een eerste luisterdag dus altijd maar afwachten maar wat ik aantrof was een gezellige ontspannen sfeer en mooie systemen gehoord. Had zelf de frugelhorns meegenomen, hebben nog 10minuutjes gespeeld maar viel een beetje tegen :understatement: Doen het thuis beter in een kleinere ruimte tegen een wand geplaatst maar altijd gemerkt dat het niet helemaal in balans was en dat bleek hier. Wel veel leuke reacties gehad over de afwerking :mrgreen: Heb alle sets niet al te lang gehoord, welke voor mij eruit springt was de monitor subs van jeroen, klonken erg fijn.
Laatst gewijzigd door Konings op zo 25 mei 2014, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.

dre

Berichtdoor dre » zo 25 mei 2014, 11:31

Inderdaad,vooral de tweeter in het systeem van Jeroen deed me wel even raar opkijken!
потому что он может!

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 25 mei 2014, 11:47

Ben grote systemen in een 'dedicated' luisterruimte gewend (huidig systeem Martin Logan Statement E2) en dan valt op dat bij het systeem van Harry het midden-hoog versmeed klonk in de opstelling waarin ik luisterde. Het was maar kort, maar het is iets dat me opvalt bij grote bronnen.

Bij de Zoom's merkte ik het B&G neo karakter (soms wat scherp analytisch rond het middenhoog - 3kHz)wat ook de Genenis 201 had , maar het (top)hoog bij de zooms sterker afhankelijk van de luisterpositie. Het heeft iets groots maar ook iets directs. Heb er niet lang genoeg naar geluisterd helaas, ivm even een meetsessie aan de loden speakers in de kamer ernaast. We konden af en toe een leuke 40 Hz piek meten :lol:

Beide systemen vond ik qua ontwerp fantastisch. De alu buis en de vorm van de Zooms, heel netjes. De afwerking mag dat ook zijn als je niet steeds meer hoeft te gaan slepen voor alle fans :wink:

Het systeem van Harry... mooi. Zal thuis vast beter af te stemmen zijn dat laag, weer een indrukwekkend mooi en met liefde ontworpen en gebouwd systeem! De Raals van vorige keer vond ik toen ook lekker, altijd fijn zo'n Harry \:D/
Laatst gewijzigd door wouter op zo 25 mei 2014, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 25 mei 2014, 11:49

Walt schreef:Wie is nou de winnaar der line arrays geworden? ds23man of Harry?

Ik geloof niet dat je van een winnaar kan spreken.
Het waren 2 systemen met elk hun eigen punten waar de systemen op uitblonken.
Het hoog en de verfijning was bij Harry weer net even mooier terwijl het laag bij de set van Gerard echt mooier was. Met plezier heb ik dan ook naar beide systemen geluisterd.
Wel zocht Gerard wel de randen op van wat het systeem kan.
Dan merk je dat de B&G units eerder aan de grens zitten dan de laag units.
Maar dan speel je aardig op oorlog sterkte.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 25 mei 2014, 11:53

Deze B&G's worden ook vrij laag ingezet in het Ultrazoom systeem en moeten dus relatief veel power verwerken.

Groetjes Walter

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 25 mei 2014, 13:14

De openingstoespraak :

IMG_0720.JPG

IMG_0721.JPG

IMG_0722.JPG

IMG_0723.JPG

IMG_0724.JPG

De kleine zaal, met de verschillende MFB systemen, en tweeter zelfbouwcollege van GerardJ

IMG_0725.JPG

IMG_0726.JPG

IMG_0727.JPG

IMG_0728.JPG

IMG_0759.JPG

IMG_0767.JPG

IMG_0769.JPG

IMG_0770.JPG

IMG_0771.JPG

IMG_0768.JPG

Later meer...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 25 mei 2014, 13:52

Schiet eens op Ray! :bounce:
Fusion Filterdesign

harryeng

Berichtdoor harryeng » zo 25 mei 2014, 14:14

Walt schreef:Wie is nou de winnaar der line arrays geworden? ds23man of Harryeng?

Wel balen dat ik er niet bij kon zijn, anderzijds heb ik gisteren wel van een geweldig uitgebreid onbeperkt eten en drinken buffet kunnen genieten in Avifauna/Van der Valk. Ik heb ook nog een stokbroodje kaassouffle met SATE SAUS gegeten! Wat nou flauw grap lange baard... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Walter

We waren allemaal de beste, want we zijn gekomen. De gratis pizza is er niet meer van gekomen, ook omdat Gerard al vroeg terug moest. Wel heb ik (en ook alle anderen) in ieder geval een heerlijk ijsje van ijstraktatie uit Nijmegen gekregen. Heerlijk!

Grappig, hoe je dezelfde drivers heel anders in kunt zetten. Mijn systeem was helemaal op mijn wensen afgesteld, dus inderdaad met weinig laag. Op dit moment heb ik op de cornerwoofers nog iets van 16db speelruimte ten opzichte van de maximale uitsturing. Dus ik kan eea nog wat bijsturen. Ik heb dit nog niet gedaan, omdat ik eerst wil verifiëren dat dat niet teveel verstoring op het belangrijke gebied van 100-400Hz zal veroorzaken.

En nu weer eens nadenken over welk project ik nu als eerste ga starten!
-AMT Dipole? :-k
-Laag als Dipole? [-X
-Of toch de FIR regeling als actief? :think:
Oh ja. Mijn vriendin wilde de woonkamer verbouwen. Stiekum een superhoorn installeren onder de vloer? \:D/

Groeten, Harry

mistercountach

Berichtdoor mistercountach » zo 25 mei 2014, 14:14

Opa heb een geweldig leuke dag gehad,Erg bedankt Jan :goeie: :goeie: Alleen de terug reis was een Mega Ramp,anderhalf uur langer er over gedaan,voor de terug reis :roll: :roll: Maar ik stond wel effe in de File met de Auto van onze Koning W.A, :rofl: :rofl: :rofl: :rock: :rock: :goedzo:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 25 mei 2014, 14:23

mistercountach schreef:Opa heb een geweldig leuke dag gehad,Erg bedankt Jan :goeie: :goeie: Alleen de terug reis was een Mega Ramp,anderhalf uur langer er over gedaan,voor de terug reis :roll: :roll: Maar ik stond wel effe in de File met de Auto van onze Koning W.A, :rofl: :rofl: :rofl: :rock: :rock: :goedzo:

Zat ie erin?
Fusion Filterdesign

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 25 mei 2014, 14:26

harryeng schreef:Oh ja. Mijn vriendin wilde de woonkamer verbouwen. Stiekum een superhoorn installeren onder de vloer? \:D/

Niet doen, kan je niet meenemen naar Breda :?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 25 mei 2014, 14:31

Dan maar een luisterdag bij Harry thuis! :lol:
Fusion Filterdesign

Ivo Tichelaar

Berichtdoor Ivo Tichelaar » zo 25 mei 2014, 14:36

pappaleo schreef:
harryeng schreef:Oh ja. Mijn vriendin wilde de woonkamer verbouwen. Stiekum een superhoorn installeren onder de vloer? \:D/

Niet doen, kan je niet meenemen naar Breda :?

Lijkt me duidelijk dan, volgend jaar komt Harry met twee stacks van deze cornerhoorns. :mrgreen:

Niwo1.jpg

Niwo2.jpg
We want to be happy, bold and free

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 25 mei 2014, 14:37

Nog niet gezegd, maar ik heb een hele leuke dag gehad. veel muziek geluisterd en gepraat. Lekker pizza gegeten in de zon, gevolgd door een heerlijk ijsje van Bas. ´s Avonds nog wat optredens op video gezien van een neuroot en een autist :wink: die allebei prima te genieten waren. Aparte gelegenheids surroundset die je in die samenstelling echt nooit meer tegenkomt.

Iedereen bedankt die aan dit plezier heeft bijgedragen :dank:
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 25 mei 2014, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mistercountach

Berichtdoor mistercountach » zo 25 mei 2014, 14:52

ds23man schreef:
mistercountach schreef:Opa heb een geweldig leuke dag gehad,Erg bedankt Jan :goeie: :goeie: Alleen de terug reis was een Mega Ramp,anderhalf uur langer er over gedaan,voor de terug reis :roll: :roll: Maar ik stond wel effe in de File met de Auto van onze Koning W.A, :rofl: :rofl: :rofl: :rock: :rock: :goedzo:

Zat ie erin?

Nee anders zou hij wel een begeleiding gehad hebben en over de zij strook gereden hebben :goeie: :goeie: Ik zag wel dat zijn Laptop open stond :shock: :rofl: :rofl:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 25 mei 2014, 15:12

Organisatie bedankt, heb een leuke dag gehad. Wat minder geluisterd dit keer en wat meer bijgeklept, moest er om 16:00 weer vandoor heb dus ook niet alles meegekregen.

Was helemaal weg van de set van Harry, ongelooflijk wat een breed stereo beeld. Ben bewust eens wat aan de zijkant gaan zitten, dat beeld blijft ondanks de array erg goed overeind. Luidsprekers verdwijnen, knap gedaan. Ook ook de set van Gerhard vond ik genieten, maar iemand gebruikte al eerder het woord 'muzikaler' over de set van Harry, dat vond ik ook van toepassing. Misschien ook net de muziek die op dat moment gedraaid werd. De set van Gerhard lijkt wat meer richting PA te gaan, geluidsdruk is er meer dan zat. Zou niet misstaan op een feest oid. Kanttekening bij beide sets vind ik wel dat ik het beide niet in de huiskamer zou willen hebben vanwege het formaat, te groot. Muzikaal ervan genieten is zeker een feit! Beter, het zijn gewoon 2 verschillende sets met elk hun pluspunten.

Het was zeker rustiger dan voorgaande jaren. Gaat evenwijdig mee met het aantal luisterdagen dat groeit, lang niet iedereen kleppert alle luisterdagen af. Is dat een minpunt? Misschien. Nu heeft iedereen wel ruimschoots de tijd z'n ding te doen is er tijd voor wat frobelen in de 'knutselkamer'. Wat wel een ding kan zijn weet ik uit ervaring, de ruimtes moeten betaald worden, met het achteruit lopen van de bezoekersaantallen kan dat mogelijk een probleem worden.

Wat ik wel jammer vind, dat er geen programma is, of in elk geval een richtlijn. Ik had die Frugelhorns graag gehoord en die heb ik weer gemist. Ik weet dat Jan bewust voor deze vrije opzet kiest, waarvoor natuurlijk respect. Meestal als ik de verslagen van Breda lees heb ik achteraf het gevoel dat ik iets gemist heb wat ik ook wel had willen horen. Dit is overigens niet als negatief commentaar bedoelt maar een mening, een reden dat ik dat bij de oosterlijke luisterdag wel probeer een beetje sturing te geven aan het programma. Breda blijft een ontzettend leuke dag in een relaxte setting, ik hoop dan ook dat je ermee door blijft gaan Jan.

Dan

Berichtdoor Dan » zo 25 mei 2014, 16:26

Ik heb een top dag gehad.
Voornamelijk de twee systemen in de grote luisterruimte kritisch beluisterd. Daarbij tot de conclusie gekomen dat een dipool niet mijn ding is. Het systeem van Harry miste wat frisheid en ook ruimelijkheid maar ik heb van de andere luisteraars begrepen dat het een kwestie van smaak is. Harry heeft de units ook getweakt waardoor het karakter totaal anders was dan dat van Gerhard. Laten we zeggen, meer MyFy dan HiFi.

De Ultrazoom daarentegen kon mij uitermate bekoren. Ik vind het analytische juist erg prettig. Met de juiste muziek kan het echt magisch klinken. Ik heb meerdere keren met kippenvel zitten luisteren. Het systeem lijkt erg kritisch te zijn maar het viel mij op dat oudere opnamen toch ook wel erg lekker konden klinken. Ik was echt super verrast door de eerste versie van Kate Bush (Wuthering Hights) had het mysterieuze van weleer en zelfs ABBA klonk wel erg goed!!!!! Kate Bush met Waking the Witch werd uitermate gedefinieerd weergegeven! Totaal geen stress of vollopen van het geluid te bespeuren. Alleen bij het nummer Smells Like Teen Spirit leek het mis te gaan. Nu is dat nummer op zichzelf ook wel een probleem natuurlijk, de keiharde tussenstukken laten de muziek sowieso helemaal vollopen. Veel beter ging het bij The Power Of Tower. Je kon bijna letterlijk tegen het geluid aanleunen. Zo strak als een harpsnaar!
Ik heb met plezier naar de klassieke muziek geluisterd. Man man man, die trompetsolo bij dat één minuut nummer (ben de naam even vergeten) was echt loepzuiver. Je kon hem bijna aanraken!
Ook orgelmuziek kwam er goed uit de verf. De lage tonen van rond de 20 à 30Hz voelde je over de grond zweven.
Bij de muziek van Kraftwerk (Elektro Kardiogramm) kwam echt de beperking van het systeem in zicht. En dan bedoel ik eigenlijk de NCores, die konden af en toe niet genoeg sap leveren om de JBL's bij te benen haha. Ik denk dat er toch een NCore 1200 nodig is om de JBL's over de nek te krijgen :rock:

Tja, het is dat ik mijn eigen projecten perse af wil maken maar daarna zou het zomaar kunnen dat ik iets met die B&G's wil gaan doen. Wellicht eerst verhuizen haha

Tja, het MFB gebeuren was ook erg leuk. Gaaf dat je een speakertje van 40 jaar oud het laag van een goede transmissielijn kan geven. Ik was erg onder de indruk van de kleine kastjes. Het is in ieder geval een heel leuke optie om een moeilijke basluidspreker goed te krijgen. De grote systemen waren mij een beetje te veel van het goede. Mijn arme oortjes trekken dat niet meer :?

De luisterstints heb ik laten schieten. Ik vind het best lastig om me aan iets te binden zonder de mogelijkheid om de zaal te kunnen verlaten. Er waren meer mensen die er zo over dachten geloof ik en dat is denk ik best jammer voor degenen die de demo's hebben gegeven. Misschien is het toch beter om te accepteren dat een systeem (of de muziekkeuze) niet ieders ding kan zijn.

In ieder geval petje af voor iedereen die zo zijn best heeft gedaan om deze dag tot een succes te maken.
Enig minpunt was de keuze van TomTom om mij via A2 Rotterdam en de A13 naar huis te leiden. Ik was pas om half tien thuis!

AatV

Berichtdoor AatV » zo 25 mei 2014, 16:41

Weer een luister- en gespreksrijke dag gehad.
De zooms van Gerhard; al eerder gehoord en van genoten, maar beter dan ooit!
De luidsprekers van Harry; hoorde op een gegeven moment een echte piano recht voor me gespeeld worden. Op zo'n manier hoef ik niet meer weg..
De set van Jeroen, je hebt in de afgelopen jaren best wel stappen vooruit gemaakt, maar het setje van de monitors met maar 1 spelende woofer! maakten duidelijk dat het aanvangsniveau al niet verkeerd was.
Ook de Orfeo's deden het erg goed, vooral als de onderste 150 Hz ook meespelen.. :mrgreen:
Leuk setje ook van Asterduc; de missing link tussen luispreker en hoofdtelefoon, ook qua afmetingen van de luisterruimte.
Ook nog andere zaken gehoord, maar te kort om er iets over te zeggen.
De catering; nog steeds in stijgende lijn, vooral zo doorgaan!
En tenslotte het avondprogramma; goed geluid en mooie beelden en ik hoop dat ik het niet al te erg heb laten merken, maar ik ben niet zo'n fan van Pink Floyd. :-" David Byrne daarentegen gaf auditief en visueel een mooie performance. :goedzo:

Verder was de heen- en terugreis ook geen straf in het montere gezelschap van Ray en 8) .

Jan, hij was weer fijn, tot volgend jaar.

groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op zo 25 mei 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
“That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.” - Christopher Hitchens

Motorfret

Berichtdoor Motorfret » zo 25 mei 2014, 17:06

Ook ik heb me weer uitermate vermaakt.
Samen met jeroen de luisterstints verzorgd. (die overigens na een (1) sessie van jeroen en mijzelf afgelopen waren, waardoor je hierna zo binnen kon lopen)
In eerste instantie klonken m'n meegebrachte Orfeo's slechter dan thuis.
Echter; na het wisselen van dac en volumeregeling (eerst de dac van de marantz ud7007 en volume regeling van de denon) voor die van jeroen (nos metrum minidac) had ik opeens het "aha..." gevoel, en meerderen met mij geloof ik. :sure:
Versterking bij de Orfeo's werd verzorgd door de Naksa's van Patrick (meanman), die uiteraard geen enkele moeite hadden met de Orfeo's.
Weet nu (zoals verwacht) waar de verbetering voor mijn systeem te halen valt. Gaat weer geld kosten ben ik bang.
(dac & versterker zoektocht kan beginnen)
Wel opvallend dat in deze kleine ruimte de Orfeo's (volgens anderen) beter klonken dan tijdens de demo in Alphen.
Jeroen toonde met zijn set aan dat een 10 jaar oud ontwerp nog prima mee kan doen vandaag de dag.
Wat wel jammer was; op 1 persoon na, had niemand eigen muziek bij zich. Lijkt mij juist leuk en handig cq mooi ter vergelijk om 'mijn' muziek dan op een ander systeem te horen. Zeker als de afgespeelde muziek echt buiten je eigen muzieksmaak valt.

Ook de twee grote systemen nog beluisterd. Zoals met alles is het een kwestie van smaak, maar indrukwekkend is het zeker.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Ultrazoom.

Verder klonken de kleine scanspeak units van asterduc verrassend goed.
Die wil ik tzt wel eens na maken voor bij mn computer oid.

Maar het allerbelangrijkste vind ik wel het bekijken van elkaars ideeën en uitvoeringen en zo weer ideeën op doen voor de toekomst, plus (zoals ik had) het mogen proberen van mijn bouwsel met de componenten van anderen en zo zelf te horen dat er nog meer in zit (bedankt jeroen en patrick)

Natuurlijk dank aan de organisatie (Jan) en Bas voor het lekkere toetje.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 25 mei 2014, 17:28

En we gaan weer verder met de foto's :-"

IMG_0771.JPG

IMG_0774.JPG

IMG_0779.JPG

IMG_0777.JPG

Wat dit nou is, zou er een bouwtopic over zijn ?

IMG_0762.JPG

IMG_0763.JPG

IMG_0764.JPG

Volgens mij is dit een hele zware JLH.

IMG_0764.JPG

IMG_0766.JPG

Even tijd voor bezinning en een goed gesprek over de dingen des levens....

IMG_0775.JPG

Orfeo's en het setje van Jeroen-d, zij doen niet voor elkaar onder...

IMG_0781.JPG

IMG_0783.JPG

Het setje van een nieuw forumlid wiens naam mij even ontschoten is... :oops:
Wel zeer mooi afgewerkt ! :goedzo:

IMG_0757.JPG

IMG_0758.JPG

straks weer verder... :mrgreen:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 25 mei 2014, 18:08

Ray, ben je aan het doehetzelfcremeren? Hans is (was) sneller! :mrgreen: :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » zo 25 mei 2014, 18:19

Ray's maag is de pizza waarschijnlijk nog aan het na-verteren, en daardoor is blijkbaar alle energie weg om foto's te posten...

Groetjes Walter

motoindo

Berichtdoor motoindo » zo 25 mei 2014, 18:26

ray5150 schreef:En we gaan weer verder met de foto's :-"
Wat dit nou is, zou er een bouwtopic over zijn ?

vlnr betrof het een voeding, voorversterker en squeez player en er onder, dat ding met die ontzettend grote koelribben, was inderdaad een JLH kloon.

/* edit : leuk ding ! */

Terug naar “DIY Events door leden”