JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ray5150

Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Berichtdoor ray5150 » ma 26 mei 2014, 18:02

harryeng schreef:-Lift om alles beter in je auto te krijgen

Penn_elcom_H7159K_inbouw_handgreep_85_mm_overview.jpg

:mrgreen: :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

motoindo

Berichtdoor motoindo » ma 26 mei 2014, 18:04

ds23man schreef:heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren.
Nou, dan misschien niet geluidstechnisch maar qua sjouwfactor en luchtvering kan ik nog wel wat uitdagingen voor je bedenken. Een open deur in dit geval is natuurlijk om deze palen te voorzien van een gecorrigeerd fundament. Om daar meteen een JBL voor te pakken is natuurlijk ontzettend stoer maar het kan ook minder risicovol met een leuke tweedehands evm15B ?

asterduc

Berichtdoor asterduc » ma 26 mei 2014, 18:39

ds23man schreef:Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren.

je manier van luisteren, dan ga je dadelijk merken wat er fout is aan je set. Dat blijf je dan doen tot je alles gehad hebt om dan dat te kiezen wat je beste beviel. Tegen die tijd is je gehoor dan ook niet meer dat!

ds23man schreef:Dipool? Over mijn lijk! :twisted: :twisted:

déja vu, waar en wanneer heb ik dat ooit nog eens horen zeggen? :-k
het is ooit begonnen met Jeroen's open baffle op de eerste verdieping in Breda. Een half decennium heb ik mij ertegen verzet met elk mogelijk excuus dat ik kon vinden tot ik mijn nieuwe drivers op een frontplaat liet inspelen in afwachting van de kast die in aanbouw was. Die kast zit er na 2 jaar nog niet rond (bewust)!!! :goedzo:

ds23man schreef:Oh ja Ed, neem je wel een windmolen mee naar dat eiland? :lol: :lol:

:lol: nee, zonnepanelen want als er wind is ga ik windsurfen, het luisteren is bij windstil, met die klasse D bak moet dat wel lukken zeker :lol:

Wat het meerkanaals verhaal betreft kan ik je wel volgen. Ben er ondertussen al jaren vanaf gestapt en kijk / luister uitsluitend in Stereo. Nuja, eigenlijk 2 x stereo (dipool) :mrgreen:

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » ma 26 mei 2014, 19:03

ds23man schreef:Ik werk vanuit de visie dat een systeem moet weergeven zoals het in de studio gemixed is.

Dus geen dipool. Simpel zat.

Je Ncores lieten een enkele keer wat clipgeluiden horen. Misschien dat dat nog een punt van aandacht is, dat was echter wel op een heel hoge geluidssterkte.

Verder had je CD speler al eerder genoeg van Tchaikovsky dan de dirigent. Misschien dat die het luisterend publiek haarfijn aanvoelde? :mrgreen:

MFBass

Berichtdoor MFBass » ma 26 mei 2014, 19:17

ds23man schreef:Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren.

Da's mooi, dan kan je nu mooi met de DHCP-2 aan de slag, en daar een baskastje mee maken :mrgreen:

Zodra je dat gehoord hebt weet je waar de volgende stap zit.

Een misvatting die velen delen is te denken dat een servo/MFB alleen werkt met kleine drivertjes. Maar dat is duidelijk niet zo!

Groet,
David

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 19:36

harryeng schreef:
ds23man schreef:Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren. Je hebt het dan alleen nog over smaaktechnische correcties. Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen. Magnetostaat? Geen alternatieven beschikbaar. Eindversterkers? Denk niet dat daar enige vooruitgang te boeken is. DSP? Tsja, dan zou Hypex met iets beters op de markt moeten komen.
Dipool? Over mijn lijk! :twisted: :twisted: Kabels? Jullie weten hoe ik daar over denk! Condensatoren? Niet aanwezig in de totale signaalweg. Ze zeggen toch wel eens: de beste condensator is geen condensator?

Tsja, wat moet ik nu nog gaan bouwen? Zal in de praktijk altijd tegen gaan vallen!

Hoi Gerard,

wees niet bang, ik weet wel een lijstje :mrgreen:
-Magnetostaat uitbreiden met een line van Neo-10 om wat lager te gaan. Met 8 stuks moet je toch op 100Hz kunnen komen.
Des te meer wegen des te meer ellende
-Nog een zestal JBL's erbij (mogen ook goedkope 12" zijn), om staande golven te verminderen.
Leuk, maar in een ruimte van 16x27meter heb je daar niet zo'n last van :mrgreen:
-Servo toepassen op je JBL's
Leuk, maar eigenlijk is dat meer geschikt om iets te laten doen wat ie niet kan doen
-Een FIR gebaseerde DSP ontwikkelen
Daar heeft Bruno P. al eens wat over gezegd. Hij is van mening dat FIR filtering niet het gouden ei is, hij past het hoogstens toe bij een bandpass om de totale fase van een speaker te corrigeren.
-Twee BG's op elkaar! Dan verdien je echt je pizza.
De vorige heb ik nog niet eens gehad..... :lol:
-Een streamer maken in dezelfde mooie kasten als je Hypex apparatuur
-Room correction ontwikkelen op je FIR gebaseerde DSP
Zie vorige opmerking over FIR
-Beter rem-systeem op de wieltjes van je JBL's
Kijk, nou wordt het leuk! Ik heb toch wel bewezen dat spikes totale onzin zijn. Stonden mijn laagkasten na Kraftwerk in de belendende luisterruimte? :rofl: :rofl:
-Lift om alles beter in je auto te krijgen
Bus met laadklep bedoel je?

En als dat nog niet voldoende is: ik kan altijd hulp gebruiken bij het optimaliseren van mijn setje!

Mmmm, de huizen zijn momenteel goedkoop hier in de omgeving. Eenum Roosendaal is wel een pokkenend.Groeten, Harry
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 19:38

ray5150 schreef:
harryeng schreef:-Lift om alles beter in je auto te krijgen

Penn_elcom_H7159K_inbouw_handgreep_85_mm_overview.jpg

:mrgreen: :mrgreen:

Heb ik nog vier van liggen.....
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » ma 26 mei 2014, 19:43

@ds23man: wij van wc eend bevelen aan wc eend... De open baffle maffia is er niks mee!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Misschien moet je eens nadenken over gehaktificatie om je set naar een nog hoger plan te tillen, zo te horen is dat het enige wat nog zou kunnen werken om deze topset beter te maken...

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 19:51

Walt schreef:@ds23man: wij van wc eend bevelen aan wc eend... De open baffle maffia is er niks mee!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Misschien moet je eens nadenken over gehaktificatie om je set naar een nog hoger plan te tillen, zo te horen is dat het enige wat nog zou kunnen werken om deze topset beter te maken...

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter

Gelukkig is het biologisch gehakt deze week in de aanbieding bij Appie. :lol:

Deurkruk al klaar? :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » ma 26 mei 2014, 19:55

Toevallig heb ik wel iemand geholpen vandaag met de afmetingen voor de handvatten op een mangat deksel! Dat is geen geintje... :lol:

Ik zou trouwens wel half om half gehakt nemen, voor zowel extra dynamiek als resolutie. Misschien beter naar de Lidl gaan, en de bespaarde knaken in het potje voor die dure JBL woofers stoppen.

Groetjes Walter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 19:57

Walt schreef:Toevallig heb ik wel iemand geholpen vandaag met de afmetingen voor de handvatten op een mangat deksel! Dat is geen geintje... :lol:

Kon ie niet lassen? :rofl: :rofl:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » ma 26 mei 2014, 19:59

Ik zit in de tekenkamer, niet in de fabriekshal!

En wie kan er nog lassen tegenwoordig? :mrgreen:

Groetjes Walter

koifarm
Ook commercieel actief

Berichtdoor koifarm » ma 26 mei 2014, 19:59

ds23man schreef:Maar hoe nu verder, heb nu eigenlijk wel een probleem: veel valt er niet meer te verbeteren. Je hebt het dan alleen nog over smaaktechnische correcties. Op driver niveau? Betere woofer, dan blijft alleen de JBL 1500 AL-1 over. Niet aan te komen. Magnetostaat? Geen alternatieven beschikbaar. Eindversterkers? Denk niet dat daar enige vooruitgang te boeken is. DSP? Tsja, dan zou Hypex met iets beters op de markt moeten komen.
Dipool? Over mijn lijk! :twisted: :twisted: Kabels? Jullie weten hoe ik daar over denk! Condensatoren? Niet aanwezig in de totale signaalweg. Ze zeggen toch wel eens: de beste condensator is geen condensator?

Weer naar de inhoud van de muziek gaan luisteren in plaats van hoe klinkt mijn installatie.

Ik ben ook jaren bezig geweest om het voor mij perfecte audiosysteem samen te stellen. Heb er 7 jaar naar geluistert om daarna alles te verkopen en weer op nieuw beginnen.

Dus er is hoop. :sure: klinkt wel als de EO. Er blijft atijd we een excuus om iets te gaan bouwen.
De meeste problemen veroorzaken we zelf.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 26 mei 2014, 20:00

Ik, electrode en Mig..... Handig als je een DS restaureert.........
Fusion Filterdesign

MFBass

Berichtdoor MFBass » di 27 mei 2014, 8:04

ds23man schreef:
harryeng schreef:-Servo toepassen op je JBL's
Leuk, maar eigenlijk is dat meer geschikt om iets te laten doen wat ie niet kan doen

Zoals vervorming reduceren......

Het is echt te kort door de bocht om te denken dat een servo/MFB alleen een laag-extensie kan opleveren voor woofers. Een woofer met terugkoppeling geeft ook nog eens minder vervorming.

Ik durf ook te wedden dat als de JBL's onder controle staan van een MFB systeem het laag hoorbaar strakker gaat klinken.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 27 mei 2014, 8:23

MFBass schreef:
ds23man schreef:
harryeng schreef:-Servo toepassen op je JBL's

Zoals vervorming reduceren......

Het is echt te kort door de bocht om te denken dat een servo/MFB alleen een laag-extensie kan opleveren voor woofers. Een woofer met terugkoppeling geeft ook nog eens minder vervorming.

Ik durf ook te wedden dat als de JBL's onder controle staan van een MFB systeem het laag hoorbaar strakker gaat klinken.

Klopt, maar je moet je je afvragen hoeveel winst dat oplevert. De vervorming is al heel laag en het discriminerend vermogen van ons gehoor is bij lage frequenties al niet je dat. Wat wel grappig kan zijn is het laagste bereik nog een octaafje door te laten lopen ( 20 ipv 40Hz) Leuk voor Aatsorgelplaat maar je ruimte moet daar wel geschikt voor zijn.

Misschien een sub met een JBL 2245 en MFB?:

http://www.lansingheritage.org/images/jbl/specs/pro-comp/2245/page1.jpg
Fusion Filterdesign

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » di 27 mei 2014, 8:27

Misschien gewoon niets meer aan doen :mrgreen:
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

MFBass

Berichtdoor MFBass » di 27 mei 2014, 9:51

Zo jammer dat ik niet bij de luisterdag kon zijn :? , als ik jullie verhalen zo lees.... :kwijl: :goeie:

Leobus

Berichtdoor Leobus » di 27 mei 2014, 11:19

Walt schreef:Toevallig heb ik wel iemand geholpen vandaag met de afmetingen voor de handvatten op een mangat deksel! Dat is geen geintje... :lol:

Ik zou trouwens wel half om half gehakt nemen, voor zowel extra dynamiek als resolutie. Misschien beter naar de Lidl gaan, en de bespaarde knaken in het potje voor die dure JBL woofers stoppen.

Groetjes Walter

Ha,ha,ha,
De gehakt in mijn set was nog goedkoper. Kostte helemaal niks. En als je dat soort gehakt hebt, heb je die dure JBL' s helemaal niet meer nodig. :mrgreen: :wink:

Groet,

:hide: Leobus

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » di 27 mei 2014, 12:52

Leobus schreef:

Groetjes Walter

Ha,ha,ha,
De gehakt in mijn set was nog goedkoper. Kostte helemaal niks. En als je dat soort gehakt hebt, heb je die dure JBL' s helemaal niet meer nodig. :mrgreen: :wink:

Groet,

:hide: Leobus

Dat gehakt gaat niet werken bij Gerhard, de omgeving waar hij woont is misschien wel plat maar de planeet waar hij op woont niet. :mrgreen:

mistercountach

Berichtdoor mistercountach » di 27 mei 2014, 14:11

Henkjan schreef:zelfbouw electrostaat mss?

Hihihihi :rofl: :rofl: Volgende keer neem Opa misschien zijn Electrostaat mee HenkJan ;-))

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 27 mei 2014, 14:34

mistercountach schreef:
Henkjan schreef:zelfbouw electrostaat mss?

Hihihihi :rofl: :rofl: Volgende keer neem Opa misschien zijn Electrostaat mee HenkJan ;-))

doen! :rock:

MFBass

Berichtdoor MFBass » di 27 mei 2014, 14:48

Zou wel eens een zelfbouw plasma speaker in actie willen zien.....

[ Bekijk op youtube ]

mistercountach

Berichtdoor mistercountach » di 27 mei 2014, 15:47

MFBass schreef:Zou wel eens een zelfbouw plasma speaker in actie willen zien.....

[ Bekijk op youtube ]

Die neem ik ook wel eens mee :rock: :rock:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 27 mei 2014, 16:14

mistercountach schreef:
MFBass schreef:Zou wel eens een zelfbouw plasma speaker in actie willen zien.....

[ Bekijk op youtube ]

Die neem ik ook wel eens mee :rock: :rock:

Neem je dan ook wat leuke assistentes mee? :kwijl: :kwijl:
Fusion Filterdesign

Terug naar “DIY Events door leden”