Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Berichtdoor ds23man » zo 05 okt 2014, 12:35

Leo zei gisteravond dat het beste was wat hij ooit gehoord had......
Fusion Filterdesign

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 05 okt 2014, 12:40

Ik kreeg al de opmerking dat deze recensie aan de korte kant was. Maar om het plastischer uit te drukken: Bij de herkenningstune van The Pink Panter kon je in de saxofoon kijken en bij een ander -mij niet bekend nummer- stond de basgitarist voor mijn neus, hoorde, voelde en zag je de trilling van de snaren en was de basgitaar zelf rood van kleur.
Als dat soort associaties direct bij mij opkomen, dan zit het met de ruimtelijke afbeelding wel goed :mrgreen:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 05 okt 2014, 12:53

Dan had je mee moeten gaan, Dre ! :mrgreen:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 05 okt 2014, 15:17

Weinig inhoudelijke reactie trouwens over het gepresenteerde!
Fusion Filterdesign

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » zo 05 okt 2014, 15:47

ds23man schreef:Weinig inhoudelijke reactie trouwens over het gepresenteerde!

Je bedoelt het in Beetsterzwaag gepresenteerde?

Ik vond dat bijna alle speakers leden aan een weinig doortekende afbeelding en een of meer voorkeursfrequenties.

Dat doet bij mij vermoeden dat de akoestiek van het zaaltje een te sterke eigen bijdrage heeft waar ik me niet overheen heb kunnen zetten.

Als er achterin bij de bar gepraat werd (en dat werd er), dan overstemde dat bijna de muziek die gespeeld werd. Dat neemt niet weg dat het heel gezellig was, hoor.

De open baffles van ovni leden heel erg aan dit verschijnsel, mogelijk door de rommelige weerkaatsing van het van achter afgestraalde geluid. Bij wijze van experiment hebben we die op de tafel gezet. De afbeelding was gelijk stukken beter, maar het laag liet toen weer te wensen over, hetgeen natuurlijk logisch is omdat het systeem in het laag mede afhankelijk is van vloerweerkaatsing.

In die omstandigheden lever ik geen commentaar op het beluisterde, want dat kan de gepresenteerde creaties onrecht aandoen. Ik kon het zo gewoon niet goed beoordelen.

De monitor van Dré wist zich op een of andere manier van de omstandigheden los te maken en klonk heel netjes.

dre

Berichtdoor dre » zo 05 okt 2014, 17:43

ray5150 schreef:Dan had je mee moeten gaan, Dre ! :mrgreen:

Had ik het geweten.....
потому что он может!

gervenja

Berichtdoor gervenja » zo 05 okt 2014, 20:46

Ziet er leuk uit, en vast leerzaam.
Wat zijn die zwarte monitoren, zien er mooi uit.
John

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 05 okt 2014, 21:07

gervenja schreef:Ziet er leuk uit, en vast leerzaam.
Wat zijn die zwarte monitoren, zien er mooi uit.

De zwarte monitoren zijn van Mtraxx (Gerjan)

Ze zijn gebouwd met een Davis woofer en Jantzen tweeter.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 05 okt 2014, 22:49

Kappa7 schreef:Verder was de lezing van Menno leuk en ging over de problemen die hij was tegen gekomen bij het maken van een 1 pitter wat een contest was bij de ETF in 2012.
Er werd ingegaan op de kwaliteit van de trafo en wat daarbij de problemen zijn bij het ontwerpen.

het was een idd mooie en leerzame lezing, erg fijn dat Menno dat kwam doen.
hij is een van die weinigen die de combinatie van grote kennis over een onderwerp met het ook kunnen uitleggen middels een mooi verhaal aan een leken publiek bezitten :goeie:

AatV

Berichtdoor AatV » ma 06 okt 2014, 0:47

Wil in ieder geval Richard en Weidok nog bedanken voor de organisatie en de echte (Friese?) hartelijke ontvangst.
Wil een volgende keer iets "speelbaars" meenemen.
(heeft Menno eigenlijk nog dvd's verkocht?)

groet,
Aat
∆x ∆p ≥ h/4π

RobertD

Berichtdoor RobertD » ma 06 okt 2014, 7:28

Ja, Aat, Ik heb een dvd van Menno meegenomen. Volgens mij was er nog iemand die er een kocht.

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » ma 06 okt 2014, 8:49

Ja ik heb ook een DVD gekocht :D
Robert Jan

Mtraxx
Ook commercieel actief

Berichtdoor Mtraxx » di 07 okt 2014, 13:55

pappaleo schreef:
ds23man schreef:Weinig inhoudelijke reactie trouwens over het gepresenteerde!

Je bedoelt het in Beetsterzwaag gepresenteerde?

Ik vond dat bijna alle speakers leden aan een weinig doortekende afbeelding en een of meer voorkeursfrequenties.

Dat doet bij mij vermoeden dat de akoestiek van het zaaltje een te sterke eigen bijdrage heeft waar ik me niet overheen heb kunnen zetten.

Als er achterin bij de bar gepraat werd (en dat werd er), dan overstemde dat bijna de muziek die gespeeld werd. Dat neemt niet weg dat het heel gezellig was, hoor.

De open baffles van ovni leden heel erg aan dit verschijnsel, mogelijk door de rommelige weerkaatsing van het van achter afgestraalde geluid. Bij wijze van experiment hebben we die op de tafel gezet. De afbeelding was gelijk stukken beter, maar het laag liet toen weer te wensen over, hetgeen natuurlijk logisch is omdat het systeem in het laag mede afhankelijk is van vloerweerkaatsing.

In die omstandigheden lever ik geen commentaar op het beluisterde, want dat kan de gepresenteerde creaties onrecht aandoen. Ik kon het zo gewoon niet goed beoordelen.

De monitor van Dré wist zich op een of andere manier van de omstandigheden los te maken en klonk heel netjes.

Ik kan mij helemaal aansluiten aan deze opmerking.. de ruimte heeft inderdaad een grote invloed gehad op bijna alle beluisterde systemen... naast de begrijpelijk rumoer op de achtergrond wordt er al gauw volume een tandje opgeschroefd wat weer in nadeel is van kleinere systemen.
Ik verder een erg leuke dag gehad, inspiratie en ideeën borrelen al weer volop. :D

Enige uitleg Parure mkII volgt nog.

motoindo

Berichtdoor motoindo » di 07 okt 2014, 18:02

shit

gemist :cry:

had graag jullie oordeel gehoord over deze voormalige wharfdale diamond 3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 07 okt 2014, 18:18

Ik denk dat Hengelo een betere optie is, zijn meer zalen en beter te beoordelen lijkt mij.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=26&t=21039
Hans

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » di 07 okt 2014, 18:42

Inderdaad, de gezelligheid van Beetsterszwaag is niet te verbeteren en ik hoop dat ze nooit naar een andere locatie zullen verhuizen. Maar luisteren gaat in Hengelo beter.

AatV

Berichtdoor AatV » di 07 okt 2014, 18:54

Nog een klein verbeterpuntje; graag (weer?) naambordjes of stickers met de nickname. Maakt het voor nieuwe forumleden een stuk makkelijker om iemand aan te spreken.

groet,
Aat
∆x ∆p ≥ h/4π

RobertD

Berichtdoor RobertD » di 07 okt 2014, 19:47

Het beluisteren van de systemen valt in de ruimte in Beetsterzwaag inderdaad niet altijd mee.
Het rumoer, niet alleen vanuit de bar maar ook vanuit het "luistergedeelte" is teveel. De meeste systemen klonken wat schril in het mid-hoog. Dat leek vooral door de ruimte te komen.

Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.
De Tangband breedbander kwam ook best aardig uit de verf, alleen in het laag kwam het hier en daar te kort. Dit lag in sommige gevallen ook aan de opnames die werden gedraaid. Ik had zelf geen muziek meegenomen, dus daarover zal ik verder niet teveel zeggen.

Ik was ook goed te spreken of de zwarte monitors van Mtraxx. Die zetten een mooi geluid neer en leken van alle systemen het minst last te hebben van de ruimte. Is hier een uitgebreidere beschrijving van?

De open baffles (SOBEX) vond ik zeer inspirerend. Echte zelfbouw waarbij de maker ook uitlegde dat hij altijd het budget in de gaten houdt. Voor een beter oordeel verdienen deze luidsprekers een demonstratie in een andere ruimte, waarbij ze dichter bij een muur kunnen staan.

dre

Berichtdoor dre » di 07 okt 2014, 20:55

Het luisteren is inderdaad lastig.....
De ruimte laat speakers die niet perfect in balans zijn keihard door de mand vallen.
Het midhoog en hoog waren gelijk voorzien van een dun en hard randje.

Maar goed,gezellig is het dan wel weer! 8)
потому что он может!

molekuul

Berichtdoor molekuul » wo 08 okt 2014, 9:26

molekuul schreef:Allen,

Ik moetmij helaas afmelden, ik ben net met een speaker van de een na onderste tree van de trap gevallen mijn speaker zit er goed uit, maar ik niet. :? Eerts maar langs de dokter.

Mvg,

Joris weijters

Ffen een update van mij.

Mijn linker voet en rechter enkel zijn gekneusd, maar met wat pijnstillers kan ik weer wat lopen. Gisteren heeftmijn buurman mijn speakers naar boven gebracht. Ik heb ze gelukkig goed stevig gebouwd. Of ik heb um goed opgevangen. Buiten een vlek van bloed op de zijkant, is er weinig te zien van de val, en gelukkig speelt ie nog als te voren.

Ik ga zeker mijn best doen om er in Hengelo weer bij te zijn.

Groetjes,
Joris

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » wo 08 okt 2014, 10:14

molekuul schreef:
molekuul schreef:Allen,

Ik moetmij helaas afmelden, ik ben net met een speaker van de een na onderste tree van de trap gevallen mijn speaker zit er goed uit, maar ik niet. :? Eerts maar langs de dokter.

Mvg,

Joris weijters

Ffen een update van mij.

Mijn linker voet en rechter enkel zijn gekneusd, maar met wat pijnstillers kan ik weer wat lopen. Gisteren heeftmijn buurman mijn speakers naar boven gebracht. Ik heb ze gelukkig goed stevig gebouwd. Of ik heb um goed opgevangen. Buiten een vlek van bloed op de zijkant, is er weinig te zien van de val, en gelukkig speelt ie nog als te voren.

Ik ga zeker mijn best doen om er in Hengelo weer bij te zijn.

Groetjes,
Joris

Goed om te horen dat het allemaal weer wat beter gaat, en dat je weer kunt genieten van muziek.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » wo 08 okt 2014, 13:58

RobertD schreef:Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.

Leuk om te horen, de basis (AL170 TL) heb ik ook al jaren in gebruik en wil dit nog verder optimaliseren.
Misschien kan jij (en evt. anderen) aangeven wat prettig was. Homogeniteit gok ik, maar hoe kwam het laag over? Dalojan mistte geloof ik wat koppeling van het laag t.o.v. thuis maar zo te horen was deze TL prettig om te beluisteren?!

Vertel vertel :wink:

Mtraxx
Ook commercieel actief

Berichtdoor Mtraxx » wo 08 okt 2014, 14:07

wouter schreef:
RobertD schreef:Ik was zeer onder de indruk van de TL van Dalojan. Erg leuk afgewerkt ook, maar qua klank sprak dit systeem mij het meeste aan. Ik ben benieuwd of deze combinatie ook passief te filteren is.

Leuk om te horen, de basis (AL170 TL) heb ik ook al jaren in gebruik en wil dit nog verder optimaliseren.
Misschien kan jij (en evt. anderen) aangeven wat prettig was. Homogeniteit gok ik, maar hoe kwam het laag over? Dalojan mistte geloof ik wat koppeling van het laag t.o.v. thuis maar zo te horen was deze TL prettig om te beluisteren?!

Mijn indruk was ook dat er in de ruimte koppeling problemen waren in met name het laag.. precies in de midden was het wel okay.(gebrek aan achterwand?)Overal indruk was prima en ik zou ook benieuwd zijn in passief smaakje! 8)

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » wo 08 okt 2014, 14:33

wouter schreef:

Best lastig om een indruk te geven.
Ze stonden in het begin te hard en de omgeving hielp niet mee.

De omgeving was iets waar de meeste setjes last van hadden.
Alleen Dre zijn setje leek zich niets van de ruimte aan te trekken.

Mtraxx
Ook commercieel actief

Berichtdoor Mtraxx » wo 08 okt 2014, 17:10

Uitgebreide beschrijving van de Parure MkII is in het onderstaande draadje te lezen.

viewtopic.php?f=3&t=21055

Terug naar “DIY Events door leden”