4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
RobertD

Re: 4e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 7 febr 2015

Berichtdoor RobertD » ma 09 feb 2015, 12:15

Het praten tijdens de luistersessies heb ik ook als storend ervaren. Vooral in de ruimte waarin Audio Creative de spullen had opgesteld was een constant geroezemoes.

Wij zullen in Alphen weer een aparte conversatiezaal proberen te realiseren.

Qua muziekkeuze vond ik e.e.a. een beetje tegenvallen. Veel standaard Jazz, wat al snel lekker klinkt. Ik had nog wel een cd'tje met wat progrock meegenomen, maar door alle streaming audio en vinyl is het er niet van gekomen om die ook te draaien.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 09 feb 2015, 12:23

RobertD schreef:Qua muziekkeuze vond ik e.e.a. een beetje tegenvallen. Veel standaard Jazz, wat al snel lekker klinkt. Ik had nog wel een cd'tje met wat progrock meegenomen, maar door alle streaming audio en vinyl is het er niet van gekomen om die ook te draaien.

Jah, tegenwoordig ontkom je niet meer aan muziek op een sticky :D

Iets om rekening mee te houden in Alphen? Al moet ik van vorig jaar wel zeggen dat daar ook het geijkte repertoire de boventoon voerde.

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 09 feb 2015, 13:11

Het is altijd een hekel punt met luisterdagen, gepraat/gelooptijdens sessies, een aparte conversatieruimte zal dit 'probleem' niet verhelpen. Mensen doen dit gewoon, en bij elke luisterdag weer is het een punt. Je krijgt dit maar op 1 manier goed, dat is de sessie laten beginnen en de deur dicht doen en dicht laten, de boel strak houden. Tegelijkertijd doet dit weer afbreuk aan het relaxte karakter van zo'n dag.. kan dus wel, maar is een keuze. Nog iets, waarom moeten mensen altijd met het vingertje kijken? Waarom moet de woofer dan wel buis even aangeraakt worden bij het kijken? Zie je keer op keer, snap ik niet.

De muziek, ik heb ook niks met die audiofiele tingeltangel muzak die je vaak hoort. Heb geprobeerd tijdens m'n eigen sessie muziek te draaien die ik thuis ook draai, maar als ik dan stevige rock opzet van Agua de Annique hoor je de opmerking hier kan ik de set niet op beoordelen. De plaat laat ik uiteraard dan wel gewoon uitdraaien, maar goed :lol: dan wacht joe maar even.

@Johan, snap je punt met gelijke nummers voor iedere set, maar persoonlijk vind ik het ook wel wat hebben om nieuwe muziek te horen op zo'n dag. Ook dit is een keuze.

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » ma 09 feb 2015, 14:05

Barry2001 schreef:De muziek, ik heb ook niks met die audiofiele tingeltangel muzak die je vaak hoort. Heb geprobeerd tijdens m'n eigen sessie muziek te draaien die ik thuis ook draai, maar als ik dan stevige rock opzet van Agua de Annique hoor je de opmerking hier kan ik de set niet op beoordelen. De plaat laat ik uiteraard dan wel gewoon uitdraaien, maar goed :lol: dan wacht joe maar even.

Dead Can Dance :mrgreen:

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » ma 09 feb 2015, 14:06

:rock: :rock: :yeah:

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 09 feb 2015, 15:07

Dat bedacht ik mij gisteren ook. Normaal hoor ik op een luisterdag altijd wel iets wat ik daarna koop of download.
Maar deze keer niets gehoord waar ik nog meer van wil horen. (veelal zelfs liever niet :mrgreen: )

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » ma 09 feb 2015, 15:10

FR_Aad schreef:Dat bedacht ik mij gisteren ook. Normaal hoor ik op een luisterdag altijd wel iets wat ik daarna koop of download.
Maar deze keer niets gehoord waar ik nog meer van wil horen. (veelal zelfs liever niet :mrgreen: )

Dat is nou weer een beetje jammer, heb zo mijn best gedaan om een leuke playlist samen te stellen :mrgreen:

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 09 feb 2015, 15:22

Zweitse schreef:Dat is nou weer een beetje jammer, heb zo mijn best gedaan om een leuke playlist samen te stellen :mrgreen:

Sorry dat ik je alweer teleurstel.

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » ma 09 feb 2015, 15:25

FR_Aad schreef:
Zweitse schreef:Dat is nou weer een beetje jammer, heb zo mijn best gedaan om een leuke playlist samen te stellen :mrgreen:

Sorry dat ik je alweer teleurstel.

Ach, dat ga je wel weer goed maken met een mooi OB ontwerp :mrgreen:

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 09 feb 2015, 15:31

Zweitse schreef: Ach, dat ga je wel weer goed maken met een mooi OB ontwerp :mrgreen:

zal mijn best doen :mrgreen:

Muug

Berichtdoor Muug » ma 09 feb 2015, 15:55

Tja,
muziek op luisterdagen gaat altijd een moeilijke kwestie zijn. Niet iedereen hoort graag rock, niet iedereen hoort graag klassiek, niet iedereen hoort graag jazz, of blues, of .... in Breda vorig jaar mocht ik Exotica op afspelen op de set van d23man , vind ik persoonlijk gewéldige filmmuziek , heerlijk complex ook, fascinerend bombastisch, een kwelling voor luidsprekers volgens mij. En wellicht ook een kwelling voor een aantal van de luisteraars :mrgreen:

TubeHead

Berichtdoor TubeHead » ma 09 feb 2015, 21:23

Jammer dat de voor versterker niet moest doen wat hij moest doen. Zag er indrukwekkend uit en was heel benieuwd.
Volgende keer beter ?

Steeds de zelfde muziek is ook niet altijd wat. Kon me nog een luisterdag herinneren dat er steeds het klassieke stuk "tocata and fugue" werd gedraait. Werd je ook op een gegeven moment zat.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » ma 09 feb 2015, 23:23

Voor wat betreft de muziek probeer ik zelf een mengeling te draaien van Jazz , Blues en pop maar loop dan snel tegen het probleem aan dat vooral de pop nog al beroerd is opgenomen en niet het potentiaal van de set laat horen.
En dat is wat ik dan als demogever juist wil laten horen.
Verder moet het ook niet te moeilijk worden qua muziek, daar bedoel ik mee dat je wel een stuk vrije Jazz kan opzetten maar ten eerste snap ik die muziek zelf niet en ten tweede denk ik een hoop mensen met mij. Het moet wel toegankelijk blijven.
Klassiek zou wel degelijk in het rijtje horen maar dat is dan mijn ding niet echt en heb ik ook niet veel van wat de moeite van het horen waard is. Ik zeg altijd maar Klasziek en snel weer beter. :D
Dat het praten als storend wordt ervaren ben ik het helemaal mee eens al wil je soms ook wat vragen van mensen beantwoorden en dan ontkom je er niet aan.

Wat me overigens wel opvalt is dat als ik een stuk van Matt Bianco draai het redelijk leeg loopt in de zaal terwijl ik een stuk Jazz of een andere audiofile plaat het ineens een stuk drukker is en er ook echt geluisterd wordt.
Dan is het mij wel duidelijk waar de behoefte ligt.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » ma 09 feb 2015, 23:25

TubeHead schreef:Steeds de zelfde muziek is ook niet altijd wat. Kon me nog een luisterdag herinneren dat er steeds het klassieke stuk "tocata and fugue" werd gedraait. Werd je ook op een gegeven moment zat.

Snap ik maar als je apparaten wil vergelijken op een dergelijke dag dan is het wel handig om het zelfde nummer te gebruiken. heb je meerdere apparaten dan zal het dus wat vaker gedraaid worden.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 09 feb 2015, 23:56

Om dan ook nog een duit in het zakje te doen, :lol:
Dan is het reëel om dat te doen voor een aankoop, je wilt vergelijken, dat je dan eventueel op een beurs kunt doen als de X-Fi in Veldhoven. 8-[

maar in deze situatie zelfbouw dag luisterdag is het toch meestal wel de bouwer die zijn spulletjes heeft opgezet voor zijn smaak/keuze en zal b.v. ook de luidspreker dan mogelijk op een eigenschap(pen) hebben gebouwd, en laat dat zien hoe dat is gedaan, en is een prachtige optie om anderen mee te laten genieten, maar niet commercieel voor de verkoop.

George heeft dus een Draaitafel, en ik vindt het prachtig wat hij allemaal overhoop haalt, maar ik heb zo een ding allang achter mij gelaten. :lol:
Het feit dat je het prachtig vindt om zulke dingen nog steeds te verbeteren is dan hartstikke leuk.

En ik tob dan wel weer verder om een USB link goed aan de praat te krijgen :rofl:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » di 10 feb 2015, 0:04

Kappa7 schreef:Voor wat betreft de muziek probeer ik zelf een mengeling te draaien van Jazz , Blues en pop maar loop dan snel tegen het probleem aan dat vooral de pop nog al beroerd is opgenomen en niet het potentiaal van de set laat horen.
En dat is wat ik dan als demogever juist wil laten horen.
Verder moet het ook niet te moeilijk worden qua muziek, daar bedoel ik mee dat je wel een stuk vrije Jazz kan opzetten maar ten eerste snap ik die muziek zelf niet en ten tweede denk ik een hoop mensen met mij. Het moet wel toegankelijk blijven.
Klassiek zou wel degelijk in het rijtje horen maar dat is dan mijn ding niet echt en heb ik ook niet veel van wat de moeite van het horen waard is. Ik zeg altijd maar Klasziek en snel weer beter. :D
Dat het praten als storend wordt ervaren ben ik het helemaal mee eens al wil je soms ook wat vragen van mensen beantwoorden en dan ontkom je er niet aan.

Wat me overigens wel opvalt is dat als ik een stuk van Matt Bianco draai het redelijk leeg loopt in de zaal terwijl ik een stuk Jazz of een andere audiofile plaat het ineens een stuk drukker is en er ook echt geluisterd wordt.
Dan is het mij wel duidelijk waar de behoefte ligt.

Steely Dan aanzetten. Is Popmuziek en Jazz inéén (en een snufje Rock) Het grooved lekker, alsmede ook zeker intellectueel verantwoord.
Als toetje ook nog verdomd goed opgenomen en geproduceerd...

Muug

Berichtdoor Muug » di 10 feb 2015, 10:02

ray5150 schreef:Steely Dan aanzetten. Is Popmuziek en Jazz inéén (en een snufje Rock) Het grooved lekker, alsmede ook zeker intellectueel verantwoord.
Als toetje ook nog verdomd goed opgenomen en geproduceerd...

ok dan is dat afgesproken. Vanaf nu op alle ZBA-luisterdagen in alle zalen op alle audio-apparaten en op elk soort audiodragers dit éne liedje dat op repeat gezet wordt :

[ Bekijk op youtube ]

In alle zalen wordt dit liedje op exact dezelfde moment gestart zodat men heen en weer kan lopen om bassen en hi-hats met elkaar te vergelijken. De eventuele deuren worden speciaal voor deze gelegenheid verwijderd omdat mensen er anders toch maar tegenlopen. Om het geluid van al dat heen en weer lopen te dempen stel ik twee opties voor : ofwel loopt iedereen op dikke wollen kousen ofwel voorzien we gewoon overal tapis-plein gelijk we in 't vlaams zeggen, ook wel vasttappijt geheten in bepaalde dichter bij de Noordpool gelegen geografische regio's.

Iedereen akkoord? :rofl:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 10 feb 2015, 10:09

:rock:

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » di 10 feb 2015, 13:59

hannesie schreef: de X-Fi in Veldhoven. 8-[

September 2014 niet doorgegaan :twisted: