Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
mikekiwi

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: updates in topicst

Berichtdoor mikekiwi » zo 29 mar 2015, 22:47

Walt schreef:Op een bepaald moment stonden beide zalen vol met mensen, ik ben benieuwd hoeveel er totaal waren maar ik denk best een hoop.

er waren 44 betalende bezoekers. En nog een paar korte bezoekjes van niet-forummers (dat heb je in een semi-openbaar wijkcentrum), al bleef de manier met het badmintonracket wel wat lang hangen :roll: :D

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 29 mar 2015, 22:50

Walt schreef:Op een bepaald moment stonden beide zalen vol met mensen, ik ben benieuwd hoeveel er totaal waren maar ik denk best een hoop.

Qua randapparatuur was er niet heel veel maar er waren zat setjes speakers.

Groetjes Walter

Dat was in die kleinere zaal ook niet gebruikt naar mijn idee, dus heb je niet gehoord hoe de verschillen waren, met High Res e.d. , doe ik maar niet meer. :cry:

Ik had in de grotere ruimte dan de Odroid U3 met een 3 Tb schijf er aan gekoppeld en later met MickRS een USB stickje er bij. was/is nog niet eerder te horen geweest op een Luisterdag.
Server en speler in 1 oplossing. :kwijl:

Maar gezien de gedane moeite e.d. lijkt het mij niet zinvol dat weer te doen voor een volgende keer.
De nieuwere technieken zijn, mogelijk omdat het niet zo groot meer hoeft niet zo opvallend, en de mannen gemeenschap valt toch vaak op groot en/of lomp. :lol:
Hans

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi

Berichtdoor Geenius » ma 30 mar 2015, 11:37

Leeuwarden schreef:Die grote ruimte is helaas een grote boosdoener. Ik vond beide speakers van Tony Gee niet "Tony Gee niveau". Nu wil het toeval dat ik de voorganger van de Concerto II bij Tony thuis heb gehoord. Dat in Alphen de opvolger gehoord en gezien zou kunnen worden was voor mij de reden om een kleine 400 km te rijden (samen met de open Beffel van MickRS en de Concertante). Bij Tony klonk die (kleinere) Concertante I fantastisch. En ik geloof niet dat Tony van het "downgrade" type is. Kortom de ruimte heeft een grote invloed. Ga er van uit dat de andere TG speaker en de OB van Mick daar ook de dupe van zijn geworden. Achteraf gezien had ik iets meer in de kleine ruimte moeten vertoeven geloof ik. Volgende keer beter...

Ik was eerlijk gezegd ook zwaar teleurgesteld over de groene Concerto II in die grote ruimte, totaal niet zoals ze horen te klinken. Het laag overwoekerde het midden en hoog waardoor er niets van de ruimtelijkheid en detaillering overbleef. :(
Het viel mij sowieso op dat de wat kleinere monitor speakers het over het algemeen beter deden, niet alleen de kleine Concertante in de grote ruimte, maar alle kleinere speakers, ook in de andere ruimte. :wink:

http://www.humblehomemadehifi.nl/Concerto-II_NL.html
http://www.humblehomemadehifi.nl/Concertante_NL.html

Tony Gee
Alles kleiner dan een 15" is een middentoner :wink:

ToTo

Berichtdoor ToTo » ma 30 mar 2015, 12:45

hannesie schreef:

Groetjes Walter

Dat was in die kleinere zaal ook niet gebruikt naar mijn idee, dus heb je niet gehoord hoe de verschillen waren, met High Res e.d. , doe ik maar niet meer. :cry:

Ik had in de grotere ruimte dan de Odroid U3 met een 3 Tb schijf er aan gekoppeld en later met MickRS een USB stickje er bij. was/is nog niet eerder te horen geweest op een Luisterdag.
Server en speler in 1 oplossing. :kwijl:

Maar gezien de gedane moeite e.d. lijkt het mij niet zinvol dat weer te doen voor een volgende keer.
De nieuwere technieken zijn, mogelijk omdat het niet zo groot meer hoeft niet zo opvallend, en de mannen gemeenschap valt toch vaak op groot en/of lomp. :lol:

Voorqal doorgaan Hans, er zijn mensen welke dit zeeeeeer warderen.
Alleen niet iedereen post makkelijk op dit forum :mrgreen:

Ik hoop binnenkort de verschillen tussen HighRes en "normale" bestanden in mijn eigen setje te kunnen beluisteren.

En dit allemaal door jouw toedoen :rock:

gervenja

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Berichtdoor gervenja » ma 30 mar 2015, 15:55

Ik heb een hele fijne dag gehad.
Was erg tevreden over de ct250, jammer dat die waveguides niet meer leverbaar zijn.
De kleintjes van Tony Gee ware ook erg fijn.

wat ik ook lekker vond was de muziek keuze van Tony, een paar fijne verrassingen gehoord, Shazam weer lekker geladen.

iedereen die er was bedankt.
John

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 30 mar 2015, 17:58

Geenius schreef:
Leeuwarden schreef:Die grote ruimte is helaas een grote boosdoener. Ik vond beide speakers van Tony Gee niet "Tony Gee niveau". Nu wil het toeval dat ik de voorganger van de Concerto II bij Tony thuis heb gehoord. Dat in Alphen de opvolger gehoord en gezien zou kunnen worden was voor mij de reden om een kleine 400 km te rijden (samen met de open Beffel van MickRS en de Concertante). Bij Tony klonk die (kleinere) Concertante I fantastisch. En ik geloof niet dat Tony van het "downgrade" type is. Kortom de ruimte heeft een grote invloed. Ga er van uit dat de andere TG speaker en de OB van Mick daar ook de dupe van zijn geworden. Achteraf gezien had ik iets meer in de kleine ruimte moeten vertoeven geloof ik. Volgende keer beter...

Ik was eerlijk gezegd ook zwaar teleurgesteld over de groene Concerto II in die grote ruimte, totaal niet zoals ze horen te klinken. Het laag overwoekerde het midden en hoog waardoor er niets van de ruimtelijkheid en detaillering overbleef. :(
Het viel mij sowieso op dat de wat kleinere monitor speakers het over het algemeen beter deden, niet alleen de kleine Concertante in de grote ruimte, maar alle kleinere speakers, ook in de andere ruimte. :wink:

http://www.humblehomemadehifi.nl/Concerto-II_NL.html
http://www.humblehomemadehifi.nl/Concertante_NL.html

Tony Gee

Ah, mijn oren bedrogen mij dus niet.
Inderdaad de groene zuiltjes (overigens prachtig gebouwd :goedzo:)klonken een stuk minder dan de kleine monitors.

rodi

Berichtdoor rodi » ma 30 mar 2015, 21:12

Het was erg gezellig. Leuk om de gezichten achter de forum namen te leren kennen en te luisteren naar alle creaties. Hulde voor allen die spullen meegenomen had!

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » ma 30 mar 2015, 22:22

Waar zo'n dag al niet goed voor is?
Ik had nooit gedacht mijn RpiB+ met HifiBerry in gang te krijgen en er dan nog Qobuz op te kunnen draaien...

Maar het werkt gewoon met de interventie van Hannesie!!!
En dikke merci en je hebt er nog ene te goed van mij! :proost:
01 2015-03-30.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 30 mar 2015, 22:36

Mooi, het was dus de plugin die in de serverinstellingen kunt vinden, en die toch wel gevonden, prima werk. :goedzo:
Qobuz.JPG

Succes er mee.
Hans

RobertD

Berichtdoor RobertD » ma 30 mar 2015, 22:52

Ik vond het ook weer een heel gezellige dag.
Misschien moeten we volgend jaar maar twee kleine luisterruimtes reserveren en de grote zaal met de pilaren voor het gezelligheidsgedeelte houden.

Door wat extra werkzaamheden thuis ben ik tussendoor een paar uurtjes weggeweest (2x naar de vuilstort met tuinafval...) en heb ik de sessie met de speakers van Tony Gee gemist. Dat vond ik wel erg jammer.

Ik was zeer onder de indruk van de open baffles van MickRS. De beste open baffles die ik tot nog toe heb gehoord. Vooral het laag was goed aanwezig en heeft in een kleinere ruimte veel potentie.
Nadat de baffles wat dichter bij elkaar waren gezet werd de weergave echt goed.

In de kleine ruimte heb ik ook veel mooie dingen gehoord. Eigenlijk is mijn conclusie dat er geen slechte speakers worden gemaakt. In tegenstelling tot de meeste anderen was ik niet zo onder de indruk van de smalle zuiltjes met de CSS midwoofers erin. Misschien moet ik die nog maar eens gaan beluisteren. Ik miste nu wat body, vooral het middengebied vond ik een beetje teruggetrokken/dunnetjes klinken.

De wedstrijdspeakers waren alle drie erg goed. De zuil van Dre had ik in Hengelo al eens gehoord en leek nu nog beter te zijn. De monitors van Walt zijn veelbelovend en de Mission Impossible is helemaal niet zo impossible.

De monitors van Rumoh met de Audax drivers zetten een heerlijk, niet vermoeiend geluidsbeeld neer.

De CT huppelepup met de hoorn aan de zijkant klonk ook erg goed. Mede dank zij de prachtige buizenversterkers met KT88 erop. Wat mij betreft wel de lelijkste speaker van de dag qua uiterlijk, maar qua geluid zeker niet.

Als mijn tuin klaar is ga ik ook weer wat bouwen. Dan heb ik hopelijk volgend jaar ook weer iets om mee te nemen.

Mikekiwi bedankt voor de organisatie.

(Volgend jaar weer pizza's van Spidi, oke? Die zijn lekkerder dan de NewYork kartonbodems...)

Jan Geert

Berichtdoor Jan Geert » ma 30 mar 2015, 23:08

Ik ben ook weer boven water....veel sjouwen, nog een paar zware dagen nu
:relax: :relax: :relax:

Organisatie was weer top! :yeah: :yeah: :yeah:

Het was leek me wat drukker dan vorig jaar, en doordat we nu maar 2 ruimtes hadden was de bezetting doorgaans goed. De grote ruimte konden we dan gebruiken voor wat meten, en het winkeltje.

Dank aan Cool, omdat ik zomaar 4 condensatoren (van die grote) mee mocht nemen! Die gaan in de 845SET monoblokken!

m_cruiser schreef:Jan Geert, nu begrijp ik je avatar met plaatsnaam Cabasse :mrgreen:
We hebben nog ff gemeten V(as)jes gemeten op het einde van de dag.

Hallo m_cruiser,

Nogmaals hartelijk dank voor de plaatjes!! Nu moet ik ook woorden gaan omzetten in daden en aan het ontwerpen gaan...
Het is lang geleden dat ik nog eens een speaker heb gebouwd, en al zeker geen 4weg. Gelukkig kan ik voor de bovenste 3 kanalen het ontwerp van Cabasse aanhouden, maar het laten aansluiten op de Klipsch woofers wordt nog uitdaging genoeg.
Een paar fotootjes van de meetsessie aan de toeters:

20150328_172445.jpg

20150328_172456.jpg

m_cruiser schreef:And finally the Edo speakers beluisterd en gelukkig meegenomen, wat spelen die hier lekker tussen de andere vriendjes in de garage samen met de Pentawoofer van Henkjan :)
De andere vriendjes zullen er allemaal uitgaan vrees ik, nu ik eenmaal dit hier gehoord heb!!
Spijtig genoeg hebben ze TE veel WAF en zal ik ze moeten in de woonkamer gaan zetten... :(

94.jpg

Ik kan het mij voorstellen, die kleine OB's van Edo zijn inderdaad bijzonder aaibaar...Ik zou zo geen geen speaker met een hogere WAF kennen... behalve geen speaker (of een melkpak?)

Helaas was Robert zijn gewichtje kwijt dat op de headshell zat gekleefd, daardoor helaas maar 1 trackje van de Lenco op de Phondude, maar dat klonk m.i. wel erg lekker!

20150328_112341.jpg

Ik was bijzonder onder de indruk van de wedstrijdspeakers, met alle 3 aanwezig valt prima te leven. ALs ik een voorkeur moet uitspreken kies ook ik voor de PappaLeo's! Wat een goede speakers zijn dat voor die prijs (ik dacht eerst even dat het een Rumoh prototype was :hide: :hide: )

volgend jaar maar weer, toch?
Luidsprekers:zie avatar
Versterkers: Buis van 't huis
CD spelers: 10 11 12 13 14 15 16
Plaatjesdraaier: full acryl
Kabels: ja

MickRS

Berichtdoor MickRS » di 31 mar 2015, 0:18

Die speakers van Edo vond ik vorig jaar al geweldig. Hebben mij het laatste duwtje richting ob gegeven. Als ze vorig jaar te koop waren geweest, hadden ze nu hier gestaan...

Ik vind het echt top om te horen dat mijn eigen speakers bij een aantal toch een betere indruk hebben achtergelaten dan dat ik zelf had gedacht. Sterker nog, ik heb best wel een dag een k... gevoel over de demo gehad. En geloof mij, in een kleinere ruimte doet het laag het nog veel beter en komen de tangbands ook tot hun recht. En ja, ze bundelen behoorlijjk, het is dan ook een 8" fr driver, door K&T de 'koningsklasse' van de Full Range genoemd. Dus deal with it... :twisted: Maar serieus, hier thuis op de bank heb je daar een stuk minder last van. Ik denk er over om ze ook nog naar Breda te slepen, maar mocht iemand ze in hun 'natural habitat' willen beluisteren, dan ben je altijd welkom!

En wat betreft de wedstrijd voor volgend jaar: I have a cunning plan :mrgreen: . Nee, geen open baffle...
The earth has music for those who listen

Muug

Berichtdoor Muug » wo 01 apr 2015, 10:37

Wat ik nou een beetje mis is een vergelijking van de gebruikte DAC's? :think:

knuisje

Berichtdoor knuisje » wo 01 apr 2015, 11:42

We hebben een nummer gedraaid op achtereenvolgens de AFDAC 2, AFDAC 2 met uitgangstrafo's en AFDAC LB. We konden niet makkelijk heen en weer switchen door wat problemen met de streamer dus het was een heel beperkte vergelijking.
Ikzelf vond het verschil tussen de AFDAC 2 met en zonder uitgangstrafo's groter dan tussen de AFDAC 2 en LB.
( ͝° ͜ʖ͡°)

Muug

Berichtdoor Muug » wo 01 apr 2015, 13:17

cinemag-trafo's wellicht?
Maken bij de DDDAC blijkbaar ook een grote stap vooruit.

knuisje

Berichtdoor knuisje » wo 01 apr 2015, 13:21

Met name het hoog wordt wat liever, wat vooral voor klassieke muziek een voordeel kan zijn. Maar voor b.v. jazz kan dit weer een nadeel zijn. Ik heb zowel mensen gehoord die het met als zonder uitgangstrafo's beter vonden klinken.
( ͝° ͜ʖ͡°)

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 01 apr 2015, 13:23

Muug schreef:cinemag-trafo's wellicht?
Maken bij de DDDAC blijkbaar ook een grote stap vooruit.

In het vergelijk met de AF en de DDDac was er een heel groot verschil in karakter van het geluid.

Persoonlijk heb ik dan liever de AF zonder die trafo's, zoals we die toen hebben gehoord in Hengelo, ten opzichte van de DDDac. :sure:
Hans

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 01 apr 2015, 13:30

Bij de DDDAC moet je in ieder geval de voedingen modificeren. Anders klinkt het nergens naar...
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!" ***Pippi Langkous***

Muug

Berichtdoor Muug » wo 01 apr 2015, 13:39

Leeuwarden schreef:Bij de DDDAC moet je in ieder geval de voedingen modificeren. Anders klinkt het nergens naar...

Wel, voor de prijs dat een DDDAC kost heb ik graag meteen goeie voedingen.... en bij de DDDAC is het ook zo dat je beter méér DAC's neemt, een stuk of vier minstens bij voorkeur. Allemaal niet nodig bij de AFDAC-LB, die is meteen heel erg goed.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 03 apr 2015, 23:00

Maar, van wie was nou die joekel van een Avalon-clone in aanbouw die 's-middag op de gang stond ? :think:

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » za 04 apr 2015, 12:43

ray5150 schreef:Maar, van wie was nou die joekel van een Avalon-clone in aanbouw die 's-middag op de gang stond ? :think:

Die zijn van mijn audiomaat Jan.
Na jaren wordt er eindelijk een nieuw leven ingeblazen.
Ze staan nu bij mij thuis om het filter te ontwerpen.
Misschien open ik wel een nieuwe topic.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45639.0
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.
Op de roadmap staat: Draaitafel met 12" arm.

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » za 04 apr 2015, 12:49

Hier nog een paar pics:
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 04 apr 2015, 12:56

RNacoustics schreef:
ray5150 schreef:Maar, van wie was nou die joekel van een Avalon-clone in aanbouw die 's-middag op de gang stond ? :think:

Die zijn van mijn audiomaat Jan.
Na jaren wordt er eindelijk een nieuw leven ingeblazen.
Ze staan nu bij mij thuis om het filter te ontwerpen.
Misschien open ik wel een nieuwe topic.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45639.0

2006 ! :shock:
Da's een hele tijd...en Wallie maar zeuren dat ik "al" 2 jaar bezig ben... :lol:
Ziet er wel prachtig uit. lijkt me leuk als je er hier een topic over opent. :goedzo:

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » zo 05 apr 2015, 11:16

Nog een paar foto's door Jan gemaakt:

rikpost

Berichtdoor rikpost » zo 05 apr 2015, 13:53

Jammer dat ik die grote jongens niet heb gehoord ,was net te laat :?
Ooit is het allemaal klaar !

Terug naar “DIY Events door leden”