Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Berichtdoor Wowly » vr 03 apr 2015, 22:03

De luisterdag in Breda komt er weer aan! Dit keer niet het pinksterweekdn maar de week erna op 30 mei 2015!!!

Planning: 30 mei 2015
Lokatie: Gemeenschapshuis Beemdentil te Breda (gelukkig niet wegbezuinigd...)
Tijd: 9.00 - 22.00 (8.30 voor degene die hun sets alvast willen opzetten)
Bijdrage: 7,50 pp
Het avondeten zal waarschijnlijk weer door Antonio's pizzalijn worden verzorgd. Het middageten overigens zelf meenemen. Drinks and beverage's moeten worden afgenomen bij het gemeenschapshuis (polici van het gemeenschapschapshuis)

Wat hebben we dit jaar in petto:

Dit jaar kunnen de luidsprekers van de Luidspreker ontwerpwedstrijd worden beluisterd.
Hoe en op welke manier de finale zal plaatsvinden ligt bij Wouter en Rumoh, zij zullen tzt aangeven in welke vorm dit gegoten gaat worden. Houd het draadje van de ontwerpwedstrijd in de gaten hiervoor.

Vorig jaar waren er weer luisterstints op herhaling. Ik weet niet meer of deze revival een succes was, maar mochten er gegadigden zijn hoor ik dat graag dan regelen we wat.

Mochten er leden zijn die een workshop, winkeltje in 2ehands spulletjes, winkeltje van sponsoren oid willen regelen dan hoor ik dat ook graag, en zullen we samen kijken hoe we een en ander zullen aanpakken en of ik een en ander moet regelen om alles in orde te maken.

Vorig jaar was er in de avond een audiobioscoop die volgens mij wel geslaagd was. Mochten jullie hier een vervolg aan willen geven....geef het even aan en ik haal de HD350 weer van het plafond af :D

Ook dit jaar een inschrijflijst
Je komt wanneer je zin hebt, of het nu pas 15.00 is of al om 8.30 en je blijft tot in de late uurtjes; entree blijft gelijk.
Als je spullen kan meenemen kan je dat in dit draadje aangeven, dat pas de ik de post met EQUIPMENT aan!!

Verdere nieuwtjes volgen nog in dit draadje!

Zoals andere jaren; bezoekers MOETEN lid zijn van ZBA!(natuurlijk, ik heb ook voor nieuwe leden welke geen goede nick kunnen verzinnen een service: ik verzin het ter plekke voor je :lol: )

Jan aka Wowly

PS: lid worden doe je simpelweg door je in te schrijven op dit forum......

EDIT: Geen finale van de ontwerpwedstrijd, ik heb dat verkeerd begrepen. Tekst is aangepast.

Wowly
Beheerder

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Berichtdoor Wowly » vr 03 apr 2015, 22:04

DATUM
30 MEI 2015

TIJD
9.00 - 22.00 (8.30 voor degene die veel moeten sjouwen natuurlijk...)

Wordt opnieuw gehouden in Breda, samen met iedereen van het forum. Ik ben dan wel de organisator, maar vele leden van het ZBA helpen op de dag zelf actief mee, de apparatuur komt van leden van het ZBA, leden komen uit alle streken en landen van het ZBA (oke, de antillen niet meegerekend, alhoewel......).
Ook deze keer trekken we de dag door naar de avond, waartussen een etentje gepland staat (zeer waarschijnlijk PIZZA!!) zodat we met z'n allen ook van de anderen geneugten van het leven gaan genieten.

DOELSTELLING
- je mag op je gemak luisteren naar alle creatie's van de forumleden
- je mag/moet je eigen muziek meenemen en afspelen als de setmaster dit toestaat (setmaster = degene die zorgt voor de set, meestal (een deel van) de eigenaar(s))
- je mag gezellig onderling praten of je favoriete hobby, of anderszins
- je mag nu eindelijk eens In Real Life (IRL) je medeforummer ontmoeten
- je mag nu eindelijk eens een gezicht plakken op de nick van je medeforummer
- je mag gezellig aanschuiven aan de etenstafel
- je mag gezellig onder het genot van een koud of warm drankje nagenieten van het eten
- je mag zoveel commentaar leveren of complimentjes weggeven aan allerhande creatie's
- je mag je 2ehands meuk verkopen
- je mag anderen wat moeilijke modificatie's laten uitvoeren aan je eigen apparatuur indien je daar zelf niet toe in staat bent
- je mag je eigen creatie's matchen aan de meest compromisloze, of mooie, of bestklinkende creatie van een ander (mits met zijn toestemming)
- je mag..........een fijne dag hebben met medehobby-isten, en daarna naar huis gaan met suizend hoofd van de indrukken en de thuisblijvers lekkermaken met de mooiste en interessantste verhalen van de ZBA luisterdag

REGELS
Er zijn ook enkele zaken die niet mogen:
- in principe zijn alle LEDEN welkom op de luisterdag
- Andere apparatuur aanraken/instellen/veranderen/beschadigen zonder toestemming van de eigenaar. Indien hierdoor schade word gemaakt EIS ik dat je dit aangeeft bij de eigenaar zodat evt schade kan worden verhaald op een WA-verzekering
- De raad van de organisatoren in de wind slaan
- Mensen onjuist bejegenen, ook al kun je elkaar op het forum niet uitstaan. Pittige discussie's blijven op het forum, al is de luisterdag bij uitstek bekend om zijn enorme verduidelijking van karakters van leden. Peace and love weet je wel.
- Probeer anderen te respecteren als er wat serieuzer wordt geluisterd, dus, snaveltjes toe als degene die net zijn muziekje heeft opgezet ingespannen zit te luisteren. Mocht deze persoon ondertussen rustig verder keuvelen is het geen probleem om lekker mee te kleppen haha.
- Ik geef bij deze aan dat ik, nog de organisatie van gemeenschapshuis Beemdentil niet verantwoordelijk is voor enig schade of diefstal toegebracht aan je eigendommen. Zie punt 2 van de regels: ik EIS dat je, indien je schade veroorzaakt of ziet dat iemand schade veroorzaakt dit komt melden bij mij of de betreffende eigenaar.

OPZET
Dit jaar wordt de finale van de ontwerpwedstrijd gehouden. Hiervoor zal in de middag een behoorlijk deel van de tijd worden ingeruimd om uitgebreid te luisteren naar de ontwerpen.
2 ruimtes zullen eventueel worden gebruikt om luistersessie's te houden. Of dit doorgaat hangt een beetje van de animo af. Dus laat het weten als je graag luisterstints wil meemaken!
Ook probeer ik een gast spreker uit te nodigen als het lukt. Dit hangt een beetje af van het feit of deze financieele voorwaarden hebben die ik moet kunnen dragen. Mochten jullie iemand weten die hier tijd en energie voor wil vrijmaken hoor ik dat zeer graag van jullie!
In de avond ga ik eventueel de audiobioscoop uitvoeren indien er behoefte voor is. Zoek hiervoor nog een mooie surroundset met versterking. Ik kan desnoods voor een 2.1 set zorgen, maar 5.1 is natuurlijk gaaf....

Equipment
Zie onderstaande reply

KOSTEN
De bijdrage in de kosten van de luisterdag zijn gesteld op 7,50 euro. De kosten van het eten zijn nog niet meegerekend, deze zijn 4,5 euro voor een medium of 6,5 voor een italian size pizza (nog niet vastgelegd, maar het zal naar alle waarschijnlijkheid wel hierop uitkomen..). Het entree-bedrag word na het openingspraatje of later bij aankomst aan de organisator gegeven zodat je je sticker krijgt waarop je nick en naam staat. De bijdrage is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen be-amen dat deze kosten laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.
De kosten voor het eten worden betaald aan de pizzabezorger.

Ik zal een apart potje maken voor donaties aan het forum.

LOKATIE
Gemeenschapshuis Beemdentil
Gageldonksepad 5
4824PP Breda

Jan aka Wowly

Wowly
Beheerder

ETEN / DRINKEN

Drinken
De bijdrage voor de dag is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen be-amen dat de kosten van deze versnaperingen laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.

Eten
Middageten: je eigenste bammetjes meenemen!
Avondeten: om 16.00 ga ik (onder voorbehoud) Antonio's pizza bellen. Moet hem nog eens bellen voor de exacte prijzen dus onderstaande prijzen zijn nog even onder voorbehoud maar geven een indicatie. is gefikst: weer dezelfde prijs als vorig jaar!!!
Antonio's pizzalijn is een echte italiaan die de pizza's nog met de hand maakt (ipv de voorbereide en ingevroren pizza's van domino's).Gezien de overheerlijke pizza's afgelopen jaar is hij nu onze audio-hofleverancier van de luisterdag. Voordeel is dat we kunnen kiezen nu uit een traditionele (dunne bodem) pizza of een (dikke) amerikaanse bodem....

Prijzen:
alle small size pizza's 4,5 euro (onder voorbehoud)........(25 cm pizza)
alle italian size pizza's 6,5 euro (onder voorbehoud)........(29 cm pizza)

Kijk alvast even op de website welke je wil hebben, zodat ik op de dag zelf vóór 4 uur de bestelling kan doorbellen. Hij gaat vanavond in ieder geval meer deeg maken zodat het mooi kan rijzen voor morgen.
Ik heb destijds, als ik de pizza's afhaalde vaak genoeg gezien hoe hij zo'n pizza in elkaar zet; het is maar een klein baasje maar hij gaat tekeer als een dolle met dat deeg hahaha. Mooi om te zien...
Enfin, ik blij dat ik deze tijden van crises de hobby-ist nog kan helpen met een lekker pizza voor een mooi bedrag :wink:
Oja, als je wat anders wil bestellen bij hem heb ik met hem afgesproken dat je dan wel de volle mep betaald.

Er is een bardame aanwezig welke jullie afgelopen jaar alleraardigst vond: ze kijkt er naar uit...

Jan

Wowly
Beheerder

PRESENTATIE

Het zou fijn zijn als iedereen voor zijn apparatuur een presentatieblaadje wil invullen. dat kan dan mooi voor het onderdeel staan. Bijvoorbeeld: "Buizenversterker, push pull, die-en-die buizen, zus en zo opgebouwd" en ga zo maar door. Vorig jaar hebben veel leden hieraan gehoor gegeven. Het was heerlijk bladeren door de boekwerken van sommigen tijdens het luisteren naar zijn set!

Een format hiervoor, als je nog geen presenteerblaadje hebt, downloaden en uitprinten. Het is een WORD-document (Office 2003) waaronder je alles kunt intypen. Of gewoon uitprinten en met pen erbij schrijven natuurlijk.

Zo word het nóg leuker en leerzamer dan het al was.

Héél erg bedankt voor je moeite!

Jan aka Wowly
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wowly
Beheerder

PROGRAMMA

8.30: opening gebouw voor mensen die spullen meebrengen

9.00: opening gebouw voor bezoekers

9.30: Openingstoespraak door mij :D

10.00: eventueel start 1e luisterstint op verdieping
11.30: eventueel einde 2e luisterstint op verdieping

16.00: deadline inleveren pizzabehoefte bij mij

17.30: avondeten pizza en bekendmaking winnaar ontwerpwedstrijd!!!

19.00: start Audiobioscoop grote zaal

einde?????vorig jaar haalden we 11 uur (wordt steeds later lijkt wel)

Eventueel komen er nog andere invullingen, maar dit is zo'n beetje wat er nu op de plank ligt

EDIT: geen separate beoordeling/wedstrijd van de ontwerpwedstrijd. Uit de planning gehaald.

Wowly
Beheerder

Equipment

Mocht je wat mee kunnen nemen dan kan je dat aangeven bij de inschrijvingen

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » vr 03 apr 2015, 22:46

res

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » vr 03 apr 2015, 23:08

Wowly schreef:

13.00: Start beoordelingen wedstrijdluidsprekers

t

Dus in de middag te beluisteren.
FOCAL

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 04 apr 2015, 12:36

Ontwerpwedstrijd is uit de planning gehaald

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » za 04 apr 2015, 12:44

Wowly schreef:Ontwerpwedstrijd is uit de planning gehaald

:shock: :shock:

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 04 apr 2015, 12:48

Jup, ik had destijds begrepen dat in Breda de finale zou zijn (wishful thinking misschien?), maar Wouter en Rudy willen op een separate meeting dit houden. Vandaar dat ik ASAP dit heb veranderd. My mistake en mijn excuses hiervoor.
Maar de goede kant: er komt een aparte meeting hiervoor georganiseerd door wouter en Rudy/Rumoh! Dus dat is top.

Walt

Berichtdoor Walt » za 04 apr 2015, 12:52

Dat geeft Wouter mooi de tijd om zelf ook nog iets in elkaar te fabrieken! :rofl:

Maar een aparte meeting is inderdaad beter, dan krijgen deze wedstrijd speakers de aandacht die ze verdienen en ze worden niet overschaduwd door veel duurdere ontwerpen die mogelijk aanwezig zijn op de dag.

Groetjes Walter

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 04 apr 2015, 12:59

De race is al gelopen... :lol:

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » za 04 apr 2015, 14:03

Wowly schreef:Jup, ik had destijds begrepen dat in Breda de finale zou zijn (wishful thinking misschien?), maar Wouter en Rudy willen op een separate meeting dit houden. Vandaar dat ik ASAP dit heb veranderd. My mistake en mijn excuses hiervoor.
Maar de goede kant: er komt een aparte meeting hiervoor georganiseerd door wouter en Rudy/Rumoh! Dus dat is top.

Dat word dus in het Noorden van het land :boos:

Walt schreef:Dat geeft Wouter mooi de tijd om zelf ook nog iets in elkaar te fabrieken! :rofl:

Dat heb jij goed gezien.
FOCAL

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 04 apr 2015, 14:30

Vind het een rare wedstrijd zo langzamerhand!
Fusion Filterdesign

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 04 apr 2015, 14:58

ds23man schreef:Vind het een rare wedstrijd zo langzamerhand!

Het record 100m speakers sjouwen lijkt mij ook spannender :D

Val jij vast in de zwaargewicht klasse :lol:
Peter de Jong

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » za 04 apr 2015, 15:33

Ik ook

Maar er lijkt mij niets op tegen om vast een voorronde te houden.
In Alphen is dat immers ook al voorzichtig gedaan en we kunnen natuurlijk best een winaar aanwijzen van de dag.
Geeft voor de deelnemers mooi een kans om te kijken waar ze staan in het wedstrijd veld.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » za 04 apr 2015, 15:44

Ook ik vind dat. Ik dacht ook dat het slot in Breda zou zijn, maar de reglementen worden blijkbaar nog al eens aangepast zonder enige vooraankondiging.

Ik ben de tweede helft van juni onder geen voorwaarde beschikbaar, dus valt de finale in die periode, dan ben ik er dus niet bij.

Dan maakt Wouter ook nog een kansje :mrgreen:

ray5150 schreef:De race is al gelopen... :lol:

:rofl: :rofl:

Dan

Berichtdoor Dan » za 04 apr 2015, 16:18

Zo tegen de zomer wordt het lastig. Dan gaan veel mensen al weer met vakantie.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 04 apr 2015, 16:27

pappaleo schreef:Ook ik vind dat. Ik dacht ook dat het slot in Breda zou zijn, maar de reglementen worden blijkbaar nog al eens aangepast zonder enige vooraankondiging.

Zijn er dan überhaupt reglementen? Vind het allemaal wel een hoog midddelbareschoolwerkweek gehalte hebben zo...
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 04 apr 2015, 17:33

Pjotr schreef:
pappaleo schreef:Ook ik vind dat. Ik dacht ook dat het slot in Breda zou zijn, maar de reglementen worden blijkbaar nog al eens aangepast zonder enige vooraankondiging.

Zijn er dan überhaupt reglementen? Vind het allemaal wel een hoog midddelbareschoolwerkweek gehalte hebben zo...

Dat krijg je als de wedstrijdleider ongevraagd andermans projecten zit te simuleren. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Bert61

Berichtdoor Bert61 » za 04 apr 2015, 23:47

Ik wil er graag bij aanwezig zijn en eventueel wat spulletjes ( meuk ) weg zetten voor de verkoop
zijn er nog regels bijvoorbeeld 10% van de verkoop naar de Event Commisie ofzo O:)
shit draadje vergeten :oops:

MickRS

Berichtdoor MickRS » zo 05 apr 2015, 0:19

Je kunt altijd 20% overmaken naar het MickRS-fonds... :mrgreen:
The earth has music for those who listen

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 05 apr 2015, 0:20

Bert61 schreef:bijvoorbeeld 10% van de verkoop naar de Event Commisie ofzo O:)

Dat is niet verplicht, maar Wowly stelt dat wel zeer op prijs.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 05 apr 2015, 9:15

Wellicht kun je van te voren alvast een lijstje neerzetten van wat je allemaal meeneemt. Dat geeft ons de kans om alvast te kijken hoe bepaalde 'meuk' is in te passen in onze projecten, op die manier verkoopt je wellicht meer/makkelijker.

Groetjes Walter

Terug naar “DIY Events door leden”