Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Arno

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Berichtdoor Arno » zo 31 mei 2015, 12:04

FR_Aad schreef:
Leeuwarden schreef:
Arno schreef:
Walt schreef:Ja dat klopt, maar nu heb ik een mac, en volgens mij kan ik dat programma niet meer draaien.

Je kan gewoon windows draaien op een Mac, andersom is lastiger...

+1

Als je een Intel Mac heb draait Windows beter als op menig pc. Kost je alleen een beetje schijfruimte.

Heb dat wel eens geprobeerd, maar ik begreep het niet helemaal geloof ik. Er is vast wel iemand die even wil simuleren wat voor poort ik in dat kassie kan douwen :mrgreen:

MickRS

Berichtdoor MickRS » zo 31 mei 2015, 12:10

FR_Aad schreef:
Leeuwarden schreef:
Arno schreef:
Walt schreef:Ja dat klopt, maar nu heb ik een mac, en volgens mij kan ik dat programma niet meer draaien.

Je kan gewoon windows draaien op een Mac, andersom is lastiger...

+1

Als je een Intel Mac heb draait Windows beter als op menig pc. Kost je alleen een beetje schijfruimte.

Iemand van de Apple store heeft mij wel eens verteld dat een macbook icm windows8 het beste zou werken... :shock:

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 12:24

Zo, goed geslapen! Ik lees dat degene die iets hebben verzorgd ook merken dat je dan zelf minder aan je trekken komt met het luisteren. Desalniettemin heb ik toch wel kunnen genieten op bepaalde momenten.
Zo heb ik de dipolen van MickRS kunnen beluisteren met bijzonder mooie muziek. Vooral Hooverphonic met de 22-jarige zangeres was echt ontroerend mooi om naar te luisteren (wat wil je met zo'n mooie breedbander.....). Miste wat druk zoals ik bij de meeste dipolen mis. Alsof er te weinig energie in het laag laagmid zit. Ik hoor dat van anderen niet terug dus ik denk dat het een smaakkwestie is. Echt genoten!
De grote zaal is vooral geschikte voor kleine setjes of juist hele grote en controleerde systemen, het laag wordt daar gelift. Vandaar dat de wedstrijdspeakers van Walt daar erg lekker klonken. Papaleo's speakers waren echt ook héél erg fraai ondanks dat het laag too much was in deze zaal. Ik verwacht dat een normale huiskamer perfect zal zijn.
En die schuine planken van JohnP Klonken ook héél erg goed. Die hadden een zeer goede energieverdeling: in iedere frequentie zat evenveel energie. Ik verwacht dat deze in een kleinere ruimte minder goed tot zijn recht komen omdat dan het laag niet wordt gelift.
Ik heb de kleine betonsons van Arno gezien, en hij is toch wel de meester van onberispelijke bouw.... echt supergoed gebouwd :shock: Helaas niet gehoord, maargoed hij was nog niet af dus hopenlijk kan ik het eindresultaat nog eens beluisteren.
In de kleinste ruimte (maar best gedempte) was de set van Meanman de grote winnaar....Die Morels zijn wat mij betreft helemaal af. Ze klinken zo vreselijk prettig, ik zou daar echt dagen naar kunnen luisteren en genieten van de muziek. Oké, ze zijn een of twee generaties ouder, dus de resolutie en snelheid is niet meer van heden ten dage, maar dat blijkt allemaal niet nodig voor goede MUZIEKreproductie.... Ankie de beheerster van het gemeenschapshuis moest nieuwe luidsprekers, en ik geloof dat ze die morels zo had meegenomen....... Wat zo mooi aan die speaker is dat er in het ,midden ín de kast nog een laagunit zit die meehelpt...... Gaaf!
De set van Rudy is overduidelijk een set van de huidige generatie; snel, crisp, gedetailleerd en waanzinnig om naar te luisteren, maar miste wat mij betreft een goed laagfundament. Een mooie sub erbij en het is een echte kampioen.
Helaas deed de Pluto van knuis het niet, en ik had me heel erg verheugd om hem dit jaar toch echt te kunnen beluisteren, maar het transport heeft mogelijk wat losgetrild want het systeem functioneerde (helaas!!!! :cry: ) niet. Hopenlijk volgend jaar??

Grote, grote complimenten aan IEDEREEN die er zo zijn best voor heeft gedaan om het toch weer een hele fijne dag van te maken!! Op dit soort dagen krijg ik gewoon energie van andere mensen, ze helpen mee, vragen, vriendelijk, gezamelijk genieten, openheid, complimentjes alom echt SUPER! Ik ben ervan overtuiigd dat newbees onmiddelijk merken dat dit een erg fijne club is....
Dit jaar had ik twijfels of het door moest gaan. Waarom, Alphen luisterdag is er vlak voor. Ik merk dat in bezoekers aantallen: deze gaan omlaag. Waarom is dat lastig? Vanwege de zaalhuur. Deze keer heb ik korting gekregen van de beheerster, maar mogelijk dat ik volgend jaar een andere lokatie moet gaan gebruiken in Breda, als het al doorgaat. Ik wil wel want ik vind het hardstikke gezellig, maar dan niet meer als de grote luisterdag van het forum waar uit het hele (neder- en belgen-)land iedereen komt (itt tot de meer lokalere luisterdagen die voor velen veel beter bereikbaar zijn). In die zin moeten we misschien eens kijken naar de spacing van de luisterdagen. Niet teveel op elkaar, zeker als het enigzins in dezelfde regio is. Zoveel word er nu ook niet gebouwd dat er om de 2 maanden een dag kan worden gevuld... En moet ik gaan kijken naar een betere invulling? Gelukkig heeft Dre aangeboden om qua inhoudelijke invulling wat bij te dragen volgend jaar wat ik zeer waardeer. Ik zie mezelf eigenlijk alleen als facilitator van de ruimte en afhandelingen enzo, de invulling moet gebeuren (en gebeurd ook ieder jaar!) door de leden. Dus dat Dre mee wil doen hierin is al een hele fijne ontwikkeling!!!

Ik sta open voor suggesties hierin, en hoop sterk feedback te krijgen hoe een en ander kan verbeterd worden. Dat is voor mij een teken dat er een actieve betrokkenheid is en daar doe ik het voor. Laat het voorgaande stukje je niet beïnvloeden als een negatief stukje, maar meer als een constatering dat zaken veranderd zijn (wat normaal is en ook goed is!) en dat we voor de toekomst moeten bekijken wat en hoe we hierin kunnen aanpassen om het nog beter te maken..

Maar nogmaals: allen die hebben meegewerkt: bedankt, ik heb er van genoten!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 12:33

Wat denk ik ook meespeelt is dat het afgelopen jaar er veel minder projecten waren die zijn afgerond.

Is Ray trouwens nog aangekomen? Zie hem nergens op de :foto: :think:

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 31 mei 2015, 12:36

Het zou zonde zijn om deze locatie af te moeten stoten om dat er teveel concurrentie is met luisterdagen.
Er zijn wat mij betreft drie oplossingen.
1. Alphen verplaatsen naar een andere datum die verder bij Breda vandaan ligt.
2. Alphen stoppen. Het voegt niets toe aan het huidige schema, de ruimtes zijn daar zo als ik het begrijp belabberd dus wat moeten we met Alphen??
3. Kijk uit naar een andere locatie voor beide dagen waar alleen mooie ruimtes zijn maar dat is iets dat lastig te vinden zal zijn.
Ik vrees dus dat optie 2 de beste zal zijn.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 31 mei 2015, 12:37

Voor volgend jaar is het denk ik goed om iets beter na te denken over de aanwezige apparatuur, als Dre hiermee kan helpen is een goede zaak. Qua speakers zal er na een jaar wel weer genoeg nieuwe aanwas zijn, en met een paar speakers die er dit jaar ook bij waren ben je dan wel voorzien qua weergevers. Dit jaar hadden we Mick zijn set als 'bijzonder' systeem, zou leuk zijn als we volgend jaar weer zoiets hebben. Denk aan het soort systemen van Harryeng of het ultrazoom systeem, dat zijn echt 'publieks trekkers'!

Qua apparatuur zijn draaitafels wel mooi, maar niet door iedereen veilig te bedienen, en streamen met Ipad kan ook lang niet iedereen. Een paar cd-spelers met ouderwetse schijfjes kan iedereen draaien en dan kan de eigenaar van de set ook met een goed gevoel de ruimte verlaten om verder rond te kijken.

@ds23man: Ray was zeker aanwezig!

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 31 mei 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

dre

Berichtdoor dre » zo 31 mei 2015, 12:37

Ik wil eens gaan kijken naar een luisterdag met een iets andere opzet.......
Ik zat te denken aan een dag met echte luistersessies waarbij dus stilte heerst.....

Daarbij misschien dus 1 of 2 luisterruimtes en korte pauzes tussen elke sessie bijvoorbeeld.

Wel is de maand mei een zeer drukke maand voor mij,dus alleen zal ik het niet gaan redden ben ik bang voor.

Maar goed,ik ga eens kijken wat mij leuk lijkt.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » zo 31 mei 2015, 12:38

ds23man schreef:Is Ray trouwens nog aangekomen?
je bedoelt of hij aanwezig was :bakkie: ja hoor, hij was er bij

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » zo 31 mei 2015, 12:42

algemeen discussie topic: viewtopic.php?p=1758830#p1758830

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 12:54

Henkjan schreef:
ds23man schreef:Is Ray trouwens nog aangekomen?
je bedoelt of hij aanwezig was :bakkie: ja hoor, hij was er bij

Ik bedoel zijn gewicht! :mrgreen: :mrgreen:

meanman64

Berichtdoor meanman64 » zo 31 mei 2015, 13:15

m_cruiser schreef:Sommigen hebben wel de fijne versterker en speakers van meanman64 gemist...

Jazeker,dat hebben ze maar ze waren vooral in de grote ruimte bezig waardoor ze deze set hebben gemist :)

Chris_T

Berichtdoor Chris_T » zo 31 mei 2015, 13:16

Wat jammer dat ik Breda heb moeten missen, had er zo naar uitgekeken.
Ik wilde iedereen nog bedanken voor alle mooie foto's en verhalen.
Het geeft de indruk dat het een hele gezellige en geslaagde dag was ;).

rodi

Berichtdoor rodi » zo 31 mei 2015, 13:18

Ik heb zeer genoten van het luisteren naar en praten over geluid en geluidsapparatuur en aanverwante zaken.

Ik ervaar het forum als hecht en behulpzaam, houden zo! :)

Over de wedstrijdluidsprekers: het is echt supertof dat er voor een relatief klein bedrag met huisvlijt, veel geduld en logisch nadenken zulke mooie resultaten gehaald kunnen worden. Complimenten voor de bouwers!

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 13:38

Second that, echt ongelooflijk wat voor een dergelijk budget werd neergezet. Allemaal winnaars wat mij betreft!

Walt

Berichtdoor Walt » zo 31 mei 2015, 13:42

Zeker, echter het Scanspeak Revelator hoog uit jouw Refmons wist mij toch het meeste te bekoren in die ruimte qua rust en natuurlijkheid... Maar dan heb je het wel over een tweeter die 10x duurder is! :lol:

Groetjes Walter

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » zo 31 mei 2015, 13:48

Walt schreef:Maar dan heb je het wel over een tweeter die 10x duurder is! :lol:

Mag het ook 20x zijn ? :mrgreen:

dre

Berichtdoor dre » zo 31 mei 2015, 14:09

Heeft iemand eigenlijk de nieuwe versterker van Knuisje beluisterd?

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 31 mei 2015, 14:22

Is die dan aan de prik geweest?
Volgens mij niet, maar wel een uitzicht gehad op het geheel, om te kwijlen zo mooi, en dan die minuscule smd componentjes. :shock:

Voor diegene die nog een beter beeld willen hebben van het element wat Kappa7 gebruikte.
AVMN mei 2015-17.jpg

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » zo 31 mei 2015, 14:28

Wauw, wat een foto :goedzo:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 14:32

dre schreef:Heeft iemand eigenlijk de nieuwe versterker van Knuisje beluisterd?

Yup, klonk uitstekend! Klonk ie beter dan andere goede versterkers? Moeilijk tot eigenlijk niet te zeggen :D

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 14:33

Zal Hans wel gemaakt hebben met zijn Nikon D7000, die heb ik ook. :kwijl: :kwijl:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 31 mei 2015, 14:34

Pjotr, nog hartelijk dank voor het "educatieve uurtje" ! :goedzo: :goedzo: =D> =D>

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 14:42

ray5150 schreef:Pjotr, nog hartelijk dank voor het "educatieve uurtje" ! :goedzo: :goedzo: =D> =D>

Graag gedaan. Het was door de last minute organisatie wel improviseren maar hopelijk is het idee en boodschap een een beetje overgekomen. Voor degenen die er meer over willen weten staan er op YouTube ook erg veel filmpjes met uitleg.

Het was een leuke en gezellige en vooral ook gemoedelijke dag. Bedankt Jan (Wowly) voor je inzet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :goedzo:

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » zo 31 mei 2015, 14:55

ray5150 schreef:Pjotr, nog hartelijk dank voor het "educatieve uurtje" ! :goedzo: :goedzo: =D> =D>

+1

Het was zeker een heel gezellige dag. Ik heb me uitstekend vermaakt.
Jan en Peter, bedankt !! :dank:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 31 mei 2015, 15:02

Barry2001 schreef:Wauw, wat een foto :goedzo:

Ik kreeg die vandaag binnen van onze hoffotograaf van de AVMN, en het leek mij goed die ook hier te delen.

ds23man schreef:Zal Hans wel gemaakt hebben met zijn Nikon D7000, die heb ik ook. :kwijl: :kwijl:

Naar mijn beste weten is dit door een FUJIFILM X20 genomen.

Terug naar “DIY Events door leden”