Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Barry2001
Algemene moderator

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's

Berichtdoor Barry2001 » zo 20 nov 2016, 9:48

Als je nou zelf eens een demo geeft Hr Schaduw, kun je het doen zoals je zelf wilt.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 20 nov 2016, 10:21

Barry2001 schreef:Als je nou zelf eens een demo geeft Hr Schaduw, kun je het doen zoals je zelf wilt.

Nou ik laat me graag verrassen, Hans en Aat hebben ook altijd leuk spul en daar steek je mede door de uitleg nog wat van op ook :relax:

Walt

Berichtdoor Walt » zo 20 nov 2016, 10:55

Waar blijven de reviews? Zo te zien was de dag goed bezocht. Ik ben bijv. zeer benieuwd hoe men de speakers van RN heeft ervaren.

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » zo 20 nov 2016, 11:05

Bij deze mijn foto's van de dag. Teveel rondgelopen en te weinig echt rustig kunnen luisteren om echt goede oordelen te geven. Vond dat alles wat ik hoorde echt niet slecht klonk. Het ene staat je wat meer aan dan het ander qua geluid, maar er was veel waar ik goed mee zou kunnen leven.

De workshop is volgens mij positief ontvangen, we merkten wel dat het daarna rustiger werd op de dag. Met uiteindelijk drie luisterruimtes en ca 30 bezoekers die overwaren na de workshop wel duidelijk rustiger dan vorige jaren waar we 50 bezoekers hadden die puur voor de luisterdag kwamen.

Maar desondanks een prima dag weer denk ik!

(klik op de foto's voor de grotere versie)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 20 nov 2016, 11:16

Er waren zowaar drie vrouwen! :shock: :shock: :hide:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » zo 20 nov 2016, 11:32

Na jouw afmelding durfden ze ineens wel? :mrgreen:

mikekiwi

Berichtdoor mikekiwi » zo 20 nov 2016, 11:37

ds23man schreef:Er waren zowaar drie vrouwen! :shock: :shock: :hide:
RobertD probeerde de WAF uit om te zien of hij toch van die grote speakerts in de woonkamer zou kunnen zetten. De grootste zorg was dat de meegebrachte hond er niet tegenaan zou gaan piesen...

Dan

Berichtdoor Dan » zo 20 nov 2016, 11:38

Vast stond dat de akoestiek in de 90m^2 ruimte problemen oplevert in de lage tonen. Flinke laagresonantie waardoor het nogal wat uitmaakte waar je ging zitten/ staan luisteren.
Ik ben iig blij met de feedback die ik heb gekregen op de Yuichi hoorn. Reacties waren overwegend positief. In het systeem was de beperkende factor echt de 12"woofer die duidelijk problemen gaf in het laag-mid bereik rond 500Hz waardoor er een slechte aansluiting was op de laagste frequenties van de menselijke stem. Wat ik ook best vreemd vond dat de ruimtelijke weergave zo plaatsgebonden was. Dat zullen we hier in Den Helder nog maar eens moeten gaan uitproberen.
Ik maak me ook eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over de 18"woofer die toegepast gaat worden. Op papier zou het moeten lukken maar of dat ook echt goed gaat uitpakken? Ben benieuwd. Het zal helaas niet lukken om het uiteindelijke systeem op een luisterdag te krijgen. Het gaat toch om koelkast formaat kasten die helaas niet in mijn corsa passen. Wie weet nog een keer met een paar betere 12"woofers? We gaan het zien.
Het was in ieder geval weer een leuke dag. Minder druk dan anders maar ik heb misschien wel wat mensen weggejaagd. Mijn excuses daarvoor :mrgreen:

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 20 nov 2016, 11:41

:rock: , DE MANIER om dat uit te proberen. :mrgreen: :lol:

Bij mij kon der hond de eindversterker niet uitstaan, en plaste er overheen.
Met Transtec en Nakamichi , toch weer aan de praat gekregen.
En de hond is toch nog 14 jaar geworden. :sure:
Hans

AatV

Berichtdoor AatV » zo 20 nov 2016, 11:49

hannesie schreef::

Duitse hond?

groet,
Aat
∆x ∆p ≥ h/4π

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 20 nov 2016, 11:56

Dan schreef:Vast stond dat de akoestiek in de 90m^2 ruimte problemen oplevert in de lage tonen. Flinke laagresonantie waardoor het nogal wat uitmaakte waar je ging zitten/ staan luisteren.
Ik ben iig blij met de feedback die ik heb gekregen op de Yuichi hoorn. Reacties waren overwegend positief. In het systeem was de beperkende factor echt de 12"woofer die duidelijk problemen gaf in het laag-mid bereik rond 500Hz waardoor er een slechte aansluiting was op de laagste frequenties van de menselijke stem. Wat ik ook best vreemd vond dat de ruimtelijke weergave zo plaatsgebonden was. Dat zullen we hier in Den Helder nog maar eens moeten gaan uitproberen.
Ik maak me ook eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over de 18"woofer die toegepast gaat worden. Op papier zou het moeten lukken maar of dat ook echt goed gaat uitpakken? Ben benieuwd. Het zal helaas niet lukken om het uiteindelijke systeem op een luisterdag te krijgen. Het gaat toch om koelkast formaat kasten die helaas niet in mijn corsa passen. Wie weet nog een keer met een paar betere 12"woofers? We gaan het zien.
Het was in ieder geval weer een leuke dag. Minder druk dan anders maar ik heb misschien wel wat mensen weggejaagd. Mijn excuses daarvoor :mrgreen:

Denk dat het probleem niet in je woofer zit maar in de kastvorm, vierkant. Ik heb dat probleem ook met mijn JBL's ook.
Fusion Filterdesign

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 20 nov 2016, 12:01

AatV schreef:
hannesie schreef::

Duitse hond?

groet,
Aat

aefa94c098ff06bb79f0fdd06e8ae88e.jpg

Bedlingtonterrier met een dominant gedrag. :think:
Hans

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » zo 20 nov 2016, 12:40

Langs deze weg wil ik mikekiwi en robertD bedanken voor het organiseren van deze ZBA luisterdag!
Ik heb de dag ervaren als twee aparte programma’s.
In de ochtend was qua luisteren nog weinig te beleven. Vrijwel iedereen zat namelijk bij de workshop. De workshop vond ik heel leerzaam.
Na 13.00 uur kwam eindelijk het luisteren van de verschillende set’s op gang. Onze set vond ik redelijk goed gaan, klonk wel totaal anders als bij mij thuis. Met name het laag kwam wat wolliger over, waardoor het mid gebiedt enigszins gemaskeerd werd. Ik had achteraf de luidsprekers beter moeten ontkoppelen van de vloer.
De witte monitors, ik meen van ouwebok :?: vond ik erg fraai klinken. De compacte luidsprekers gaven een groots geluidsbeeld.
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.
Op de roadmap staat: Draaitafel met 12" arm.

Dan

Berichtdoor Dan » zo 20 nov 2016, 13:54

ds23man schreef:
Dan schreef:Vast stond dat de akoestiek in de 90m^2 ruimte problemen oplevert in de lage tonen. Flinke laagresonantie waardoor het nogal wat uitmaakte waar je ging zitten/ staan luisteren.

Denk dat het probleem niet in je woofer zit maar in de kastvorm, vierkant. Ik heb dat probleem ook met mijn JBL's ook.

De kasten voor de 18"worden overigens niet vierkant maar krijgen een ronde achterkant. Er komt een FaitalPRO 18FH500 woofer in
ZIe onderstand plaatje.

P117002.JPG

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 20 nov 2016, 13:58

Cool!!!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 20 nov 2016, 14:02

Hadden we gisteren ook al even over: Blijft moeilijk om 2 verschillende systemen met een verschillend karakter en afstraalgedrag, mooi te koppelen. En dan ook nog in frequentiegebied waar het gehoor een hoog discriminerend vermogen heeft.
Peter de Jong

Dan

Berichtdoor Dan » zo 20 nov 2016, 14:12

Pjotr schreef:Hadden we gisteren ook al even over: Blijft moeilijk om 2 verschillende systemen met een verschillend karakter en afstraalgedrag, mooi te koppelen. En dan ook nog in frequentiegebied waar het gehoor een hoog discriminerend vermogen heeft.

Klopt, helemaal ideaal wordt de situatie ook niet. Alleen al om het feit dat de hoorns voornamelijk naar voren afstralen en de woofers niet. Dat is met dit formaat niet op te lossen. Dan worden de kasten wel heel erg groot en dan moet je een huis om je luidsprekers bouwen. Natuurkundige wetten verander je niet.
Aan de andere kant, wel systeem is helemaal perfect? Ik moet het nog tegenkomen. Ik maak me eerlijk gezegd eerder zorgen om de buurman van de eigenaar. Het zou best wel eens kunnen dat hij precies in een akoestische buik woont en de pannen van zijn dak rammelen :mrgreen:

Dan

Berichtdoor Dan » zo 20 nov 2016, 14:17

Vraagje aan Hans: Welk appje gebruik jij op je telefoon om muziek te streamen? Ik gebruik nu Bubbles maar misschien is er een beter alternatief?

FredM

Berichtdoor FredM » zo 20 nov 2016, 15:01

Ook vanaf hier dank aan de organisatie! De wat mindere opkomst had als voordeel dat er minder sets waren die daardoor ook wat langer konden spelen. Het onderscheid tussen kleine zaal met bijbehorende apparatuur en de grote zaal vind ik erg prettig. In de grote zaal indrukwekkende systemen die voor thuisgebruik niet haalbaar zijn maar wel leuk om te horen. Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 20 nov 2016, 15:16

FredM schreef:............Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!

Zeker een erg fijn systeem waar je de hele dag zonder vermoeienis naar kunt luisteren. Beetje dat oude vertrouwde buizenradiogevoel (voor sommigen), Maar dan wel beter...

De wat mindere opkomst vond ik ook wel zo zijn voordeel hebben. Het bleef daardoor ook veel rustiger en gemoedelijker zonder gedrang. Daardoor kon je veel meer op je gemak en uitgebreider naar de diverse systemen luisteren.

Bedankt Michel en Robert voor de wederom goede organisatie.
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 20 nov 2016, 16:15

Pjotr schreef:
FredM schreef:............Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!

Zeker een erg fijn systeem waar je de hele dag zonder vermoeienis naar kunt luisteren. Beetje dat oude vertrouwde buizenradiogevoel (voor sommigen), Maar dan wel beter...

Kijk, dat is dan weer leuk! Iemand die zo'n resultaat neerzet bij zijn eerste project met hulp van dit forum. :goedzo: :goedzo: :goedzo:

Kan een bepaald persoon wel eens een voorbeeld aan nemen. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

dre

Berichtdoor dre » zo 20 nov 2016, 16:16

Maar het klonk ook echt prima! :goedzo:
потому что он может!

dre

Berichtdoor dre » zo 20 nov 2016, 16:34

Helaas zijn de grote stukken bijna op.
Dat hou ik voor eigen gebruik.