6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ARK-Deurne

Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017

Berichtdoor ARK-Deurne » zo 05 feb 2017, 14:06

Shadow schreef:
bas focal m180 schreef:Ook nog even binnen pret gehad bij een kleine rook onderbreking waarbij ik enkele auto's afstruinde, mij viel het op hoe groter de auto hoe dichter de bestuurders stoel bij het stuur stond :lol:

Een leuke dag.

Niet langs mijn Volvo gelopen zeker? :rofl:

Ging vast om mijn auto :-"

dre

Berichtdoor dre » zo 05 feb 2017, 14:31

Ik wil degene die mijn spullen heeft opgeruimd nog wel even bedanken voor het mollen van mijn interlink......
De kabel lag al compleet dubbel gevouwen in de hoek en mijn vermoeden was juist:nu dus defect......

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » zo 05 feb 2017, 15:57

Barry2001 schreef:Dit is een Audax systeem met al wat oudere Philips drivers. Ik weet niet welke, speakers zijn eigendom van Hans, niet aktief op dit forum. Kan je met hem in contact brengen als je het wilt weten.
Bedankt, Barry! De Philips tweeter herkende ik direct en het gehele model spreekt me ook aan. Maar op dit moment heb ik geen (na)bouwplannen voor zoiets groots dus ik houdt het even in gedachten.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 05 feb 2017, 16:00

dre schreef:Ik wil degene die mijn spullen heeft opgeruimd nog wel even bedanken voor het mollen van mijn interlink......
De kabel lag al compleet dubbel gevouwen in de hoek en mijn vermoeden was juist:nu dus defect......

balen Dre!

sevenup

Berichtdoor sevenup » zo 05 feb 2017, 16:02

dre schreef:Ik wil degene die mijn spullen heeft opgeruimd nog wel even bedanken voor het mollen van mijn interlink......

Balen zeg, veel schade?

dre

Berichtdoor dre » zo 05 feb 2017, 16:11

Nope,gewoon compleet kapot getrokken......
Dus inkorten en het zal wel weer spelen.

sander1238

Berichtdoor sander1238 » zo 05 feb 2017, 16:29

dre schreef:Nope,gewoon compleet kapot getrokken......
Dus inkorten en het zal wel weer spelen.

Triest. Had dit niet verwacht op zo'n dag. Allemaal volwassen mensen , mocht er toch onverhoopt zoiets gebeuren dan meld het dan bij de eigenaar.

Hoop voor je dat het te repareren is dre.

ARK-Deurne

Berichtdoor ARK-Deurne » zo 05 feb 2017, 16:36

Welke kamer lag die? :think:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 05 feb 2017, 16:37

ARK-Deurne schreef:

Welke kamer lag die? :think:

De rijdende rechter gaat uit op onderzoek. :lol:

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » zo 05 feb 2017, 16:38

Walt schreef:Ik ken Joram van de basisschool, hij was in groep 6 al groter dan de meester!

Dat vertelde hij gisteren :mrgreen:

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » zo 05 feb 2017, 16:44

Die met de katoenen mantel?

dre

Berichtdoor dre » zo 05 feb 2017, 16:53

Yup,maar hij is gelukkig weer in orde! :yeah:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 05 feb 2017, 16:56

Wie maakt er dan ook interlinks van strijkijzerkabel..........

Walt

Berichtdoor Walt » zo 05 feb 2017, 17:09

Dre mag mijn 6-delig kinderhekje wel lenen voor de volgende luisterdag! :lol:

dre

Berichtdoor dre » zo 05 feb 2017, 17:11

Ik zat aan een goeiedag te denken. :mrgreen:

ARK-Deurne

Berichtdoor ARK-Deurne » zo 05 feb 2017, 17:12

Fotoreportage!! :lol:

Na het ontbijt de auto volgeladen en om 7:15 vanuit het zuiden richting Hengelo gereden. Eenmaal aangekomen, was er nog weinig hulp nodig om stoelen en tafels op zijn plaats te krijgen. We mochten meteen onze spullen naar binnen verhuizen en opbouwen.
Alles aangesloten? SPEULUH MAAR! Wat een eer om de Pass Pearl full blown te voorzien van een "stem"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil met wat ik thuis heb staan =D>
Wat ik wel moet zeggen. [zeikmodus]Jammer dat er bij de eerste plaat van ZZ TOP(George had de plaat kapot geluisterd zei hij zelf) er meteen iemand begon te klagen over het feit dat er iets misten in de gitaren. Hij had namelijk, een aantal weken geleden in Duitsland een set van 150k gehoord. Dat klonk absoluut geweldig volgens hem! #-o [/zeikmodus]
Wat wel opviel is dat ik deze persoon toch meerdere malen nog in de kamer heb zien zitten. Dus zo slecht vond hij het waarschijnlijk niet :lol:

Na een aantal platen gehoord te hebben, eens bij de buren(TubeAmp) gaan kijken. Daar kwamen ook fijne klanken vandaan. Wat een puike installatie, die open baffle's stonden me wel aan. qua hout constructie kan het bijna niet simpeler :hide: , maar door de meerdere lagen multiplex een prachtige look.
Het filter daar in tegen, was hele ander koek!
Hij kon er goed en genoeg over vertellen. Wat, hoe, waar en waarom. De set klonk heel rustig en fijn, ik hoorde elk instrument.
Mocht het thuis ooit door de kascommissie controle komen. dan wordt het zoiets! :-k

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna terecht gekomen in kamer 2, Bij Sevenup, die had ik al zien lopen met zijn boodschappenkar VOL met 2 Vintage speakers.
Voor de gesloten behuizingen en de grote kamer, speelde ze erg lekker. We hebben er nog even bij stil gestaan dat deze driver pak hem beet 50 jaar oud zijn :think: en dan op een set buisjes die prachtig aan het gloeien waren ! :rock:

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg naar Hans (kamer 2) stuiten we op een opmerkelijk "apparaat"
sevenup schreef:Inderdaad iets soundbar achtigs, en met sub

Daar kwam ook een leuk geluidje uit, hier wil ik nog eens het een en ander over weten! :D :D

Aangekomen bij kamer 2 was Bas kwijt, Hans was zelf ook al aan het zoeken. maar Aatv (met zijn commentaar altijd klaar :rofl:) Had hem snel gevonden.
Dus de Zuilen wat dichter op de muur gezet en het klonk warempel stukken beter, Hans was blij en AatV verliet lachend de kamer :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In kamer 1 stond zoals gewoonlijk het grote spul :rock:
Al stond het voor mijn idee wat zachtjes of Zoals Hsmeets al zei, misschien de verkeerde "plaat" gehoord.
Tijdens het afbreken met Marco Bouwer (what's in the name :lol: ) over de bouw van de hoorn staan te praten, dat zie je namelijk maar weinig.

Afbeelding

Afbeelding

Zo rond een uur of 1 kwam René (Reneth) In kamer 3 eens vragen of ze de Coppers mochten gebruiken als sprekers in kamer 6. Met alle genoegen natuurlijk!!
Nu ging er een draad van de inschakel trafo los, dus uit versterker.. slecht gesoldeerd? :hide: Na wat rond vragen kwam Barry met een top plan! Hij ging thuis even een soldeerboutje halen! Nogmaals dank daar voor! Toen kon het feestje toch nog doorgaan.
Spelen op een A Versterker 2 x 30W

Afbeelding

Afbeelding

Later in de middag stond in kamer 4 Reinoud?(rdv300b833) met een 2 x 2.6w versterker. Klonk zeer fijn, maar wat me nog het meeste bij is gebleven. Is dat hij zo blij was met zijn klipsch speakers en zijn voorversterker, die hij op de kop getikt had :rofl:

Afbeelding

Dan nog iets nieuws voor mij! De Electrostaten aka "De hortdeuren" :lol:
Wim was ze nog aan het aansluiten. Hij kon het fijn uitleggen hoe hij het gemaakt had. De klonken als een koptelefoon, heel bizar effect.
Verrassend veel laag, wat ik niet verwacht had. Een stel behoorlijke trafo's erbij :rock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al weer een leuke geslaagde dag en stiekem weer veel geleerd en bevestigd gekregen. Zeker de moeite om een retourtje Hengelo te doen. In de auto werden al de plannen gesmeden voor Breda! \:D/

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 05 feb 2017, 17:13

Walt schreef:Dre mag mijn 6-delig kinderhekje wel lenen voor de volgende luisterdag! :lol:

Over kinderhekjes gesproken, je hebt nu al lang genoeg geoefend. Is mw Wallo nou al eens bezwangerd? :mrgreen:

democles

Berichtdoor democles » zo 05 feb 2017, 17:32

Barry,bedankt leuke dag gehad :goedzo:

Blij even een paar uur in de ,,soos,, te mogen draaien.

Leuke reacties gehad :D

En het gevoel gehad een aantal mensen weer verder te hebben geholpen met hun hobby,en daar gaat het om :rock:

Leuk innovatief,vond ik de openklap dozen van de Jongens,erg leuk gevonden, om je raspberry kaartje te kunnen verwijderen,zonder de boel te moeten openschroeven :goeie:

En zeer onder de indruk van Dan zijn speaker frase foto,s, niet alleen om de indrukwekkende frase copieermachine :goeie: maar ook de zelfkrietiek en de durf het anders te gaan doen :goeie: :goeie: :goeie:

esl

Berichtdoor esl » zo 05 feb 2017, 18:30

Barry, bedankt voor de perfecte organisatie! Ik vond het een genoegen om mijn elektrostaten nog eens te mogen demonstreren in Hengelo. Misschien heb ik wat luider gespeeld dan nodig, maar ik kon wel laten horen waartoe een esl in staat is.
Ben benieuwd of er leden zijn waarbij na gisteren de zelfbouwkriebels voor een setje esl's is aangewakkerd. Wim.

AatV

Berichtdoor AatV » zo 05 feb 2017, 20:06

Mooie dag gehad (eigenlijk nogal veel gepraat..) en hier en daar goed geluid gehoord.
Vond inderdaad dat de ESL's nu en dan wat te hard stonden. Opvallend dat deze (als lijnbron) goed lieten horen hoe de opname tot stand gekomen was. Bij een opname van een big band met "meegenomen" akoestiek klonk het heel realistisch, echter zodra de zangeres van deze band aan de beurd beurt was werd de stem manshoog weergegeven. Maar een mooie luidspreker dat wel, vooral -wat mij betreft- voor klassieke muziek!
Verder veel waardering voor de organisatie en diegenen die hun af en toe zware apparatuur naar Hengelo gesjouwd hadden. :goedzo:

groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op zo 05 feb 2017, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 05 feb 2017, 20:16

Ik hoop m'n koelblokjes en andere spullen weer terug te zien in projecten! :wink:

Jamesblond

Berichtdoor Jamesblond » ma 06 feb 2017, 15:33

Erg leuk evenement en relaxt sfeertje!

Heel tof om te zien wat mensen zelf allemaal in elkaar weten te zetten en dat het dan ook nog zo klinkt!
Ik was met name erg onder de indruk van de Electrostaten. Zelden een systeem zo levensecht muziek horen spelen. De laatste keer dat ik dat hoorde was met een set Dynaudio C2 met een setje Pass X.150 en peperdure bron en DAC, goed voor een totaalprijs van richting de 40k. Daarmee is deze set electrostaten des te indrukwekkender.

Ook aangenaam verrast door de LBVS Copper Project speakers! Wat rommelig in de diepte, maar het laag is knap indrukwekkend voor een 5" woofertje! Over de gehele linie een mooie tonale balans met voldoende rust. Mooie set!

Dank voor de organisatie. Ik kijk uit naar een volgende luisterdag!
Laatst gewijzigd door Jamesblond op do 09 feb 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » ma 06 feb 2017, 16:35

LBVS? Die heb ik dan zeker gemist. Maar ik vrees dat je The Copper Project bedoelt. Ligt budgettair wel iets hoger dan de LBVS.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 06 feb 2017, 18:52

Ik meen mij te herrineren dat het laag uit die Coppers een vorige keer beter was als ze op een kistje stonden.

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » ma 06 feb 2017, 19:55

FR_Aad schreef:Ik meen mij te herrineren dat het laag uit die Coppers een vorige keer beter was als ze op een kistje stonden.

Ik heb ze gehoord (op de vloer staand) en ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben.

Terug naar “DIY Events door leden”