Luisterdag Breda 2017 ZONDAG 28 MEI UPDATE!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

Luisterdag Breda 2017 ZONDAG 28 MEI UPDATE!!

Berichtdoor Wowly » za 29 apr 2017, 16:11

Ondanks de tegenslag dat "onze" oude stek niet meer beschikbaar is dankzij de enorme tip van een lid er toch weer een "Luisterdag Breda 2017) mogelijk! Dit keer op een zondag zelfs! 28 mei 2017!!!

Datum: ZONDAG 28 MEI 2017

Lokatie: Gemeenschapshuis Beemdentil te Breda(gelukkig nog steeds niet nu dus wel wegbezuinigd...)
DeRuimte te Breda

Adres: Heuvelstraat 52B, 4813 GB Breda

Tijd: 9.00 - 19.00

Bijdrage: 6 euro pp voor de zaalhuur, 4 euro voor de drankjes per dagdeel
Dus blijf je alleen de ochtend (9-12.30) is het 10 euro (6 plus 4 euro), blijf je de hele dag is het 14 euro
(6 plus 8 euro)

Drinken:Drankjes zijn inbegrepen. Dit houd op deze locatie in: koffie, thee (verschillende soorten), water
(verschillende soorten?), sapjes (?). Dit is tenminste wat ik heb gehoord van de
eigenaars/verhuurders. Geen frisdranken, alleen verantwoord spul dus.

Eten: Het avondeten wordt weer door Antonio's pizzalijn verzorgd. Deze keer hebben we maar een pizzamaat namelijk medium en de prijs is een beetje hoger geworden, namelijk 5 euro. De prijs wordt deze keer rechtstreeks aan mij betaald zodat ik in een keer de pizzakoerier kan betalen. Prijs was dit jaar een hard bargain, gaat me volgend jaar waarschijnlijk niet lukken :shock:

Parkeren: In de wijk kan volop geparkeerd worden. Ze schijnen wel eens 100 personen tegelijk ontvangen binnen gehad en er was plenty parkeerplaats volgens hen.

Programma Wat wordt er georganiseerd: het is dermate kort dag dat ik eigenlijk geen goed program heb kunnen fixen (als we altijd al een programma hadden). Een expert laten spreken zou erg leuk zijn, luisterstints kan geregeld worden. Live muzikant? Als iemand suggesties heeft hoor ik het erg graag van je. Denk aub mee, ik zorg voor de faciliteiten, de invulling heeft eigenlijk altijd bij jullie gelegen.

UPDATE!!!!!!!!!
Ik heb een aantal mensen gevraagd of ze iets willen betekenen voor de luisterdag en heb op dit moment twee heren gevonden die beide bijzonder interessante zaken komen doen op de luisterdag:
1 Guido Tent (tentlabs.com) houd een presentatie over kathodevolgers.
"Kathodevolgers roepen in buizen kringen gemengde reacties op; de een zweert erbij, de ander laat ze liever links liggen. Wat is er toch aan de hand, hoe werken ze, hoe presteren ze en is er meer uit te halen dan in eerste instantie gedacht wordt ? Deze lezing is uiteraard interessant voor liefhebbers en bouwers van buizen versterkers, maar geeft ook inzicht in de werking en mogelijke verbetering van transistorversterkers. Guido Tent behandelt gedurende de lezing de onderliggende theorie, en onderbouwt de behaalde resultaten met een demo"
Presentatie duurt ongeveer 1,5 uur
Kan me bijna niet voorstellen dat jullie zijn naam nog nooit gehoord hebben, maar zijn werk mbt jitter en zijn clocks zijn wereldberoemd in de DIYaudio! Dit wil je niet missen

2 Jeroen Dezaire (samen met Hans Beckeringh co-founder van Daudio), jullie allen welbekend, zal een meet-workshop houden mbt Open Baffle's specifiek waarbij hij als dienst aanbied om mensen die hun OB-systeem gemeten willen hebben dit voor hen te doen. Gratis en ter promotie van OB (Open Baffle)

Mochten er leden zijn die een workshop, winkeltje in 2ehands spulletjes, winkeltje van sponsoren oid willen regelen dan hoor ik dat ook graag, en zullen we samen kijken hoe we een en ander zullen aanpakken en of ik een en ander moet regelen om alles in orde te maken.

Overigens hebben we dit jaar waarschijnlijk zeer goede akoestiek (de dag zal het uitwijzen of het ook zo uitpakt), dus als je je set echt eens aan de tand wil voelen met top apparatuur van anderen kun je je lol op. De akoestiek is in ieder geval veel beter dan bij mij thuis dus ik neem dit jaar voor de honderdste keer mijn reference monitors mee :twisted:

Inschrijven: Ook dit jaar een inschrijflijst in een apart topic.
Je komt wanneer je zin hebt, of het nu pas 15.00 is of al om 8.30 en je blijft tot het einde; entree is afhankelijk welke dagdelen de aanwezig bent.6 euro sowieso, 4 euro per dagdeel voor drinken.
Als je spullen kan meenemen kan je dat in dit draadje aangeven, dat pas de ik de post met EQUIPMENT aan!!

Verder is het voor mij spannend dit jaar omdat de locatie compleet is veranderd. Ik weet niet hoe het uit gaat pakken qua akoestiek, transport, parkeren, samenwerking met de nieuwe verhuurders poeh! Hopelijk hebben jullie nog leuke ideeën om de dag invulling te geven!

Zoals andere jaren; bezoekers MOETEN lid zijn van ZBA!(voor nieuwe leden welke geen goede nick kunnen verzinnen is er een service: ik verzin het ter plekke voor je :lol: )

Jan aka Wowly

PS: lid worden doe je simpelweg door je in te schrijven op dit forum......
PPS: work in progress dit draadje..

Wowly
Beheerder

Re: Luisterdag Breda 2017 ZONDAG 28 MEI

PRESENTATIE

Het zou fijn zijn als iedereen voor zijn apparatuur een presentatieblaadje wil invullen. dat kan dan mooi voor het onderdeel staan. Bijvoorbeeld: "Buizenversterker, push pull, die-en-die buizen, zus en zo opgebouwd" en ga zo maar door. Vorig jaar hebben veel leden hieraan gehoor gegeven. Het was heerlijk bladeren door de boekwerken van sommigen tijdens het luisteren naar zijn set!

Een format hiervoor, als je nog geen presenteerblaadje hebt, downloaden en uitprinten. Het is een WORD-document (Office 2003) waaronder je alles kunt intypen. Of gewoon uitprinten en met pen erbij schrijven natuurlijk.

Zo word het nóg leuker en leerzamer dan het al was.

Héél erg bedankt voor je moeite!

Jan aka Wowly
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wowly
Beheerder

PROGRAMMA

9.00: opening gebouw voor bezoekers

9.30: Openingstoespraak door mij :D

10.30: eventueel start luisterstint op

15.00: deadline inleveren pizzabehoefte bij mij

17.00: avondeten pizza

einde is om 18.30, daarna wordt het gebouw namelijk klaargemaakt voor maandagmorgen.

Eventueel komen er nog andere invullingen, maar dit is zo'n beetje wat er nu op de plank ligt

Wowly
Beheerder

res

Wowly
Beheerder

res

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » za 29 apr 2017, 16:19

Ik ben er de hele dag en neem de Isobarix mee. :yeah:

Vrachtwagen huren :rofl:
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 29 apr 2017, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 29 apr 2017, 16:20

Nogmaals super dat je een alternatieve locatie hebt kunnen vinden Jan =D> Dit is moeilijk zat. Helaas moet ik me dit jaar afmelden, 28 mei is het weekend na Hemelvaart en heb dan andere (jaarlijkse) bezigheden.
Iedereen die wel gaat veel plezier, ennehh, :foto:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 29 apr 2017, 16:24

Is er geen :beer: ? :think: :think: :think: :think:
Fusion Filterdesign

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 29 apr 2017, 16:28

Computer says no

PS: moest jij niet ieder jaar een gruwelijk eind rijden?

club-27

Berichtdoor club-27 » za 29 apr 2017, 20:17

Als we als Club-27 welkom zijn, dan willen wij, Robert Bastani en ondergetekende, ook graag van de partij zijn. We nemen dan in ieder geval de Jimi luidsprekers mee (als DIY kit beschikbaar), een Bastanis Espresso passieve pre (obv autoformer), de Tubeguru 6C33C eindversterker (evt. Silvercore versterking, ook als DIY kit beschikbaar) en een nog te kiezen bron. We zullen ons onthouden van commerciële uitingen, dus geen verkoop, geen banners of ander reclame materiaal.

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » zo 30 apr 2017, 0:14

Klinkt allemaal erg interessant.
Mij lijkt het zeer zeker leuk als jullie erbij zouden kunnen zijn.
FOCAL

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 30 apr 2017, 14:23

Eh, Jan ? Misschien ook handig om het adres (duidelijk) in de startpost te zetten ?
(een niet onbelangrijk detail, je zal er nog van opkijken hoeveel mensen er die dag aan het Gageldonksepad staan... )

Je plaatst wel een link naar de site van de locatie, maar dan moet je weer doorklikken naar het adres, hoe moeilijk wil je het de mensen maken ? :?

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 30 apr 2017, 14:28

in de tijd die dat typen kostte, had je zelf t allang in beeld (3lettelijk 3 muisklikken)
https://www.google.com/maps/place/Heuve ... 4168?hl=nl
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 30 apr 2017, 14:41

Dat klopt,en heb je ook gelijk in, maar ik kan de startpost niet editten.
En hier verdwijnt dat in een brij van tekst.

Ik doe het dan wel zo :

Heuvelstraat 52B.
4813 GB Breda.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 30 apr 2017, 14:56

:mrgreen: Het is voor Ed net een stukje dichterbij, zeker met de fiets. :-({|=
Hans

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 01 mei 2017, 14:48

Ik ben bezig hier en daar wat lijntjes uit te gooien voor personen die wat bijzonders te melden hebben. Zou leuk zijn als er sprekers zouden zijn.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 01 mei 2017, 14:50

ray5150 schreef:Eh, Jan ? Misschien ook handig om het adres (duidelijk) in de startpost te zetten ?
(een niet onbelangrijk detail, je zal er nog van opkijken hoeveel mensen er die dag aan het Gageldonksepad staan... )

Je plaatst wel een link naar de site van de locatie, maar dan moet je weer doorklikken naar het adres, hoe moeilijk wil je het de mensen maken ? :?

Wel zo handig, heb het er bij gezet. Sorry dat ik niet eerder reageerde, de kids hebben vakantie en zat gisteren de hele dag in Alphen aan de Rijn/ Archeon...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 01 mei 2017, 15:08

Toch wel de kinderen daar achter gelaten? :mrgreen: :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 01 mei 2017, 17:59

Haha nee zeker niet. Wij houden ze graag bij ons in de buurt. Viel me trouwens op dat de weggebruikers daar keurig netjes reden. Netjes opgevoed: niet al te veel op de middenbaan blijven hangen enzo...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 01 mei 2017, 18:17

Wowly schreef:Haha nee zeker niet. Wij houden ze graag bij ons in de buurt. Viel me trouwens op dat de weggebruikers daar keurig netjes reden. Netjes opgevoed: niet al te veel op de middenbaan blijven hangen enzo...

Vergis je niet. Hier is het wel zo, en zeker op rotondes, dat wie het hardst rijdt altijd voorrang heeft.
Peter de Jong

Wowly
Beheerder

Re: Luisterdag Breda 2017 ZONDAG 28 MEI UPDATE!!

Berichtdoor Wowly » di 02 mei 2017, 23:01

UPDATE!!!!!!!!!

Ik heb een aantal mensen gevraagd of ze iets willen betekenen voor de luisterdag en heb op dit moment twee heren gevonden die beide bijzonder interessante zaken komen doen op de luisterdag:
1 Guido Tent (tentlabs.com) komt 1,5 uur lang jullie bijpraten over de kathodevolger en het lineariseren daarvan om de vervorming lager te maken. Hij heeft hiervoor een demonstrator bij die letterlijk laat zien wat hij in de lezing beschrijft!!! Kan me bijna niet voorstellen dat jullie zijn naam nog nooit gehoord hebben, maar zijn werk mbt jitter en zijn clocks zijn wereldberoemd in de DIYaudio! Dit wil je niet missen
2 Jeroen Dezaire (samen met Hans Beckeringh co-founder van Daudio), jullie allen welbekend, zal een meet-workshop houden mbt Open Baffle's specifiek waarbij hij als dienst aanbied om mensen die hun OB-systeem gemeten willen hebben dit voor hen te doen. Gratis en ter promotie van OB (Open Baffle)

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 03 mei 2017, 0:39

=D>

Walt

Berichtdoor Walt » wo 03 mei 2017, 8:22

Gaaf!

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » wo 03 mei 2017, 10:58

Jeemig, wat jammer dat ik er niet bij kan zijn :cry:

dre

Berichtdoor dre » wo 03 mei 2017, 19:02

Nog 3,5 week.....
Dan kan ik nog net een O.B. in elkaar klussen! :rofl:
потому что он может!

Terug naar “DIY Events door leden”