Nabespreking luisterdag Breda 2017

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
sander1238

Re: Luisterdag Breda 2017 ZONDAG 28 MEI UPDATE!!

Berichtdoor sander1238 » zo 28 mei 2017, 21:05

VintageHarry schreef:Wie kan hier (buiten het feit dat ze te koop waren) iets meer over vertellen? Is er wellicht een topic over?
Afbeelding

Zijn van knuisje

Walt

Berichtdoor Walt » zo 28 mei 2017, 21:12

Jan, van harte bedankt voor het regelen van deze nieuwe lokatie! De pizza smaakte ook weer prima.

Lekkerste luisteren was voor mij in de grote ruimte zo tussen 3-4 uur waar de de Daudio OB versie met AT mid stond te spelen, met een subje erbij met 2x10 inch Seas. De ruimtelijke afbeelding was subliem, meters diep achter de speakers en zeer breed. Dat zo'n kleine mid en AMT tweeter zo luid kunnen spelen is indrukwekkend, en geen enkele vervorming, het gaf geen krimp. Die AT mid is een juweeltje, geeft een prachtige glans/gloed aan het geluid.

Groetjes Walter

dre

Berichtdoor dre » zo 28 mei 2017, 21:14

Ik was ook prima te spreken over de nieuwe Hypex plateamps trouwens! :goedzo:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 28 mei 2017, 21:21

knuisje schreef:Inderdaad een toplocatie! Ondanks dat ik geen buizenman ben vond ik de presentatie van Guido Tent heel interessant.

Nog geen bericht van de snoek. Hij zou toch niet weer panne hebben :-&

Ik ben net 15 minuten thuis en even een koude beugel open getrokken. :beer:

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » zo 28 mei 2017, 21:22

dre schreef:Ik was ook prima te spreken over de nieuwe Hypex plateamps trouwens! :goedzo:

Ik vond het indrukwekkend dat je met deze plate amp zo'n geluid krijgt uit dat kleine speakertje.

Als ik nog eens aan een top systeem begin, dan gaat daar zo'n 3 kanaals in, op zeker.
.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 28 mei 2017, 21:26

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 28 mei 2017, 21:31

Reinout, jouw enthousiasme en projecten zijn toch altijd weer inspirerend :goedzo:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 28 mei 2017, 21:33

Op de terugweg stond ik hier in de kijkfile......

http://nos.nl/artikel/2175425-ernstig-o ... -file.html

Grasmusen

Berichtdoor Grasmusen » zo 28 mei 2017, 21:37

Heren,

Ik was er, tekort.

Vond het wel machtig interessant, wat ik wel gezien en gehoord heb.

Tot zien

Gerard

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 28 mei 2017, 21:47

FR_Aad schreef:Jan, weer bedankt voor alle goede zorgen!!!!
De locatie is echt perfect. Ik wil niet meer terug naar de oude locatie.
Misschien dat we Alphen ook in Breda kunnen doen???? :mrgreen:

En Hengelo ook? :lol:

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 28 mei 2017, 21:52

Wat mij betreft ........ :mrgreen:
:rofl:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 28 mei 2017, 22:12

Nou nog even Breda naar het midden van het land verplaatsen. :mrgreen:

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 28 mei 2017, 22:21

Was erg gezellig en een super mooie locatie.
Had dit jaar geen projecten om mee te nemen maar er waren genoeg mooie projecten al was het gedeelte commercieel wel erg hoog vandaag maar dat laat wel zien wat we met zelfbouw kunnen bereiken.
Erg bijzonder vond ik de MFB speakers die groots presteerde voor het formaat.
Zeker als je daarbij bedenkt dat er met betrekkelijk goedkope units gewerkt werd.
De platte amp van Hypex deed het ook zeer verdienstelijk.
De lezing van Guido was erg leuk om te volgen iets wat van mij zeker opvolging mag hebben.
Verder vind ik de speakers van pappaleo er super uitzien en erg fijn klinken.
Verder was de set van Reinout erg goed en laat horen wat je met een paar watt jes kunt bereiken.
En dat met een paar goedkope speakers van MP.

Jan bedankt voor de organisatie.
Het was weer top.

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 28 mei 2017, 22:26

Heren ik heb net even gekeken of het gelukt is om eruit te komen qua kosten maar het ziet er prima uit!!! Gaat wel lukken denk ik dus een pak van mijn hart.
Voor degene die een pils of cola hebben genoten, ik wacht even af wat de kosten zijn en zal dit zsm in dit forum zetten dan betaal ik alvast de rekening, als jullie het dan naar me willen overmaken wat je je nog kunt herinneren dat ben ik blij. Maar tzt, eerst even afwachten dus.

Zegt mijn vrouw zojuist: jan heb JIJ die pizza's besteld????? Hahaha! Stonden de lege dozen nog naast de voordeur die ik nog moet opvouwen en wegbergen zodat de papierman ze tzt kan ophalen :)

Ik moet eerlijk zeggen: het was ALWEER de moeite waard. Wat zijn jullie toch een leuk type mens! Nadia de gastvrouw was helemaal in de wolken. Ze zei dat ze jullie zo aardig vond, en ondanks dat ze op haar manier nederlands sprak had ze helemaal niet het idee dat jullie dat anders of gek oid vonden. Ik gaf aan dat we volgend jaar weer wilden komen en ze zei meteen " dan vraag ik aan Tamara of ik weer jullie gastvrouw mag zijn!"..... dus jongens: hard stikke mooi!!!! Volgend jaar wilde ze ze salade voor jullie maken....

De ruimtes waren superbe! Dit is echt een hele fijne lokatie qua akoestiek, omgeving, buiten. Ik denk dat we de jackpot hebben nu. Had graag mijn eigen speakers nog gehoord in deze omgeving maar helaas, zoals altijd veel te druk voor mij.

Waar heb ik van genoten?
De proto's van Jeroen. Kostbare set dus de lat ligt hoog maar eigenlijk valt er weinig kritisch over te zeggen. Kende de muziek van Jeroen niet goed genoeg en toen er Roger Waters werd gedraaid was ik er niet bij :(. Je hoort de opname's echt vreselijk goed!!! Op deze manier is het denk ik makkelijk reviewen (van versterkers, bronnen, opname's etc.)... waarom moeten zulke dingen toch altijd zo kostbaar zijn? (auw) Maar petje af jeroen, je bent echt een tovenaar geworden nu.....

De Mfb's van Motoindo: heel ander kaliber (en prijskaartje) waar wat een ongelofelijk goed commercieel haalbaar product. Mooi om te horen hoe vreselijk moeilijk het is om dit toch levensvatbaar te maken. Ik vind deze eerste sets al ongelofelijk klinken, ik gun jullie van harte het succes want aan commitment ontbreekt het niet aan Chris/Chris en Arjen. Het luisterkamertje was echt op jullie mini's lijf geschreven. Grappig genoeg hebben jullie de hele dag kunnen draaien in dat kamertje omdat er geen anderen waren die er gebruik van wilden maken :) Ik hoop echt eens met jullie product te mogen werken; ik ga daar veel vragende gezichten mee krijgen (huh, komt dat uit dat kleine ding???? waar is die sub????) en dan gerwoon rechtsreeks via de mini-jack van de foon op die speakertjes hahaha!!

Club27 met open baffles: zij hadden een stylistisch erg fraaie set meegenomen met een enorme potentie (grote mid = mjammie!!!) met een heel fraai klein buizen versterktje waar heel veel uitkwam. Nivo was vandaag erg hoog dus deze set kwam net niet lekker eruit, bleven wat aan de kasten plakken vreemd genoeg, echt hel gek. En het lag niet aan het enthousiasme van de makers!

Set van reinout: net zoals jeroen, hij weet wat ie moet doen om muziek te maken. Jasses wat klinkt het altijd tranentrekkend goed bij hem. Daarnaast is ie een topgozer dus SUPER dat ie er weer bij was!! Ben even kwijt hoe je VV hette, met die hilarische silkscreenteksten hahaha!!! Humor uit california.....

Shadow zijn setje was ook echt heel erg fijn om naar te luisteren. Vond ze ook erg commercieel: klein, lief, handzaam met een supergeluid wat eruit kwam......

Hoorde Leo zijn speakers ook nog ff flink aan de bak gaan (love it!!!!), HJ zijn vintage flipsen konden heerlijk los in de grote ruimte!!!, en ik heb helaas veel niet echt geluisterd :(
Gerhard en de heren van Hypex die er nog flink aan hadden getrokken om de proto's te vervolmaken. EN dan nog zo'n pokke eind rijden, Gerhard petje af hoor :goeie:

Pizza was weer lekker, gastvrouw was perfect, weer was (te?) goed, gezelschap was weer EPIC. Hier doe ik het voor. Ook volgend jaar weer! Wat een perfecte ruimtes hebben we nu. Gaan we nog veel plezier van hebben.

Speakers van knuisje waren voor een prikkie te koop (jeuk jeuk in mijn portomonnee!) waarschijnlijk gaat iemand anders er erg blij van worden!
Nogmaals: allemaal dank jullie wel, en Guido in het bijzonder. Jullie hadden vast niet in de gaten dat ik er niet veel van snapte ondanks mijn intelligente blik :oops: :D Maar ik hoorde het wel allemaal prima zeg, was echt leuk. Ik begreep van Guido dat hij het ook leuk vond en dan ben ik ook blij!

Ga nog nagenieten met/van dit draadje en het liedje van Steve Wilson " routine" op de achtergrond (dank je jeroenski!)

wouter
Ook commercieel actief

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Berichtdoor wouter » zo 28 mei 2017, 23:17

Mooie verhalen, en wat een mooie (berichten over die) locatie!
Hoop er volgend jaar ook bij te zijn, vanaf het scherm lees je verhalen en kan ik alleen maar denken - hoe kon het zo ver komen dat ik koos het dit jaar over te slaan....

Het forum lijkt soms wat ingekakt, maar zo te zien is er genoeg leven aanwezig. Ik houd het topic in de gaten voor nog meer foto's - hint ;-)

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 28 mei 2017, 23:51

Ik heb ook nog een paar foto's. O:)

20170528_100323.jpg
20170528_112846.jpg
20170528_113039.jpg
20170528_130051.jpg
20170528_142939.jpg
20170528_152818.jpg
20170528_170947.jpg

Weinig toe te voegen aan de verhalen van bovenstaande leden. erg prettige locatie, leuke dingen gezien en gehoord.
Ik zou het absoluut geen straf vinden als Jan zou besluiten dit voortaan 2 x per jaar op deze locatie te doen. :lol:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 29 mei 2017, 0:53

bre.jpg
We kunnen wel over onze schaduw heen stappen met zo een dag,

Met elkaar een toppertje van een dag maken.
Alle ingrediënten zijn aanwezig en gebruikt.
bred.jpg

En de nasmaak is heerlijk. :kwijl:
Prima dag, en ook door de zondag i.p.v. de zaterdag mogelijk wat meer rust in de omgeving.
Het kan zijn dat de zaterdag meer mensen hun tijd met audio kunnen benutten.

P.S., heb ik Mario nu gemist?

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 29 mei 2017, 7:58

Ik zou er trouwens wel voor pleiten om een eventuele volgende weer het gewoon op een zaterdag te houden.
Is toch wel iets prettiger als je de volgende dag kunt uitslapen.

asterduc
Contacteer:

Berichtdoor asterduc » ma 29 mei 2017, 8:15

ds23man schreef:Op de terugweg stond ik hier in de kijkfile......

http://nos.nl/artikel/2175425-ernstig-o ... -file.html

niet best,
deze stonden 's ochtends op mijn pad!
koeien op de weg.jpg
Laatst gewijzigd door asterduc op ma 29 mei 2017, 8:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » ma 29 mei 2017, 8:16

+123 :goeie:

Een pracht locatie idd, meteen voor volgend jaar vastleggen :proost:

arjank

Berichtdoor arjank » ma 29 mei 2017, 9:47

Fijne locatie en betere ruimtes dan het vorige pand! :goedzo:

De speakers die ik gehoord heb zijn de mooie Kef/Coles zuilen van Pappaleo, fantastische laagweergave, erg mooi!

Daarnaast de Little one's gehoord, indrukwekkende laagweergave met MFB techniek. De mid weergave kan denk ik nog wat beter, waarschijnlijk gaat het rond het overname punt niet helemaal lekker. Maar deze speakertjes hebben zeker potentie!

In de ruimte helemaal rechts van het gebouw stond een setje met de 3"tangband coax (ontwerp van Henkjan), origineel ontwerp welke in een niet al te grote woonkamer naar mijn idee veel luisteraars blij kan maken.

Heb ook heel even de Open baffles met de Audio Technologie mids en AMT's van Jeroen gehoord, mooie ruimtelijkheid (was te verwachten). Tonaal kan ik er weinig over zeggen, daarvoor heb ik niet voldoende muziekstukken gehoord.

De speakers die ik graag had willen horen waren de Flipse D'appolito's...zijn deze wel gedemonstreerd?

motoindo
Contacteer:

Berichtdoor motoindo » ma 29 mei 2017, 9:58

Ten eerste dank aan de organisatie dat we aanwezig mochten zijn met onze kleintjes 8) 8) 8)

Afbeelding

We waren gelukkig niet de enige met vrouwvriendelijke luidsprekers, de gehypte mordaunts klonken naar mijn beleving zeker niet verkeerd, helemaal wanneer je bedenkt dat volgens ds23man de kastjes los nog geen 150 het stuk doen :shock:

Afbeelding

Erg interessant stuk elektronica waar volgens mij zonder al te veel moeite wel een MFB lusje in te bouwen valt.

Afbeelding

Wowly, complimenten voor de organisatie top top top :goeie:

Afbeelding

Jammer genoeg viel onze laatste DSP sessie een beetje in het water door een verkeerde afstemming, maar het begin is er 8)

Afbeelding

Zelden zo'n mooi midje gehoord, heel bijzonder.

Afbeelding

Ekspress een beetje geblurrrt 8)

Afbeelding

Oeh, zodra de financiën het toelaten wil ik deze amt in mijn Little/One's

Afbeelding

Open baffle is in de mode maar het principe is net als MFB stokoud, vond het erg leuk om dit jeugdsentiment voorbij te zien komen.

Afbeelding

Meer jeugdsentiment, die AD8066 laten zich trouwens prima ombouwen naar MFB, het opnemertje kan gewoon op de harde dop gelijmd worden.....

Afbeelding

Ariën, onze DSP en multiroom piraat, was erg onder de indruk van de zelfbouw DAC/Streamer.

Afbeelding

John P

Berichtdoor John P » ma 29 mei 2017, 11:19

Ik heb een hele leuke dag gehad, ik vond het vooral fijn dat je in de tuin je oren weer even kon resetten en het volgende ontwerp weer fris kon beoordelen. Er waren dit jaar niet zoveel nieuwe creaties maar het niveau lag erg hoog. De D-audio planken waren misschien wel de beste speakers die ik ooit gehoord heb. Maar zoals een ferrari niet in een woonerf hoort, zo hebben deze boxen toch iets meer ruimte nodig als mijn woonkamer. Wat mij wel opviel was dat bij de vintage wedstrijd weer geen jury was geregeld. Zijn wij bang voor een streng oordeel of durft niemand in de jury te zitten? Wowly bedankt voor de goede zorgen.

John P

Berichtdoor John P » ma 29 mei 2017, 11:53

Ze waren gisteren wel blij in Breda dat wij weg waren:
https://www.facebook.com/BnDeStemBreda/videos/1519422074781729/

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 29 mei 2017, 11:59

John P schreef:Ze waren gisteren wel blij in Breda dat wij weg waren:
https://www.facebook.com/BnDeStemBreda/videos/1519422074781729/

Hoe bedoel je kuddegedrag. :rofl: :rofl: :rofl:

Wel in de maat blijven jongens
Zo een video-tje is voor mij letterlijk en figuurlijk adembenemend. :sure: :lol: :lol:

Terug naar “DIY Events door leden”