Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
RobertD

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost

Berichtdoor RobertD » za 18 nov 2017, 21:27

Boemeltje schreef:Afbeelding

Welke versterker en luidsprekers zijn dit nou? :) (Buis en bruine luidsprekers).

De luidsprekers zijn een transmissielijn ontwerp van Troels Gravesen (ATR geloof ik, staat niet meer op de site omdat de tweeter niet meer leverbaar is.) De buizenbak is van mij, een EL84 pushpull versterker a la HF10.
Molekuul had eerder op de dag mijn eindbuisjes gemeten, die blijken dus wel aan vervanging toe. :-$

dre

Berichtdoor dre » za 18 nov 2017, 21:32

потому что он может!

satefan

Berichtdoor satefan » za 18 nov 2017, 22:25

Allemaal bedankt voor zowel de organisatie van deze dag en de gezelligheid. Voor mij de eerste keer op een ZBA luisterdag, maar erg goed bevallen en zeker voor herhaling vatbaar. Wel even wennen om de forumnamen aan de echte namen te koppelen. Onwijs leuk om weer andere muziek te horen, hoewel t lastig is om niet in de muzikale cliches te vervallen natuurlijk. Maar, ik heb maar 1 keer Diana Krall opgezet. Voor mijn doen best een prestatie :rofl:

Ik vond t echt geweldig om alle andere creaties te bewonderen, daar krijg je gelijk inspiratie van.

Ook leuk dat de Seas monitoren gewaardeerd werden. We (mn maat Rene en ondergetekende) kregen gedurende de dag een aantal malen de vraag (van forumleden en niet-forumleden als ik t goed heb) of deze kasten 'leverbaar' zijn, of zelfs de hele luidspreker zoals deze vandaag speelde. We zijn niet commercieel actief, hoewel er voor de bekende broer, collega en vriend/kennis wel eens een setje gemaakt is. Maar, in overleg is natuurlijk dat wel bespreekbaar. (Dit schurkt tegen de regels van t forumgebruik aan denk ik :sure: )

Boemeltje schreef:Set die voor bij het beste klonk en die het best gebalanceerd leek te zijn waren de speakers van satefan. Toen die vier units begin van de middag stonden te blazen was ik echt verbaasd: zo'n mooie balans met zulke relatief kleine units.

Van dit soort reacties wordt je natuurlijk blij, hoewel t filter eenvoudig is qua opzet, is er veel tijd in de fine-tuning gaan zitten, soms vraag je je af of je nog bezig bent te verbeteren of dat je met bezigheidstherapie bezig bent. Voor de duidelijkheid, hoewel er 4 van deze monitoren aanwezig waren, speelden er uiteraard maar 1 set tegelijk.

Nogmaals iedereen bedankt voor de geslaagde dag!

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Boemeltje

Berichtdoor Boemeltje » za 18 nov 2017, 22:31

O, had de indruk dat er vier speelden. Des te meer lof voor de set dan :goeie:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 18 nov 2017, 23:37

Was er niet vroeg, en ook op tijd weer weg, in de korte tijd prima vermaakt.
Leuke lokatie, organisatie bedankt :goedzo:

Walt

Berichtdoor Walt » zo 19 nov 2017, 7:51

Ook al kon ik er niet bij zijn, Mooi om te zien dat er maar liefst 6 stuks AT 18cm woofers aanwezig waren!

:lol:

Groetjes Walter

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 19 nov 2017, 10:10

Complimenten voor Motindo met de mfb speakertjes. Wat mij betreft het best “opnieuw uitgevonden wiel” van de dag.
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!" ***Pippi Langkous***

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 19 nov 2017, 10:32

Mike en Robert het was weer prima geregeld!

Henk Jan zijn open baffle was weer het projectje waarbij je alles weer gaat relativeren.
Niks dure drivers of ander geneuzel en een geluid waar ik best mee zou kunnen leven.

Stefan zijn setje klonk ook erg lekker. (Wat klinkt dat low-budget dacje van Peter/Knuisje trouwens lekker.)

Kritische noot.
jammer dat er tijdens de luistersessies zoveel wordt gekletst. Ik ben een paar keer weggelopen omdat er eigenlijk niets te luisteren viel.

toetertje

Berichtdoor toetertje » zo 19 nov 2017, 11:10

Ook ik heb het goed naar mijn zin gehad. Leuke dingen gezien en gehoord.

Helaas kreeg ik geen geluid uit mijn dac, die het overigens thuis gewoon weer deed.
Misschien toch andere stroom in Alphen? Maar, goed het dacje wat ik extra mee had was wel
een stuk minder, maar ik kon toch een kleine demo geven.

Mijn versterker op de speakers van eric, speelde erg mooi. Daarna miste je op de Htr set
een beetje body, maar ook dat viel niet tegen.

Voor mij waren ook de speakers van motoindo de verrassing van de dag, Wat een compleet
geluid uit zo'n speakertje. :goeie:

Mannen, en organisatie hartelijk bedankt voor deze mooie en leerzame dag. :goedzo:

AatV

Berichtdoor AatV » zo 19 nov 2017, 11:10

FR_Aad schreef:Mike en Robert het was weer prima geregeld!

Sluit me hierbij aan. Heb een heel plezierige dag gehad.
Inderdaad was de luidspreker van Henkjan een leuke verrassing. Bij dit soort luidsprekers ga je haast denken dat de vooruitgang van de luidsprekertechniek in de laatste pakweg 50 jaar toch wat marginaal is geweest. :mrgreen:
Bovendien heeft het begrip "open bafflelen" een hele nieuwe betekenis gekregen.

groet,
Aat
“That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.” - Christopher Hitchens

Kaajs

Berichtdoor Kaajs » zo 19 nov 2017, 11:26

Zo, na een rit door de zware regen, kwam ik kwart voor 7 in kurk droog Den Bosch aan om, na eerst gegeten te hebben, het zware spul weer naar binnen te sjouwen.
Luister indrukken:Jammer dat ik te laat was om naar de dipool speakers te luisteren. De Illumina's klonken heel goed, hoewel ik niet lang heb kunnen luisteren. Ik was zeer onder de indruk van RN-acoustics (alleen de waf is in nihil, echt een speaker voor een grote "Man-cave") idd ook met AT midwoofers. Ook de Scan Speak (Discovery Serie) van Jerry was indrukwekkend en vrouw vriendelijk ( Yes...Jerry Can!) Daarna vielen mijn eigen speakers eigenlijk een beetje tegen, pas later na het koppelen aan de diverse buizen versterkers van Robert en de 3-Watter van ? maakte na het opzetten van een goede opname een hoop goed. Het leukste compliment kwam vlak voor het einde toen iemand vroeg of het geluid wat zachter kon??? met een 3-Watt versterker!
En dan de hamvraag...stap ik over op een buizenbak? Ja en nee. Ik zou best wel een een buizen versterker zelf willen bouwen, maar daar moet ik wel het nodige aan voorbereiden. De enige die ik 'ken' is Triode Dick van Audio Creative. Maar het bouwen van bv. een Van Der Veen UL40 S2P vind ik toch te duur. Dus voorlopig blijft de Dussun V6i staan.
Trouwens de volgende keer kom ik een pick-up element vergelijken/testen die zijn niet zo zwaar. Is er iemand met een V.D Hull Colibri oid? en dan op een twee armige platenspeler vergelijken met mijn Denon DL110.
Ook wil ik Robert en die andere man bedanken ( mijn geheugen schiet helaas te kort) voor hun bijdrage alsmede de organisatoren. Voor mij is zo'n dag iig voor herhaling vatbaar.
Audio Technology & Raidho

Tor-Amp

Berichtdoor Tor-Amp » zo 19 nov 2017, 12:00

Gisteren was het gezellig op de luisterdag, het live optreden was wat mij betreft ook een goede keuze =D> . Zelden is er de gelegenheid om live te kunnen vergelijken met de weergave via luidsprekers. Helaas was de live-uitvoering het enigste moment waarop de bezoekers de discipline hadden om stil te blijven :? . Daardoor was er (in ieder geval midden op de dag in luisterruimte 9) eigenlijk geen gelegenheid om goed te kunnen luisteren en vergelijken. Toch zonde als je bedenkt dat er door meerdere mensen veel tijd en moeite is besteed om dit allemaal mogelijk te maken. Uiteraard komen we ook voor de gezelligheid, maar dat kan toch ook buiten de luisterruimte? :think:

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 19 nov 2017, 12:14

Sterker nog, Robbert en Mike hadden voorzien in een kletsruimte :wink:
DAS VIECH BEYMA 8AG/N IN EXPO HOORN
Troels Gravesen; ‘I know that those who ask never build the speaker anyway, because it wasn't exactly what they had in mind’

cool

Berichtdoor cool » zo 19 nov 2017, 12:34

Het was weer een gezellige dag met weer nieuwe interessante ontwerpen. Het viel mij op dat er nogal wat mensen zonder badge rond liepen. Nieuwe leden?
Jammer dat de versterker shootout niet doorging, maar wellicht een volgende keer? Na opruimen nog gegeten bij de Lely met 6 man, lekkere afsluiting!
Loek

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » zo 19 nov 2017, 12:36

Ook ik heb weer een leuke dag gehad.
Ik vond de OOOB's van HJ een verrassend creatie. Ook stonden er luidsprekers die erg fraai waren afgewerkt. heb ze alleen niet gehoord.
Helaas liep het programma in ruimte 9 behoorlijk uit. In overleg met Mikekiwi ben ik met mijn set naar zaal 10 uitgeweken.
In begin had ik wat last in de klank balans, oorzaak was dat de waardoor linker kanaal zachter speelde. Bleek dat een Neutrik stekker geen goed contact maakte.
Na herstel ging het behoorlijk goed. Het laagweergave blijft in ruimte 10 wel problematisch.
Ik vond de MFB luidsprekers verrassend klinken.
Knuisje, bedankt voor de firmware upgrade :goedzo:
Mikekiwe en RobertD, bedankt voor deze leuke dag.
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.
Op de roadmap staat: Draaitafel met 12" arm.

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » zo 19 nov 2017, 12:40

Shadow schreef:Sterker nog, Robbert en Mike hadden voorzien in een kletsruimte :wink:

Ja, er werd wat afge....... :boos:
Zelfbouw: W10/Jriver music player, AF-DAC 2, OTL versterkers, the Voice en Maestoso luidsprekers.

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » zo 19 nov 2017, 12:50

RNacoustics schreef:
Shadow schreef:Sterker nog, Robbert en Mike hadden voorzien in een kletsruimte :wink:

Ja, er werd wat afge....... :boos:

Dit had natuurlijk ook te maken met het omgooien van het schema i.v.m. tijdgebrek.
Kamer 10 was natuurlijk voor het gezellig babbelen, maar is daarna omgedoopt tot luisterruimte.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Renej

Berichtdoor Renej » zo 19 nov 2017, 12:54

@Eric1997, fijn dat de andere versterker wel beter machte met de Illumina's.
Ik sluit me aan de vorige mbt rumoer en het niet houden aan de planning. Soms was het gewoon moeilijk om de focus te houden op de muziek. Ik had nog graag de speakers met AT-woofers in transmissielijn willen horen maar we moesten helaas eerder weg. Hopelijk lukt dat wel een volgende keer.

gervenja

Berichtdoor gervenja » zo 19 nov 2017, 17:24

Michael en Robert, hartelijk dank voor een fijne dag.
Ik heb het prima naar mijn zin gehad en weer wat fijne muziek verzameld.
Voor het eerst mijn ct218 speakers buiten mijn werkkamer gehoord en dat viel niet tegen.
Doordat er nu een stuk harder gespeeld werd dan normaal kon ik voor het eerst verschil in cd kwaliteit horen. Dit komt ook voor een groot deel door de fijne zba ca versterker en de af dac. Ik weet nu ook dat ik een aantal slechte cd's heb. :( :(
Verder vond ik de speaker van Stefan (satefan) erg fijn.
Leuk ook dat er een stukje live muziek was dit jaar A+ voor de zangeres, jammer van haar cd's ik heb hem terug gegeven en haar mijn kaartje gegeven.

Nu wat foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
John

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 19 nov 2017, 21:38

Wow!! Alweer een geslaagde luisterdag daar!! Ik sta er steeds van te kijken dat het nivo van de uitvoering/bouw zo hoog is geworden :shock:

Dat ouwehoeren tijdens luistersessies is lastig weg te krijgen. Vooral als iedereen erg enthousiast is over een set! Overigens wordt er tijdens de beste sets met fraaie muziek een heeel stuk minder geouwehoerd is mijn ervaring hahaha.

johan283

Berichtdoor johan283 » zo 19 nov 2017, 21:42

:lol: Was een leuke middag voor mij! Heb er weer van genoten

Mikekiwe en RobertD, bedankt voor het organiseren van deze dag!
Hulde :goedzo:
Laatst gewijzigd door johan283 op zo 19 nov 2017, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

johan283

Berichtdoor johan283 » zo 19 nov 2017, 21:47

cool schreef:Het was weer een gezellige dag met weer nieuwe interessante ontwerpen. Het viel mij op dat er nogal wat mensen zonder badge rond liepen. Nieuwe leden?
Jammer dat de versterker shootout niet doorging, maar wellicht een volgende keer? Na opruimen nog gegeten bij de Lely met 6 man, lekkere afsluiting!

Ik ook, was te lui om een badge "te maken" :?

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 19 nov 2017, 22:05

O ja, ik was er ook.

Heb ook maar later op de dag maar een badge opgespeld, iedereen vroeg maar telkens wie ik was. :lol:

Maar ik had het wel naar mijn zin. :sure:
Het was in ieder geval genieten met en van elkaars producten, en aanwezigheid.
En daar gaat het ook om. :rock:

Bedankt, heren organisatoren.
Hans

RNacoustics

Berichtdoor RNacoustics » zo 19 nov 2017, 22:17

hannesie schreef:O ja, ik was er ook.

Heb ook maar later op de dag maar een badge opgespeld, iedereen vroeg maar telkens wie ik was. :lol:

Maar ik had het wel naar mijn zin. :sure:
Het was in ieder geval genieten met en van elkaars producten, en aanwezigheid.
En daar gaat het ook om. :rock:

Bedankt, heren organisatoren.

Helemaal mee eens :!:
Zonder badge had ik je ook al herkend :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 19 nov 2017, 22:28

Waren er dan badges? Ik gaf Michael 5 euro en dat was het :D Eerlijk gezegd vond ik het zo ook wel best, het hinderde ook niet vond ik. Het was weer een zeer geslaagde dag waar dit keer ook veel nieuws te ontdekken viel van wat er zoal gebouwd èn geëxperimenteerd wordt in den lande. Ook veel nieuwe gezichten gezien, goede zaak! Het etentje na afloop in de Lely was een mooie en prettige afronding van de dag. Bedankt Robert en Michael om dit weer te organiseren!
Peter de Jong

Terug naar “DIY Events door leden”