Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
hannesie

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost

Berichtdoor hannesie » zo 19 nov 2017, 22:41

De Lelie, dit keer draadjesvlees, wat stoofvlees bleek te zijn, maar gelukkig nog wel meloen. :mrgreen: :sure:
Hans

Raaf

Berichtdoor Raaf » zo 19 nov 2017, 23:01

Kaajs schreef:Zo, na een rit door de zware regen, kwam ik kwart voor 7 in kurk droog Den Bosch aan om, na eerst gegeten te hebben, het zware spul weer naar binnen te sjouwen.
Luister indrukken:Jammer dat ik te laat was om naar de dipool speakers te luisteren. De Illumina's klonken heel goed, hoewel ik niet lang heb kunnen luisteren. Ik was zeer onder de indruk van RN-acoustics (alleen de waf is in nihil, echt een speaker voor een grote "Man-cave") idd ook met AT midwoofers. Ook de Scan Speak (Discovery Serie) van Jerry was indrukwekkend en vrouw vriendelijk ( Yes...Jerry Can!) Daarna vielen mijn eigen speakers eigenlijk een beetje tegen, pas later na het koppelen aan de diverse buizen versterkers van Robert en de 3-Watter van ? maakte na het opzetten van een goede opname een hoop goed. Het leukste compliment kwam vlak voor het einde toen iemand vroeg of het geluid wat zachter kon??? met een 3-Watt versterker!
En dan de hamvraag...stap ik over op een buizenbak? Ja en nee. Ik zou best wel een een buizen versterker zelf willen bouwen, maar daar moet ik wel het nodige aan voorbereiden. De enige die ik 'ken' is Triode Dick van Audio Creative. Maar het bouwen van bv. een Van Der Veen UL40 S2P vind ik toch te duur. Dus voorlopig blijft de Dussun V6i staan.
Trouwens de volgende keer kom ik een pick-up element vergelijken/testen die zijn niet zo zwaar. Is er iemand met een V.D Hull Colibri oid? en dan op een twee armige platenspeler vergelijken met mijn Denon DL110.
Ook wil ik Robert en die andere man bedanken ( mijn geheugen schiet helaas te kort) voor hun bijdrage alsmede de organisatoren. Voor mij is zo'n dag iig voor herhaling vatbaar.

Da's de mijne : viewtopic.php?f=7&t=25611

Mike en Robert bedankt voor de organisatie .

Veel mooie dingen gezien en gehoord, wat opviel voor mij :
- De MFB speakertjes , wat een mooie strakke volwassen bas uit die kleine boxjes !
- De OB's van Henk jan , ik ben zelf een OB liefhebber dus enigszins bevooroordeeld :sure:
- De set van Jerry, Loepzuiver en strak met een heel mooie klank balans , daar zou ik goed mee kunnen leven .
- Het optreden van Robin Haijes , het enthousiasme en de inzet waarmee ze optrad, chapeau !
- De zelfbouw koptelefoon versterker van Molecuul , ik kon weinig verschil ontdekken tussen zijn versterker en de mijne .
- Dat buisversterking de speakers van Kaajs erg ten goede kwam .
- Tot slot , de set van RN acoustics die ziet er vooral erg indrukwekkend uit maar doet het niet met alle muziek goed, op een gegeven moment hoorde ik een nummer waar het mid erg vervormd klonk maar dat leek verder niemand te storen....?
Een verzoek nummer van mijzelf klonk gewoon bagger, terwijl dat bij op mijn set loepzuiver klinkt.........niet mijn ding dus :hide:

En niet te vergeten, voor de reis naar huis werd ingezet nog lekker gegeten in de Lelie met prettig gezelschap
Buizen en Breedbanders in OB

Kaajs

Berichtdoor Kaajs » ma 20 nov 2017, 10:29

Oke bedankt Raaf voor de link naar jouw topic, ga ik volgen.
Audio Technology & Raidho

RobertD

Berichtdoor RobertD » ma 20 nov 2017, 12:33

Ik heb ook genoten van een erg gezellige dag. Alle lof voor de organisatie gaat naar Michael (Mikiwi) ik heb alleen maar de link gelegd voor het optreden van Robin Haijes. Het was leuk om te ervaren dat heel veel forumleden dit een welkome afwisseling vonden. We kunnen nog een heel blik singer-songwriters opentrekken dus genoeg materiaal voor volgende luisterdagen.

Ik merk wel dat ik de laatste maanden veel te weinig op het forum ben geweest om alle projecten te herkennen. Ik was zeer onder de indruk van verschillende bouwprojecten. De OOOB's van HenkJan maakten een zeer goed gebalanceerde indruk. Ook de speakers van mede-Alphenaar Fred vond ik al erg mooi klinken, ofschoon hij het daar zelf niet zo mee eens was.
Ik heb de scanspeak monitoren maar heel kort gehoord, dus kan er niet zo goed over oordelen.
Aan het eind van de dag hebben we op de ATR's van Kaajs verschillende versterkers uitgeprobeerd. (Het uitladen van de ATRs kostte hem wat moeite omdat er een kat op zijn karretje ging liggen - zag ik uit het raam tijdens het optreden van Robin.)
Zelfs met mijn kleine EL84 single ended versterker kwam daar nog een ruimtevullend geluid uit. Wat weinig bas, doordat de uitgangstrafo's van die versterker wat klein zijn.

Hopelijk kunnen we dit volgend jaar weer doen. We zullen dan opnieuw een praatruimte reserveren, want ik had met name in de kleine ruimte ook wel veel hinder van het onophoudelijke gepraat van een aantal forumleden. Het is voor de bouwers en andere luisteraars wel zo prettig dat wanneer de muziek speelt het praten even ophoudt. De monden mogen best open, maar dan wel uit bewondering.

Het hapje eten bij de Lelie maakte de dag weer compleet. Gezellig met Cool, Hannesie, Kaajs, Molekuul en Pjotr.

Hopelijk ga ik deze winter wat meer tijd vinden om me met ZelfBouwAudio bezig te houden.

satefan

Berichtdoor satefan » ma 20 nov 2017, 13:38

Het was voor mij de eerste keer op een dergelijke dag. Dus wat lastig om te (be)oordelen. Zelf zou ik het leuk vinden als de dag iets meer 'een kop en een staart' zou hebben. Is natuurlijk lastig omdat niet iedereen op dezelfde tijd komt en gaat, maar toch. Wellicht voor een volgende keer de planning iets strakker naleven. Misschien leuk als de zelfbouwer in kwestie die zijn/haar (blijf hopen) bouwsel laat horen/zien er ook iets over kan vertellen. Niet te lang, t gaat om t luisteren natuurlijk. En tijdens de start van de dag even de 'spelregels' uitleggen vwb het praten tijdens het luisteren. In de ochtend ging het best goed bij het luisteren naar de Seas monitoren, maar in de middag was t veel onrustiger...
Laatst gewijzigd door satefan op ma 20 nov 2017, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 20 nov 2017, 13:59

Is een goed punt Satefan. Ik was er pas om half 1, dus kan alleen wat van de middag zeggen. Afgelopen jaren liep de planning eigenlijk ook wel vrij strak als vanzelf in Alphen. Een groot deel van het programma liep m.i. dit keer mis omdat sommigen het ook vertikten om op tijd zelf plaats te maken voor anderen viel mij op. En dan krijg je een soort sneeuwbal effect op de rest van laat maar waaien. En dan weet niemand meer waar hij aan toe is. Ik heb daardoor jammer genoeg, best wel een aantal demo's gemist.
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 20 nov 2017, 14:59

Nu is het wel zo, dat als je het goed leest, je ook gelijk de oorzaak hebt. :hide: :sure: :rofl: :mrgreen:

In de ochtend ging het best goed bij het luisteren naar de Seas monitoren, maar in de middag was t veel onrustiger...

Is een goed punt Satefan. Ik was er pas om half 1, dus kan alleen wat van de middag zeggen.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 20 nov 2017, 15:11

Jij zoekt het wel hèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèl ver Hans. Toch de meloen? :hide: :sure: :rofl: :mrgreen:
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 20 nov 2017, 15:15

:lol: Ik kon het even niet laten, als deze dingen dan zo kort achter elkaar staan, dat was een schot voor open doel. :bakkie: :relax:
Hans

AatV

Berichtdoor AatV » ma 20 nov 2017, 16:18

Ik vind Hans' logica zo gek nog niet.. :mrgreen: :mrgreen:

groet,
Aat
∆x ∆p ≥ h/4π

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 20 nov 2017, 18:04

Zeker als je bedenkt dat Peter eerst een uur beneden zat te koffieleuten voordat ie naar boven ging. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 20 nov 2017, 18:09

Waar hij terecht kwam in discussie over een glimmende doos. :mrgreen:

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 20 nov 2017, 18:16

Glimmende doos?
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!" ***Pippi Langkous***

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 20 nov 2017, 18:18

ray5150 schreef:Waar hij terecht kwam in discussie over een glimmende doos. :mrgreen:

Ja nu je het zegt, waar bleef je nou met de opgeknapte Elektuur Crescendo? :lol:
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 21 nov 2017, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter de Jong

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 20 nov 2017, 19:36

Ik was gewoon even nieuwsgierig naar de glimmende doos. Verder geen dubbelzinnige insteek...

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 20 nov 2017, 22:45

Leeuwarden schreef:Ik was gewoon even nieuwsgierig naar de glimmende doos. Verder geen dubbelzinnige insteek...

Er stond op een gegeven moment een Dussun Vi6 : http://www.dussun.com/english/v6.html

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 20 nov 2017, 23:02

ray5150 schreef:
Leeuwarden schreef:Ik was gewoon even nieuwsgierig naar de glimmende doos. Verder geen dubbelzinnige insteek...

Er stond op een gegeven moment een Dussun Vi6 : http://www.dussun.com/english/v6.html

Die website wordt door mijn virusscanner geblokkeerd! :lol:

"Deze website is gerapporteerd als schadelijk. We raden aan deze website niet te bezoeken."
Peter de Jong

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » ma 20 nov 2017, 23:09

Een hyper class A virus amplifier?

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 20 nov 2017, 23:48

Pjotr schreef:
ray5150 schreef:

Die website wordt door mijn virusscanner geblokkeerd! :lol:

"Deze website is gerapporteerd als schadelijk. We raden aan deze website niet te bezoeken."

Eigenaardig, hier geen last van (W10 met McAfee Total protection)
Het is anders een vrij simpele site, beetje tekst en een paar plaatjes :

Schermopname (24).png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 21 nov 2017, 0:15

Dan toch wel leuk, ik keek er naar van een afstand en meende dat het een NAD was.

Dit is inderdaad heel wat anders, hier ook geen blokkering voor die website.
du.JPG

binnenkant ziet er ook niet verkeerd uit.
v6i_tx1_big.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 21 nov 2017, 9:04

Oh ja, die heb ik ook zien staan... Eerlijk gezegd geen idee of ik hem ook heb gehoord...

Dat is misschien ook wel een dingetje... Als er meerdere speakers opgesteld staan, is het niet altijd even duidelijk wat er speelt. Idem met de apparatuur die het aanstuurt. Ik zie bij audioshow wel eens dat ze er dan een kaartje op zetten :-) Dat is best handig. Erik1977 schreef het als: hij en ik hebben zeer geïnteresseerd naar zijn Illumina's zitten luisteren. En dat klonk erg goed... Totdat we er later achter kwamen dat dat de open B's van Henkjan waren geweest ...

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » di 21 nov 2017, 9:46

Dan luister je soms wel zonder vooroordelen. ;-)

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 21 nov 2017, 10:05

Ja dat is waar :-)

Kaajs

Berichtdoor Kaajs » di 21 nov 2017, 10:37

Ik heb de Dussun nu een jaar of 7. Troels Gravesen had een Jungson via Cattylink/Hong Kong gekocht, zodoende ben ik ook gaan zoeken. Op een gegeven moment kwam ik een artikel tegen waaruit bleek dat de Dussun een oem produkt van een Chinese firma is die ook de Red Rose produceert voor Mark Levinson. Toen ben ik gaan luisteren bij een zzp'r in Ede die deze importeert met garantie. Ik vind het voor 980 euro een dijk van een versterker. Maar zoals reeds gezegd, teveel vermogen voor 90dB speakers, vandaar ook mijn flirt naar een buizenversterker. Voordeel van de Jungson JA88D is wel dat er een phono-trap in zit en jezelf blind kan staren op de grote VU meters. Beide versterkers zijn besproken op diverse sites. Er staat een redelijk positieve review van de V8i (De nog groter en zwaardere versie) op 6-moon, waar de kritiek ligt op de weergave van de onderste oktaaf als mij goed herinner.
Audio Technology & Raidho

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 21 nov 2017, 11:39

Hij zal wel flink heet worden met 150 Watt in 8 Ohm klasse A en zulke kleine koelprofielen die ook nog eens ingebouwd zijn...

Terug naar “DIY Events door leden”