7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Barry2001
Algemene moderator

7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Berichtdoor Barry2001 » ma 20 nov 2017, 20:25

Beste mensen,

Ook komende editie organiseer ik de Zelfbouw Audio Luisterdag Oost Nederland, dit is de 7e editie alweer, zaterdag 3 februari 2018 wederom in wijkcentrum Slangenbeek Hengelo. Mede namens Joop de beheerder heet ik jullie ook deze keer weer van harte welkom!

Slangenbeek.jpg

Wijkcentrum Slangenbeek, Straatsburg 5, 7559NM Hengelo

Gezien de bezoekersaantallen van de vorige edities wil ik net als vorig jaar uitgaan van 6 ruimtes, waarvan 5 voor ZBA. De ruimtes zijn qua grootte huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht. Naar gelang het aantal inschrijvingen is het mogelijk nog ruimtes er bij te huren, ik streef er in ieder geval naar om iedere demo minimaal 2 uur de gelegenheid te geven, indien mogelijk in het schema langer. Akoestiek van de ruimtes is goed te noemen, en worden ook door de lokale muziekschool gebruikt.

Als er behoefte is aan een shootout, bv een versterker vergelijk, is het mogelijk hiervoor een ruimte voor een hele dag te reserveren.
Als dit het geval is, laat maar horen!

LD1.jpg

Er is een koffiehoek waar koffie a EUR 1,- te krijgen is. Hier is ook voldoende ruimte om bij elkaar te zitten en bij te kletsen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur, en het wijkcentrum bevindt zich in een klein winkelcentrum. We zitten op de eerste verdieping, lift aanwezig. Plattegrond van het gedeelte dat wij gaan gebruiken:

Wijkcentrum%20plategrond.JPG

Direkt onder de ruimte zit een cafetaria voor de inwendige mens, open vanaf 12:00. Naast de cafetaria zit 'De Straatsburger'. Na de luisterdag is het mogelijk hier wat te eten, al dan niet gezamenlijk, ter eigen invulling, redelijk veel zitplaatsen. Iets verderop zit 'Pizzeria Slangenbeek' , ook hier zitplaatsen, wel beperkter dan bij De Straatsburger.

Een tip qua bereikbaarheid: de meesten van jullie zullen vanaf de snelweg komen A35, afslag Borne/Hengelo (bij Ikea). Van daaruit rijd je de wijk in, bij het laatste stukje kom je bij een grote vijver. Veel navigatiesystemen sturen je links langs de vijver. Je moet dan om het winkelcentrum heen, over de parkeerplaats, zaterdag, druk, etc. Het is handiger vlak voor de vijver rechts te gaan en langs de vijver te rijden. Aan het eind van de vijver kun je niet meer rechtdoor, daar ligt een busbaan, daar ga je links. Het gebouw waar je dan tegenaan kijkt is al het wijkcentrum.

Vijver.jpg

Audio Creative

Net als de vorige edities zijn de mannen van Audio Creative weer van de partij.

Logo_AC.JPG

Van de ruimtes gaan zij 1 ruimte bezetten, in elk geval zullen Marco Bouwer en (Triode) Dick van de Merwe hier demonstraties geven met een praatje erbij van in elk geval weer een aantal projecten die op hun site aan de orde zijn gekomen, en vooral die ook nog gaan komen. Marco en Dick hebben eea klaar staan, hierover later meer details.

AC.jpg

Entree en tijden

Het is gelukt ondanks stijgende kosten de entreeprijs op EUR 5,- pp te houden. Marieke is ook dit jaar weer bereid de kassa voor haar rekening te nemen, bij haar kun je afrekenen waarna je een naambadge krijgt.

Svp aanmelden als je van plan bent om te komen, dan kunnen we ook inschatten of extra ruimte nodig is. Geen verplichting en moeilijk gedoe overigens, als je last minute bedenkt om te komen ben je natuurlijk van harte welkom, maar een indicatie van wat gaat komen is handig.

De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht.

LD2.jpg

Tourist information

Voor de meegereisde wederhelft die het nog wel een keer gezien heeft op de luisterdag, op 4 km afstand zit het Westermaatplein Hengelo met oa een Ikea. Een tip voor de zelfbouwer, sinds enkele maanden heeft ook bouwmarkt gigant Bauhaus hier een vestiging geopend, gaat zeker even kijken als er tijd voor is..
Vwb winkelen ben je in Hengelo centrum nog wel een keer uitgewinkeld, Enschede is een beter alternatief.

Voor de overnachters, ook op 4km afstand net aan de rand van het Westermaatplein zit een van der Valk hotel. Dit is allemaal direct bij de afslag Borne/Hengelo vanaf de A1.

LD3.jpg

Aansprakelijkheid

De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar wil het even gezegd hebben :relax:

LD6.jpg

Commercie

Het is in principe een niet commercieel evenement, voor en door de audio hobbyist. Mensen die toch iets in die richting willen kunnen contact opnemen met mij, wordt per geval bekeken. Er moet een link met onze hobby zijn, verder kijkt het allemaal niet zo nauw.....

LD4.jpg

Verkoop/ruil

Op de gang is ruimte genoeg om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Niet commercieel dus, dan ok!

LD7.jpg

OV

Wijkcentrum Slangenbeek heeft een bushalte voor de deur. Neem lijn 13 vanaf Hengelo CS, halte WKC Slangenbeek, 13 minuutjes. Er loopt tegenwoordig ook een bus vanaf Enschede CS, via de Universiteit Enschede rechtstreeks naar WKC Slangenbeek, dit is lijn 8.

Ik heb al enkele aanmeldingen gekregen, hierover binnenkort meer :-({|=

In de post hieronder zullen de deelnemers te zien zijn die zich opgegeven, daaronder het schema en indeling voor de dag zelf. Dit schema zal ongeveer een week voor de luisterdag zelf online komen, zodat het nog kan worden aangepast als hier behoefte aan is. Als je iets specifieks wil zien / horen check dit dan voor je de reis richting oost aanvangt....

Rest mij nog jullie allen uit te nodigen. Een luisterdag kan alleen slagen met inbreng van jullie zelfbouwers, wees vooral welkom!

Mvg, Barry
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Barry2001
Algemene moderator

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Deelnemers:

Zweitse
pappaleo
Henkjan: Eventueel OOOB's of update OOOB's. Demo samen met een Yarland buizenversterker, en een cd speler.
dre: Seas luidspreker
rjmulder ('s middags)
Shadow
cool
satefan: Seas monitoren, versterker (Holton Precision Audio) en AFDAC-LB setje mee.
metabaron: 2a3 buizenversterker, eventueel nog een set 6550 buizeneindversterkers, hoornluidsprekers. Buizenversterker shootout :?:
GerardJ: Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties?
Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee ook impedanties gemeten kunnen worden, en een aantal componenten mee: o.a. een paar spoelen, kabels en luidsprekers. Als je zelf je componenten (R, L C) wilt laten doormeten: breng maar mee.
Motorfret
RobertD: kleine breedbandertjes en een 807SE buizenversterker.
Daudio, Jeroen en Hans: Demonstratie C1 Dipool luidspreker uit de groupbuy.
sevenup: Preamp pcb, deze heeft 3 line inputs en 1 MM phono input. Heb een draaitafel, maar element/naald is niet veel soeps meer. Ben van plan een AT95E te kopen, zou het mogelijk zijn deze tijdens de dag fatsoenlijk af te laten stellen door iemand met de juiste kennis en tools? Eventueel met mijn LM1875 versterkerbordje + luidsprekers, TBD.
Klasse A Mosfet hoofdtelefoon versterker >> Breng je eigen hoofdtelefoon mee, alleen 3.5mm aansluiting.
VintageHarry
RNacoustics
CoenvanDongen
vastwelgoed
pvanlingen
Reneth
Scotsky
Ronnie59
Fixniks
SSassen
Jerry: Een actieve current-drive audio-installatie: 2-weg luidsprekers met Scan-Speak drivers, eigen ontwerp en bouw. 4-kanaals versterker, eigen ontwerp en bouw. Met een zeer hoge uitgangsimpedantie om vervorming in de spanning-stroom-conversie te elimineren.
Digitale voorversterker (o.b.v. miniDSP) met eigen ontwerp (synchrone) scheidingsfilters. Dirac Live kamer-correctie. Ik neem mijn eigen bron mee.
dirmae
Jeroen olde Dubbelink: Workshop luidspreker meten.
Richard en John: Een set subliem klinkende boekenkastluidsprekers (transmission-line), een EL84 versterker, een voorversterker, een versterker gebaseerd op een lm3886, en 2 monoblokken obv de 2A3. Als bron gebruiken we een AK4497 dac met raspberry en XMOS.
toetertje
aspie3
AatV
kuiperik
Bean
annejanjager
RumoH en Mediatraxx: 2 sets luidspreker met versterking en bron, oa een 2 weg met Audax HM170C0 i.c.m. de Mundorf AMT 19CM1.1C.
Leeuwarden
Frank: TBTL uit HobbyHifi, een 3 weg TL met Tangband en Dayton magnetostaat
FR_Aad
molekuul
Pjotr
Diapason
2SK135
audiovorden

Afgemeld:

ds23man
sander1238

Barry2001
Algemene moderator

PROGRAMMA

Kamer 1:
10:00 - 17:00 Audio Creative, diverse demo's.

Kamer 2:
10:00 - 17:00 DAudio demonstratie C1 luidspreker tbv groupbuy.

Kamer 3:
10:00 - 12:00 sevenup: Preamp pcb, deze heeft 3 line inputs en 1 MM phono input. Heb een draaitafel, maar element/naald is niet veel soeps meer. Ben van plan een AT95E te kopen, zou het mogelijk zijn deze tijdens de dag fatsoenlijk af te laten stellen door iemand met de juiste kennis en tools? Eventueel met mijn LM1875 versterkerbordje + luidsprekers, TBD.
Klasse A Mosfet hoofdtelefoon versterker >> Breng je eigen hoofdtelefoon mee, alleen 3.5mm aansluiting.
Frank: TBTL uit HobbyHifi, een 3 weg TL met Tangband en Dayton magnetostaat (op de set van sevenup)
12:00 - 14:30 Jerry: Een actieve current-drive audio-installatie: 2-weg luidsprekers met Scan-Speak drivers, eigen ontwerp en bouw. 4-kanaals versterker, eigen ontwerp en bouw. Met een zeer hoge uitgangsimpedantie om vervorming in de spanning-stroom-conversie te elimineren.
Digitale voorversterker (o.b.v. miniDSP) met eigen ontwerp (synchrone) scheidingsfilters. Dirac Live kamer-correctie. Ik neem mijn eigen bron mee.
Ik wil eerst een uitleg geven van mijn set (ongeveer 1 uur) waarna er geluisterd kan worden.
14:30 - 17:00 RumoH en Mediatraxx: 2 sets luidspreker met versterking en bron, oa een 2 weg met Audax HM170C0 i.c.m. de Mundorf AMT 19CM1.1C

Kamer 4:
10:00 - 12:00 satefan: Seas monitoren, versterker (Holton Precision Audio) en AFDAC-LB setje mee.
12:00 - 14:30 Richard en John: Een set subliem klinkende boekenkastluidsprekers (transmission-line), een EL84 versterker, een voorversterker, een versterker gebaseerd op een lm3886, en 2 monoblokken obv de 2A3. Als bron gebruiken we een AK4497 dac met raspberry en XMOS.
14:30 - 17:00 dre: Seas luidspreker

Kamer 5:
10:00 - 12:00 Henkjan: Eventueel OOOB's of update OOOB's. Demo samen met een Yarland buizenversterker, en een cd speler. >>>Let op, de Yarland buizen versterker en de luidsprekers zijn te koop.
12:00 - 14:30 metabaron: 2a3 buizenversterker, eventueel nog een set 6550 buizeneindversterkers, hoornluidsprekers.
14:30 - 1700 RobertD: kleine breedbandertjes en een 807SE buizenversterker

Kamer 6 (Soos): Workshop luidspreker meten door Jeroen olde Dubbelink.
Deelnemers:
11:00 - 12:00 RobertD: Kleine breedbander
12:00 - 13:00 toetertje: scanspeak 3-weg en toeters halffabrikaat
13:00 - 14:00 RNacoustics: luidsprekerontwerp " the voice" (alleen de topkast)
14:00 - 15:00 Bean: Tang Band 3"breedbandertje met ondersteuning voor het laag.
15:00 - 16:00 Wim: LS3/5a minimonitor. Al lang in bezit, veel aan getweaked, alles op gehoor nooit aan gemeten.
>>> Als je de resultaten mee wilt nemen, svp een usb stick aanleveren.

Ook kamer 6 gedurende de dag:
GerardJ: Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties?
Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee ook impedanties gemeten kunnen worden, en een aantal componenten mee: o.a. een paar spoelen, kabels en luidsprekers. Als je zelf je componenten (R, L C) wilt laten doormeten: breng maar mee.

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » ma 20 nov 2017, 20:50

Ik zet hem alvast in de agenda.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » ma 20 nov 2017, 21:09

Count me in.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 20 nov 2017, 21:26

:yeah:
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

dre

Berichtdoor dre » ma 20 nov 2017, 21:29

Nu moet ik dus ook?
потому что он может!

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » ma 20 nov 2017, 21:30

Helaas kan ik er smorgens niet bij zijn maar kom vanuit de cursus die kant op :)
Robert Jan

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 20 nov 2017, 21:45

Ik kom niet.
Fusion Filterdesign

sander1238

Berichtdoor sander1238 » ma 20 nov 2017, 21:59

Staat op de kalender

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 20 nov 2017, 23:16

Present met de koelblokken en overbodige cd's / apparatuur.
(Ik doe tegenwoordig ook in hardhout geloof ik O:) )

cool

Berichtdoor cool » ma 20 nov 2017, 23:26

pappaleo schreef:Count me in.

Me too :D
Loek

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 21 nov 2017, 9:31

Welkom mensen!

@Henkjan: neem je de OOOB's mee?
@Joram: hardhout, doel je op de Viech's?

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 21 nov 2017, 10:29

Nee ik had wat hardhouten balkjes tussen het kachelhout vandaan gevist voor Sander z'n houtdraaibank :wink:
Viechs zijn nog niet ingespeeld tegen die tijd helaas.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 21 nov 2017, 10:33

Barry2001 schreef:@Henkjan: neem je de OOOB's mee?
nog niet zeker, hangt af van de toekomst van dit project en wat/wie er verder nog in de auto zit.

wel zal ik zeer waarschijnlijk weer die al 5 jaar te koop staande Mivoc midhoog units met filter meenemen in de hoop dat ik ze dan eindelijk kwijt raak. mss maar weer een verloting ofzo... :rofl:
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 21 nov 2017, 11:03

Gerhard heeft ervaring met veilen :lagge:

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » di 21 nov 2017, 11:15

Kan Langdurig In Kelder Opgeborgen.

satefan

Berichtdoor satefan » di 21 nov 2017, 15:50

Ik heb t ook op de planning gezet. Ik neem mn Seas monitoren, versterker (Holton Precision Audio) en AFDAC-LB setje mee.

Even overleggen me thuisfront, maar komt wel goed denk ik...

groet,

Stefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

metabaron

Berichtdoor metabaron » di 21 nov 2017, 19:27

Hoi Barry ik ben ook van de partij.
Ik kan een mooie 2a3 buizenversterker meenemen.
En eventueel nog een set 6550 eindversterkers.

Is het een idee om een kamer te reserveren voor alleen buizenversterkers. Met een mooie set luidsprekers en een bron kunnen we buizenversterkers vergelijken?
Dennis

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 21 nov 2017, 19:53

@Stefan: Gaaf zeg, moet zeggen dat ik jou set op de een of andere manier in Alphen net gemist heb, of in elk geval niet aandachtig gehoord heb .. :oops: maar de reacties waren goed. Erg benieuwd naar, denk meer mensen hier, zet je op de lijst.

@Dennis: Geweldig dat je er weer eens bij kunt zijn, dat betekent dat het met de gezondheid de goede kant op gaat daar! Eigenlijk wel een goed idee om een kamer te reserveren voor buisgebakjes, laten we dat anders gewoon doen, zal dan zelf ook wat van de plank meenemen. Hoe is het met de hoornluidsprekers daar, zijn die al in luisterdag conditie of moet er nog aan geschaafd worden?

metabaron

Berichtdoor metabaron » di 21 nov 2017, 20:00

@Barry de hoornluidsprekers kunnen in principe ook mee.
Dennis

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 21 nov 2017, 22:26

:goedzo: zijn ze een beetje neutraal? Zouden we kunnen gebruiken in de buiskamer, zelfde luidsprekers, verschillende buisversterkers. Misschien nog onderscheid in PP en SE maken, even zien wat er verder aan aanmeldingen komt.
Maar ik ga een kamer reserveren hiervoor :rock:

molekuul

Berichtdoor molekuul » wo 22 nov 2017, 9:16

count me in

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 23 nov 2017, 20:03

Welkom Joris, breng je nog spullen mee?

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » do 23 nov 2017, 20:34

Dat is hem de laatste keer niet zo goed bevallen. ;-)

Terug naar “DIY Events door leden”