7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
VintageHarry

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Berichtdoor VintageHarry » zo 04 feb 2018, 13:08

Pjotr schreef:Viel mij trouwens wel op tijdens de dag dat systemen nogal eens op oorlogssterkte gedemonstreerd werden terwijl je thuis eigenlijk zelden of nooit op dat volume draait.

Ja, dat viel mij ook en met name bij DAudio op, wellicht hebben de heren vrijstaande woningen? :wink:
Thuis probeer ik de buren te vriend te houden en niet harder te gaan dan 85 dB. Dat PA speakers pas lekker los komen bij een hoger volume kan ik me wel voorstellen, maar dat hoeft met "gewone" drivers toch meestal niet? :?

satefan

Berichtdoor satefan » zo 04 feb 2018, 13:31

Hoewel ik helaas alleen in de ochtend aanwezig kon zijn, was het wederom een geslaagde 'dag'. Leuke reacties op de SEAS monitoren.

De metingen (grote dank aan Jeroen!), waren ook goed en bevestigen dat het ontwerp wel klopt. Als t goed is krijg ik de meetbestanden van Jeroen toegestuurd en dan zal ik ze in het originele topic posten. Ik ga me zeker verdiepen in het meten, nu ik gezien heb dat het eigenlijk goed te doen is, ik had nogal drempelvrees O:).

Ik heb nog een paar vragen en zou Jeroen graag even via PB contacten. Onder welke forumnaam is Jeroen hier actief? (er zijn best een paar Jeroens op dit forum zag ik).

Hieronder vast wat foto's die ik zelf nog heb genomen:

IMG_4114.JPG

IMG_6335.JPG

IMG_4492.JPG

IMG_2723.JPG

IMG_1592.JPG

IMG_0631.JPG

IMG_4115.jpg

Volgende keer ben ik hopelijk weer van de partij.

Satefan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door satefan op zo 04 feb 2018, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 04 feb 2018, 13:39

VintageHarry schreef:
Pjotr schreef:Viel mij trouwens wel op tijdens de dag dat systemen nogal eens op oorlogssterkte gedemonstreerd werden terwijl je thuis eigenlijk zelden of nooit op dat volume draait.

Ja, dat viel mij ook en met name bij DAudio op, wellicht hebben de heren vrijstaande woningen? :wink:
Thuis probeer ik de buren te vriend te houden en niet harder te gaan dan 85 dB. Dat PA speakers pas lekker los komen bij een hoger volume kan ik me wel voorstellen, maar dat hoeft met "gewone" drivers toch meestal niet? :?

Haha, ja dat is zeker zo. Punt is een beetje dat je wil laten horen waartoe de speaker in staat is met een goede aansturing. En wat daarbij dan nog een prettig luistervolume is, daar hebben Hans en ik altijd wel een meningsverschil over (bij mij mag het rustig 5 dB zachter). Hij staat wekelijks voor een big band.....

Ik durf wel met zekerheid te stellen dat het geluidsbeeld ook bij veel lager volume overeind blijft, maar om dan de details en dynamiek goed te horen is wel absolute stilte en een ruisarme omgeving vereist. En dat kun je wel vergeten op zo'n luisterdag.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 04 feb 2018, 15:17

VintageHarry schreef:Ja, de OOOB's verbaasden mij ook, wat een goed klankbeeld! In het hoog is het wel wat minder, ben dan ook alvast benieuwd naar je nieuwe versie met de 9710 en een tweeter. Ook die gaan we hopelijk horen op een luisterdag?

Ik had ze met de 9710 in Alphen mee. De opvolgers daarvan zijn officieel een long term project, maar zullen zeker weten wel op een.luisterdag gaan verschijnen.
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 04 feb 2018, 16:43

satefan schreef:Ik heb nog een paar vragen en zou Jeroen graag even via PB contacten. Onder welke forumnaam is Jeroen hier actief? (er zijn best een paar Jeroens op dit forum zag ik).
Satefan

Jeroen is niet aktief op dit forum, denk ook niet dat íe dat gaat doen :D Mensen die met Jeroen in contact willen komen, napraten, technische vragen oid, pb mij svp je e-mail adres, vraag ik Jeroen wel of íe contact opneemt (ik verstrek zelf nooit zomaar iemand's e-mail adres).

satefan

Berichtdoor satefan » zo 04 feb 2018, 16:50

Barry2001 schreef:
satefan schreef:Ik heb nog een paar vragen en zou Jeroen graag even via PB contacten. Onder welke forumnaam is Jeroen hier actief? (er zijn best een paar Jeroens op dit forum zag ik).
Satefan

Jeroen is niet aktief op dit forum, denk ook niet dat íe dat gaat doen :D Mensen die met Jeroen in contact willen komen, napraten, technische vragen oid, pb mij svp je e-mail adres, vraag ik Jeroen wel of íe contact opneemt (ik verstrek zelf nooit zomaar iemand's e-mail adres).

Duidelijk! We wachten rustig af. mn sterke punt. NOT!
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 04 feb 2018, 17:01

Voor de eerste keer in hengelo geweest voor de luisterdag. Was onder de indruk: een boel mensen, een boel ruimtes en een heleboel mooie sets. Behoorlijk gecontroleerd allemaal met complete sets waarnaar geluisterd kon worden.

De C1's kende ik al, kon zie hier wat minder goed beluisteren maar de set is wel een echte hobby-breaker: je bent voor de komende 20 jaar klaar met je zelfbouw hahaha. Deze set wordt idd op flink volume gedemonsteerd wat vooral komt door de enorme dynamiek van het bronmateriaal. Daarnaast zijn jeroen en zijn maat echte patsers, want ze willen denk ik laten horen dat zelfs op fors geluidsnivo het complete beeld blijft staan als een huis. Wat ze dan ook doen trouwens.....zelfs de tonale balans verschuift niet, jakkes! :wink:
De set van Robert vond ik ook fijn klinken, heel kalmpjes en mooie sound. Daar heb ik ook eindelijk weer eens wat nieuws gehoord: Leap Day (progrock, moet je van houden, NL-band).
Audio creative zag er veelbelovend uit, echter de speakers kregen een 10 voor de moeite. Net wat teveel door elkaar waardoor er geen echt goede test kon worden uitgevoerd van het frontend. Mooie arm trouwens :)
Meetworkshop was ook mooi om te zien: werd echt serieus gemeten!
De ruimtes waren behoorlijk goed, de een net wat beter dan de ander.
Bezoekers waren zoals altijd heel erg prettig! They make (my)the day!
HJ: ik heb je kleintjes overgenomen, je krijgt nog pb
Peter nog blij kunnen maken met een figuurzaagmachine die bij ons stond weg te kwijnen.
En heerlijk gegeten in de cafetaria, al duurde het wat lang voordat ons bordje er eenmaal was.

Barry: Dank je wel!!!!

RobT

Berichtdoor RobT » zo 04 feb 2018, 17:39

Allereerst Barry bedankt voor de organisatie van deze zba-luisterdag, het is toch weer een hoop werk!

De gezelligheid was volop aanwezig, zeker na afloop waar we met een man of 12 bij de Straatsburger na enige tijd wachten de burgers ons goed lieten smaken.

Wat ik gehoord heb zijn o.a. de Seas minitoren van Satefan, schitterend kastje, heel fraai gemaakt. Geluid was goed, rustig, met detail en meer dan voldoende laag uit die kleine midwoofer, mooi afgestemd systeem.

Ook een positieve indruk liet de twee-weg van Rumoh/mtraxx achter. Gebruikt werden een 17 cm Audax en een Mundorf AMT, de 19. Heel fraai midden kwam hier uit, die Audax doet dat heel goed, breed stereobeeld, veel resolutie. Beetje de verrassing van de dag wat mij betreft.

Wat weer geen verrassing was wat de C1 van Daudio neerzette. Dat laag wat uit die ScanSpeak 10 inchers kwam, strak, diep, gecontroleerd. Dipool-laag, wat kan dat mooi zijn.
Bij het Gershwin orkeststuk (An American in Paris meen ik) liet de C1 echt horen wat hij kon.
Audiofiel jazz-geneuzel kan ik weinig mee maar orkestraal werk (of een vette bigband of groot koorwerk) laat horen wat een systeem vermag. De balans tussen laag-mid, mid en mid-hoog vond ik hier erg goed, alle instrumentgroepen waren makkelijk en goed in balans met elkaar te horen. Heel knap gefilterd, de ervaring van de mannen met hoe muziek live klinkt laat zich gelden en de crux is natuurlijk hoe je dat in je filter vertaalt. Klasse, zo moet het. En die AT mid.... ach , laten we er maar over op houden, genoegzaam bekend... :sure:
Toch even mekken, het hoog vond ik wat minder dan wat ik bij de W1 gehoord heb en thuis in m'n eigen systeem met de Mundorf tweeter. Het neigde soms naar wat scherpte, het stond wel heel hard, misschien wat protest van mijn oren of een wat harde akoestiek maar het bleef me opvallen. Een gok, misschien wat veel energie rond 3,5 - 4 khz (overgang AT-AMT?), of dat de tweeter als geheel iets te hard stond.
Het zou voor mij een no-brainer zijn om dit systeem aan te schaffen als ik thuis niks bijzonders had staan, zeker voor dat geld. Maar ga voor de versie met de AT mid!

Terugrijdend naar huis bleek er nog een cd in de radio-cdspeler te zitten met de 7e symfonie van Shostakovich (de Leningrad symfonie). Ondanks het krakkemikkige geluid uit 2 breedbandertjes raakte ik weer helemaal in de ban van dit magistrale werk, gelukkig, het kan nog, genieten van muziek ook zonder top-installatie...

dre

Berichtdoor dre » zo 04 feb 2018, 18:16

De zeer betaalbare SB acoustics speaker van Rudy vond ik ook heel erg fraai spelen!
Misschien wat meer info van Rudy's kant?
потому что он может!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 04 feb 2018, 18:30

Waren dat die smalle vloerstaanders met ringtweeter André?

Wowly schreef:...........
Peter nog blij kunnen maken met een figuurzaagmachine die bij ons stond weg te kwijnen.
En heerlijk gegeten in de cafetaria, al duurde het wat lang voordat ons bordje er eenmaal was.

Barry: Dank je wel!!!!

Nah, vooral de kids waar mijn vrouw mee werkt en dan de 8 - 10 jarigen. Die gaan dat ding gegarandeerd helemaal te gek gaaf vinden :sure: :rock: Dus dank namens hen alvast. Ach dat de hamburgers wat lang duurden maakte de kwaliteit weer goed. We kwamen ook wel met een flinke groep tegelijk binnen.
Peter de Jong

RumoH
ZA-sponsor: RumoH

Berichtdoor RumoH » zo 04 feb 2018, 19:57

dre schreef:De zeer betaalbare SB acoustics speaker van Rudy vond ik ook heel erg fraai spelen!

Het is een drieweg systeem opgebouwd met drivers uit de NRX serie
Tweeter - SB29RDC
Mid - SB12MNRX25-4
Woofer - 2x SB17NRXC35-8

Totale pakketprijs is €300 per speaker

Naam heb ik nog niet, suggesties?

Rudy
Transducerlab, Wavecor, Jantzen Audio, ClarityCap, Audax

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » zo 04 feb 2018, 20:01

RumoH schreef:
dre schreef:De zeer betaalbare SB acoustics speaker van Rudy vond ik ook heel erg fraai spelen!

Het is een drieweg systeem opgebouwd met drivers uit de NRX serie
Tweeter - SB29RDC
Mid - SB12MNRX25-4
Woofer - 2x SB17NRXC35-8
Totale pakketprijs is €300 per speaker

Naam heb ik nog niet, suggesties?

Rudy

SB acoustics NRX3 :mrgreen:
3 weg systeem/€300
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

hans_b
Ook commercieel actief

Berichtdoor hans_b » zo 04 feb 2018, 20:05

Ik vond het ook een erg leuke ZBA dag. Barry bedankt voor de organisatie! Was weer dik voor elkaar.

Ook bedankt voor de complimenten over de Daudio C1. Persoonlijk ben Ik heel benieuwd hoe de C1’s van de verschillende leden eruit gaan zien. Dus kom maar op.

Ook leuk om te merken dat er veel leden geïnteresseerd zijn in dipool. Want uiteindelijk is dat ons doel, meer mensen laten genieten van de mooie weergave van een open / dipool luidspreker.

Vandaag nog met Paul (van de Chinese DAC) nog een aantal leuke testjes met RasPi/Allo reclocker op de Chinese DAC gedaan.
Mooi hoe de C1 de verschillen weergeeft van alle filter mogelijkheden. Echt een mooi DAC bordje. Maar goede voeding helpt wel heel erg.

Sorry dat ik soms wat luider heb gespeeld. Een aantal keer gevraagd of het harder of zachter moest. Maar ja het is ook zo leuk om te laten horen hoe mooi de C1 klinkt en blijkt klinken op een iets hoger volume. O:)
"Uiteindelijk wil iedereen het beste"

Groet Hans

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 18 feb 2018, 10:19

Van wie is dit mensen? Kwam Henkjan mee, is vermoedelijk al op de luisterdag in Alphen achter gebleven :mrgreen:

IMG_1204.JPG

Terug naar “DIY Events door leden”