ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag

Berichtdoor Wowly » za 26 jan 2008, 22:04

Nou, de kogel is weer door de kerk! De Luisterdag in Breda is weer gepland!
DATUM
24 MEI 2008

Wordt opnieuw gehouden in Breda, en heeft deze keer de status van ZelfBouwAudio Luisterdag meegekregen. Waarom deze titel? Hiervoor zijn enkele redenen. Ten eerste ben ik dan altijd wel de organisator, maar vele leden van het ZBA helpen op de dag zelf actief mee, de apparatuur komt van leden van het ZBA, leden komen uit alle streken en landen van het ZBA (oke, de antillen niet meegerekend, alhoewel......) en deze keer trekken we de dag door naar de avond, waartussen een etentje gepland staat zodat we met z'n allen ook van de anderen geneugten van het leven gaan genieten. Het grootste deel van het geld wat overblijft gaat terug naar de kas van het ZBA-forum oftewel, ZBA-er kan het niet worden :D

DOELSTELLING
- je mag op je gemak luisteren naar alle creatie's van de forumleden
- je mag je eigen muziek meenemen en afspelen als de setmaster dit toestaat (setmaster = degene die zorgt voor de set, meestal (een deel van) de eigenaar(s))
- je mag gezellig onderling praten of je favoriete hobby, of anderszins
- je mag nu eindelijk eens In Real Life (IRL) je medeforummer ontmoeten
- je mag nu eindelijk eens een gezicht plakken op de nick van je medeforummer
- je mag gezellig aanschuiven aan de etenstafel
- je mag gezellig onder het genot van een koud of warm drankje nagenieten van het eten
- je mag zoveel commentaar leveren of complimentjes weggeven aan allerhande creatie's
- je mag je 2ehands meuk verkopen
- je mag anderen wat moeilijke modificatie's laten uitvoeren aan je eigen apparatuur indien je daar zelf niet toe in staat bent
- je mag een echte pro naar je apparatuur laten kijken of alles wel in ordnung is
- je mag je eigen creatie's matchen aan de meest compromisloze, of mooie, of bestklinkende creatie van een ander (mits met zijn toestemming)
- je mag..........een fijne dag hebben met medehobby-isten, en daarna naar huis gaan met suizend hoofd van de indrukken en de thuisblijvers lekkermaken met de mooiste en interessantste verhalen van de ZBA luisterdag

REGELS
Er zijn ook enkele zaken die niet mogen:
- Andere apparatuur aanraken/instellen/veranderen/beschadigen zonder toestemming van de eigenaar. Indien hierdoor schade word gemaakt EIS ik dat je dit aangeeft bij de eigenaar zodat evt schade kan worden verhaald op een WA-verzekering
- De raad van de organistoren in de wind slaan
- Mensen onjuist bejegenen, ook al kun je elkaar op het forum niet uitstaan. Pittige discussie's blijven op het forum, al is de luisterdag bij uitstek bekend om zijn enorme verduidelijking van karakters van leden.
- Niet meedraaien in het schema. Dit veroorzaakt een grote onrust in de luisterruimte's. Uiteindelijk draait het om het luisteren. Hierom ook graag ongevraagde op- en aanmerkingen achterwege laten tijdens het luisteren, ook achterin de ruimte's :D Mocht een setmaster zijn set willen beoordeeld hebben laat hij dit wel merken (meestal wel al enkele nummers :lol: )

KOSTEN
De bijdrage in de kosten van de luisterdag zijn gesteld op 7,50 euro. De kosten van het eten zijn nog niet meergerekend, deze zullen bekend worden tegen de tijd dat dit allemaal uitgekristalliseerd is, maar zeker niet meer dan 30 euro bedragen. Dit bedrag word bij aankomst aan de penningmeester gegeven zodat je je sticker krijgt waarop je nick en naam staat. De bijdrage is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen beamen dat deze kosten laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.

Indien men meer wil betalen zal dit overschot worden gedoneerd aan het ZBA-forum. Vorig jaar was dit bedrag aanzienlijk!

LOKATIE
Gemeenschapshuis Beemdentil
Gageldonksepad 5
4824PP Breda

ORGANISATOREN (nog hulp nodig!)
Hoofdorganisator: Wowly
Penningmeester: wie meld zich, alain (mambofats) deed het afgelopen jaar echt fantastisch!
Techniek en opstelling: Edo en Bart_M.
On-the-floor soldeerheld en Last-minute tweaks: KT88 (audioconsultancy)

Dus, schrijft allen in!! We gaan er weer een fantastische dag van maken met zijn allen. Hebben jullie nog suggestie's Laat maar horen!!

Wowly & Bart
Laatst gewijzigd door Wowly op di 15 apr 2008, 20:47, 4 keer totaal gewijzigd.

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » vr 11 apr 2008, 10:03

********** Let op: huishoudelijke mededeling **********

Om alles overzichtelijk te houden is het topic is opgeschoond en de eerste post geupdate.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 15 apr 2008, 20:45

Vraagje aan iedereen:

Voor het eten zijn er meerdere optie's.

1 Chinees
2 Cateraar
3 Pizza!

Mijn persoonlijke voorkeur is pizza. Geeft niet veel rommel, iedereen vind het wel lekker en je hebt zeker genoeg. Er is heel erg veel keus en we kunnen ons snel concentreren op hetgeen waarvoor we gekomen zijn: De Muziek!! Is voornamelijk vegetarisch, maar natuurlijk ook met vlees en vis.

Ik wilde gewoon van alles wat bestellen en alvast voor laten snijden, zodat het makkelijk uit het handje kan worden gegeten.

Mochten er mensen zijn die hier een andere voorkeur hebben hoor ik het graag in de poll!

Wowly

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 15 apr 2008, 20:52

We zoeken nog een penningmeester voor die dag

taken:
- Bijdrage's in ontvangst nemen
- iedereen de sticker geven indien betaald met daarop de naam en nickname erop
- schuin oogje houden op de betalingen van de drankjes
- Pizzaboer/chinees/cateraar betalen

wie o wie wil dit voor zijn rekening nemen, Bart en ik hebben het met zoveel mensen die komen te druk om ons hiermee bezig te houden. Need help! Please

Wowly

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 16 apr 2008, 0:17

denk dat Pizza wel de beste optie is. zowel voor de carnivoren als de vegetariers onder ons is er dan wat smakelijks. en het is makkelijk tussen de muziek door naar binnen te schuiven zonder gereedschap.

als alternatief: een Dönner of Shoarma gaat er bij mij altijd wel in

b_force

Berichtdoor b_force » wo 16 apr 2008, 9:03

Pizza is idd prima. (desnoods nog lasagne er bij voor mensen die geen Pizza lusten)

Vorige keer misten trouwens heel wat mensen een dag programma. Het is misschien handig om dit aan IEDEREEN uit te rijken. Opzich wil ik dat prima op mijn nemen en in principe zou ik 60 blaadjes voor rond de 5 euro op school kunnen uitprinten (laser printers).
Als iemand anders een laser printer heeft is dat misschien nog handiger.

Ik kan je wel vertellen dat ik niet iemand ben die de hele dag op iedereen kan letten. Dat vergeet ik na een tijdje gewoon :lol: :lol:

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » wo 16 apr 2008, 19:43

de vorige keer had ik een bestand op de openingspost neergezet die iedereen zelf kon uitprinten. Ik had er toen zelf een stuk of 10 ofzo uitgeprint voor degene die daar niet meer op hadden gelet, ook omdat dit bestand erg laat ariveerde.

Dit jaar komt er weer een programmablad wat je zelf kunt uitprinten. Mijn Laser komt volgende week als het een beetje meezit, dus dat uitprinten is geen probleem.

Wowly

b_force

Berichtdoor b_force » do 17 apr 2008, 16:15

Maar dat zelf uitprinten heeft de vorige keer niet (of slecht gewerkt) daarom wil ik wel een handje helpen om dat aan alle mensen uit te delen. 8) :wink:
Weten we zeker dat het allemaal goed komt :)

(zeker met 60man moet je het zaakje wel een beetje in het gareel houden)

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 17 apr 2008, 19:29

Degene die de penningmeestersfunctie wil bekleden mag meteen deze papieren meegeven :D

Jan

b_force

Berichtdoor b_force » do 17 apr 2008, 20:13

Dat is ook een optie idd, maar als dat allemaal teveel wordt (aangezien we zo'n 60 man hebben), wil ik die persoon wel assisteren om de papiertjes te geven + stickers met naam te geven.
(schrijven niet, want mijn handschrift is verschrikkelijk :lol: )

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 17 apr 2008, 20:35

Kijk, da's ook prima natuurlijk!! Vele handen maken licht werk. Daarbij, je geeft blijk van inzet, je zegt niet alleen dingen, maar je doet ze ook nog. Héél erg hoog door mij gewaardeerde eigenschap!

Jan

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 03 mei 2008, 21:10

IK heb een gegadigde gevonden voor de bijdrage te innen en ervoor te zorgen dat iedereen zijn sticker krijgt!!

Het is Timmes!!! Laat dat nu net familie van me wezen :) Hoe kan dat nou :D

Wowly

PS: het begint eraan te komen!!! Mensen met mooi spul: aanmelden bij Bart!!

harryeng

Aftellen

Berichtdoor harryeng » vr 16 mei 2008, 20:37

Opgelet allemaal!

Nog maar een weekje om je voor te bereiden op het grote festijn!

Vanaf nu allemaal de oren sparen, en de rest van de week op tijd naar bed.
O:)

Tot volgende week,
Harry

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » vr 16 mei 2008, 23:15

Hahaha, d-day is comin'!!!!

Ik heb twee waanzinnige SACD's van Peter Gabriel gekocht om ze zaterdags af te gaan luisteren!! Hou de topics goed in de gaten, want we hebben nog wat van jullie nodig om de dag mooi te maken!!

Jan

voodooless

Berichtdoor voodooless » za 17 mei 2008, 17:22

Ik zal vermoedelijk moeten afzeggen voor zaterdag :(

Ik kreeg deze week te horen dat die dag het vrijgezellenfeest is van mijn (min of meer) aanstaande schoonbroer. Ik hoop dat ik beiden kan combineren, maar ga er voorlopig even vanuit dat dat niet gaat lukken. Aangezien dat feest een eenmalige gelegenheid is gaat dat voor.

Als ik het definitief weet zal ik het nog even melden, zodat de reservisten opgeroepen kunnen worden.

Ik vind het wel jammer, het is altijd een gezellige dag en ik had graag mijn subje willen laten zijn.

Nouja, misschien dat ik het dan gewoon naar Ed mee ga nemen ofzo..
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

asterduc

Berichtdoor asterduc » za 17 mei 2008, 17:29

Vorige week zo'n 100 CDtjes gekocht in de US.
Merk nu dat mijn CD rek moet opgekuisd worden om plaats te maken.
Er zijn beslist nog andere ZBA'ers die een dergelijk probleem hebben.

Daarom vroeg ik mezelf af of het zin heeft CD's mee te brengen naar
Breda om zodoende van eigenaar te wisselen. De CD's die je niet meer hoeft zijn meestal niet de meest gezochte en hebben niet de hoogste waarde. Ik zou ze zelf gewoon aan 1 of 2 euro daar leggen. Een ander is er misschien dankbaar voor (iemand die een nog groter CD rek heeft bijvoorbeeld :lol: )
Hetzelfde verhaal voor DVD's (dat rek is ook overvol)

b_force

Berichtdoor b_force » za 17 mei 2008, 17:30

Dat is zeer spijtig Christiaan, had je graag weer eens in levende lijven willen zien....

Nouja, zie ik je wellicht wel in Belgie :)

@ ed

Lijkt me een prima idee, tweedehands marktje cd's.
Zit voor een ander vaak prima iets leuks tussen.

asterduc

Berichtdoor asterduc » za 17 mei 2008, 17:33

voodooless schreef:Nouja, misschien dat ik het dan gewoon naar Ed mee ga nemen ofzo..

nope, gaat niet lukken, tenzij dat hij groter is dan onze HEZB sub! :mrgreen: )

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » za 17 mei 2008, 20:32

Ik sluit mij volledig aan bij Bart (B-force!)

Het is een zeer goed idee om cd-s te ruilen, verkopen etc etc. Ook apparatuur waar je vanaf moet: neem mee die hap! Dit is je kans om wat kwijt te raken of op de kop te tikken! Zoalng het maar geen commercieele bedoeling word tenminste

Jan

voodooless

Berichtdoor voodooless » di 20 mei 2008, 19:42

Oke, bij deze wil ik dus aangeven dat ik het definitief niet kan redden. De activiteiten op het vrijgezellenfeest zijn van dergelijke aart (ook geografisch) dat ik dat nooit ga halen.

Wel jammer. Ik kijk in ieder geval alvast uit nar volgend jaar en natuurlijk naar de BBQ bij Ed!
Sound is no [url=http://www.voodooless.com/]voodoo!
[img]http://www.voodooless.com/voodooless.png[/img][/url]
[size=84](voodooless, formerly known as [i]deepspace[/i])[/size]

--
Mod: BBCode in onderschrift uitgeschakeld.
Reden: robots.txt op voodooless.com geeft Google geen toegang, die [strike]nu via ZBA chanteert[/strike] meldt dat het alle ZBA-pagina's met voodooless.png heeft geblokkeerd.

Bart_M
Beheerder

Berichtdoor Bart_M » do 22 mei 2008, 13:53

Goed idee van die cd's, ik wil mijn verzameling wel weer een boost geven. Voordeel is ook dat je de cd's heel goed kan beluisteren die dag. :lol:

asterduc

Berichtdoor asterduc » do 22 mei 2008, 18:00

Bart_M schreef:Goed idee van die cd's, ik wil mijn verzameling wel weer een boost geven. Voordeel is ook dat je de cd's heel goed kan beluisteren die dag. :lol:

eigenlijk zou er dan een CD speler met hoofdtelefoon moeten bij staan (zoals in de CD ketens) .

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » do 22 mei 2008, 18:46

Ik wil mijn Stax lambda classic wel ter beschikking stellen. ;)

KT88

Berichtdoor KT88 » vr 23 mei 2008, 19:45

Vrienden,

Helaas moet ik deze dag laten varen.
Mijn pijnklachten zijn de afgelopen 2 dagen enorm geweest, en ik zie me morgen niet een hele dag geconcentreerd bezig zijn met audio......

Helaas is dit soort dingen voor mij niet te plannen, en ik hoopte me vandaag beter te voelen zodat morgen toch nog zou lukken.

Sorry voor de erg kort-dag mededeling, maar het is helaas niet anders.......

Veel plezier en success morgen, jullie redden je vast wel zonder mij, toch? :wink:

Door extreme drukte heb ik dit forum ook een beetje uit het oog verloren, eerlijk gezegd.
Zal proberen den draad hier weer wat op te vatten.

Groetjes,
Sander.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » vr 23 mei 2008, 22:58

Zoooooo
Eindelijk klaar met werken... vanochtend belt collega mij op.. ZIEK :x
Ik heb vanavond doorgewerkt en ben nu net trug. (Normaliter 17.00)
M'n collega zou morgen werken, maar waarschijnlijk is hij morgen nog niet fit. Dus moet ik z'n werk overnemen.
Ik begin morgenvroeg om 04.00 uur zodat ik hopelijk op tijd er ben.
Maar als ik iets verlaat ben, weet men er nu wat van.

Sorry ik hou er ook niet van om op het laatste moment met deze mededelingen te komen, maar heb vandaag geen tijd/computer gehad om het eerder te posten. Dit is overmacht.

Maar ik ben er morgen wel :D

Dat was m'n hele verhaal, dan is het in ieder geval duidelijk.

Weltrusten.

Terug naar “DIY Events door leden”