ZBA Luisterdag Breda IV OPBOUW

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder

ZBA Luisterdag Breda IV OPBOUW

Berichtdoor Wowly » za 26 jan 2008, 22:45

OPBOUW van de luisterdag is als volgt:

* Je word ingedeeld in groepen. Deze groepen krijgen een uur de tijd om in een luisterruimte zelf (!) een fraaie set klaar te zetten en te beluisteren.

* Er zijn 5 blokken met luistertijden, deze blokken duren allen één uur lang.

* Bij iedere set is een setmaster. De enige manier om dit te worden is eens worden met de (mogelijke) mede-eigenaren dat je set set mag bedienen. Mocht je in je eentje een complete set meenemen word je automatisch de setmaster natuurlijk. De setmaster zorgt ervoor dat de set juist word behandeld en verzorgt de muziek of neemt de muziek van anderen aan zodat deze op de set kan worden gespeeld. Vaak is de setmaster de groepsleider. Dit zijn ervaren leden aan welke een set kan worden toevertrouwd. Echter, alle eigenaren van de componenten zullen hiervoor toestemming moeten geven, of anderszins uitleg geven over het gebruik van de component aan de setmaster/groepsleider. Indien noodzakelijk of gewenst zal de eigenaar simpelweg in de luisterruimte blijven om de boel te bedienen.

* De opzet is wezenlijk anders dan de vorige episode's van de luisterdagen. In iedere ruimte staan componenten die aan elkaar gewaagd zijn. De groepsleider welke aanwezig is zal in overleg met de groep (!) een set samenstellen welke zal worden beluisterd. Zou er na een kwartier een bepaalde component willen worden gewisseld door de groep is dat de groepsleider vrij om te doen.

* Iedere groep word begeleid door een groepsleider. Deze heeft de verantwoordelijkheid voor de gang van zaken van de groep. Zorgt dat deze in de juiste kamer zitten, op tijd verkassen om naar de volgende luisterruimte te gaan, de jongelingen van het forum een beetje bij de hand houd, de sets in samenwerking met de groep samenstelt.etc etc. Dit zullen zonder uitzondering allemaal Senior-leden zijn die al eens op de luisterdag zelf aanwezig waren en worden aangewezen door de hoofdorganisator, ikke dus O:)
Voor de duidelijkheid, de groepsleiders leveren allemaal wat luistertijd in voor wat organisatorische taken. Wij willen (Bart en ik) dat TEN ALLER TIJDEN (!) gehoor word gegeven aan vragen van de groepsleider. Indien hiermee problemen ontstaan is een snel overleg met mij voldoende desbetreffend lid onmiddelijk vriendelijk te verzoeken de luisterdag te verlaten. IK weet zeer zeker dat dit niet nodig zal zijn, maar ik wil persé dat de groepsleiders met veel plezier hun taak kunnen volbrengen, en vraag daarvoor jullie begrip.

TIJDEN
8.30: gebouw word geopend, Wowly is aanwezig
9:00 tot 9.30 : Aftrap
9.30 tot 10.30 : Blok 1
10.30 tot 11.30 : Blok 2
11.30 tot 12.30 : Blok 3
12.30 tot 13.30 : Pauze
13.30 tot 14.30 : Blok 4
14.30 tot 15.30 : Blok 5
15.30 tot 17.00 : Nabeschouwing
17.00 tot 19.00 : Eten (pizza, pizza ff wachten....pizza!)
19.00 tot ? : Afterparty
12.00 : gebouw moet worden gesloten

Enkele nieuwe elementen dit jaar:
- 5 blokken van 1 uur per groep

- Nabeschouwing; hiermee word praktisch bedoeld dat sommigen die niet blijven eten hun componenten in kunnen laden, dat men gezellig kan napraten over de ongelofelijk mooie sets die te horen waren deze dag, wat vriendschappen kan smeden met gelijke zielen en meer van dat soort moois!!!

- Eten: omdat de ervaren gasten weten dat de dag veel te kort is word dit jaar de dag verlengd met de avond, en daarvoo moet men wel kunnen eten tegen 6 uur natuurlijk hahaha. Dat word dus pizza. Er worden vele pizza's in alle soorten en maten besteld, zodat het een echte pizzaproeverij word. Dit word in de ruimte gedaan waar ook de bar is. Er word geprobeerd te zorgen voor een barvrouw, zodat we er een relaxte bedoeling van kunnen maken.

- Afterparty: Zoals de scherpe ogen onder ons hebben gezien word hier het groepsgebeuren geheel losgelaten en worden er met elkaar de fraaiste samenbouwsels geprepareerd om de favourite muziekstukken van de dag eens op het gemak met elkaar nogmaals te beluisteren. Einde van de dag: niet nader bekend, maar rond 22.00 uur moeten we toch echt gaan stoppen......:cry:

Mochten er in deze eerste opzet onvolkomenheden of andere op en aanmerkingen zitten, gewoon aangeven of PB-en, wordt zsm op gereageerd en veranderd indien noodzakelijk is!

Groetjes!

Bart en Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wowly op do 22 mei 2008, 23:16, 11 keer totaal gewijzigd.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 19 mei 2008, 23:14

********** Let op: huishoudelijke mededeling **********

Vanavond is overleg geweest met de organisatoren (huh, bart en ikke dus, da's alles) met als resultaat:

de opzet is flink veranderd!
de tijden zijn flink veranderd!
in de groepslijst wat kleine puntjes veranderd

Iedere deelnemer even de eerste post in dit draadje goed doornemen! Mochten er vragen zijn dan graag hierzo in het draadje stellen, zo min mogelijk via PB als het kan.

Verder is dit topic wat opgeschoond

De nieuwe opzet geeft erg veel mogelijkheden en de kans om meerderen te kunnen laten meegenieten. Hiervoor is de druk op de groepsleiders wat groter geworden, dus allen graag jullie begrip en discipline voor deze leden.......

Jan

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » ma 19 mei 2008, 23:24

Wowly schreef:de opzet is flink veranderd!
de tijden zijn flink veranderd!

en wat mij betreft ook aanzienlijk verbeterd. bedankt! :)
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

b_force

Berichtdoor b_force » ma 19 mei 2008, 23:46

stukje bij beter wordt het allemaal duidelijk :)

@ Menno
Ik kan met Jeroen mee, zodat ik wowly toch nog kan helpen (zoals beloofd :) )

Wanneer is er tijd voor de tweedehands (cd) markt ?
Is dat geplant in de pauze ?

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 19 mei 2008, 23:57

Zoals nu geplanned is is ruimte nummer 5 gereserveerd voor de kleine meetsessie alsmede wat ruilen, verkopen, overnemen etc etc. Hiervoor staat net als de andere blokken één uur gereserveerd :D :D :D

Dus Bart, je mag een relatief korte introductie geven van het meten. Zo hoef je niet al te veel voor te bereiden en kunnen anderen toch een idee krijgen van het meten, ook al is het in een notedop. Ik zal mijn meetspullen meenemen alsmede mijn filtercomponenten. Mijn Minivalon staat tot jou beschikking om lekker te expirimenteren met een filter desnoods! Na 15.30 (als de geplande luiusterblokken zijn afgelopen) is er genoeg tijd om voor de erg geinteresseerden in een losse context verder te praten over de ins en outs van het meten.

Jan

b_force

Berichtdoor b_force » di 20 mei 2008, 0:17

Ehm ok, nouja dan doen we het lekker improviserend :P

Ik heb altijd wel een klein verhaaltje in mijn hoofd.
Overigens zal ik wel even weer in ARTA moeten komen, want ik heb het inmiddels al 4 maanden niet meer (intensief) gebruikt.

Maargoed er is genoeg assistentie die mijn geheugen even kan opfrissen :)

Uitleg over programma's kan ik ook zo doen, aangezien ik alles op een USB stick heb staan.

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » di 20 mei 2008, 12:33

Ik snap nog niet geheel waar welke apparatuur staat en waar je je muziek moet laten? Want de setmaster was - voor zover ik het begreep - iemand die (mede)eigenaar van de set was, maar als je steeds verplaatst met je groep, dan ben je die toch steeds kwijt?

Bovendien heb ik twee keer aangegeven dat Subzilla er niet gaat zijn, en dat "simsatit" niet meekan door een verlengde zakenreis.

Er is bij mij nog een hoop onduidelijkheid.

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » di 20 mei 2008, 14:54

Vwb de apparatuur, bart komt nog met een overzicht welke apparatuur waar staat, wanneer is nog niet geheel duidelijk, en wanneer deze lijst eindelijk klaar staat deze ook niet vast, daar deze voortdurend veranderd zelfs nog op de dag zelf............

Vwb de setmaster, zoals gezegd/geschreven zal dit vaak de groepsleider zijn, maar kan ook een van de eigenaren zijn, een en ander afhankelijk van wat er in de ruimte staat, wanneer de eigenaar zijn apparatuur wil laten horen. Soms wil een eigenaar niet dat anderen zijn apparatuur bedienen. In dat geval moet hij bij zijn equipment blijven staan. Dit is redelijk lastig, omdat iedere groep (er zijn er 5) een uur in de ruimte is van de desbetreffende set.

Ik dacht dat ik de deelnemerslijst had geupdate, maar daar is iets niet goed gegaan blijkbaar. Ik zal vanavond de meest recente deelnemerslijst posten. Hierin is ook simsasit verwijderd.

Ook de subzilla zal in de laatste update zijn verwijderd in de apparatuurlijst.

Je muziek die laat je nergens (in een ruimte), die neem je met je mee van de ene naar de andere ruimte. Meestal krijgt je groep (waar je inzit) na verloop van tijd een paar favoriete tracks, die veel beluisterd worden. Mogelijk ook een van jou nummers!

Mocht je de illusie hebben dat alles strak zal worden georganiseerd, dan raad ik je aan thuis te blijven. Dat is het namelijk niet. Nog sterker, deze keer is zelfs de minst strak georganiseerde van allen, vandaar daar de groepleider zo'n belangrijke taak heeft deze keer. Het is de bedoeling dat tot 15.30 iedere groep word "losgelaten" in een van de 5 ruimte's, alwaar ze kunnen gaan beluisteren wat ze willen, in elke mogelijke configuratie, mits de eigenaren van de componenten dit toestaan. Enkele van deze eigenaren zullen er dus zelf bij willen blijven, enkele (zoals ikzelf) geven het graag over aan de groepsleider, zodat ze zelf ook in de verschillende ruimte's kunnen komen. Omdat sommige eigenaren bij de sets moeten blijven is er de mogelijkheid om na 15.30 wat andere sets te beluisteren waar hij erg nieuwsgierig naar was. Voor degene die ook sávonds blijven, dan worden de allerbeste sets gematched en relaxed geluisterd in willekeurige groepen. Persoonlijk denk ik dat dat het allerleukste deel van de dag zal zijn.

Zo is er voor ieder wat wils.

Houd er rekening mee dat het toch nooit goed genoeg is, en je dag verloopt een heel stuk leuker. Go with de flow zou ik zeggen, en laat de groepsleiders je leiden, dan komt alles dik voormekaar :D Tot nu toe worden de luisterdagen steeds leuker. Ze zijn ook absoluut niet te vergelijken met Beurzen, DDIY-dagen, luisterbezoekjes bij leden of anderszins. Het is meer een soort van grote meeting tussen gelijkgestemden met enige structuur erin zodat zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk creatie's van anderen kunnen beluisteren (wat geen eenvoudige opgave is voor de organisatie, kan ik je wel vertellen)

groetjes

Jan

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 22 mei 2008, 23:18

********** Let op: huishoudelijke mededeling **********

De deelnemerslijst is voor het laatst gewijzigd. Ik heb alle verzoeken, last-minute afzeggingen en veranderingen erin gezet.

Iedereen ff controleren of alles is zoals je wil! Er zijn personen verplaatst, dus kijk of het nog naar je zin is, ook al heb je geen veranderingsverzoeken gedaan!

Wowly

Terug naar “DIY Events door leden”