[Animo] Zelfbouwaudiodag Enschede (Universiteit Twente)

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

ZBA-dag in Enschede (Universiteit Twente)

Ik heb intresse.
31
44%
Ik heb geen intresse.
39
56%

Totaal aantal stemmen: 70

Gobla

[Animo] Zelfbouwaudiodag Enschede (Universiteit Twente)

Berichtdoor Gobla » za 01 mar 2008, 22:59

ZBA-dag te Enschede in Universiteit Twente

Beste zelfbouwaudio leden,

Bij deze start ik namens Midimaze, Olaffel en mijzelf een animo-topic over een zelfbouwaudio dag in Enschede en dan wel in de Universiteit Twente.

Motivatie:
Aangezien er niet al te veel ZBA-dagen in deze hoek van het land zijn, "Besloot Mozes niet naar de berg komen, maar de berg naar Mozes". Ondanks dat Enschede niet de meest centrale plek van Nederland is, maar toch vrij goed te bereiken is voor een groot deel van Nederland is dit zeker geen verkeerde locatie. Tevens heeft Universiteit Twente mooie ruimtes beschikbaar. Hierbij denkende aan de vele presentatie/collegezalen die akoestisch gedempt zijn maar ook de geluidsdode ruimtes met professionele meetapparatuur die hier ter beschikking staat voor deze dag. Hierbij zijn er diverse faciliteiten die ook de bijdrage zullen leveren aan deze dag zoals catering (van de Universiteit zelf of anders geregeld), een filmploeg indien de Animo groot genoeg is, ruime collegezalen met beamers e.d. voor presentaties of eventueel colleges, workshops, enz.

Wat willen wij aanbieden:
De mogelijk voor alle ZBA-er om een dag voluit te kunnen genieten van elkaars creaties (zelf iets meebrengen is dus zeker geen verplichting), presentaties/colleges/workshops te geven of mee te maken over (een deel van) zelfbouwaudio of je eigen creaties eens goed door te kunnen laten meten met professionele apparatuur (Printje + PDF-je voor de liefhebbers van je set-karakteristieken). Verder willen wij natuurlijk de nodige faciliteiten aanbieden zoals catering, ruimtes, toilet, enz. Tevens zal er een ruimte komen waarbij men spullen mag kopen en verkopen.

Kosten:
Aangezien wij zelf ook liefhebbers zijn van ZBA willen wij de kosten zo laag mogelijk houden. Omdat hier toch een paar kostenposten zitten (te denken aan catering, BHV-ers (EHBO e.d.), meetapparatuur begeleiding, enz.) is het helaas zo dat er een kleine vergoeding gevraagd zal worden. Hoeveel dit zal zijn is ons nog onduidelijk. Dit hang o.a. af van het aantal vrijwilligers, kosten catering, kosten BHV-ers, opkomst, enz. Zelf denken we op dit moment dat voor een dergelijke dag de kosten tussen de 5 en 15 euro te komen liggen. We willen absoluut niet dat de kosten hierboven komen te liggen. De bedoeling is dat uiteindelijk de kosten en opbrengst quitte komen te staan.

Wat zoeken wij:
    -Animo :). Zonder animo geen ZBA-dag.
    -Vrijwilligers (voor opbouw, techniek, presentaties, colleges, eventueel catering, enz.)
    -Suggesties om deze dag nog leuker, beter en groter te maken voor ieder ZBA-lid.

Wanneer:
Dit stat nog een beetje open (afhankelijk van animo en snelheid waarop de zaken klaar zijn). Hierbij te denken aan een zaterdag juni of juli (nog voor de reguliere schoolvakanties).

Suggesties, vragen, opmerkingen, enz. zijn altijd welkom :) .
Hopelijk tot dan!

Met vriendelijke groet,
Midimaze, Olaffel en Gobla

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 05 mar 2008, 0:04

zo, is de animo al voldoende om het vast te gaan afspreken? ik zou t wel de reis waard vinden in elk geval, ook al omdat ik op de UT ooit eens een jaar of 6 heb doorgebracht :D was dat lang geleden vraag je? nou laat ik het zo zeggen, de ex burgemeester van Den Haag was toen minister van onderwijs

Gobla

Berichtdoor Gobla » wo 05 mar 2008, 1:38

Hmmm, het ziet er in ieder geval wel uit dat er animo is. Overigens leuk dat je ook aan de UT verbonden bent geweest. Alleen aangezien er zo ontzettend veel mooie faciliteiten ter beschikking staan zou de dag voor iets van 50 personen of meer een mooie goed gevulde dag op kunnen leveren (horst gebouw).

Zeker het eens met professionele apparatuur nameten hoe o.a. je luidsprekerkarakteristieken e.d. zijn of de mogelijkheid voor grote groepen presentaties en luistersessies te geven in goed geluidsgedempte ruimtes kan een mooie bijdrage leveren aan deze dag. Echter is dit pas vanaf minimaal 20 personen rendabel aangezien het gebouw hiervoor in het weekend open moet (met minstens 1 BHV-er).

Persoonlijk vind ik het op dit punt nog moeilijk inschatten of de animo die er nu is voldoende zal zijn om daadwerkelijk een groot deel van deze faciliteiten te gebruiken.

Hierbij dan ook een oproep voor wie er graag een college/workshop wil geven omtrent ZBA? En wie van jullie zou het leuk vinden om apparatuur te presenteren? Wie wil er spullen verkopen/kopen? En wie wil graag zijn apparatuur erg nauwkeurig laten meten? Enz.

Hopelijk krijgen we met het beantwoorden van deze vragen een beter inzicht over hoe deze dag in te vullen en waar de nadruk op te leggen.

Editje:
Zelf zit ik er aan te denken om samen met Olaffel (indien hij daar overigens ook zin in heeft :wink: ) een miniworkshop te geven over "Studentvriendelijk afwerken van apparatuur". Hierbij komt de nadruk te liggen dat je zonder diep in je portemonnee te duiken je apparatuur met simpele truckjes en zonder duur gereedschap af kan werken alsof deze uit een A-merk frabriek komt.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » wo 05 mar 2008, 2:16

Ik denk dat het handig zou zijn om contact op te nemen met o.m. Daniel om dit wellicht te laten plaatsvinden onder de vlag van de DDIY. Als jullie e.e.a. van de grond weten te krijgen, zal ik zeker aanwezig zijn en ik weet zeker dat er veel meer mensen geïnteresseerd zouden zijn. Vooral als jullie zorgen voor goede ruimtes en andere faciliteiten zou je (vooral onder de vlag van de DDIY) zomaar over de honderd deelnemers kunnen komen.

Min of meer off-topic: waar bevindt die dode ruimte zich en hoe zou je daar (als student aan de UT) toegang tot kunnen verkrijgen?

Olaffel

Berichtdoor Olaffel » wo 05 mar 2008, 9:02

Hey Gobla daar stem ik mee in, want met een schuurblokje en rollers kom je een heel eind! :wink:

Gobla

Berichtdoor Gobla » wo 05 mar 2008, 13:10

Martijn M schreef:Min of meer off-topic: waar bevindt die dode ruimte zich en hoe zou je daar (als student aan de UT) toegang tot kunnen verkrijgen?

Er zijn tweede dode ruimtes in de horst. Een 100% dode ruimte die geloof ik tot iets van 140 dB dood is, en een "minder dode" ruimte die tot iets van 100 dB dood is.

Door de juiste personen te benaderen, enthausiasme en intresse te tonen heb je binnen no time de medewerking. Vreemd genoeg is het regelen van de de dode kamers een van de minst moeilijke taken geweest. Er was al meteen meetapparatuur van de universiteit zelf aangeboden, dus geen probleem.

In principe heb ik er zelf geen problemen mee als dit onder een DDIY -dag komt te staan. Het eerste mikpunt was net iets kleiner dan dat (20 tot 100 man), maar groter kan ook indien er duidelijk is dat er veel animo voor bestaat.

Het probleem zit hem dan ook niet in een maximaal aantal personen, maar de juiste schaling van de faciliteiten op het aantal personen dat zal komen. Zo moet er verplicht 1 BHV-er zijn per 50 aanwezigen. En om niet van de "relatief dure" catering gebruik te maken is het handig een groep vrijwilligers te hebben die meehelpt zelf een catering op te zetten voor die dag. Hierbij ook denkende aan begeleiding bij het meten (dode kamers zitten toch een klein afstandje van het centrum van het event), enz.

Nijn

Berichtdoor Nijn » wo 05 mar 2008, 16:13

Gobla schreef: En om niet van de "relatief dure" catering gebruik te maken is het handig een groep vrijwilligers te hebben die meehelpt zelf een catering op te zetten voor die dag. Hierbij ook denkende aan begeleiding bij het meten (dode kamers zitten toch een klein afstandje van het centrum van het event), enz.

Met de UT-catering moet je het even handig aanpakken, want ze zijn er niet zo gelukkig mee als er een evenement wordt georganiseerd waarbij zij niet de catering verzorgen, weet ik uit eigen ervaring. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit als je het zelf regelt, maar toen wij ~1 jaar geleden een symposium organiseerden mochten we wel zelf tappen tijdens de borrel, maar moesten de consumpties ingekocht worden via UTC (=duur) en moest er bovendien de gehele tijd een persoon van UTC aanwezig zijn (a 50 euro per uur), terwijl diegene niets heeft gedaan.

Wel een gaaf idee trouwens! Succes!

Martin

Btw, als je de beschikking hebt over meetapparatuur van de UT is het misschien wel mogelijk om microfoons te calibreren..?

Gobla

Berichtdoor Gobla » wo 05 mar 2008, 16:54

Nijn schreef:Btw, als je de beschikking hebt over meetapparatuur van de UT is het misschien wel mogelijk om microfoons te calibreren..?

Dat is een mogelijkheid. Het is in ieder geval mogelijk erg nauwkeurig de afwijking van een meetmicrofoon te meten.

UT catering hoeft niet ingeschakeld te worden als aangetoond kan worden dat:
Óf de aangeboden goederen van betere kwaliteit zijn dan die van UT catering.
Óf de aangeboden goederen goedkoper zijn dan UT catering ze aanbied.

Nu moet ik zeggen dat ze bij UT catering toch wel goede kwaliteit hebben, en het mogelijk iets te enthousiast genomen is om daar tegenop te blijven boksen, maar goedkoper moet het zeker kunnen. Hierbij heb ik al het eerste contact gelegd met mensen die ooit een TG ouderdag hadden geregeld met catering buiten die van UT catering om.

StevenW

Berichtdoor StevenW » vr 07 mar 2008, 1:51

Ik woon in Hengelo en ben ook bekend met de UT, dus ik kom ook. Ik neem al mijn spulletjes graag mee. Het lijkt mij een zeer geschikte locatie om dit aan te pakken. Succes met de organisatie!
Cut The Crap

Olaffel

Berichtdoor Olaffel » vr 07 mar 2008, 11:07

UT catering hoeft niet ingeschakeld te worden als aangetoond kan worden dat:
Óf de aangeboden goederen van betere kwaliteit zijn dan die van UT catering.
Óf de aangeboden goederen goedkoper zijn dan UT catering ze aanbied.

Gobla er was ook nog iets met dat UT Catering alleen over de begane grond beschikt, en dat in kelders en andere verdiepingen gewoon spul van derden gebruikt mag worden. :wink: Dat is in ieder geval wat bij de ouderdag gedaan was(drinken van de AH). We hebben het er binnenkort over. :D

Gobla

Berichtdoor Gobla » vr 07 mar 2008, 13:08

Klopt.

Overigens (ook als daar animo voor is), kan er één (of meerdere) home-cinema stand(s) komen. (Lees confortabele stoelen, groot scherm, en jullie audiosets :wink: ).

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 07 mar 2008, 14:19

kan het niet ism een van de studieverenigingen gebeuren? Ik deed bij Alembic een paar jaar de borrels (hebben ze die kelder nog? die heb ik opgestart) en regelde uiteraard ook alles zelf

Gobla

Berichtdoor Gobla » vr 07 mar 2008, 16:50

De BHV-ers komen mogelijk van diverse studieverenigingen. Alleen helaas heeft Technische Geneeskunde niet al te veel te maken met zelfbouwaudio :roll: . Daarbij is Electrotechniek en Wertuigbouwkunde iets dichter bij ZBA.

Overigens is de kelder er nog steeds (voor vele studieverenigingen).

Olaffel

Berichtdoor Olaffel » vr 07 mar 2008, 20:23

Daarbij is Electrotechniek en Wertuigbouwkunde iets dichter bij ZBA.

Als werktiugbouwer kan ik zeggen dat een ZBA dag niet aansluit bij WB. Maar ik denk dat het prima aansluit bij toepassing van electrotechniek (filters,versterkers,DA converters en Mods van CD spelers e.d). Voordeel van een studievereniging is dat het meer met de UT te maken heeft, dus dat het sneller rond te krijgen is.
Publiek kunnen dan geintereresseerde studenten zijn (van meerdere studies) en uiteraard DIY audio liefhebbers.
Mij lijkt het wel verstandig om het over die boeg te gooien.

bertor

Berichtdoor bertor » di 01 apr 2008, 13:40

Leuk initiatief! Ik lees het nu pas :oops:

Is er al een datum in gedachten? Misschien kan ik nog iets betekenen op vrijwilligersgebied.

Gobla

Berichtdoor Gobla » wo 02 apr 2008, 12:54

Er is nog geen directe datum, maar binnenkort gaan we eens rond de tafel zitten en de stand van zaken bekijken.

Het punt is nu een beetje: DDIY of erg grote Zelfbouwaudiodag.

We houden jullie op de hoogte :!:

Porcino

Berichtdoor Porcino » di 15 apr 2008, 21:07

Hier meld zich nog een oud-UTer als geinteresseerde ;)
"I prefer Coffee for Mental Stability!"

Jan-Willem

Berichtdoor Jan-Willem » di 15 apr 2008, 21:55

Gobla schreef:Er is nog geen directe datum, maar binnenkort gaan we eens rond de tafel zitten en de stand van zaken bekijken.

Het punt is nu een beetje: DDIY of erg grote Zelfbouwaudiodag.

We houden jullie op de hoogte :!:
:)

danielv

Berichtdoor danielv » zo 18 mei 2008, 13:04

hierbij meld ik me ook aan eventueel wil ik wel helpen met voorbereiden. opbouw enzo
catering wil ik ook wel doem

eidelijk wat dichterbij een DIY event:)

auto rijden mag ik nog niet en miss gaat vuurkat ook mee ( ik ben 2 weken vor de reguliere schoovakantie's al vrij dus tijd zat)
pico tango rulez
no life without music
ZBA: zelfstandig bewerkelijke arbeid :wink:
Afbeelding

DIY_Freak

Berichtdoor DIY_Freak » zo 18 mei 2008, 15:26

Top! :D

Hoewel niet om de hoek (ik woon in de buurt van Eindhoven), kom ik zeker als er een mogelijkheid is om in een geluidsdode kamer metingen te doen!

Groeten,
Hans.
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by. --- Douglas Adams

Gobla

Berichtdoor Gobla » zo 18 mei 2008, 17:41

Op dit moment is er een groot probleem, om op een niet-werkdag de ruimtes te krijgen is nogal een kriem. Dus het is nog even kijken hoe dit op te lossen valt. Overigens lijkt de eerder genoemde datum iets te optimistisch.

danielv

Berichtdoor danielv » di 20 mei 2008, 17:24

maar ggaat het wel door dan??
:shock:
pico tango rulez

no life without music

Afbeelding

Gobla

Berichtdoor Gobla » wo 21 mei 2008, 0:34

Er valt een overweging te maken, óf op een doordeweekse dag, óf (in ieder geval later dan de planning) toch in het weekend.

Natuurlijk willen we graag dat het in het weekend kan gebeuren, maar daarmee gaan de kosten eng omhoog, en de dag moet wel toegankelijk blijven.

Na aankomend weekend ga ik hiervoor de juiste personen op de UT benaderen waarna ik een beter beeld kan geven.

danielv

Berichtdoor danielv » di 27 mei 2008, 18:11

en al resultaat? :oops:
pico tango rulez

no life without music

Afbeelding

Gobla

Berichtdoor Gobla » wo 28 mei 2008, 0:36

Morgen & Overmorgen ga ik met de goede heren spreken die hier over gaan. Even wachten nog :wink: .

Terug naar “DIY Events door leden”