discussietopic luisterdagen....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
dre

Re: discussietopic luisterdagen....

Berichtdoor dre » zo 31 mei 2015, 19:44

Een goede ruimte betaal ik graag meer voor.

mikekiwi
Contacteer:

Berichtdoor mikekiwi » zo 31 mei 2015, 19:58

ds23man schreef:In oktober hebben we Beetsterzwaag.
Zeker. Ik kan nog snappen dat Alphen en Breda een beetje in elkaars vaarwater zitten, maar tussen Beetsterzwaag en Alphen zit dan een maand en 200km verschil.

Maar is dat wel een beter alternatief dan een 1-2 maanden van Breda af? Naar jan/feb kan ook niet (Hengelo, Groesbeek), in de zomer wil ook niet. November kan ook niet want dan hebben we in oktober net Beetsterzwaag gehad. December, ook geen goed idee.

Dus of er moet een dag afvallen, of we moeten de timing voor lief nemen, locatie zien te verbeteren waar mogelijk (voor Alphen geldt dat dan uiteraard) en dat levert dan idd keuzemomenten en her en der minder bezoekers op. Dat lijken mij - vanuit Alphen oogpunt bekeken, dat is even mijn invalshoek - de opties. Maar ik laat me graag verrassen.. :D

We kunnen het in deze nooit iedereen naar de zin maken. Ik begrijp en snap dat Breda een historie en fijne ruimtes heeft en die dag moet ook gewoon blijven. Nu is het even zoeken naar het juiste compromis (of duidelijke keuze) waarmee we het zoveel mogelijk mensen naar de zin kunnen maken

dre schreef:Een goede ruimte betaal ik graag meer voor.
Maar geldt dat ook voor anderen die minder gefortuneerd zijn dan jij? En wat zou dan het maximale bedrag zijn?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 20:02

Een leuke, goede luisterruimte centraal in Nederland en dan elk kwartaal een luisterdag? Of zeg ik nu iets doms?

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 31 mei 2015, 20:04

Gezien de bezoekersaantallen voorziet Alphen in een behoefte. Dat mag duidelijk zijn.

Je kan je ook afvragen of je Breda zou kunnen verschuiven. Ik begrijp dat voor zowel Jan als Andre mei een drukke maand is. Dus misschien ligt daar wel een win-win?

MickRS

Berichtdoor MickRS » zo 31 mei 2015, 20:10

Als ik zo door het draadje ga, vallen mij twee dingen op:
- er wordt veelal te hard gespeeld
- de grote ruimtes leveren de meeste problemen

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het een met het ander te maken heeft... :idea: Vandaar ook dat ik denk dat je locaties moet zien te vinden, waar je NIET van die grote ruimtes hebt. Ik ga er van uit dat vrijwel al onze sets bedoeld zijn voor de luister- of huiskamer. Nou weet ik niet hoe dat bij jullie is, maar ik heb iig niet een huiskamer die ook maar enigszins in de buurt komt van de grote ruimtes in Alphen en Breda. :mrgreen:

Kleinere ruimtes hebben vaak een akoestiek die nog enigszins op die van de huiskamer lijkt, of zijn wellicht wat makkelijker aan te passen, en je hoeft er een stuk minder luid te spelen om toch 'lekker' te klinken... En als ik zo de reacties lees van Breda ben ik blij dat ik heel 'laf' met mijn set in de kleine ruimte ben gaan staan.

De uitdaging is dan natuurlijk wel om plekken te vinden met meerdere kleinere ruimtes. :?

Oh, en akoestisch perfect hoeft van mij niet per se, maar akoestisch ruk moeten we echt zien te voorkomen!

MickRS

Berichtdoor MickRS » zo 31 mei 2015, 20:17

Plotseling heb ik een soort brainwave. Jaja, moet niet gekker worden... :mrgreen:

Eigenlijk moet je op zoek naar ruimtes waar bv kwalitatief onderzoek gedaan wordt. Ik heb voor mijn oude onderzoeksbureau ooit z'n ruimte laten inrichten en omdat alles opgenomen wordt, moet de akoestiek behoorlijk gedempt zijn, want anders hoor je vnl de koffiekopjes en niet het gesprek... Verder heb ik ook vaak dit soort ruimtes gehuurd voor mijn opdrachtgevers.

Nu is dit normaal gesproken vrij prijzig, maar wie weet is het op de zaterdag prima te doen. Mochten jullie dit een goed idee vinden, dan wil ik wel eens een pasr belletjes doen. :idea:

dre

Berichtdoor dre » zo 31 mei 2015, 20:18

Zo iets zou geweldig zijn!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 20:23

ds23man schreef:Een leuke, goede luisterruimte centraal in Nederland en dan elk kwartaal een luisterdag? Of zeg ik nu iets doms?

Ja, dan wordt het eenheidsworst. Het leuke aan de verschillende luisterdagen (of beter eigenlijk: demodagen) op de verschillende locaties is dat ze ieder hun eigen karakter hebben. En ikzelf luister wel door de akoestiek heen. Alleen in het laag wordt dat lastiger als je een "rookwolk" van laag over je heen krijgt. Het punt van dat de ruimte een beetje het formaat moet hebben van de ruimte waarvoor ze bedoeld zijn vind ik overigens wel heel valide.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 20:26

Dan is de AVMN dus ook eenheidsworst? De grap van henn is nou net dat alle leden de ruimte een beetje "kennen".

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 20:28

ds23man schreef:Dan is de AVMN dus ook eenheidsworst? De grap van henn is nou net dat alle leden de ruimte een beetje "kennen".

Die conclusie is aan jou. Verder kun je een clublokaal niet vergelijken met de verschillende landelijke dagen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 20:43

Pjotr schreef:
ds23man schreef:Dan is de AVMN dus ook eenheidsworst? De grap van henn is nou net dat alle leden de ruimte een beetje "kennen".

Die conclusie is aan jou. Verder kun je een clublokaal niet vergelijken met de verschillende landelijke dagen.

Vroeger hadden we alleen Breda en Beetsterzwaag, daar zijn Hengelo, Alphen en Groesbeek bij gekomen. Elk evenement vist in dezelfde vijver en daarom zal de gemiddelde bezoekersaantallen afnemen. Simpel een gevalletje vraag en aanbod. Ik weet zelf bv een leuke en goedkope locatie 15 Km onder Groningen, zou daar zo een luisterdag kunnen organiseren. Doe ik dat? Nee, niet centraal genoeg en teveel concurrentie met Beet...

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 20:44

Wat hebben we voor data

Februari Hengelo (Oost)
Eind maart Alphen (West)
Eind Mei Breda (zuid/centraal NL/BE)
Begin october Beetsterzwaag (Noord)
December groesbeek (Midden/oost)

De enige aparte is eigenlijk groesbeek, maar dat is (bewust?) een kleinere dag. De anderen voorzien allemaal in een grote behoefte, zeker als ik zie hoe snel alphen is gegroeid zal die dag voorzien in een behoefte. Wat je hoogstens moet veranderen zijn dan de luisterruimtes. Maar dat hoeft allemaal niet op stel en sprong, soms duurt het even voordat je een fijne lokatie hebt gevonden.

wat we kunnen doen is het volgende:
Januari West (was maart)
Eind Juni Centraal Benelux/zuid (was mei)
October Noord (blijft)
December midden (blijft)
Maart Oost (was februari)

Dan ga ik met Breda net voor de grote vakantie zitten. Nu is Juni ook een vreselijk drukke maand voor mij (2 van mijn zonen jarig dus hier gaat de vrouw niet blij mee zijn...,) maar dat heb ik er wel voor over. Ik weet alleen niet wat Juni doet voor veel mensen; of ze dan al met vakantie gaan om bijvoorbeeld het hoogseizoen voor te zijn enzo... Maar op die manier heeft oost (wat beter te berijden is voor noorden) op een mooie afstand van de datum van het Noorden ook een plaats in het geheel. En blijft Groesbeek/midden te doen voor de liefhebbers.
Zo heeft iedere regio zijn luisterdag enigzins, al zit Groesbeek er een beetje tussenin.

Het is maar een voorzetje.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 20:50

W..m.b. is er niets mis met iedere regio zijn eigen demodag op redelijke reisafstand. Ondanks dat Alphen en Breda in de tijd niet zo ver van elkaar af liggen was het gisteren toch redelijk bezocht en een leuke, leerzame en gezellige dag. Vind eigenlijk dat hele gedoe dat de demodagen elkaar beconcurreren eigenlijk een kunstmatig gecreëerd "probleem".

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 20:52

Wat is een redelijke reisafstand Peter?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 20:53

ds23man schreef:Wat is een redelijke reisafstand Peter?

Nou niet gaan doorzeuren. Dat bepaalt iedereen voor zichzelf.

dre

Berichtdoor dre » zo 31 mei 2015, 20:54

Hoe ver kom je nu Gerhard? :mrgreen:

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 31 mei 2015, 21:01

ds23man schreef:Een leuke, goede luisterruimte centraal in Nederland en dan elk kwartaal een luisterdag? Of zeg ik nu iets doms?

Misschien niet centraal maar juist lokaal je krijgt dan zo iets als een dag voor het noorden, oosten, zuiden en westen.
Voor een ieder is er dan wel een dag in de buurt.
Alleen in het midden is het dan wat verder maar dan is elke locatie wel te doen.

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 21:03

Dan heb je niet goed geïnterpreteerd denk ik Peter.
Ten eerste: de Bredadag loopt gewoon terug sinds Alphen er dicht op zit
Ten tweede: dat zorgt ervoor dat de lokatie lastig wordt om aan te houden (heb deze keer gevraagd aan de beheerster om met haar "baas" te gaan spreken dat de huur te hoog gaat worden en ze gaat dit bespreken)
Ten derde; ik ervaar TOTAAL geen concurrentie van de anderen, nog sterker ik heb het altijd toegejuicht. Dat mag je navragen bij de organisatoren van die dagen; behalve Beet heb ik geloof ik met allen vooraf contact gehad
Ten vierde: zaken zullen altijd blijven veranderen, ik ben me daar zeer van bewust. Ik zou het niet erg vinden om Breda gewoon te stoppen om anderen ruimte te geven. ook dit geef ik enkele jaren al aan door vooraf te vragen of er nog wel behoefte aan is. Velen vonden het vanzelfsprakend dat het door moest gaan maar voor mij weeg ik dit iedere keer af. Ik zeg al jaren dat iemand Breda mag overnemen van me, maar sinds lange tijd is alleen Dré bereid met te helpen bij het organiseren van de dag zolang het maar met de inhoud betreft, het zakelijke geregel moet ik blijven doen. Mischa heeft me ooit geholpen met het innen van de gelden en een neefje van me idem dito.... Geloof me maar dat het echt een boel werk is iedere keer. Je bent er weken van te voren al mee bezig, en op het forum al jaren van tevoren.

Dus om een en ander onder "concurrentie" te stoppen doe je denk ik ALLE organisatoren te kort mee. In ieder geval wel mij.
Beter is denk ik om de veranderingen te accepteren en met elkaar te kijken naar een oplossing. Niet dat we dadelijk een DDIYdag krijgen die na een aantal x stopt omdat het zo vreselijk veel geregel is. Ik ben hardstikke blij zoals het nu loopt! (en ook trots dat ik hier een heel klein beetje aan heb kunnen bijdragen)

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 21:05

Kappa7 schreef:

Misschien niet centraal maar juist lokaal je krijgt dan zo iets als een dag voor het noorden, oosten, zuiden en westen.
Alleen in het midden is het dan wat verder maar dan is elke locatie wel te doen.

Precies, ik zou willen dat ik in het midden woonde, dan was ik waarschijnlijk al een aantal x in Beet geweest.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 21:14

Wowly schreef:
Kappa7 schreef:

Precies, ik zou willen dat ik in het midden woonde, dan was ik waarschijnlijk al een aantal x in Beet geweest.

Grappig, ik woon bijna bij Delfzijl ( 12 km jullie kant op). Ben al 20 minuten onderweg om in Groningen te komen ( buiten de spitstijden om). Om in Zwolle te komen ben ik daarna een klein uurtje verder. Breda is voor mij 3,5 uur........

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 31 mei 2015, 21:17

Zelfde hier, Breda en Alphen is nog te doen, maar Hengelo, Beetsterzwaag en Groesbeek is meer als 2 uur rijden...da's meer als 4 uur tuffen dus ik ben een groot voorstander van regio meetings en een centrale.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 21:21

Overigens zijn Delfzijl en Vlissingen wel de extreme situaties.... Vooral tussen die twee. :mrgreen: Heb dat traject in het verleden vaak genoeg gereden. :(

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 31 mei 2015, 21:43

Wowly schreef:
Kappa7 schreef:

Ik weet het ik verkeer in een bevoorrechtte positie :sure: :mrgreen:

MickRS

Berichtdoor MickRS » zo 31 mei 2015, 21:43

ds23man schreef:
Grappig, ik woon bijna bij Delfzijl ( 12 km jullie kant op). Ben al 20 minuten onderweg om in Groningen te komen ( buiten de spitstijden om). Om in Zwolle te komen ben ik daarna een klein uurtje verder. Breda is voor mij 3,5 uur........

Maar jij hebt dan ook een godin waar je lekker mee zoeft... 8)

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 31 mei 2015, 21:52

MickRS schreef:
ds23man schreef:

Maar jij hebt dan ook een godin waar je lekker mee zoeft... 8)

Daar komt tie nu ook niet ver mee. :hide:

Terug naar “DIY Events door leden”