discussietopic luisterdagen....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
asterduc
Contacteer:

Re: discussietopic luisterdagen....

Berichtdoor asterduc » vr 30 mei 2014, 8:27

mischa72 schreef:Hallo? De Vlamingen hadden zelfs een eigen luisterruimte, nietwaar Ed ?

klopt, al was het eerder een bescheiden ruimte, maar de eerste stap naar een 'vlaams' gebeuren is daarmee alvast gezet :lol:

Ik kan me wel vinden in een vlaamse luisterdag, maar waar ga je dat geografisch plaatsen?

- richting oost/west vlaanderen, dan gaat het een gebeuren worden met weinig nederlanders, wat op zich alleen maar gunstig kan zijn :rofl: (grapje). Het valt me toch op dat er al aardig wat mensen vanuit die richting (de vlaanders) lid zijn. Op zich zou dat dan niet echt ongunstig zijn en zeker geen bedreiging voor de dag in Breda. Plaats en mogelijkheden zijn er in die streek genoeg. Ik denk dan aan een plaats ergens in de driehoek antwerpen-gent-brussel of eerder naar de kust toe.

- wallonië? daar hebben we volgens mij weinig te zoeken tenzij we er een MTB rit of survival rate aan koppelen.

- de as antwerpen-mechelen-brussel: op zich is daar ook niets fout mee, zij het dan wel dat het moeilijk zal zijn om er een betaalbare locatie te vinden.

- Voorkempen? ideaal zou ik denken, ligt centraal voor vele mensen en er zijn wellicht goede locaties, maar dan ben je regelrecht aan het concurreren met breda.
Laatst gewijzigd door asterduc op vr 30 mei 2014, 8:33, 2 keer totaal gewijzigd.

asterduc
Contacteer:

Berichtdoor asterduc » vr 30 mei 2014, 8:28

Limburg was ik nog vergeten. Moeilijker bereikbaar, zeker goede locaties.

mischa72
Contacteer:

Berichtdoor mischa72 » vr 30 mei 2014, 8:52

Als er een wens is om een Limburgse meeting te houden, kunnen we misschien wat regelen met de Nederlands-Limburgse leden, gecombineerd met Audio Club Limburg (NL).

Gr. Mischa

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » vr 30 mei 2014, 10:34

als he maar aan de goede kant van t water is :mrgreen:

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » vr 30 mei 2014, 20:22

Hahahaha dat is een insider joke :rofl:

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » zo 31 mei 2015, 12:41

uit ander topic:

Kappa7 schreef:Het zou zonde zijn om deze locatie af te moeten stoten om dat er teveel concurrentie is met luisterdagen.
Er zijn wat mij betreft drie oplossingen.
1. Alphen verplaatsen naar een andere datum die verder bij Breda vandaan ligt.
2. Alphen stoppen. Het voegt niets toe aan het huidige schema, de ruimtes zijn daar zo als ik het begrijp belabberd dus wat moeten we met Alphen??
3. Kijk uit naar een andere locatie voor beide dagen waar alleen mooie ruimtes zijn maar dat is iets dat lastig te vinden zal zijn.
Ik vrees dus dat optie 2 de beste zal zijn.

dre schreef:Ik wil eens gaan kijken naar een luisterdag met een iets andere opzet.......
Ik zat te denken aan een dag met echte luistersessies waarbij dus stilte heerst.....

Daarbij misschien dus 1 of 2 luisterruimtes en korte pauzes tussen elke sessie bijvoorbeeld.

Wel is de maand mei een zeer drukke maand voor mij,dus alleen zal ik het niet gaan redden ben ik bang voor.

Maar goed,ik ga eens kijken wat mij leuk lijkt.

Kappa7

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Berichtdoor Kappa7 » zo 31 mei 2015, 12:43

dre schreef:Ik wil eens gaan kijken naar een luisterdag met een iets andere opzet.......
Ik zat te denken aan een dag met echte luistersessies waarbij dus stilte heerst.....

Daarbij misschien dus 1 of 2 luisterruimtes en korte pauzes tussen elke sessie bijvoorbeeld.

Wel is de maand mei een zeer drukke maand voor mij,dus alleen zal ik het niet gaan redden ben ik bang voor.

Maar goed,ik ga eens kijken wat mij leuk lijkt.

Zelf vind ik de opzet van Barry erg prettig met duidelijke schema's wie wanneer de ruimte heeft.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 31 mei 2015, 12:44

Hallo Dre,

Ik sta volledig achter jouw idee. Echte luistersessies hebben m.i. de volgende voordelen:

- Het is stil, de sets hoeven minder hard te spelen, alles in het groene gebied.
- Het is stil, minder achtergrond geluid, je kan je veel beter op de muziek richten.
- Alles komt aan bod, je hoeft niks te missen als je meedoet aan de luistersessies.
- Elke speaker krijgt de aandacht die hij verdient.
- Er kan van te voren beter worden nagedacht over de combi versterker/speaker.

Groetjes Walter

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 31 mei 2015, 12:46

Gezien de bezoekersaantallen van Alphen zou stoppen een vreemde beslissing zijn.
Een betere spreiding zou mooi zijn, maar zal niet meevallen met zoveel dagen.

dre

Berichtdoor dre » zo 31 mei 2015, 12:47

De personen die op de eerste luisterdag waren weten hoe het kan zijn.

Alphen is het nieuwe Breda,da's onderhand wel duidelijk.

En wat is er mis met verandering.

John P

Berichtdoor John P » zo 31 mei 2015, 12:48

Ik denk dat het een gemis is als er geen internationale algemene dag is en alleen regionale. Ik denk dat als je in het voorjaar Breda doet en in de herfst regionale meetingen dat je dan een mooi programma hebt. Ik kan mij voorstellen dat je op de regionale dagen wat meer hands-on dingen kunt doen als meetsessies en workshops. Tijdens de nationale dag blijft het dan meer bij luisteren en kletsen.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 31 mei 2015, 12:48

Knip/plak

Gezien de bezoekersaantallen van Alphen zou stoppen een vreemde beslissing zijn.
Een betere spreiding zou mooi zijn, maar zal niet meevallen met zoveel dagen.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » zo 31 mei 2015, 12:49

:rofl: ik was sneller :schoon:

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 31 mei 2015, 12:50

:mrgreen:

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 31 mei 2015, 12:51

dre schreef:De personen die op de eerste luisterdag waren weten hoe het kan zijn.

Niets als die maar een verbetering behelst.
Een andere locatie met slechtere ruimtes is dat niet.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 12:53

dre schreef:De personen die op de eerste luisterdag waren weten hoe het kan zijn.

De ruimtes in Alphen zijn gewoon echt ruk.......

Walt

Berichtdoor Walt » zo 31 mei 2015, 12:53

Ik ben dit jaar in Alphen geweest en in Breda, beide mogen wat mij betreft blijven bestaan. Pizza in Breda en Saté in Alphen! :mrgreen:

Het is duidelijk dat er op een luisterdag veel wordt bijgepraat door de leden. Voor sommigen is dit minimaal zo belangrijk als het luisteren. Het idee van Dre met stille luistersessies en een aparte kletsruimte spreekt mij wel aan.

Voor beide locaties is de akoestiek niet optimaal, maar ja, vind maar eens een locatie waarbij dit significant beter is.... Gisteren in Breda was er een enorm verschil in akoestiek van de grote zaal tussen ochtend en middag. Het toevoegen van wat 'creatieve demping' hielp al veel.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 31 mei 2015, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 12:56

Walt schreef:
Het is duidelijk dat er op een luisterdag veel wordt bijgepraat door de leden. Voor sommigen is dit minimaal zo belangrijk als het luisteren. Het idee van Dre met stille luistersessies en een aparte kletsruimte spreekt mij wel aan.

Groetjes Walter

En dit is nou net de makke in Beetsterzwaag met maar 1 ruimte.
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 31 mei 2015, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 31 mei 2015, 12:58

Voor veel leden is dat gewoon tever rijden...

pappaleo
Contacteer:

Berichtdoor pappaleo » zo 31 mei 2015, 12:59

ds23man schreef:
Walt schreef:

Groetjes Walter

En dit is nou net de makke in Beetsterzwaag met maar 1 ruimte.

Die akoestisch ook nog een suboptimaal is.

RobertD

Berichtdoor RobertD » zo 31 mei 2015, 13:02

Als je in Alphen niet alle ruimtes hebt gehoord is het lastig oordelen, lijkt mij.
De grote ruimte in Alphen heeft een bas probleem, maar de kleinere kamers met vloerbedekking en systeemplafonds vind ik toch een stuk beter dan de harde ruimtes in Breda.
Ik denk dat alle locaties zo hun akoestische problemen hebben. Het is nergens optimaal.

Het lijkt mij dat ieder voor zich moet weten waar hij wel en niet naartoe gaat. Dat de data wat beter afgestemd moeten worden lijkt me wel duidelijk. Elke luisterdag voorziet in een regionale behoefte en Alphen is zeker druk bezocht.
Volgend jaar moeten we maar eens wat meer aandacht aan de indeling van de ruimtes besteden. En ik ben het met Dre eens dat het best wat rustiger mag in de luisterruimtes. Een apart praatlokaal is dan een uitkomst.

Helaas was ik er gisteren in Breda niet bij, maar ik heb heel erg genoten van een optreden van Focus gisteravond. Nog een mooie elpee met handtekeningen gescoord die ik op mijn zelfbouwspulletjes in mijn akoestisch ook niet ideale woonkamer lekker kan beluisteren.

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 13:03

Mooi mooi er komt een goede discussie op gang.

Voor de duidelijkheid; mijn idee is het niet om Alphen te stoppen ook al zijn de ruimtes misschien niet ideaal. Ik heb destijds 2 dagen op mijn motor rond gereden en toen pas de huidige lokatie gevonden.... en zelfs die is qua luisterruimtes niet ideaal. Het is een illusie een ideale luisterruimte te vinden ben ik bang :oops:

Breda kan best in het voorjaar, alleen kan er dan niet meer buiten worden gegeten en dat is wel een van de charme's van Breda.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 31 mei 2015, 13:07

Misschien hebben een paar van onze leden echt verstand van akoestiek en kunnen zij de ruimtes in Breda en Alphen eens doorrekenen/bestuderen en wat suggesties doen voor bijv. het optimaal plaatsen van de sets in de ruimte en eventueel wat maatregelen zoals basstraps en dempingspanelen. Misschien kan er op die manier met relatief simpele maatregelen een groot deel van de akoestische problemen worden opgelost.

Groetjes Walter

Wowly
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 13:08

Dat vind ik een goede walt. Zou jij eens kunnen rondkijken of je iemand kunt vinden die dat wil of kan doen? Of samen met iemand anders?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 31 mei 2015, 13:12

Die grote ruimte in Alphen ga je echt niet krijgen met wat simpele maatregelen. De grote Zaal in Breda is niets mee aan de hand. Sterker nog, dat is de beste ruimte die we hebben op de luisterdagen.

Terug naar “DIY Events door leden”