discussietopic luisterdagen....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Pjotr

Re: discussietopic luisterdagen....

Berichtdoor Pjotr » zo 31 mei 2015, 21:54

Wowly schreef:Dan heb je niet goed geïnterpreteerd denk ik Peter.
Ten eerste: de Bredadag loopt gewoon terug sinds Alphen er dicht op zit
Ten tweede: dat zorgt ervoor dat de lokatie lastig wordt om aan te houden (heb deze keer gevraagd aan de beheerster om met haar "baas" te gaan spreken dat de huur te hoog gaat worden en ze gaat dit bespreken)
Ten derde; ik ervaar TOTAAL geen concurrentie van de anderen, nog sterker ik heb het altijd toegejuicht. Dat mag je navragen bij de organisatoren van die dagen; behalve Beet heb ik geloof ik met allen vooraf contact gehad

Snap ik niet helemaal van die huur. Gisteren zei je mij nog dat je uit de kosten was. En daar gaat het toch om? En wat ten derde aangaat ben ik het juist met je eens. Lees mijn post nog eens over. Daar schreef juist dat die concurrentie een kunstmatig gecreëerd "probleem" is. Dus w.m.b. vervalt ten vierde ;)

Kijk, dat er bij het afrekenen van de Pizza's en verdelen ervan een probleem ontstond is een ieder jaar weerkerend fenomeen. Dat hoort bij Breda en zouden we beslist gaan missen! :lol:
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 31 mei 2015, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 31 mei 2015, 22:28

Kijk, dat er bij het afrekenen van de Pizza's en verdelen ervan een probleem ontstond is een ieder jaar weerkerend fenomeen. Dat hoort bij Breda en zouden we beslist gaan missen! :lol:

Heb ik toch wat gemist, wist alleen nog niet wat. :rofl:
Hans

asterduc

Berichtdoor asterduc » zo 31 mei 2015, 22:36

Wowly schreef:Beter is denk ik om de veranderingen te accepteren en met elkaar te kijken naar een oplossing. Niet dat we dadelijk een DDIYdag krijgen die na een aantal x stopt omdat het zo vreselijk veel geregel is. Ik ben hardstikke blij zoals het nu loopt! (en ook trots dat ik hier een heel klein beetje aan heb kunnen bijdragen)

Die trots is terecht Jan.
Na het wegvallen van Zutpfen destijds heb je iedereen bij elkaar gehouden. Zonder Breda had deze community er beslist anders uit gezien.

ds23man schreef:Breda is voor mij 3,5 uur........

voor mij ook gisteren :lol:

AatV

Berichtdoor AatV » zo 31 mei 2015, 22:48

hannesie schreef:Heb ik toch wat gemist, wist alleen nog niet wat. :rofl:

Lijkt me toch prettig hoor, om in onwetendheid te zijn over wat je mist.. :mrgreen:

groet,
Aat
∆x ∆p ≥ h/4π

AatV

Berichtdoor AatV » zo 31 mei 2015, 22:57

Ik denk dat je het juist als een enorm voordeel moet zien, die geografische scheiding. Als er een dag "omvalt" zijn er tenminste alternatieven.
Om even op Breda in te zoomen : Denk we zonder Breda onze Vlaamse vrienden niet meer zien, iets wat ik toch zeker niet zou willen missen. Wat de druk van de organisatie betreft, wil voortaan wel de inning van de entreegelden doen. Met de organisatie en de betaling van de pizza's wil ik echter liefst niet bemoeien, prachtig, die
(on)georganiseerde chaos! :mrgreen:

groet,
Aat

Edit: Is trouwens niets vreemds aan, die onderhandeling over lagere huur. V&D doet niets anders!
∆x ∆p ≥ h/4π

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » zo 31 mei 2015, 23:28

:D
Mijn schoonouders wonen nu in Breda al een tijdje, en ik zat eraan te denken om daar te gaan zoeken naar een geschikte ruimte. 3 ruimtes zijn genoeg vaak of Breda moet weer toelopen. Maar ga dit eens bekijken dit jaar.
Eerst maar eens kijken of de timing van de dagen in orde komt, dat zou voor iedereen goed zijn.

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 01 jun 2015, 0:09

Als je de timing op orde krijgt, maw 1 per kwartaal, en we zetten ff de schouders eronder, Breda is voor mij dichtbij huis en een beetje thuis dus, dan zal dit een meeting zijn waar ik zelf aan mee wil helpen. Ik vond het gister heerlijk om ff bij te springen en waar mogelijk te helpen.

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » ma 01 jun 2015, 1:18

@Walt.

Hoe kan het dat ik jouw steeds misloop op luisterdagen.

Draag je wel een naamkaartje?
FOCAL

Dan

Berichtdoor Dan » ma 01 jun 2015, 11:40

Ook weer back in the country en helaas dus Breda gemist dit jaar.

Het kan zijn dat de harde kern ZBA community gewoonweg te klein is om 5 luisterdagen per jaar te organiseren met voldoende bezoekersaantallen. Dan komen er namelijk allerlei persoonlijke aspekten om de hoek kijken. Reistijd, persoonlijke omstandigheden etc. Er is immers binnen twee maanden al weer een herkansing.

Als ik naar mezelf kijk weet ik dat ik persoonlijk drie dagen per jaar wel genoeg vind en kijk dan naar mijn agenda en wederhelft hoe dit het beste uitpakt. Reistijd vind ik niet belangrijk hoewel Breda en/of Maastricht wel erg extreem is. Drie uur reistijd heen en terug. Dus van Pizza of Saté eten komt dan vrij weinig terecht als ik om 7 uur 'morgens vertrek en om half tien 's avonds weer thuis wil zijn
Daarbij geldt denk ik ook wel een beetje wat er op het programma staat. Een paar leuke/vernieuwende projecten er tussen helpt natuurlijk zeker om nieuwsgierige bezoekers over de streep te helpen.

Misschien een onderzoek onder de ZBA forumleden op zijn plaats?

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » ma 01 jun 2015, 11:57

Hoi Dan,

Wat stel je voor om te onderzoeken?

Dan

Berichtdoor Dan » ma 01 jun 2015, 12:23

Hoe vaak per jaar men per jaar een luisterdag wil bezoeken. Wat de maximale reisafstand is. Wat men het meeste aanspreekt op de luisterdag. Of men geintereseerd is in workshops. Of een wedstrijdelement iets toevoegt.
Dat soort dingen.
Ik zou dan meteen willen weten hoe men tegen de website aankijkt. Wat de behoeften zijn etc. (meer uitdaging/vernieuwende projecten/ cavia's/ zandbakken etc. )

En dan anoniem dus zonder discussie zodat men elkaars mening niet beïnvloed dus in de vorm van een enquete o.i.d.
Dat mag best ongoing zijn dus zonder einddatum. Dan kun je nieuwe leden er meteen op wijzen en vragen het interesse/behoefte gedeelte in te vullen.

Volgens mij kan dat (op termijn) waardevolle info opleveren.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 01 jun 2015, 13:47

Heerlijk Nederlands weer, dat democratisch willen over organiseren.

Wat is nu eigenlijk het probleem? Dat er naar de meetings gèèn 200 man komen? So what? Alle meetings tot nu waren leerzaam en beregezellig En ik krijg niet de indruk dat de organisaties geld hebben hoeven toeleggen. De zomermaanden juni, juli, augustus en september vallen af i.v.m. vakanties. December eigenlijk ook wegens andere feestdrukte. Blijft over wat we nu al hebben en vanzelf gegroeid is. De bezoekers waren i.i.g. unaniem enthousiast over alle meetings, die heb ik niet horen/zien klagen.
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 01 jun 2015, 14:06

De zomervakantie vallen in julli augustus. Dus Juni en september zijn geen probleem.
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 01 jun 2015, 16:39

Een ding is wel duidelijk, doordat Hengelo en Alphen erbij zijn gekomen heeft dat invloed op Breda omdat deze drie (te) kort op elkaar volgen. Alphen heeft als voordeel dat relatief veel zelfbouwers in de buurt wonen en Hengelo de locatie en tot nu toe de deelname van Audio Creative. Ik kan mij best voorstellen dat Jan toekomstige problemen ziet met de zaalhuur en dat risico niet wil lopen. Een nettere verdeling over het jaar is dan ook zeer welkom.
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 01 jun 2015, 16:49

Voorzetje:

Februari Hengelo
Eind mei/ begin juni Breda
Begin september Beetsterzwaag
Eind november Alphen

En voor de echte verslaafden met sneeuwkettingen Groesbeek in december.
Fusion Filterdesign

dre

Berichtdoor dre » ma 01 jun 2015, 18:39

Eigenlijk maakt het niets uit,ik zie toch altijd dezelfde koppen! :lol:
потому что он может!

knuisje

Berichtdoor knuisje » ma 01 jun 2015, 19:50

Deze keer was er ook een dame. :yeah:
( ͝° ͜ʖ͡°)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 01 jun 2015, 20:20

Dat was de bar vrouw.......
Fusion Filterdesign

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 01 jun 2015, 20:49

Nee d'r liep volkomen verloren ook een jongedame achter d'r man aan...

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » ma 01 jun 2015, 21:15

ds23man schreef:Voorzetje:

Februari Hengelo
Eind mei/ begin juni Breda
Begin september Beetsterzwaag
Eind november Alphen

En voor de echte verslaafden met sneeuwkettingen Groesbeek in december.

:goedzo: lijkt me prima, zit voldoende ver uitelkaar om geen last van elkaar te hebben lijkt mij zo.

Motorfret

Berichtdoor Motorfret » di 02 jun 2015, 10:43

ik zou inderdaad (zoals al eerder aangegeven) alphen en breda wat meer uit elkaar trekken. (de een in het voorjaar de, de ander in het najaar), dan ben je er al denk ik.
wie dan waar gaat zitten is aan de organisatoren vind ik.

Terug naar “DIY Events door leden”