bouwtekening + schema van het filter, vivace '12

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst....

Moderator: Beheerdersteam

fireman
Contacteer:

bouwtekening + schema van het filter, vivace '12

Berichtdoor fireman » za 04 nov 2017, 16:19

Heeft iemand de bouwtekening en het schema van het filter voor de Vifa vivace 2012

Heb momenteel een paar vivace '94 staan en wil graag kijken in hoeverre ik kan upgraden naar het '12 model.

CoenvanDongen
Contacteer:

Re: bouwtekening + schema van het filter, vivace '12

Berichtdoor CoenvanDongen » zo 05 nov 2017, 15:33

Dit zijn andere units en een ander filter. (volgens mij zelfs andere afmetingen) Dat is niet echt een upgrade maar een compleet nieuwe speaker. Voor bouwtekeningen en schema zou ik contact opnemen met Speaker&co of Speakerland. Zij hebben deze speaker ontwikkeld. Ik denk dat het daarom niet netjes is als iemand nu al de specs op het internet gooit.

dre

Berichtdoor dre » zo 05 nov 2017, 15:45

Alles staat gewoon op de Audiocomponents website.......

http://www.audiocomponents.nl/vifa-neline.html

fireman
Contacteer:

Berichtdoor fireman » ma 06 nov 2017, 22:12

Ahhh, die site was ik even kwijt. Thx :goedzo:

@CoenvanDongen; vroeger werd alles ruim uitgemeten in de elektuur speciaal. Die wordt vandaag de dag niet meer uitgegeven met nieuwe speaker ontwerpen (ik zie ze in ieder geval niet meer) Uiteindelijk worden de onderdelen toch bij speaker & Co en Speakerland besteld/gekocht.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » di 07 nov 2017, 15:05

Mooi dat je het hebt gevonden. Desondanks toch een kantopmerking.

fireman schreef:@CoenvanDongen; vroeger werd alles ruim uitgemeten in de elektuur speciaal. Die wordt vandaag de dag niet meer uitgegeven met nieuwe speaker ontwerpen (ik zie ze in ieder geval niet meer)

Dat waren geen commerciële ontwerpen van anderen. In bladen als Elektuur (de Audio Specials zijn uitgegeven van 2006 t/m 2010) werden enkel eigen ontwerpen van de auteurs gepubliceerd. Wie zijn ontwerp erin liet opnemen, gaf het vrij voor publicatie door betreffend tijdschrift en voor nabouw door zijn lezers.

fireman schreef:Uiteindelijk worden de onderdelen toch bij speaker & Co en Speakerland besteld/gekocht.

Of bij hun concurrent...
Hoe dan ook, een van die zaken heeft duidelijk een andere gedachte over het publiceren van zijn ontwerpen:
Zoals door meerdere forummers terecht opgemerkt wordt kunnen we niet meer zoals vroeger de filters vrij publiceren. Het ontwikkelen van een goed ontwerp kost veel tijd en de configuratie van het filter is daarbij de belangrijkste factor.

Ik zie filters van mijn ontwerpen terug op Italiaanse en Russische websites en eigenlijk is de publicatie van het filterschema van de vorige versie van de Ultimo (ook een ontwerp van mij) in dat andere topic ook al een schending van het copyright, zelfs als dat schema door importeur Audio Components gepubliceerd wordt.

Terug naar “Gevraagd”