Gezocht: Seas WP-171- midwoofer

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst....

Moderator: Beheerdersteam

VintageHarry

Gezocht: Seas WP-171- midwoofer

Berichtdoor VintageHarry » zo 22 jul 2018, 23:01

De Seas WP-171-NP in een set zelfbouwers alhier vertoont een craquelé patroon. Wellicht bij de 1e eigenaar (ik ben de 2e) teveel in de zon gestaan? In ieder geval lijkt het me verstandig deze te vervangen. Heeft iemand toevallig nog zo'n WP-171-NP op de plank liggen en wil daar (uiteraard tegen vergoeding!) wel vanaf? Daar zou ik erg blij van worden!

Het mag ook een setje van deze drivers zijn als je die hebt, kan me voorstellen dat je die dan liever als geheel weg doet.

Een andere mogelijkheid is dat deze Seas polypropyleen woofer ook in een andere kleur is gemaakt met een iets ander typenummer. Graag wil ik daarom iedereen die een Seas setje over heeft wat met de code WP-171 begint vragen om te reageren. Mag uiteraard ook via pb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VintageHarry op di 24 jul 2018, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Pjotr

Re: Gezocht: Seas WP-171-NP midwoofer

Berichtdoor Pjotr » zo 22 jul 2018, 23:40

Hmm, dat is een polypropper. Zo te zien zwaar mishandeld geweest. Ben dan bang dat de andere kant niet veel beter er aan toe is. In dat geval zou ik naar een vervanger kijken als niemand ze op de plank heeft.
Peter de Jong

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » ma 23 jul 2018, 12:25

Met zwaar mishandeld, bedoel je dan door teveel vermogen vanuit een een versterker of door fysieke invloeden van buitenaf (kinderen, katten etc)? Het andere exemplaar vertoont geen schade. Het craquelé patroon deed me denken aan kunststof wat langdurig in de zon heeft gelegen, vandaar mijn oorspronkelijke idee. Maar mijn ervaring met pp drivers is zeer beperkt, ik heb ze verder niet in huis.

Volgens de 1e eigenaar, die ze door iemand anders heeft laten bouwen, zijn de boxen gebaseerd op een Speakerland ontwerp met de naam Pi-on. Ze zijn rondom dichtgelijmd, ik kan niet zonder hak en breekwerk bij het filter dus aanpassen daarvan wordt lastig.
De WP-171-NP staat niet bij Seas op de site, in hoeverre andere WP-171 versies er mee overeenkomen is me (nog) niet duidelijk. Het zou wel interessant zijn om te weten of ze misschien ook in andere (niet-zelfbouw) boxen zijn gebruikt, dan kan ik daar ook nog naar zoeken. Dus als jij (of een andere meelezer) ideeën daarover hebt, of meer weet over een goede vervanger, dan houdt ik me ook daarvoor zeer aanbevolen!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 23 jul 2018, 13:16

Ja idd teveel vermogen. Polypropyleen is van zichzelf een harde en erg stabiele kunststof. Voor speaker conussen heb ik het er niet zo op, klinken mij wat duf in het midden met weinig detail. PP voor conussen zie je ook nog nauwelijks bij nieuwe types. Volgens mij maakt Seas deze al lang niet meer
Peter de Jong

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » ma 23 jul 2018, 14:50

Zoiets is inderdaad niet meer verkrijgbaar bij Seas. Maar hopelijk heeft nog iemand wat op de plank liggen of weet in welke boxen ze nog meer zaten. Enig gegoogel leert dat deze versie speciaal gemaakt werd voor IT Electronics ?

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 23 jul 2018, 16:49

Een feit is dat veel soorten kunststof slecht bestand zijn tegen UV straling van de zon.
Of dat ook voor PP opgaat zou ik niet kunnen zeggen.

markbakk

Berichtdoor markbakk » di 24 jul 2018, 9:21

Volgens mij waren de specs van deze redelijk gelijk aan die van de P17RC/p (H353). Of het is de versie met de grotere magneet, de P17RCY/P. Ik vermoed het laatste, die heeft ook de phaseplug.
Je zou voor een vervanger eens kunnen kijken bij SB Acoustics, de SB17MFC35. Maar zoals je zelf al vermoedt, je moet dan ook met het filter aan de gang.
Mark Bakker

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 24 jul 2018, 9:58

Als het alleen om de optiek gaat, zou je ze ook kunnen spuiten.
Fusion Filterdesign

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 24 jul 2018, 10:08

VintageHarry schreef:Volgens de 1e eigenaar, die ze door iemand anders heeft laten bouwen, zijn de boxen gebaseerd op een Speakerland ontwerp met de naam Pi-on.............

Misschien Ruud van Speakerland even bellen? Je weet maar nooit..........
Peter de Jong

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » di 24 jul 2018, 10:23

Die heb ik al gemaild hierover, maar bedankt voor de tip!

beijert

Berichtdoor beijert » di 24 jul 2018, 12:21

Was er van dit soort woofers ook niet (veelal) een zwarte variant beschikbaar?
Mark

SARK

Berichtdoor SARK » di 24 jul 2018, 18:15

ds23man schreef:Als het alleen om de optiek gaat, zou je ze ook kunnen spuiten.

Was het niet zo dat er maar weinig wil hechten aan polyprop? Lijmen van de rolrand is ook al een probleem.
Laatst gewijzigd door SARK op di 24 jul 2018, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

VintageHarry

Re: Gezocht: Seas WP-171- midwoofer

Berichtdoor VintageHarry » di 24 jul 2018, 20:01

De optiek interesseert me in het geheel niet hierbij. De driver heeft voelbare barstjes, en da's echt niet goed :(

@ Beijert, of deze er ook in zwart PP is geweest? Nog niet gevonden, maar dat zou de vervangingsmogelijkheden wel aanzienlijk kunnen verruimen. Ik zal de beginpost eens wat algemener opzetten.

Verder kreeg ik van Ruud van Speakerland een reactie, dit kan geen Pi-on zijn want dat was een tweeweg ontwerp. De in deze kast ingebouwde woofer is dan wellicht door de bouwer hieraan toegevoegd? Volgens verkoper zit die woofer in een gesloten dubbel afgestemde kamer. Ik denk eerder aan een dubbele BR kamer, maar in ieder geval is het niet iets wat door een groentje is gebouwd. En dat hoor je ook wel, wil de box dus liever niet verprutsen door er iets afwijkends in te gaan zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Gevraagd”