Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

MichaelB

Re: Hypex Fusion Plate amps

Berichtdoor MichaelB » di 15 mei 2018, 10:59

In het engels klinkt ‘ie mooier:
“Under promise, over deliver” ;)
"Macs aren't for everyone, but for those who can afford the best, it's silly to settle for less."

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 15 mei 2018, 19:13

It’s just like Britisch Rail; pay in advance and hope for delivery / arrival :rofl:

FritsK

Berichtdoor FritsK » di 15 mei 2018, 23:57

Een lachertje is het eigenlijk wel. Q3 '17 tegen Q2 '18.

Ergens weerhoudt mij dat er van de volgende keer überhaupt op een nieuw product te wachten, maar gewoon voor de direct beschikbare concurrent te gaan.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 16 mei 2018, 7:09

Ik vind het geen lachertje gezien de berg werk die verzet is de afgelopen jaar. Vergis je niet wat erbij komt kijken als je op een ander dsp platform overgaat, een andere adc moet gebruiken en zoiets de remote bediening toevoegt. Dan spreek je wel over een complete redesign. Ik kan mij nog het verhaal van de Groundsound DCN28 herinneren, die was klaar om in productie te gaan toen de dsp obsolete werd verklaard. Heeft geloof ik 2 jaar geduurd voordat de handel omgebouwd was.....

Maar ik kan uit zeer betrouwbare bron melden dat deze plates geniaal goed klinken! :mrgreen:
Fusion Filterdesign

snapo6

Berichtdoor snapo6 » wo 16 mei 2018, 8:25

Denk dat je het anders moet zien, ontwikkelingstijd is totaal geen issue.
Het gaat erom dat je data aankondigd die je niet waarmaakt!

Dr barry

Berichtdoor Dr barry » wo 16 mei 2018, 10:36

Als ze inderdaad geniaal goed klinken ben ik graag bereid er even op te wachten. Het is een heel vernieuwend product tenslotte. Ik heb mijn passieve speakers en versterker reeds verkocht, dus ik moet nu wel wachten hahaha.

Ik hoop alleen dat die DSP redelijk makkelijk instelbaar is, want daar heb ik, naast de geluidskwaliteit, de meeste zorgen over.....

Liefst zou ik de scheidingsfrequenties invullen, geluidsnivo per speaker, 24 db 4e orde en dan klaar.......

Walt

Berichtdoor Walt » wo 16 mei 2018, 17:21

Dat gaat niet werken, ook voor een aktief filter heb je metingen nodig om tot de goede instellingen te kopen.

FritsK

Berichtdoor FritsK » wo 16 mei 2018, 20:06

snapo6 schreef:Het gaat erom dat je data aankondigd die je niet waarmaakt!

Precies. Dat.

Q3 '17 wordt begin Q1 '18, dat wordt via mail maart en eind april is er een kleine oplage (dat wordt tenminste gezegd) die een maand later nog niet is uitgeleverd. Rudy (Hypex) kon drie dagen geleden ook nog niets over zeggen over de uitlevering van deze plates.

Liever had ik vorig jaar direct augustus '18 gehoord want daar komt het vast op neer. Dat zorgt ook niet voor teleurstellingen. En je moet veel hoera momentjes hebben om één teleurstelling te doen vergeten.

Overigens is dit niet om af te branden, maar als kritiek waar wat van te leren is. Nu heb ik er een hard hoofd in dat dit ook maar iets aan de werkwijze veranderd, maar je kan het maar beter zeggen. Hypex: in godsnaam, zorg dat je de boel op orde hebt. Dit kost anders (in de toekomst) klanten.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Dr barry

Berichtdoor Dr barry » wo 16 mei 2018, 22:36

Dat gaat niet werken, ook voor een aktief filter heb je metingen nodig om tot de goede instellingen te kopen.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om een soort automatische meting te doen, een beetje zoals die surround versterkers tegenwoordig hebben?

Ik bedoel: je wil toch een zo recht mogelijke frequentiecurve bij zelf te selecteren scheidingsfrequenties? Zonder al te veel te rommelen met het geluidssignaal?

De beginner kan dan meteen aan de slag met een deels automatisch gegenereerd filter met beperkte instellingen en de pro kan dan bijv een uitgebreider programma kiezen.

Ik wacht gespannen op de eerste luistertests en ervaringen en wens Hypex veel succes met het in de markt zetten van de Fusion serie. Maar behalve topkwaliteit hardware zal er ook goede software moeten zijn die eenvoudig en gebruiksvriendelijk is voor casual zelfbouwers. Ben benieuwd.
Ik heb nog niks kunnen proberen omdat ik een Apple gebruiker ben.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 17 mei 2018, 5:10

Je bedoeld het aanpassen van de weergave aan de kamer akoestiek? Dat lijkt me iets anders...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 17 mei 2018, 8:19

In theorie zou je een automatisch correctieprogramma kunnen bouwen, maar..... Een computer kan geen onderscheid maken van effecten die in de meting zitten die bijv. door diffractie, resonanties en andere fenomenen veroorzaakt worden die je juist niet wil/moet compenseren.

Uiteindelijk blijft enige basiskennis wat betreft luidprekers en filtering noodzakelijk. Natuurlijk kun je een standaard xover instellen zonder een meting en dan de zaak op gehoor verder tunen. Maar dan ben je vreselijk lang bezig terwijl je met een paar goede metingen in een half uurtje een redelijk kloppende instelling kan maken.
Fusion Filterdesign

Helder

Berichtdoor Helder » do 17 mei 2018, 10:34

ds23man schreef:Ik vind het geen lachertje gezien de berg werk die verzet is de afgelopen jaar. Vergis je niet wat erbij komt kijken als je op een ander dsp platform overgaat, een andere adc moet gebruiken en zoiets de remote bediening toevoegt. Dan spreek je wel over een complete redesign. Ik kan mij nog het verhaal van de Groundsound DCN28 herinneren, die was klaar om in productie te gaan toen de dsp obsolete werd verklaard. Heeft geloof ik 2 jaar geduurd voordat de handel omgebouwd was.....

Maar ik kan uit zeer betrouwbare bron melden dat deze plates geniaal goed klinken! :mrgreen:

Wie is die zeer betrouwbare bron? Bruno?

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » do 17 mei 2018, 10:40

ds23man zelf denk ik, wij van WC eend.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » do 17 mei 2018, 10:47

Zweitse schreef:ds23man zelf denk ik, wij van WC eend.

Dat denk ik ook
Daarom kan hij nog lachen... :think:
Daphile op PC streamer met JCat Femto > WaveiO usb to I2S > Soekris Dual Mono DAM 1121-01 > Bryston B-60R sst > Discovery 4 ff niks...

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 17 mei 2018, 17:40

Helder schreef:
ds23man schreef:Ik vind het geen lachertje gezien de berg werk die verzet is de afgelopen jaar. Vergis je niet wat erbij komt kijken als je op een ander dsp platform overgaat, een andere adc moet gebruiken en zoiets de remote bediening toevoegt. Dan spreek je wel over een complete redesign. Ik kan mij nog het verhaal van de Groundsound DCN28 herinneren, die was klaar om in productie te gaan toen de dsp obsolete werd verklaard. Heeft geloof ik 2 jaar geduurd voordat de handel omgebouwd was.....

Wie is die zeer betrouwbare bron? Bruno?

Gerhard heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling van de fusion plates en heeft ze vorig jaar gedemonstreerd met een kleine Mordaunt-Short luidspreker op de luisterdag in Breda, daar was men unaniem positief.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 17 mei 2018, 17:48

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 17 mei 2018, 18:27

Soms verbaas ik me over het feit dat men bepaalde dingen in andere topic's mist:

viewtopic.php?f=3&t=23207&p=1883043&hilit=ultrazooom#p1882743

:lol:

Ik ga nu even weer lekker luisteren. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » do 17 mei 2018, 21:40

Soms verbaas ik me over het feit dat iemand denkt dat iedereen zijn topics volgt.

:lol:

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » do 24 mei 2018, 13:05

Mijn wijze oma zei altijd 'Kalmte zal u redden' waarna mijn opa steeds toevoegde 'Geduld is een schone zaak'. En ze leefden nog lang en gelukkig :-)

dwijtsma

Berichtdoor dwijtsma » ma 28 mei 2018, 17:22

Ik ben benieuwd of het nog wat wordt met mei. Zag net nog de email die ik van hypex kreeg in januari. Daar stond "We verwachten de Fusion Amps in maart klaar te hebben voor verkoop."
Audio set:
PI streamer - NAD 165BEE - 2xUCD180HG - Avalon Avatar - Hypex FA501 - CSS SDX15 closed sub

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » ma 28 mei 2018, 17:52

Denk dat we nog lang en gelukkig moeten leven met de mail van opa Hypex :^o
Daphile op PC streamer met JCat Femto > WaveiO usb to I2S > Soekris Dual Mono DAM 1121-01 > Bryston B-60R sst > Discovery 4 ff niks...

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 28 mei 2018, 18:32

Ik weet, ik weet wat jij niet weet. :mrgreen: Effe nog een klein beetje geduld en jullie cadeautjes liggen op de deurmat.....
Fusion Filterdesign

dwijtsma

Berichtdoor dwijtsma » ma 28 mei 2018, 18:46

Of zijn ze al binnen en doen ze nog een laatste check om te kijken of alles in orde is?
Audio set:
PI streamer - NAD 165BEE - 2xUCD180HG - Avalon Avatar - Hypex FA501 - CSS SDX15 closed sub

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » ma 28 mei 2018, 18:54

Mijn spanningsboogje was afgezakt naar een vrij vlakke frequentiecurve.
Maar het is weer gelukt om er wat beweging in te krijgen...

Als je dit dan roept zorg dan ook voor een correct verwachtingsmanagement om verdere teleurstellingen te voorkomen alsjeblieft :wink:

Wat is de ETA?

Jan-Peter
ZA-sponsor: Hypex Electronics

Berichtdoor Jan-Peter » ma 28 mei 2018, 19:12

Heren,

Goed om te lezen dat de verwachting hoog zijn. De eerste feedback aangaande de performance geeft aan dat we goed zitten. Helaas zit de huidige componenten markt heel erg tegen.

Voor jullie info; de Hypex OEM module waar we de grootste aantallen en omzet in doen is de levering van power fets al enkele keren vertraagd. Dat enkele keren vertraag is van een toegezegde levering van eind december 2017 naar mei 2018 en is nu weer vertraagd naar half juni 2018. We zien nu ook dat van simpele passieve componenten de levertijd gigantisch oplopen, 32 weken is niet ongebruikelijk. Sommige fabrikanten accepteren al geen orders meer. Kortom, het is erg, erg lastig. De reden is de sterke elektrificering (elektrische autos, meer electronica in auto's, windmolens, zonnepanelen, IOT, etc.) van onze samenleving.

Leveringen Fusion amp; de insteek was mei, echter doordat een aantal laatste componenten toch later binnen komen gaat dit niet lukken. In ieder geval de productie loopt, de leveringen zijn nu gepland om binnen te komen half juni in Groningen. Dan hebben wij nog enkele dagen nodig om de final test te doen en dan gaan we versturen...

Dus nog even geduld, het komt er echt aan...

Terug naar “Persberichten”